Riktigt otäck smäll som Jan Vennegoor of Hesselink åker på. Hesselink och Dunne verkar nicka ihop (inga repriser visas) och först efter 7½ minuts tillsyn bärs Hesselink försiktigt av banan med nackkrage. Mest troligt var Hesselink medvetslös en stund.
Dunne fick sy ett antal stygn men kan spela vidare.
scim: ja, du slapp i alla fall se halva ditt lag sluta spela med tio minuter kvar. Fy satan vad förbannad jag var i går eftermiddag... (ja, det är ett I-landsproblem i kubik!) Som Arsenal spelar just nu kan jag inte på något tenda sätt se hur det ska kunna bli annat än City-seger på lördag.
Imponerande med Australiensarna, folk verkar inte låta flygproblemen hindra dem. I Arsenal Sweden är det en snubbe som på eget initiativ håller på att ragga ihop folk för att kunna köra en buss från Stockholm till London med avfärd på torsdag kväll, man blir fan i mig imponerad av folks förmåga att vägra låta strulet sabba för dem.
mattias - 74: så där har han sagt många, många gånger :-)
Det många glömmer vad gäller Cesc är att han faktiskt har spelat fler säsonger i Arsenal än vad han gjorde i Barca som knatte/ungdomsspelare. Dessutom flyttade han till London som 16-åring och har således spenderat hela sitt vuxna liv där. Frågan är alltså hur starka hans band till Barcelona verkligen är, för han är tvärt emot vad många tror inte heller uppväxt i själva staden Barcelona utan i en betydligt mindre stad ett par mil utanför stan. Han bodde i Barcelona bara i ungefär fyra år, och har bott i London i närmare sju.
Och förresten, som ett tips - News Of The World (även känd som Lies Of The World) är söndagsutgåvan av The Sun, och vill du bojkotta The Sun ska du även bojkotta NOTW. Fast alla borde bojkotta den tidningen, det är i mina ögon en fullständigt vedervärdig publikation som ingen borde läsa.
Redigerad kommentar
mattias - 74: Arsene Wenger visade sitt missnöje med Almunia efter matchen mot Hot Spurs genom att gå ut och säga att Almunia inte skulle känna sig säker på att vara förstemålis. Till den här matchen väljer han Fabianski i målet och har inte ens Almunia på bänken.
Det tackar Wigan, Chelsea och Man Utd för. Arsene Wenger borde nog skriva ihop ett fantastiskt försvarstal.
LL:
Vad fan sysslar Arsenal med?
1 - 2 wigan 80 min
2 - 2 wigan 89 min
3 - 2 wigan 90min
Poffa: jo, rätt så dålig match till största del. Det blir lite för försiktigt.
Och så skänker vi även en tanke till Scim som nu har sisådär 250 mil i bil framför sig med det målet i ryggen.
Redigerad kommentar
PAUL SCHOLES!!! The noisy neighbours are beaten! Again!
I övrigt, en rätt medioker match med lågt tempo och inte speciellt mycket närkamper.
sylf:
Idag vill jag se bländande fotboll på Anfield! Så pass bländande att Machini sätter vinet i halsen och darrar sig till söms i natt.
4:e platsen tillhör Liverpool
sylf: Sitter nog snyggt på min välbyggda bryggerikropp.
Annars så såg den jävligt bra ut förutom övergångstället längst ner på armarna.
sylf:
Undrar vad Carragher och Kuyt säger nu när tröjorna är så tighta, dom har ju alltid spelt i tröjor som fladdrar :)
Friman SR:
Är inne på din linje, har haft Canal + i ex antal år också nu men det känns som om dom sviker kunderna men det handlar väl om pengar som allting annat..