Berka: Den enda spelaren som värvades på Robinhos plats under hans tid (fram tills nu) var Craig Bellamy, och det var för att Petrov drogs med skador och Robinho var det enda alternativet. Craig fick chansen och tog den, och då började Robinho sura och flirta med en massa andra klubbar fram tills dess han lyckades gnälla bort sig på ett säsongslångt lån till Santos.
En Robinho i medgång är en fantastisk spelare, men så fort det går emot så beter han som ett litet barn.
scim: Jag tror helt enkelt inte att han levererade som det var tänkt då han togs från real, han var en dyr spelare och en av dom första "stora" som köptes till klubben efter ägarbytet. Då hans inställning kanske inte var den bästa samt att sussén uteblev så hamnade han i frysboxen å kom aldrig därifrån. Man hade så stora förväntningar på laget efter den nya ägarens utspel om att city skulle bli et topplag i världen och att det fanns otroliga summor pengar att lägga på spelare, så när de sk. toppspelarna inte tog city till några toppresultat så lessnade väl tränare och styrelse å skaffade nya spelare ist.
Jag hoppas att robinho lyckas bättre i milan, men man ska väl vänta med att hoppa högt
Berka: Jag följer City så jag har väl hyffsad koll till varför han inte lyckades. Har du några fler förklaringar en den jag gav nedan får du gärna upplysa mig. Sedan håller jag med om att han gjorde ett bra VM, men det brukar Miroslav Klose göra regelbundet.
scim: Jag tycker robinho´s vm var klart suveränt, att han inte lyckats i city kan ha många förklaringar. Det finns ju fler spelare i city som inte levererat som tänkt (adebayor,santa cruz)mm. Zlatan sades inte leverera som tänkt i barca, trots 21 mål på 41 matcher i en helt ny klubb och liga, så han fick lämna efter bara 1 säsong för att hans tränare inte gillade läget.
Jag hoppas Milan kan bli en topp-klubb igen och på allvar utmana om CL-pokalen
Wayne Gresky: Fast med det så säger jag iofs inte att han nödvändigtvis måste misslyckas i Milan. Kommer han in i laget bra och får en bra start på säsongen kan det säkert bli succé. Men om något går emot så tror jag att historien kommer upprepa sig.
Att han har talang kan ju ingen säga emot, men hans inställning, speciellt i motgång lämnar en del övrigt att önska.
Wayne Gresky: Då har du en vid definition av "uppenbart", för det är ju två separata inlägg där det ena är riktat till mig och det andra inte. Men whatever, ett enkelt missförstånd förutom att vi är oense om Robinhos världsklass-status.
mattias - 74: Haha, har du övergångstopplistor för varje dag? Vad har Citys värvningspolicy med Robinho att göra? Han konkurrerades ut av Craig Bellamy, och det skoningslöst.
Jag syftade på övergångar igår Robinho var en av brassarnas bästa spelare i Vm det kan inte ens du förnekaeller? och jag tycker han fortfarande är bra. Att City värvar spelare som andra byter kallingar är inte mitt problem men jag hävdar att Robinho fortfarande är en toppspelare i världen. Zlatans övergång till Milan är naturligtvis en stor händelse i fotbollseuropa men som sagt s¨å snackade jag om övergångar igår. Asamoah Gyan till Sunderland smäller också högt om vi snackar värvningar som är Englandsrelaterade.
mattias - 74: En världsspelare som inte ens platsade i Manchester City och spenderade hela förra säsongen utlånad till sydamerika? Din definition av toppspelare verkar väldigt vid...
Någon övergång som är större...tja...hört talas om Zlatan?
Vilka övergångar anser du vara topp 5 då. Robinho är fortfarande en världsspelare räcker inte det som motivering. Van Der vaart till Tottenham hade varit nummer 2 men nu sprack den affären.
Vet inte om jag tycker det är enbart hans fel, klantigt också av den spelare som missar tacklingen på Citys vänster sida så att Sunderland spelaren får fri väg och slå inlägget. Richards har ju inte så mycket att välja på, går han inte in hårt i den där duellen så trycker ju säkert Bent dit den.
Såg inte början av matchen så jag vet inte hur mycket tryck City hade då, men jag tyckte Sunderland spelade riktigt bra fotboll i andra, kändes riktigt farliga när dom kom i kontring.
Rytter: Jävligt klantigt av Richards. City borde avgjort den här matchen i första då de var överlägsna. Tevez missade t.ex. helt öppet mål efter att City fått ett 3-1 läge. I andra tog Sunderland över och skapade flest lägen. Sett till hela matchen hade nog oavgjort varit rättvist.
mattias - 74: Målet (mycket fint av Kuyt och Torres) och tre poäng var ljusglimtar idag. Annars väldigt trögt anfallsspel, och West Brom gör det bra många stunder. En riktig flytdag när City tappar poäng också.
Portello: Jag hade säker etta på tipset, men man borde ju veta att Tottenham kommer att fortsätta vara Tottenham, hur mycket Erik Niva än går i spinn över en random CL-plats. :-)
Björn W: Instämmer helt, tycker vissa spelare såg riktigt bra ut och med #4 i matchform så har arsenal helt plötsligt ett lag som kan utmana chelsea och udt om guldet
Berka: Det här börjar ju kännas om inte helrätt, så åtminstone lite smårätt. Arsjavin börjar komma i humör, Walcott har ett självförtroende trots allt, Chamakh erbjuder möjligheter till spel på huvud vid fasta situationer och vi har mannen som fixade VM-guldet till Spanien ännu inte i full matchform.
Squillaci kommer att erbjuda fler alternativ och konkurrens i backlinjen, men det återstår såklart att se om han faktiskt bänkar någon i en PL-miljö.
3 poäng borta mot Blackburn är 3 poäng plus jämfört med ifjol och ligaledning i några timmar. Bra dag.
Portello: Blackburn måste vara det laget i pl som är sämst på att spela attraktiv och ren fotboll. snart en halvlek spelad och inte en passning på mittfältet, bara tjongbollar och inkast, sen spelar dom som grisar, vansinniga tacklingar och stämplingar bakifrån.
Tacka Reina för räddad pinne,räddningar i världsklass i första halvlek.