Om man ska vara seriös för ett ögonblick så tror jag han dels är pengakåt och bara vill ha mer, men även att det han nämner stämmer, att united inte ersatt de sålda spelarna, och att han inte fått något löfte om nya värvningar. Med tanke på att Van Der Saar, Giggs, Scholes är gamla och säkerligen sjunger på sista versen. Sedan läste jag att han ska göra en storrensning i truppen där bl.a hargreaves, carrick med flera ska bort och fergie själv knappast kommer finnas kvar länge till, så tror jag uniteds storhetstid är på väg att rinna ut. Så lite rätt har han nog Rooney.
Sedan dras ju Manchester United med samma idioter till ägare som vi HADE också så deras problem ligger ju i att de inte har råd osv.. Kommer nog bli rejäl turbulens i den klubben de närmsta månaderna. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen eller hur sylf? :)
Visst allt kan hända i fotboll, att man en gång har varit ett topplag garanterar inte att man är det för all framtid.
Men att göra jämförelsen mellan United och Liverpool i dagsläget håller jag inte med om. Liverpool började ju sin fall redan för några säsonger sedan, dessutom håller jag Uniteds trupp (utan Rooney) som mycket bättre än Liverpools och den har varit så under många säsonger. Men vad som händer i framtiden kan man inte veta, men jag tycker det är lite för tidigt att säga att United ska vandra samma väg som Liverpool.
United ligger ju trots allt 4:a i ligan, 5p efter Chelsea och är det enda obesegrade laget i ligan. Detta utan Rooney som knappt spelat en match och inte gjort något mål än.
Sedan är det ju så att United har genom åren tappat stora spelare som t.ex. Beckham, Keane, Ruud, Ronaldo osv, men ändå lyckas gå vidare.
Kan det vara så att det är ett tecken på att United är på samma väg som vi " Liverpool " var. Att MU kommer att sjunka från en ständig toppkandidat till ett lag som slåss om CL- platser eftersom eran ekonomi är lika dålig, om inte sämre, än vad vår var. Rooney lämnar inte om han får ett lukrativt avtal. Han är en vinnare och är missnöjd med att inte united satsar, får han lov om att de satsar tror jag han stannar. Blir det nåt annat lag i England blir det City tror jag som har pengar som gräs.
Nej men tyckte du att han var dålig i Aston Villa efter hans transfer till Liverpool blivit stoppad för två säsonger sedan?
Han ville ju till Liverpool men blev stoppad av Villa.
Tycker du Ronaldo var dålig i United när han fick vänta i ett år på att gå till Real Madrid?
Min poäng är att de flesta spelare är så proffsiga att dom fortsätter att ge allt dom har på planen för den klubb dom är kontrakterade av.
Ifall Rooney nu ska lämna United men blir tvingad att stanna säsongen ut, så är jag inte ett dugg orolig att han kommer fortsätta att kämpa för United när han väl får spela.
Ja visst är det så, men du och jag vet knappast var orsaken till detta utspel är. Är ju inte första gången en spelare deklarerar att han vill lämna klubben precis när ett nytt kontrakt håller på att förhandlas fram, för att senare skriva på och stanna.
Tycker du att Gareth Barry var en belastning för Aston Villa när han blev nekad en transfer och var tungen att stanna ett år till i klubben?
Har inte funderat så mycket på det, vet ju inte ens att det är 100% klart att han lämnar än. Detta utspel kan ju vara ett försök att få upp lönen i det kontrakt han blev erbjuden.
Om jag ska gissa så tror jag inte att han hamnar i Italien, ser inte att något lag där har pengarna att köpa honom och betala hans lön. Fast en transfer i Januari med Inter och Sneijder i utbyte skulle jag inte tacka nej till =)
Vart tror du han hamnar? Tror det skulle reta en jävla massa unitedsupportrar ännu mer om Rooney bytte United mot City än när Carloz Tevez gjorde det . Vill se din och Poffas reaktion på det:)
Skall tilläggas att jag tror han hamnar i Italien.
mattias - 74: rooney är för tillfället helt bedrövlig och platsar bara i italien, skulle han dock komma tillbaka till gammal fin form så är han nog het för barca/real
Att han hamnar i en direkt konkurerande klubb känns långt bort
Ferguson hade klartecken att bjuda på torres innan pool gjorde klart med nya ägare. Tror inte man säljer honom nu. City tror jag inte heller Han lär hamna i Italien!
Jag mår dåligt av att se dom så här långt ner i tabellen. Dock såg det stundtals bättre ut igår än tidigare matcher, det är väl bara 1:a matchen mot Arsenal som är bättre rent spelmässigt. Rykten säger att Roy har en Klausul där han kan ställa sin plats till förfogande om Liverpool får nya ägare. Mao kan man säga att han hänger löst nu. Förlust i helgen och jag lovar han avgår.
Ett fall framåt idag trots förlust. Bästa laget vann idag. 2:a halvlek skapade man tryck och skapade en del halvchanser, dock är det en lång väg och vandra tills formen kommer men den är så sakteliga på väg. Blackburn hemma på Anfield känns som en match att vända den negativa trenden. Skall tillägga att jag inte trodde på vinst idag innan heller.
scim: Offside eller inte på silva på citys mål idag? Svårt och se tycker jag
Vet inte vad jag skall tycka om det här. En rejäl chansning från Roys sida men samtidigt behöver vi börja plocka 3 poängare och trots allt är ju Torres en bättre målskytt än Ngog även när han är skadad.
" Högsta Domstolen har beslutat att Ayre och Purslow har rätt att stanna kvar i styrelsen och därmed får dom och Broughton genomföra och godkänna försäljningen av Liverpool FC till NESV "
" The high court today granted injunctions that could open the way for the prompt sale of Liverpool."
mattias - 74: Rättegången Liverpool/RBS vs Hicks&Gillette pågår just nu i London. Inom ett par timmar vet vi om Liverpool blir det nya Leeds/Portsmouth typ.....