Fotboll

Grupper · 16851 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
SuneMangs: 51%-regeln är det enda rätta.

Saik-Småland: Bor och född i Gävle dock... Nej men jag blir bara så jävla besviken.. Iaf nöjd med andra halvan

{10299}: Nä byta klubb bara för att det går dåligt ALDRIG har hållt på Tottenham i 40 år!! ( ser att du håller på Brynäs ska du lämna även där.??)

Världens bästa liga har världens sämsta domare.. Football Mafia

{204}: Vad kul med supportrar till Liverpool, Tottenham, Chelsea och andra lag som har det "tufft" just nu som tycker allt är uppförsbacke för stunden, med dåliga ägare och allt vad det är.

Själv är jag West Ham-supporter sedan 2003 och som ni säkert förstår, oerhört härdad. Vi skulle vara med och slåss om CL-platserna var det tänkt, men istället är det nedflyttningsstrid (med den bästa truppen någonsin) som gäller. Allt är som vanligt med våra ägare i vår kaosklubb. Någon som vill byta tränare med oss, kanske? Inte? Ägare då? Inte? Hepp.

{204}: Helt ärligt så är jag klar med klubben.. Har fyra tröjor från de 4 senaste säsongerna och älskar Kane, Son, Kulusevksi och Bentacur men resten kan dra åt helvetet...Jag är så checked out med denna klubb... Nya ägare och ny ledning i sommaren eller så hejar jag inte längre på denna klubb..

{10299}:

Tycker synd om er supportrar som skall dras med den där ägaren. Han verkar ju inte ens berörd av det som sker i klubben.

Jävla patetiska spurs.. Säger detta som en spurs supporter... Vad är det för jävla fel på idioterna!?

{204}: Jag hejar på Chelsea sedan 1997 då jag fick upp ögonen för engelsk fotboll, men det går inte så bra för oss nu 🤣

{204}: hehe jo.... :(

{204}:

Snarare Liverpool i så fall. Det är sedan gammalt. Men ärligt talat kollar jag inte på de utländska ligorna längre. Däremot blir det DIF - MoDo ikväll.

Har vi några Tottenhamsupportrar här?

Fy fan vad laget skämmer ut sig. 5 - 0 till Newcastle efter 20 min.

Rulltårtan :
Höll på dem hela uppväxten men tappade intresset 2013-2014…. Dålig tajming men fick uppleva CL vinster iaf

{204}: jag var nöjd med 1:a halvlek men katastrof i andra, ni sköt 7 skott på mål i andra och sex gick in! Mycket medstuds och ett lag som agerade som juniorer !
Vet ej om ikväll men Betis är inte Liverpool på Anfield! Hoppas på lite flyt likt Liverpool i söndags!

Rulltårtan :

Ok då misstog jag mig har för mig det var många som stod över men den där matchen är historia ;)

men men hursomhelst, tror united vinner ikväll i EL när Liverpool förnedrade dom sist

{204}: van dijk, Robertson, Trent Arnold Gomez i backlinjen Salah jota firminho på topp wiljnandum kieta Fabinho på mitten. Adrian i mål pga skada! B och C uppställning! 😂 nä det är A uppställning sorry!

Rulltårtan :

7 - 2 matchen du refererar till så hade Liverpool en b - c uppställning då de hade en viktig match samma helg, minns inte vilken det var

De villade 8 - 9 ordinarie spelare tror jag

{204}: ja å det gick ju helt åt helvete! Men det är sånt som händer men inte får hända! Minns Aston Villa - Liverpool 7-2 en säsong där Liverpool är bra! Förutom starten och matchen i söndags är jag mer än nöjd hittills:)

4 - 0 till Liverpool med drygt 20 min kvar, nu mår man ;)

Rulltårtan :

Snart dags för hatmöte. YNWA

;)

{204}: tur man inte håller på Liverpool en klubb i totalt sönderfall;)

Glory Glory

Nog för att man som Liverpoolsupporter har en mellansäsong så måste det kännas ännu värre för Chelseas supportrar. Jösses vad kassa dom är,. värvat spelare för 7-8 miljarder sedan i somras och spelar utan självförtroende, ingen spelide öht. Mitt tips är att Harry Potter ryker innan nästa match

Pinaceae: Ser ut så, tydligen är den tillverkad av ett företag som 'producerat många spanska lags tröjor med nöjt resultat'.

Ett lag man gärna skänker en extra tanke till i Juletider

puffe2: Är det ärtor?

Pinaceae: Var glad för det du :)

Inte ens elitserien i bandy kan skapa en kreation likt detta.
Uppladdat:

500x0-la-hoya-lorca-third-2013-14-2.jpg

puffe2: Kan inte nå länkmålet.

....

puffe2: Vad hände med Freiburg?

Pinaceae: Då har man nytt favoritlag i Tyskland då, adjöss ST Paul, trots era vackra bruna tröjor

puffe2: MSV Duisburg, samma stuk. ;-)

Pinaceae: Men, dom har jävligt coola tröjor :)

puffe2: Om någon oligark köper klubben då?

Nä sorry, glömde, det har ju redan hänt. ;-)

{204}: Som om det inte vore nog med elände att MoDo spelar i fel serie, så har vi ju även QPR. Dom lyfte i tabellen ett tag, men man börjar bli van med ett liv som motgångssupporter. Skulle tappa min identitet om något positivt kedde

{204}: Tungt nu. Vikande form, bästa spelaren är i Qatar och tränaren drog som en avlöning när Glasgow Rangers kallade.

Var det inte någon som hade QPR som favoritlag här inne, de visat strax matchen mot Burnley på Viasat Sport fotboll ;)

Malmö vann mot HIF med 2-1. Hoppas att HIF kan lyfta någon placering i tabellen. Degerfors endast en poäng före.

puffe2: Nu har du ett ytterligare skäl att äta Schwarzwald-tårta! ;-)

Pinaceae: Fick precis ett lag att hålla på i tyska ligan, tack :)

Saik-Småland: Fel o fel, tänkte lite fiffigare. Tycker England ör en diktatur, vägrar låta frisinnade skottar bilda eget land mm

Saik-Småland: Tottenham is owned by majority shareholder ENIC Group, a British Investment Company created by Joe Lewis.
ENIC also owns all of THL's convertible A shares.

Det ägs alltså av en oligarks investmentbolag.

Riktigt dystert i jämförelse med exempelvis SC Freiburg som ägs av medlemmarna i föreningen.

puffe2: QPR är också ägt. Som sagt är det Tyskland som gäller om man vill slippa klubbar som styrs av diktaturer och oligarker.

puffe2: Nej där har du fel! TOTTENHAM ägs av Engelsmän.

{204}: Eftersom Björn Hellberg håller på Sunderland, har jag all respekt för de Svarta Katterna

{204}:Min bästa kompis håller på Hull...märkligt, men sånt är livet

puffe2:

min fd jobbarkompis håller på Sunderland, det är ju kul att de är uppe i Championship

Pinaceae: Lite offside då, ni som bara gillar de stora lagen, där allt styrs av diktaturer...

Kul att QPR börjat frejdigt :) Ett lag med rugby-randiga tröjor bör alltid premieras

www.youtube.com/shorts/D8ht8sL0-8Q

{204}: Chelskis nya ägare verkar vara både mer inne och petande än den gamla, samtidigt som han är okunnig. Stackars Graham, PSG vibbar deluxe.

Men kul för honom om han slipper ägaren flåsande i örat, vilket ju är ett av många problem i de fem stora ligorna förutom den tyska (de har kvar 51%-regeln).

{204}:

Och där blev det officiellt att Potter tar över Chelsea

Vilken resa han har gjort

En av Englands populäraste tränare just nu

Blir intressant och se hur han gör med laget nu

Jonasson:

Snackas om att Graham Potter skall ta över

Att Chelsea sparkar deras tränare Thomas Tuchel efter en knackig start på säsongen anser jag som ett historiskt dumt beslut. Under hans tid i Chelsea hann han vinna Champions League, vinna världs mästerskap för klubblag, komma 2:a i Carabao cup och likaså i FA-cupen. Chelsea kommer vara en klubb med nedgång efter detta beslut

« · 2536179 · »