Fotboll

Grupper · 16958 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
LL: Aldrig har ett gult kort varit så underbart :)

LL:

Tjänstefel att låta Vassell lägga straff, han är ju så osäker i avsluten, finns mängder med rutinerade spelare som borde ligga före i kön, Mpenza Sinclair och Dickov för att nämna några.

LL: eller ja, bättre var den ju men mål blev det likafullt inte...

LL: nähäpp, det kunde han inte!

scim: 1-1 i straffar nu för Michael Ball :-) Får se om Vassell kan slå en bättre straff än Barton gjorde mot Villa senast...

scim:

Jag tycker Ronaldo bara ska passa bort bollen när han får den.

Poffa:

Att han orsakade en straff beror ju isåfall på att Ball var övertänd, det var ju inget farlig läge.

scim:

Ok då är jag med.

Känns skönt att Vidic och Ferdinand spelar idag, måste ju vara ett av ligans bästa mittbackspar. Tycker dom kompletterar varandra på ett strålande sätt.

scim: Jag pratar om att Ball inte har det lätt mot Ronaldo. Visst, Ronaldo har inte kommit till mycket men det beror ju på att Ball har gjort två tuffa närkamper som borde renderat i gula kort, en situation där Ball borde haft rött (stämplingen) och att han orsakade en onödig straff.

Jag missuppfattade din första mening och tänkte fel, därför skrev jag ordmärkare. Jag ber om ursäkt för det.

Rytter:

Nu menar jag givetvis efter skadeläget, och då trodde jag inte Ferdinand skulle spela. Citys backlinje håller riktigt hög klass, men dessvärre finns det inte mycket uppbackning ifall man skulle drabbas av skador.

Poffa:

Om vad pratar du? Och när, och vilket ord har jag märkt?

scim:

"Känns ju jävligt ovisst, bortser man från formen är ju backlinjen den enda lagdel där City slår United på fingrarna"

Hur menar du? Tycker du att City har bättre försvarare än Vidic, Ferdinand, Heinze, Evra, mfl?

scim: nej, utom straffen har inte Ronaldo kommit just någonstans alls.

Märkligt temposvag match, måste jag säga. Nästan inget närkampsspel heller, det är bara Michael Ball som smäller på lite.

scim: Ja, där la han sig. Jag pratade om straffen, din ordmärkare. :-)

Poffa:

Jag tycker det ser ut som tvärtom? Ronaldo la sig precis, ingen blev förvånad.

Poffa,scim:

Absolut.

Bissett19: I det här läget var det ju solklar straff. Ball har det inte lätt mot Ronaldo just nu.

Bissett19:

Fast i det här fallet är ju straffen solklar. Men den var helt onödig att ta då Ronaldo var långt ut och Ball hade täckning inåt.

scim: jo, det var en klumpig tackling, Ronaldo kämpade inte precis ihjäl sig för att stå upp, men det var nog rätt att blåsa ändå.

Förresten, är Michael Ball släkt med Alan Ball?

scim: Jo han Ball borde ju veta bättre,rör man Ronaldo i straffområdet så får han helium i dojjerna direkt.

LL:

Det känner jag inte till, men det låter iofs inte helt orimligt. Hursomhelst så var det klantigt av Ball att dra på sig straffen.

Blir tungt nu för City, man är ju inga stora målgörare direkt.

scim: visst fanken stannade väl Ronaldo upp i ansatsen till straffen? Det får man ju inte göra, jag tycker att det borde ha varit frispark för City där. Jag vill till och med minnas att det ska vara gult kort också på en skytt som stannar på väg mot bollen.

Poffa:

Det är väl Ronaldos normaltillstånd, när ska man stämpla honom då?

scim: Jaha, då har vi sett nivån. Stämpla de som ligger. Jävla slaktare.

Poffa:

Och där fick United tillbaka lite retroaktivt sedan Roy Keanes mordförsök.

scim: Fem minuter kvar, sen åker vi.

LL:

Känns ju jävligt ovisst, bortser man från formen är ju backlinjen den enda lagdel där City slår United på fingrarna, när det gäller anfallet så slår ju Rooney samtliga City anfallare på fingrarna, och mittfältet vill jag inte ens prata om, nu när Barton är avstängd.

Jag hoppas Pearce satsar på Johnson och Richards (om han är spelklar) på mitten och Trabelsi och Beasley på respektive kant. Sedan känns Mpenza och Vassell som det vettigaste alternativet framåt. Går spelet i lås så slänger vi in United dödaren Sinclair, han brukar ha en förmåga att träbena in nån boll.

Matchtips är svårt, men oavgjort känns rimligt, vinst inte omöjligt och förlust en katastrof.

Nervöst är det!

City-United i dag, vad tror vi om den matchen? scim, hur lyder ditt tips?

Själv var jag tidigare i veckan helt säker på United-vinst, men efter förnedringen i Milano är jag inte lika säker längre. Jag tippar X, matchen slutar 1-1.

scim: "Perfekt, nu är det bara för City att förstöra Uniteds säsong."

Chelsea har mer eller mindre gett upp ligan, det hördes på intervjuerna med Mourinho efter lördagens matcher. Jag tror att United säkrar titeln nästa helg, de tar minst en pinne av City och sedan tror jag faktiskt att Arsenal slår Chelsea nästa söndag.

Själv upplevde jag helgens omgång på plats i London, vi var på Arsenal-Fulham. Inte världens mest välspelade match kanske, men jävligt kul att få uppleva Emirates Stadium för första gången. Dessutom var biran gratis i halvtid på det etage vi satt på, bara en sådan sak :-)

mattias - 74: Det här var dagens höjdpunkt. En klassiker. Dagen kan lika gärna vara slut nu. Det blir inte bättre än så här. Dramatik när den är som bäst. Ett drama med helt perfekt upplösning.

Dragan 2k: Ren och skär poesi när Rooney kysser klubbmärket :)

Från och med idag är jag lite smygboltonist ;)

scim:

Själv hoppas jag city också vinner. har en trippel med dom Sheffield United och Malmö ff =)

Poffa:

City - Villa på nian, såklart. Ska se om Vassell gör som han brukar, målar mot sitt gamla lag.

Dragan 2k:

aaaah!! Sicken underbar lördag. Den kan bara bli sämre nu:-)

Hur då?

scim: Ja, jag menade dem. Nu ska man bara välja vilken match man ska se. Jag tror det blir Wigan - West Ham. Heja West Ham, eller hur LJ?

Poffa:
Jaha, du menar City, det enda Manchester-laget.

scim: Det är det sämre av de två Manchester-lagen.

Poffa:
Jag dricker inte grogg, jag firar med öl. Ofta. Vad är förresten Citaeh?

scim: Ställ undan lördagsgroggen. Citaeh kommer inte ha skuggan av en chans. :-)

Poffa:

Perfekt, nu är det bara för City att förstöra Uniteds säsong. Jag njuter.

Poffa: Trodde hans ben skulle vika sej när han fick läget,o nära var det oxå;)

Everton får nog slipa på sitt försvarsspel i veckan.

Poffa: aaaah!! Sicken underbar lördag. Den kan bara bli sämre nu:-)

4-2 genom Chris Eagles. Underbar passning av Rooney. Fem poängs skillnad i toppen nu. Jag njuter.

scim: Och just nu kan Rooney mycket väl ha avgjort ligan. 3-2 till Utd.

scim:

Nu har United kvitterat, först genom en målvaktstavla av Turner som resulterade i att O'Shea bara behövde rulla in bollen i öppet mål, sedan genom Phil Neville.

mattias - 74:

Nu lever den i ännu högre grad, 2-0 för Everton nu efter ett otroligt vackert mål av Fernandes. Dock så gör Bolton 2-2 i samma minut så det är fortfarande två poäng upp för Chelsea...

scim:

1 - 0 till Everton och 1 - 1 mellan Chelsea Bolton efter 20 minuter. Ligan lever ett tag till =)

Ronaldo blev idag framröstad till Årets Spelare samt Årets Unga Spelare i PL.

Ett helt korrekt beslut. Han måste ju också finnas högt upp i diskussionen när årets guldboll ska delas ut.

scim: verkar som om nerverna spökar även för Chelsea. Nu räcker det inte längre med seger i det inbördes mötet för Chelsea, nu måste de ha hjälp av andra lag. Ja, såvida de inte vinner med sju-åtta mål mot United och det lär de ju knappast göra.

scim: Jag var ändå säker på att dom skulle snubbla in ett skitmål i 92:a minuten som vanligt...puhh

« · 880444 · »