Bissett19: Det kortet har han ju visat en gång, på reprisen ser det ut som han pekar på Ben Haim innan han kastar upp kortet. I sekvensen efter pekar han på Cole som det ser ut. Någon ska förmodligen ha rött i den situationen...
Domare Styles hade en jobbig match.Vete tusan hut många ggr han slängde upp Ostskivan i ansiktet på spelarna. Det såg ju ut som Essien fick kortet,men tror det var menat till Terry.
Hälge: Ja, det är hett på Anfield i e.m. Gerrards glidtackling var inte snygg, där han kommer in alldeles för sent, men ett tecken på hur mycket matchen betyder.
Bissett19: jag sade ju 0-0 eller 1-1 i Blackburn-Arsenal, och med tanke på att båda målen i matchen som slutade 1-1 var målvaktstavlor så var det ett synnerligen exakt tips från min sida ;-)
Hahaha! Vilken skalp för City och Lucky Sven. För tur det har han. Citys spel övertygade inte, även om kämpainsatsen gjorde det.
Kasper Schmeichels målvaktsspel är ju nästan en parodi, men det finns räddande änglar vid hans sidor.
Empenza är som en monstertjur. Tvingas att springa åt det håll han råkar stöta bollen. Fast det är en fin kontrast till resten av lagets pimpinetta bolltrillande.
Mittfältet består av långa gängliga scimliknande typer med otrolig kyla och smarthet. Däremot så ser de ut som om de skall gå av på mitten i närkampsspelet och i luftduellerna. Det långsamma uppbyggandet av spelet med kortpassningar meddels bredsidor efter marken är en förutsättning för att de skall hinna upp på planen för sävliga är de.
Jag kan omöjligt se att City kommer att vara ett hot mot Liverpool.
City vann, ser man på. Nu är det nog ganska tunga huvuden i United. Och Liverpool och Chelsea jublar.
Blackburn försöker verkligen sparka Arsenal av banan, men än så länge står Arsenal emot bra. Fyra gula kort i matchen redan. Arsenal leder med 1-0, Blackburn har haft en boll i stolpen. Intensiv match med hårda närkamper.
Ojojoj, nu lättar nog scim från marken... 1-0 till City. Måste säga att trots allt bollinnehav för Uniteds del så känns de totalt tandlösa framåt. Ser faktiskt ut som om Utd-spelarna har dåligt självförtroende.
Bissett19: ett fel i ditt schema. Blackburn-Arsenal ses i sin helhet, först därefter kan man se vad de håller på med på Anfield Road.
För övrigt hoppas jag att Arsenal i dag visar att det inte bara är snack att man ska stå upp mot fysiska motståndare den här säsongen. Det är nog på lång sikt nästan viktigare att man gör det än att man tar tre poäng.
Tur att man bor nära mor och far så man kan ockupera deras tv.Så det är bara att ta med sg kortet så man kan se C+.Och snäll som man är så har man förvarnat dom.
Helt plötsligt har var o varannan man pratar med blivit Cityfan o säger "jag har alltid gillat City",jo tjena säger jag.
Likadant på detta forum,förut fanns det ett Cityfan.Nu verkat det ha blivit några fler om man säger så.Kan detta ha med Svennis att göra?.....;)
Jaja hursomhelst bryr iaf inte jag om vilka som vinner utan hoppas få se bra Fotboll.
Dagens meny:
14.00 Kebarulle 14:25 Manchester City - Manchester Utd 15:55 Blackburn - Arsenal (Första halvlek) 17:00 Liverpool-Chelsea 19:30 Hammarby - Halmstads BK
Sannes: Ojojoj!. Jag orkar knappt vänta på att dagens matcher skall börja. Jag antar att det blir träningsvärk i hela kroppen av sittandet i min sköna skinnfotölj framför teven.
Har jag sagt att jag är nöjd med 2p. Har ju sagt att det under förväntan men ingen katastrof än, och det är det inte heller med ett oavgjort mot City.
Det jag sagt är att 4p på de första två matcherna mot Reading och en svår bortamatch mot Pompey hade varit fullt godkännt. Nu blev det ju som bekant inte så men det är inte någon kris än. För att citera SAF och hur han ser på det hela.
"The position is recoverable, of course. There are a lot of ways of looking at football. We dropped two points at Reading last season and we lost three at Portsmouth, but won the title."
Kom tillbaka efter 10 omgångar så kan vi snacka kris eller inte beroende på hur det gått.
Föresten Mattias är det inte kris, skandal och bedrövligt att inte Torres har gjort mål än, sparka, sälj, ge bort.
Det jag menade var bara att de flesta united supportrar skulle inte noja sig med 2 raka poangtapp mot lag som reding och pompey, hade jag varit unitedfan hade jag inte varit nojd alls, united maste vinna imorgon annars ar det uppforsbacke redan efter 3 matcher, men jag tror som sagt att de hittar sitt fina spel som de hade forra sasongen, med ronaldo avstangd imorgon sa okar ju inte chanserna direkt.
70 Rodrigues: ja, den ettan på tipset kan man nog räkna in redan nu.
Från matchen Birmingham-West Ham kan meddelass att West Ham är rent ut sagt otroligt dåliga. De har två anfallsvarianter: lång boll på måfå mot Bellamy eller lång boll på måfå mot Zamora.
Rytter: Mattias (just nu i en annan del av världen) undrade om du med ditt/dina svarsinlägg ville försöka trigga igång en diskussion med honom. Översatt: Han höll väl inte med till 100% vad du tyckte i frågan. Om han hade för avsikt att bli dig svaret skyldig förtäljde han dock aldrig. Ett svar kan således komma att dröja. Alternativt inte dröja länge alls.
"Inte for at verka spydigmen jag tror inte riktigt pa dig, reading och pompey pa de 2 forsta later iaf som 6 poang i mina oron, jag hade raknat med att united hade 6 poang efter de 2 forsta."
Ja detta bevisar ju att du inte har någon koll alls och inte vet nått om hur det gått mellan lagen tidigare samt att United brukar ha stora problem med just Pompey. Pompey (förutom storlagen) är en av de svårare bortamatchena för united, vi har förlorat 3 av 4 innan detta möte med dom. Så att vi bara skulle åka dit och vinna hade då inte jag tagit för givet iaf. Sedan möter man city i derbyt på söndag och det är inte alls någon lätt match heller.
Självklart hoppas man att United ska vinna varje match men riktigt så enkelt är det ju inte. Jag tycker att 3p mot Reading och 1p mot Pompey hade varit godkännt på två första matcherna. Inte optimalt men ändå godkännt.
Och jag hade iaf inte räknat med att man skulle ha full pott efter de första tre. ??
Inte for at verka spydigmen jag tror inte riktigt pa dig, reading och pompey pa de 2 forsta later iaf som 6 poang i mina oron, jag hade raknat med att united hade 6 poang efter de 2 forsta.
Att ett lag av uniteds kaliber kanske har bara 2 p efter 3 matcher ar en flopp , det brukar ofta vara tranaren som far bara hubdhuvudet om ett lag startar lite trevande.
Jag ar overtygad om at United trots allt kommer vara med i toppen, jag har tippat dom som 1:a sjalv, men vad jag menar ar att jag tror at du visst hade raknat med full pott for united efter iaf 2 matcher. ??
Med värre knipor menade jag snarare när man höll på att åka ut, och Sir Alex räddade jobbet genom en vinst mot bottenkollegan Millwall. Det var tider det...
"1. Sir Alex har varit i betydligt värre knipor än den här tidigare, och även om två oavgjorda är en dålig start på serien så är det ingen katastrof. Det är det inte om man förlorar mot City heller.
2. Säg den tränare som inte varit ifrågasatt? Ferguson har fört United till ett otal guld och seriesegern från fjolåret är knappast glömd redan. Dessutom är väl det faktum att Ronaldo är avstängd inget Ferguson kan lastas för. "
Håller med dig helt och hållet här.
1. Ja 2p på de första matcherna är iaf 2 mindre än vad man hade hoppats på men som sagt ingen katastrof än, och det är det inte ifall man torskar mot City heller, man måste ju se vilka lag det är man tappat mot. City och Pompey borta är ju inte direkt de lättaste matcherna i serien. Enda klara bottennappet så här långt måste vara 0-0 matchen mot Reading. Ja han har varit i värre situationer förr t.ex CL missen för några säsonger sedan när man kom sist i sin grupp och gick dåligt (med United mått mätt) i ligan.
2. Nej inte kommer man sparka en sådan som SAF under säsongen, han har gjort så otroligt mycket för United så det går inte att sparka honom. Möjligen att han skulle kliva av självmant ifall man fortsätter lika dåligt de 10-15 första omgångarna. Jämför t.ex. med Arsenal, dom gick ju inte direkt bra i inledningen förra året men det var väl aldrig nära att Wenger fick gå.
"United har problem nu som det verkar, ferguson kanske sitter lost, torsk i nasta match och han kommer fa sina fiskar varma :)"
Detta var ju något som helt saknade substans, vad grundar du det på? Visst man har 2p på 2 matcher, men spelet har inte på något sätt varit dåligt. Tror inte Fergusson är orolig och det tror jag inte någon annan i Manchesters ledning heller är (än). Hade varit betydligt värre ifall dom blivit utrullade av Reading och Pompey, men nu var ju inte fallet så. Såg du matcherna eller?
Personligen så tror jag på att United kommer få det tufft mot City på Söndag, skadan på Rooney och avstängningen på Ronaldo kom verkligen i fel läge. Nu har man en matchotränad Tevez och yngligar i Nani och Andersson att sätta in och det känns inte som lika givna kort. Hoppas på att man får med sig 1p därifrån. United skulle då ha 3p på sina 3 matcher. Och jag hade iaf inte räknat med att man skulle ha full pott efter de första tre. Hade man slagit Reading, tagit 1p borta mot Pompey (som United har väldigt svårt emot (har förlorat 3 av 4 matcher där) och 1p borta mot City som är ett svårt derby hade jag varit nöjd. Då hade man haft 5p och det hade varit godkännt sett till vilka matcher vi haft. Nu får man hoppas på att vi iaf minst tar 1p i den matchen.
1. Sir Alex har varit i betydligt värre knipor än den här tidigare, och även om två oavgjorda är en dålig start på serien så är det ingen katastrof. Det är det inte om man förlorar mot City heller.
2. Säg den tränare som inte varit ifrågasatt? Ferguson har fört United till ett otal guld och seriesegern från fjolåret är knappast glömd redan. Dessutom är väl det faktum att Ronaldo är avstängd inget Ferguson kan lastas för.
Slutligen så har jag väldigt svårt att tro att Ferguson får lämna United mitt under en säsong öht.
1. Torskar united poang mot city maste det vara deras samsta oppning i pl seda den startade.
2. Ferguson har ju varit ifragasatt tidigare eftersom vissa anser att han suttit for lange. Sedan med ronaldo avstangd sa tror jag nog att united fansen ar en aning oroade om citymatchen...
Men jag grater inte om United skulle fa jobba lite i uppforsbacke i starten
scim: såg inte matchen, men jag slog över när jag hörde att Ronaldo fått rött. Jag såg en repris på situationen och vad jag kunde se visades det röda kortet direkt.
1-1 för United borta mot Portsmouth, och Christiano Ronaldo utvisad och avstängd i minst tre matcher (antar jag att det blir eftersom han fick ett rött kort utan att ha fått gult först, det är väl normalavstängningen i PL för direkt rött om det inte är för frilägesutvisning). City vann mot Derby så jag misstänker att scim korkar upp en flaska champagne ikväll, för nu kommer det att ta minst två omgångar för United att ta sig förbi City i tabellen :-)
Tung start för Man Utd i ligan,ytterligare poängtapp idag iom 1-1 borta mot Portsmouth. Dessutom fick Ronaldo rött kort o är avstängd i det heta Manchester derbyt på Söndag.