Bissett19: Det kortet har han ju visat en gång, på reprisen ser det ut som han pekar på Ben Haim innan han kastar upp kortet. I sekvensen efter pekar han på Cole som det ser ut. Någon ska förmodligen ha rött i den situationen...
Det ska bli intressant att få höra vilken som fick det där gula kortet som såg ut att vara menat till Essien. Närmast honom stod ju Haim och Cole som också hade gula kort sedan tidigare.
Straff var det inte , ben aim skulle haft ett gult till när han stängde torres, missade massa åt båda hållen men hade chelsea fått en man utvisad hade liverpool vunnit.
Torres petar bollen åt helvete, och springer rakt in i Ben Haim. Det är inte ens frispark. Däremot var ju "straffen" helt horribelt dömd.
I övrigt är jag väldigt lycklig, såg matchen på O'Learys i Umeå och Svenanhängarna var i stort numerärt överläge! Fanns till och med några Manchesterbor på plats, trevligt.
Fast det jag egentligen klottrar om är det här med TV-rättigheterna. Det är ju snett att SVT och TV4 inte kan visa nånting från nån av matcherna. Det är nästan lite parodiskt. OK att dom måste betala för sig men vem har rättigheterna och hur mycket vill dom ha betalt? Som det är nu så är ju de normalt sportintresserade som drabbas och då drabbas fotbollen på lång sikt.
"Hej Jag forstar om du ar bitter efter 2 matcher utan seger, Jag har inte sett united i ar men det var inte det frågan var från början. Det var om du var nöjd med inledningen poängmässigt vilket jag tror du inte är trots att du påstår det. att United har haft problem med pompey tidigare år är ingen ursäkt. gamla trender måsta brytas. Att diskutera nånting med modoiter har jag lärt mig att man inte skall gora för ni håller ihop i vått och torrt. Hoppas du förstår vad jag menade, jag har sett united förra året och de spelade stundtals bländande fotboll men eftersom de inte vunnit i år behöver man inte vara geni för att förstå att nånting har låst sig"
Nej jag är inte ett dugg bitter. det är så här fotboll är. Kan vara nyttigt för oss United supportrar att få känna på hur det måste kännas att vara Liverpool supporter med tanke på hur dom brukar starta serien.
Nöjd med inledningen är man kanske inte, självklart hade man hoppats på full pott, och självklart är man besviken strax efter slutsignalen i matcherna. Men när det värsta har lagt sig så gäller det att se det positiva i matcherna. Och enligt mig är det värt att tänka på detta istället för att enbart se till resultatet och tabellplaceringen.
1. Spelet har sett bra ut trots allt, United spelar bra fotboll och kommer till många avslut men den riktiga kylan framför mål verkar saknas, det kombinerat med lite otur har gjort att man inte kunnat få in bollen när man tryckt på för att döda matcherna. Förhoppningsvis är detta lite ringrost som kommer att släppa inom någon match.
2. Matcherna har inte på nått sätt varit lätta, vad du än säger. Pompey borta är trots allt en svår borta match, och svår för United om man kollar på deras facit där som så klart spelar roll. Alla lag har vissa motståndare som man har extra svårt för, och trots att vi förlorade borta mot Pompey förra säsongen så vann vi ligan. City borta är inte heller den lättaste av matcher United kan spela. Enda riktigt stora besvikelsen är ju som sagt att man bara fick 1p mot Reading hemma, och idag hade man väl hoppats på seger men varit relativt nöjd med 1p med tanke på förutsättningarna, så förlusten är en liten besvikelse trots allt.
Nu ligger vi 6p efter våra huvudkonkurenter i ligan, inte ett omöjligt försprång att ta igen, men väldigt onödigt att ge dom den fördelen nu i början. Nu gäller det för United att få in någon enkel boll så att målskyttet som är det stora problemet släpper. Idag saknade man verkligen Rooney på plan, syndes att Tevez inte har hunnit ikapp med träningen efter Copa America och att han inte är 100% än. Största överraskningen för mig var att Owen H startade idag, rykten gick att han var ca 2-3 veckor ifrån sin debut . Tycker att han skötte sig bra i debuten och visade att han kommer bli riktigt nyttig som den spelare som ska hålla tätt mellan försvar och mittfält, något vi saknat sedan Roy Keane lämnade.
"Hoppas du förstår vad jag menade, jag har sett united förra året och de spelade stundtals bländande fotboll men eftersom de inte vunnit i år behöver man inte vara geni för att förstå att nånting har låst sig"
Nej jag förstår faktiskt inte vad du menar. Skillnaden i spelat är inte stor nu jämfört mede förra säsongen, skillnaden är bara att man inte fått in chanser som man satt förra säsongen. Du verkar ju enbart ha kollat på resultaten och sedan bestämt dig för att United spelar dåligt eftersom dom inte har vunnit än. Enda man kan säga som är negativt är spelet i straffområdet, dom måste börja spela enklare i och runt straffområdet. Känns som det är lite för mycket Arsenal över deras anfallsförsök ibland, allt ska vara så snyggt och konstruktivt istället för att spela enkelt och få in en boll och döda matchen. Men förhoppningen är att det lossar snart, har ju bara gått tre omgångar än så det är för tidigt att börja se några trender. Du får återkomma efter ca 10 matcher så får vi se hur det ser ut då och ifall det är kris eller inte.
Är bara att säga grattis till segern Scim. Men du såg nervös ut på Olearys under slutet av matchen ;-)
Det där om modoiter får stå för dig är så löjligt att jag inte ens orkar att kommentera det.
Jo, jag var nervös, jag var inställd på förlust tills dess att klockan tickade in på övertiden, då var jag istället inställd på oavgjort. Jag får förresten tacka för gratulationer, kaffe och trevligt sällskap!
Mattias-74: "Att diskutera nånting med modoiter har jag lärt mig att man inte skall gora för ni håller ihop i vått och torrt."
Att jag och Rytter är av samma åsikt ang. Uniteds seriestart beror snarare att vi känt varandra länge och ser på fotboll på ett liknande sätt. Att vi båda är modoiter är bara ett tecken på att även en United-supporter kan ha någon form av smak ;)
Är inte bara kvaliten på spelarna i PL som håller enormt högre nivå än allsvenskan.
Blir imponerad när man läser följande angånde den väldigt feldömda straffen Liverpool fick emot sig.
"Hackett told Sky Sports News: "I have spoken to Rob and obviously he was extremely disappointed when he looked at the video with the decision."
"He has admitted that he got it wrong, but accountability exists and we at the PGMOL (Professional Game Match Officials Limited) do expect referees to get the big decisions right."
"Therefore Rob will not be officiating next weekend."
När ska man få se/höra en allsvensk dommare erkänna att han gjort ett stort misstag? Har nog hänt men jag har förträngt det isf. Skönt att se att åtgärder vidtas mot dommaren som felat och man "stänger av" honom i nästa match. Tycker att man ofta ifrån dommarförbunden i sverige, både inom fotboll och hockey väljer att skydda dommaren och inte erkänna öppet att han faktiskt begått ett stort misstag.
Helt rätt att plocka bort Styles, för han var allt annat är bra igår och hade inte alls koll på matchen.
"Do you think my players surround the referee? I have a naive team. We do not have any divers, no violent people, we do not have any nasty tackles. It's a pure team."
Ja kanske har han missat att han har Robben i laget som är i klass med de västa filmarna i ligan, sedan att dom inte har några våldsamma spelare är ju rent skitsnack. Är det någon i Chelsea jag inte har mycket över för är det Mikel, fulare spelare får man leta efter. Känns som han ofta är inblandad i situationer där han delar ut fula efterslängar mm.
Igår t.ex. när var det Gerrard eller Alonso som gick in hårt mot honom i en närkamp och bägge hamnade på marken. På repriserna ser man hur Mikel sparkar mot den liggande Liverpoolspelaren. Hade dommaren sett det skulle det varit rött direkt trots att han missade.
Rytter: Stänger man av honom helt från att döma, eller finns risken att han drabbar nåt stackars lag i en lägre division ? Som supporter till ett lag i The Championship (QPR) har man sett mer än nog av PL-domare på utflykt.
Rytter: en allsvensk domare blev bänkad så sent som för någon månad sedan efter Helsingborg-Hammarby då han hade missat att ge ett rött kort till Hammarbys Christian Traore efter två gula. Det händer relativt ofta att allsvenska domare petas för att de har dömt för dåligt, men det skrivs sällan i tidningarna om det.
Jaha det blev ingen Liverpool flytt för Heinze som väntat. Låt han nu ruttna i reserverna för att han ens övervägde att gå dit efter allt som United gjort för honom. Eller sälj honom till Real, Juventus eller Lyon.
Het potatis det där med Heinze på diverse forum. Personligen tycker jag att det inte spelar så stor roll att han kommer, han är kanske bättre än Aurelio men knappast än riise och Kewell.
Är ju en ganska dum jämförelse att jämföra Riise och Kewell med Heinze. Är ju inte direkt samma spelartyper. Kewell är väl dessutom mittfältare.
Heinze tycker jag är ljusår bättre som back än Riise som inte har defensiven som sin starka sida. Finns ju en anledning att han brukar spela ytter mittfältare.
De jag känner som håller på Pool tycker att Heinze skulle vara en bra förstärkning för att använda som vänsterback när man måste täppa igen där, och dom anser inte att Riise håller måttet defensivt, bra offensivt men bedrövlig defensivt.
Att Hinze sedan fungerar utmärkt som mittback gör ju inte saken sämre.
Jag håller riise som den bättre, Henize hade en bra säsong 2005 / 2006 tror jag det var men förra året var han väl mer eller mindre uniteds akilleshäl. Kewell är mittfältare precis som du sa men Heinze i Liverpool är nog kanske en dum ide, skulle kännas konstigt att ha en F.D United spelare i Liverpool.
Du bevisar igen att du inte har mycket koll på PL trots att du tror du har det.
"Henize hade en bra säsong 2005 / 2006 tror jag det var men förra året var han väl mer eller mindre uniteds akilleshäl."
Heinze var första val till vänsterbacks platsen när säsongen startade, men han var skadad större delen av säsongen, och när han kom tillbaka från en lång skadefrånvaro så hade Evra spelat till sig platsen i startelvan, och det var i princip omöjligt att peta honom med tanke på hur Evra spelat.
Att Riise skulle vara bättre än Heinze tycker jag verkligen inte. Visst bättre offensivt men mycket sämre defensivt. Sett till styrkor och svagheter rankar jag Heinze som en bättre BACK än Riise.
"Kewell är mittfältare precis som du sa "
Ja varför blanda in honom i jämförelsen med Heinze då?
mattias - 74: Nu kanske jag är ute och seglar på djupt vatten, men var inte Heinze skadad från ungefär omgång tre och missade hela säsongen för två år sedan?
Att Riise skulle vara bättre än Heinze tycker jag verkligen inte. Visst bättre offensivt men mycket sämre defensivt. Sett till styrkor och svagheter rankar jag Heinze som en bättre BACK än Riise.
Jag ber om ursäkt att jag hade fel igen riise är ju för fan säkert 10 gånger sämre än Heinze. Du har ju alltid rätt. tror inte alla liverpoolfans håller med dig ?
Jag ber om ursäkt att jag hade fel igen riise är ju för fan säkert 10 gånger sämre än Heinze. Du har ju alltid rätt. tror inte alla liverpoolfans håller med dig ?
Heinze är som du säger bättre defensivt men riises kämpaglös och Skott kommer inte heinze i närheten av.
Hoppas dock Heinze kommer till en bra klubb för han är ju en bra back och är man dessutom ordinarie i Argentinas Landslag är man ju inte direk kass :-)
"Sorry att jag inte vet nånting jag kanske blandade ihop säsongerna kanske, svårt att minnas vilken säsong det var.
Vilken tur att du vet allting om Pl då!
Får man ha fel nån gång eller ??"
Ja du får blanda ihop hur många säsonger du vill, men att få det till att Heinze någonsin varit Uniteds akilleshäl kan du aldrig lyckas med hur många säsonger du än blandar ihop.
"Heinze är som du säger bättre defensivt men riises kämpaglös och Skott kommer inte heinze i närheten av."
Ja vad är det som definierar en back då? Du verkar tycka att det är hans skott? Fast det är klart en som jämför en vänsterback/mittback med två yttermittfältare kanske man inte ska vänta sig så mycket av. Har fortfarande inte fått höra varför du blandade in Kewell i jämförelsen, skulle vara intressant att höra.
Nu kommer frågan igen, har du sett Heinze spela överhuvudtaget? Mer energisk och aggresiv back får man leta efter, så att han inte skulle ha tillräckligt med kämparglöd köper jag inte. Han blev på bara några år en stor favorit bland Unitedfansen för sin uppoffrande spelstil, andra säsongen i klubben blev han player of the year. Anledningen att fansen nu tycker att han sviker dom efter ellt som klubben gjort för honom är att, när han var långtidsskadad så passade United på att skriva ett nytt 3-års kontrakt med honom för att visa att man ville fortsätta satsa på honom när han kom tillbaka efter skadan. Dessutom tillät klubben honom att göra sin operation samt rehabilitering (ca 6-7mån) i Spanien och inte i england.
"Jag ber om ursäkt att jag hade fel igen riise är ju för fan säkert 10 gånger sämre än Heinze. Du har ju alltid rätt. tror inte alla liverpoolfans håller med dig ?"
Nej kanske inte alla liverpoolfans (finns iaf minst 1 som inte tycker det), men som sagt de jag har pratat med är eniga om att en stabil vänsterback skulle behövas eftersom Riise inte håller måttet defensivt, och det om något är ju prioritet nr 1 för en försvarare. Dom felsta ser Riise som ett alternativ till vänstermittfältare för där kan han använada sina offensiva kvaliter och han behöver inte vara lika säker defensivt i den positionen. Dom är också av åsikten att Heinze skulle vara en bra värvning sett till kvalite, rutin samt pris. Jag är helt övertygad om att han skulle konkurera ut Riise som vänsterback ifall han fick gå till Liverpool.
Hur som helst, slut på diskussionen nu. Hurvida Heinze skulle konkurera ut Riise kan vi bara spekulera i eftersom de två inte kommer spela i samma lag.
Rytter: Grundpelaren vad gäller ett diskussionsforum, precis som HS är, borde väl vara att det är accepterat med olika åsikter i de ämnen man nu väljer att diskutera. Som den här diskussionen har utvecklat sig till i nuläget så har det väl snarare börjat handla väldigt mycket om prestige, och det är väldigt tråkigt.
"Hur som helst, slut på diskussionen nu. Hurvida Heinze skulle konkurera ut Riise kan vi bara spekulera i eftersom de två inte kommer spela i samma lag."
Så det är alltså du ensam som bestämmer när en diskussion har nått sitt slut?
Klart alla kan ha olika åsikter, men man måste ju få vikta åsikten mot vad den baseras på. När en person har en åsikt utan att grund måste man ju få angripa den.
Sedan får väl vem som helst avsluta en diskussion när som helst, det hindrar väl inte att andra fortsätter den?
Så har Everton slagit sitt transferrekord (vilket man satte när man värvade AJ häromåret) iom värvningen av Yakubu från Boro för 11.25miljoner kronor.
Jag har svårt att tro att Yakubu nästan skulle ha dubblat sitt värde under sina två säsonger i Boro, men det här är väl ett tecken på hur pass mycket pengar Premier League-klubbarna har att röra sig med nuförtiden.
Även om priset är nån miljon för högt så är det en rätt bra värvning av Everton, tittar man på deras trupp så är det ju definitivt forwardspositionen som är svagast.
Ja verkligen en bra värvning även som du säger att priset kanske är lite för högt. Yakubu dök ju upp som rykte till United igår, tanken var väl att han skulle täcka upp för Rooney medan han var skadad. Nu snackas det på diverse forum och i tidningar att Anelka och Martins kan vara nya mål för SAF.
Själv tror jag inte att United tar in någon ny anfallare innan fönstret stänger. Saha är ju snart tillbaka från skada så forwardsuppsättningen borde räcka till fram tills att Rooney kommer tillbaka. Känns som att man skapar ett nytt problem för att lösa ett annat ifall man köper in en anfallare så här sent. Den nya måste ju anpassa sig till laget mm och kan ju ett tag. Ser hellre att man satsar på Tevez och ger honom förtroendet i matcherna fram tills att Rooney kommer tillbaka.
Dessutom skulle det ju bli problem om man köper t.ex. Martins eller Anelka. Tror inte att någon av dom är speciellt sugna på att sitta på bänken när både Rooney och Tevez finns att tillgå.
Sedan lyckades Benitez göra bort sig i samma veva.
Benitez said: "I would like to ask the Premier League a number of questions. How can a player with a signed agreement be treated like this?"
Ja kanske därför att det i samma brev stod att det inte gällde toppklubar i samma liga. Samt att både Heinze och hans agent fått reda på det muntligen.
"Then I want to ask the Premier League why it was so difficult for Liverpool to sign Javier Mascherano, when we had to wait a long time for the paperwork, but it was so easy for Carlos Tevez to join Manchester United?"
Ja kanske för att problemen som fanns med Masceranos övergång var samma problem som fanns angående Tevez. Och har man gått igenom dom engång borde det rimligen gå snabbare nästa gång.
And broadening his attack from the Heinze issue, Benitez said: "Then I would like to ask the Premier League why is it that Liverpool always plays the most fixtures away from home in an early kick-off, following an international break?"
Ja kanske för att ni är så kassa så att ni alltid måste kvala in till CL, och då måste man flytta omgångar i början för att det ska fungera.
Känns som Benitez har tänt på alla cylindrar och att alla är emot dom nu.
Rytter: jag tror att Benitez säger som han gör mest för att skapa en "vi mot dom"-stämning i laget för att få bättre sammanhållning. Ett vanligt trick, Jose Mourinho gör det hela tiden och även Arsene Wenger gör det emellanåt.
Dock har väl inte hans kommentar om tidiga bortamatcher något med flyttade omgångar pga CL att göra, det handlar ju om omgångar direkt efter landskampsuppehåll. Ett "international break" är inte CL-matcher, det är uppehåll för landskamper och första matchen efter ett sådant är alltid en normal omgång som inte har något med CL/andra cuper att göra. De enda extra matcher som kan flyttas för lagen som kvalar till CL är maximalt två omgångar i början av serien, sedan är det samma lika för lagen i cuperna.
Liverpool kanske inte har gynnats särskilt av FA, men UEFA var helsikes snabba på att ändra reglerna för att Liverpool skulle få kvala till CL hösten 2005 trots att man egentligen inte var kvalificerade ens för att kvala. Det kan ju Benitez fundera över en liten stund om han vill.
"Dock har väl inte hans kommentar om tidiga bortamatcher något med flyttade omgångar pga CL att göra, det handlar ju om omgångar direkt efter landskampsuppehåll. Ett "international break" är inte CL-matcher, det är uppehåll för landskamper och första matchen efter ett sådant är alltid en normal omgång som inte har något med CL/andra cuper att göra. De enda extra matcher som kan flyttas för lagen som kvalar till CL är maximalt två omgångar i början av serien, sedan är det samma lika för lagen i cuperna."
Ja du har helt rätt. Läste inte igenom allt hans gnäll så noga ;-).
"Liverpool kanske inte har gynnats särskilt av FA, men UEFA var helsikes snabba på att ändra reglerna för att Liverpool skulle få kvala till CL hösten 2005 trots att man egentligen inte var kvalificerade ens för att kvala. Det kan ju Benitez fundera över en liten stund om han vill"
Ja den ändringen hade jag helt glömt, även om jag tycker det är riktigt att mästarna bör ha chansen att försvara titeln.
Rytter: jo, visst känns det rimligt att titelhållarna får chansen att försvara titeln och jag tycker inte heller att det var fel att ändra reglerna. Däremot är jag inte alls så säker på att man hade ändrat reglerna så snabbt om det hade gällt tex Porto eller något annat lite mindre lag.
En av liverpools största tycker att chelsea påverkade domaren. vet inte vad jag skall säga men jag håller iaf med honom om Cashley Cole, karln gnällde konstant
Hörde nånting om att domare styles har varit anställd i Roman Abramovitch företag också om det nu skullle vara en av orsakerna till att han dömde till " chelseas " fördel.
Rätt eller inte, FA har alltid vart rövhål ( ursäkta ordvalet ), och mycket av det han anklagar dom för stämmer ju, och det är ju bra att han tar upp det. Detta drabbar ju alla klubbar. Men tycker han ska fortsätta koncentrera sig på laget nu när han sagt detta
Han måste väl få klaga han också, men personligen tycker jag att det är lite lågt och inte Rafas stil. Dock, om han märker att de tre professionella gnällisarna (Arsene, José och Alex) får gehör för sina ständiga klagomål så antar jag tyvärr att Rafa också måste gå ut i media och bitcha lite.
FA håller ju på med så mycket skit, medd biljetter till finallagen bl.a och annat som dom sätter käppar i hjulet för klubbar och supportrar, finns ju inte en person som tycker om FA i england just på grund av deras inkompetens.
"En av liverpools största tycker att chelsea påverkade domaren. vet inte vad jag skall säga men jag håller iaf med honom om Cashley Cole, karln gnällde konstant
Hörde nånting om att domare styles har varit anställd i Roman Abramovitch företag också om det nu skullle vara en av orsakerna till att han dömde till " chelseas " fördel."
Visst gnällde Chelsea på dommaren, men det gör ju spelare från alla lag. Att han sedan ska ha dömt väldigt mycket till Chelseas fördel köper jag inte, visst straffen vad billig och felaktig. Men Liverpool fick några billiga frisparkar med sig också. Minns t.ex. Torres när han ska försöka gå förbi Ben Haim, han petar bollen på sidan om honom och springer sedan rakt på Ben Haim och får frispark med sig. Vad tyckte dommaren att försvararen skulle göra? Försvinna från jordens yta på 0,1 sek eller? Definitivt ingen frispark, och denna var ju i ett farligt läge en bit utan för straffområdet.
"Rätt eller inte, FA har alltid vart rövhål ( ursäkta ordvalet ), och mycket av det han anklagar dom för stämmer ju, och det är ju bra att han tar upp det. Detta drabbar ju alla klubbar. Men tycker han ska fortsätta koncentrera sig på laget nu när han sagt detta"
Skulle vara väldigt intressant att höra vad det är som stämmer. Jag tycker att det mesta av det inte alls stämmer. Utveckla gärna vad du menar.
Nej utveckla gärna varför du tycker att Benitez har rätt i sin kritik, kan ju kolla på de tre citaten jag klistrat in i mitt inlägg och utveckla ifall du tycker att han är rätt ute eller inte kring dom.
Biljettpriserna har han ju inte nämt så det är jag inte så intresserad av att höra om.
varför skall jag alltid utveckla till punkt och prickar för dig hela tiden. ??
Rafa har inte nämnt Biljettpriserna men det gjorde jag eftersom det var relaterat till FA !! Du får väl hålla med om att Fa brukar krångla med biljetter till finallagen de senaste åren oavett om det är Liverpool / united eller svedala IF!
Kanske för att du kom med detta svar till mitt inlägg:
"Rätt eller inte, FA har alltid vart rövhål ( ursäkta ordvalet ), och mycket av det han anklagar dom för stämmer ju, och det är ju bra att han tar upp det. Detta drabbar ju alla klubbar. Men tycker han ska fortsätta koncentrera sig på laget nu när han sagt detta"
Skulle vara intressant att veta varför du tycker att det han anklagar dom för stämmer. Hitils har du bara nämt biljetterna och det har inte ens Benitez sagt nått om.