Kan ju också bero på att dom två situationerna i Spurs matchen inte var någon straff. Skulle han dömt straff hade det varit ett felaktigt beslut från dommaren.
Viktig seger igår, även om det satt hårt inne. Tänker t.ex på skottet i ribban under första minuten som lika gärna hade kunnat gått in.
Kul för Nani att få göra sitt första mål, han kommer bli nyttig för oss känns det som. Är faktiskt imponerad över hur fort han lyckats att anpassa sig till PL. Trodde att han mest skulle få göra inhopp denna säsong i ligan och starta i cupmatcher.
Skadeläget börjar ljusna nu också, till nästa match ska både Saha och Andersson vara klara för spel, och Neville är tillbaka i spel om någon vecka, och Ronaldo har bara en match kvar på sin avstängning.
scim: Mer straff då i läget innan där Berbatov går i backen då han är fri annars i mitt ycke. Även om reprisbilderna på den situationen är rätt dåliga.
scim: Jag håller med. Ja, i alla lägen om det du skriver i det andra stycket. Den varningen var väl aktuell... ja, när då, egentligen?
Situationen var tveksam, och domaren gjorde nog rätt som inte blåste straff, trots allt. Man ser på reprisen att bollen mycket riktigt tar i bröstet på Robinson, och inte på den arm som han mycket riktigt rör emot bollen, men aldrig vidrör densamma med.
Låt bli alkoholen. Jag skulle kalla det en rak arm, c:a 25 grades vinkel från kroppen. Det man kan hävda är väl att bollen kanske träffade bröstet och inte armen, men det gjorde du inte...
Förresten, ni som är moderatorer här inne: När ska ni ta bort den oerhört löjliga varningen i bannern ovanför?
Och där gjorde United 1-0 i 68e minuten efter en serie underliga incidenter. Det hade mycket mer än väl kunnat ha stått 0-1, först höll Berbatov på att göra mål i en obeskrivligt bisarr situation där han sittande petar bollen förbi VdS, sedan räddar Brown ett mål med armen, solklar straff (men ingen given).
Men suck, vill bara att han stannar i city, vill inte att nån storklubb skall slänga opp stålarna och handla bara. Dunne och Richards kommer bli Pl bästa mittbackspar.
kul för svennis att han en sådan ung bra spelare i laget
Schmeichel gjorde ju nån svettig räddning i luften också men däremot är jag ruskigt imponerad av richards trots att han låg bakom straffen så kommer han bli hur stor som helst.
Han är ju tydligen inte nöjd med sitt kontrakt förslag så han är het ute på marknaden men hoppas han stannar i City
scim: Nu såg inte jag matchen, så huruvida det var flyt eller ej som låg bakom den räddningen är jag fel person att svara på. Jag svarade enbart på Mattias inlägg. Dock så kunde jag tycka att det var lite flyt att man räddade en straff med vad jag felaktigt trodde var ett fåtal minuter kvar. Gör man som hemmalag mål med så kort tid kvar brukar det oftast kunna räcka för seger. Nu avgjorde ju Arsenal ändå, fast ännu något senare.
Flyt och flyt, dåligt slagen straff samtidigt som Schmeichel gjorde en bra parad. Tycker iaf att det var en rätt jämn och välspelad match, även om jag inte tycker att resultatet var helt orättvist. Som City spelar har jag svårt att tro att man placerar sig sämre än topp-10, jag börjar tro på Europaplats.
Rytter: £22-25 låter mycket för en anfallare som om jag minns rätt inte gjorde mer än 12 mål i PL förra säsongen. Men det är klart, i det här läget är det väl lite halvpanik, risken finns ju att Rooney inte är tillbaka på ett ganska bra tag och Saha har väl en sjukjournal längre än hela Peter Crouch.
Så vekrar SAF vara på jakt efter en ny striker för att täcka upp under tiden Rooney är borta.
Ser ut som det är Berbatov som är nr 1 på önskelistan för SAF, andra namn som nämts är Defoe, Martins, Anelka och Owen.
Visst skulle Berbatov vara en klockren värvning men frågan är ifall priset runt £22-£25 M är motiverat. Själv har Berbatov uttryckt sig så här angående en flytt till United.
He said: "Of course I like Sir Alex's team. Their style is attacking and pleasant to watch and it coincides with my own style of playing football. Ryan Giggs, Paul Scholes and Wayne Rooney are fantastic players and that fast guy Cristiano Ronaldo on the right side is a magician with the ball. He plays football from another planet. Of course, it would be a pleasure for me to play with these guys. They simply know how to have fun on the pitch."
Själv är jag inte helt säker på att en värvning av en ny anfallare är lösningen på Uniteds problem. Kanske kortsiktigt men hur håller man alla nöjda när alla finns att tillgå. Vissa av dom kommer ju knappast att vara nöjda med att starta de flesta matcherna på bänken eller på läktaren.
Men visst är det en spännande tanke att ha ett anfall med Rooney, Tevez, Berbatov (eller någon annan av namnen som det spekulerats kring) och Saha. Och med många matcher under säsongen så skulle det vara bra att ha backup ifall skador sker eller ifall man måste vila spelare.
Så vekrar SAF vara på jakt efter en ny striker för att täcka upp under tiden Rooney är borta.
Ser ut som det är Berbatov som är nr 1 på önskelistan för SAF, andra namn som nämts är Defoe, Martins, Anelka och Owen.
Visst skulle Berbatov vara en klockren värvning men frågan är ifall priset runt £22-£25 M är motiverat. Själv har Berbatov uttryckt sig så här angående en flytt till United.
He said: "Of course I like Sir Alex's team. Their style is attacking and pleasant to watch and it coincides with my own style of playing football. Ryan Giggs, Paul Scholes and Wayne Rooney are fantastic players and that fast guy Cristiano Ronaldo on the right side is a magician with the ball. He plays football from another planet. Of course, it would be a pleasure for me to play with these guys. They simply know how to have fun on the pitch."
Själv är jag inte helt säker på att en värvning av en ny anfallare är lösningen på Uniteds problem. Kanske kortsiktigt men hur håller man alla nöjda när alla finns att tillgå. Vissa av dom kommer ju knappast att vara nöjda med att starta de flesta matcherna på bänken eller på läktaren.
Men visst är det en spännande tanke att ha ett anfall med Rooney, Tevez, Berbatov (eller någon annan av namnen som det spekulerats kring) och Saha. Och med många matcher under säsongen så skulle det vara bra att ha backup ifall skador sker eller ifall man måste vila spelare.
Ang benitez sk utspel är väl mer en medial grej. Engelska tabloider är världsmästare i att ta kommentarer ur sitt sammanhang och sedan föra fram det som en sanning.
Det är självklart att Benitez håller på sitt lag och stöder det i vått och torrt. Kan han sedan överföra lite av lagets frustration på sig själv så avlastar han laget och får ihop dem som grupp.
Men jag tror ärligt talat inte någon coach eller manager har så stort intresse av att skapa stor debatt om skitsaker. Det tar alldeles för mycket kraft från det huvudsakliga uppdraget att leda sitt lag.
Jag stöder inte honom sam sagt till 100 % men att chelsea gnäller mest i Pl kan vi väl skriva under på eller ??
Nu är det några kall storopramen och grillning på schemat :-)
Giggs bör väl hålla denna säsongen samt nästa. Scholes har väl denna plus 1-2 säsonger kvar känns det som. Kan väl iof gå fortare eller långsammare men det är vad jag tror iaf. Både Giggs och Scholes har ju slutat i sina landslag också, så det borde ju betyda att dom kan förlänga karriären någon säsong.
Är ju också därför man köpt de spelare man gjort i sommar för att ha framtiden säkrad. Tanken är väl att Carrick och Owen H ska ta över tillsammans med Andersson på innermittfältet när Scholes slutar eller blir för dålig för att hålla en plats i startelvan. Nani är ju tänkt att ersätta Giggs på vänsterkanten. Så jag är inte så orolig för framtiden eftersom vi har unga riktigt talangfulla spelare som ska fasas in för att kunna ta över när bäst före datumet passerat på Giggs och Scholes.
Ja den som inte håller med om det måste gå och få sitt huvud undersökt ;-)
Men visst Fletcher skulle vara en förstärkning till ett mittenlag i PL, men i topklubbarna har han inte tillräckligt med kvalite för att lyckas.
Men samtidigt ska man komma ihåg att han gjorde ett bra jobb sett till sina förutsättningar det år United hade stora skadeproblem på innermittfältet. Minns bland annat hans avgörande mål mot Chelsea.
Men i årets lag där United har Sholes, Carrick, Owen H, Andersson samt Nani och O'Shea som kan spela på innermittfältet så kommer han inte få någon speltid.
"Så verkar Liverpool m.fl intresserade av fletcher ??"
Oj Oj Oj skulle detta stämma är det lyckligaste dagen i mitt liv. För att citera ett inlägg i Daily Express angående detta:
"There is a God after all - as a ticket holder at Old Trafford this is welcome news as I and many others used to go into a depression when Fletcher's name was announced in the starting line up prior to a game. He must be the luckiest professional footballer on the planet - I have no axe to grind regards young Fletcher, but he is a man of very limited talents. He does not have a very intimidating presence whilst he is on a football pitch - he is not blessed with pace, he is not a particularly good passer, tackler,header, is not really two footed, cannot run with the ball and doesn't score many goals. I think Sir Alex should take this golden opportunity to remove him from the wage bill"
Personligen tycker jag att man ska sälja honom till Newcastle och försöka få till en deal där man tar Martins (som sägs ha en £13m sälj klausul i sitt kontrakt) och ger Newcastle pengar + Fletcher.
Nej fakum var att Scholes blev utvisade efter två gula kort, och Rooneys utvisning var väldigt tveksam så att FA skulle klassa dom grova har jag svårt att köpa. Hur som helst är det konstigt att man hävde avstängningen på Gerrard med motiveringen att det var träningsmatch men stängde av Scholes och Rooney.
Nej jag tror inte pool har spenderat så mycket pengar som i år då man handlat torres och babel m.fl.
Utvinsingarna i Amsterdam Tournamnet kan jag inte säga hur det var eftersom jag inte minns det, men jkan inte Fa ha bedömt scholes och rooneys tilltag som grövre dock, nån annan orsak kan jag inte tänkamig i så fall.
Hade tyckt det varit lika pinsamt ifall det var SAF som varit så fel ute som Benitez är just nu. Visst SAF brukar klaga rätt bra han med, men han har blivit lite bättre med det under de senaste säsongerna. Brukar tycka att SAF gör bäst i att hålla käften när han kommer med något konstigt uttalande som Benitez gjort nu.
Benitez minne är ganska kort tydligen. FA som är emot Liverpool hela tiden tillät t.ex. Mascerano att representera 3 klubbar förra säsongen när han bytte till Liverpool, när max antal klubbar är två. Sedan klarade sig t.ex. Gerrard utan avstängning när han blev utvisad i Amsterdam Tournament (träningsmatch), året efter blev Scholes och Rooney utvisade i samma turnering och de fick 3 matchers avstängning var. Så att FA skulle vara mot Liverpool är ju löjligt.
Men det är klart det är bra att skapa en vi mot dom stämmning i klubben, sedan skadar det ju inte att ha ursäkten klar ifall men skulle floppa i ligan. Liverpool har ju trots allt spenderat och satsat riktigt hårt iår. Har dom någonsin spenderat så mycket pengar som i år? Så pressen att lyckas finns ju där.
Ja men kanske för att bägge spelarna hade samma typ av deal. När man sedan hade gått igenom allt en gång iom Mascerano affären så är det så klart lättare sästa gång man ställs inför ett liknande problem.
Sedan gick ju inte Tevez övergången så mycket snabbare eftersom PL blockade transfern i ungefär en månad.
"Situationen med torres håller jag inte med om eftrersom hanb stänger torres löpväg. hade han varnat Ben Aim hade chelsea varit 10 man."
Och Torres väljer att lägga sin löpväg raktfram och genom Ben Haim. Var ju inte så att Ben Haim klev ut åt sidan och stänger honom (då skulle det givetvis varit frispark). Som det såg ut nu tycker jag det är en väldigt tveksamt dömd frispark. Tycker att spelare får frispark i sådana situationer alldeles för lätt. Försvararen kan ju inte gå upp i rök, bara för att Tores vill springa rakt fram. Aldrig i livet att det skulle ha varit varning för det där.
stämmer det inte att det tog jävligt lång tid för pool att få en påskrift från Javier men att united i princip i ett nafs fick tevez påskrift på en gång.
Trots att båda spelarna reprsenterat west ham innan
Kan ju också bero på att dom två situationerna i Spurs matchen inte var någon straff. Skulle han dömt straff hade det varit ett felaktigt beslut från dommaren.
Viktig seger igår, även om det satt hårt inne. Tänker t.ex på skottet i ribban under första minuten som lika gärna hade kunnat gått in.
Kul för Nani att få göra sitt första mål, han kommer bli nyttig för oss känns det som. Är faktiskt imponerad över hur fort han lyckats att anpassa sig till PL. Trodde att han mest skulle få göra inhopp denna säsong i ligan och starta i cupmatcher.
Skadeläget börjar ljusna nu också, till nästa match ska både Saha och Andersson vara klara för spel, och Neville är tillbaka i spel om någon vecka, och Ronaldo har bara en match kvar på sin avstängning.