Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Gusten:

Kan ju också bero på att dom två situationerna i Spurs matchen inte var någon straff. Skulle han dömt straff hade det varit ett felaktigt beslut från dommaren.

Viktig seger igår, även om det satt hårt inne. Tänker t.ex på skottet i ribban under första minuten som lika gärna hade kunnat gått in.

Kul för Nani att få göra sitt första mål, han kommer bli nyttig för oss känns det som. Är faktiskt imponerad över hur fort han lyckats att anpassa sig till PL. Trodde att han mest skulle få göra inhopp denna säsong i ligan och starta i cupmatcher.

Skadeläget börjar ljusna nu också, till nästa match ska både Saha och Andersson vara klara för spel, och Neville är tillbaka i spel om någon vecka, och Ronaldo har bara en match kvar på sin avstängning.

Rytter: En annan anledning är ju att det sällan är spel i Uniteds straffområde på OT :)

Ja det var kanske den enda matchen vi inte nödvändigtvis förtjänade att vinna som vi vann, skönt och rättvist i det stora hela iaf :)

Någon mer än jag (och Sir Alex) som blev nervös när Nani aviserade sin målgest?....inte en till skada, inte en till skada, inte en till skada...

Evra - vilken kung!

Gusten:

Ja det är väl också en anledning, svårt att få en straff för motståndarlagen eftersom spelet oftast är i deras straffområde ;-)

"Ja det var kanske den enda matchen vi inte nödvändigtvis förtjänade att vinna som vi vann, skönt och rättvist i det stora hela iaf :)"

Håller med, oflytet som vi haft i de tidigare matcherna där vi borde ha vunnit några fick vi tillbaka i form av lite flyt i denna match. Flyt och oflyt brukar ju jämna ut sig under en säsong.

"Någon mer än jag (och Sir Alex) som blev nervös när Nani aviserade sin målgest?....inte en till skada, inte en till skada, inte en till skada..."

Ja tankarna när han gör sin målgest leder ju en till nigerianen Julius Agahowa, var det inte han som skadade sig när han gjorde sin volt och missade någon viktig match (tror det var med landslaget).

"Evra - vilken kung!"

Ja han är växt och blivit en av PL's bättre vänsterbackar, är riktigt stark offensivt och med en fin vänsterfot. Jag minns hans debut mot City i derbyt, då var man lite orolig ifall han verkligen skulle klara av att spela i PL, men efter det har han varit riktigt riktigt bra. Är ju precis en sådan back som spelförande lag behöver för att bryta ner djupt försvarande motståndare. Han saknar kanske lite i defensiven men när vi nu har Owen H i laget så kan vi kosta på oss att ha offensiva ytterbackar. Owen H har ju spelat riktigt bra i de två matcher han startat (trots att han inte är 100% än), är exakt en sådan spelartyp United har saknat sedan Keane var som bäst.

Rytter: "Ja tankarna när han gör sin målgest leder ju en till nigerianen Julius Agahowa, var det inte han som skadade sig när han gjorde sin volt och missade någon viktig match (tror det var med landslaget). "

Känner inte till någon Julius, jag tänkte mer på Alex voltförbud pga Nanis tidigare fotledsskada.

Ja vi har det bra förspänt på det centrala mittfältet, både Carrick och Owen får vi nytta av mååånga år.

Hoppas Tevez får spräcka målnollan snart bara. Tycker nästan lite synd om honom, han springer och jobbar kopiöst men han har nog inte riktigt greppat Scholes och de övrigas passningsbanor ännu.

Saha är efterlängtad, blir skönt när Giggs håller sig på kanten och allt blir som vanligt igen :)

Jag trodde aldrig jag skulle skriva detta men....fan Anelka hade suttit som en kirurghandske just nu...

Gusten:

"Ja vi har det bra förspänt på det centrala mittfältet, både Carrick och Owen får vi nytta av mååånga år."

Jo iom köpen av Owen, Andersson och Nani har man framtidssäkrat laget. Tanken är väl att Owen ska rakt in och konkurera med Scholes och Carrick, sedan ska Nani och Andersson spelas in och utvecklas för att sedan ta över efter Scholes och Giggs. Fast än så länge måste jag ju säga att Nani har varit bättre än Giggs.

"Hoppas Tevez får spräcka målnollan snart bara. Tycker nästan lite synd om honom, han springer och jobbar kopiöst men han har nog inte riktigt greppat Scholes och de övrigas passningsbanor ännu."

Jo han jobbar och sliter bra, gäller bara att det lossnar för honom. Tycker han gjort det bra sett till förutsättningarna. Han låg ju långt efter de andra träningsmässigt när han kom till United från sin extra semester. Gäller att han lär sig hur han ska löpa och när och hur bollarna från mittfältet kommer, då kommer vi nog få se honom börja göra mål med. Sedan till hans försvar kan man ju säga att han inte passar att spela ensam på topp, men skadorna har ju gjort att det inte finns någon att spela bredvid honom. Tror att han kommer ta några steg framåt så fort United börjar spela med två anfallare igen.

"Saha är efterlängtad, blir skönt när Giggs håller sig på kanten och allt blir som vanligt igen :)"

Ja verkligen, Saha skulle passa perfekt med Tevez tills att Rooney är tillbaka. Sedan är det positivt att Giggs får tillbaka sin kantroll igen. För han har inte varit så jäkla bra nu i inledningen. Nani har ju visat honom att han kommer få kämpa för sin plats i startelvan.

"Jag trodde aldrig jag skulle skriva detta men....fan Anelka hade suttit som en kirurghandske just nu..."

Här håller jag inte med, Nej Nej Nej inte Anelka. Visst som spelare att stoppa in nu när det är kris så skulle han vara utmärkt. Men i framtiden när vi har fullt lag så kommer han inte klara av att sitta på bänken större delen av tiden. Anelkas fotbollskvaliter är det inget fel på, men han är inte den spelare som jag vill se i United.

Rytter:

Det var 2 st straffsituationer i matchen och domaren hade kunnat blåst för åtminstone 1 av dom men som sagt det var inga solklara straffar så fria eller fälla spelade väl ingen roll i dessa lägen.

mattias - 74:

Klart han hade kunnat blåst, det kan dommaren alltid göra. Men det betyder inte att det är rätt för de. Tycker du att Chelseas straff mot Liverpool var korrekt eftersom dommaren blåste? Han hade ju kunnat blåsa eller låtit bli att blåsa. Han valde det första.

Själv tycker jag att det hade varit hårt att få en straff emot sig i någon av siutationerna eftersom dom var väldigt tveksamma.

Klippt från Tottenhams Svenska fans hemsida angående straffsituationerna:

"Flera Spursspelare ropade nu på straff i situationen med Berbatov och Vidic, och menade att den senare drog ned anfallaren. Jag har inte sett några tillräckligt bra reprisbilder för att helt kunna avgöra men av de jag sett upplever jag det som att Berbatov faller av sig själv och att domaren därmed gjorde rätt som inte blåste straff."

"Återigen var det en Unitedförsvarare som stod i vägen, denna gång Wes Brown, och återigen ville Spursspelarna ha straff. Reprisen visade dock denna gång tämligen klart att Brown räddade bollen med revbenen, så någon straff var det inte tal om. "

Rytter:

nej jag tycker inte chelseas straff var korrekt men det är skillnad att blåsa för en horribel straff än att blåsa för en som faktikst kan vara straff eller hur ?? Situationen med vidic och Berbatov tänkte jag också på men det var som sagt också 50 / 50

mattias - 74:

Är väl lika illa att få en felaktig straff emot sig, även om den solklart är feldömd först när man ser den (som i Chelsea matchen) eller ifall den är tveksam första gången man ser den, men när man ser repriserna så ser man att det inte är straff (United matchen).

När Spurs fansen också anser att det inte var straff och att det var riktigt att inte blåsa i situationerna så måste man fråga vad du sett för bilder?

Rytter:

Jag sa 50 / 50 eller hur ? Jag sa inte att det var solklar straff

Rytter:

"Jag trodde aldrig jag skulle skriva detta men....fan Anelka hade suttit som en kirurghandske just nu..."

Här håller jag inte med, Nej Nej Nej inte Anelka. Visst som spelare att stoppa in nu när det är kris så skulle han vara utmärkt. Men i framtiden när vi har fullt lag så kommer han inte klara av att sitta på bänken större delen av tiden. Anelkas fotbollskvaliter är det inget fel på, men han är inte den spelare som jag vill se i United.

Jag klämde ju in en liten brasklapp iom "just nu" ;)
Han är het som fan nu och Rooney, Tevez, Anelka och Solskjaer hade varit helt okej tycker jag.
Saha kanske vi borde sälja innan han går sönder igen.

Fast å andra sidan har jag lite svårt för Anelka så jag är splittrad.

Gusten:

Ja läste kanske inte så noggrant vad du skrev. På kort sikt hade han passat in, men inte på lång sikt. Ser också gärna att man säljer Saha, han är en riktigt bra anfallare när han är hel men tyvärr är inte det så ofta. Han kan få denna säsong på sig att visa att han håller en hel säsong.

Martins eller Berbatov skulle vara perfekt att köpa nästa år sedan kan man göra sig av med Saha och Solskjaer (han kan få jobb som coach eller nått).

Helst ser jag att man inte panikköper någon nu så nära stängningen av transferfönstret, priserna är ju mycket högre sedan tar det tid för den nya spelaren att komma in i laget. Nej ska man handla en anfallare får man göra det efter nästa säsong eller ev i Januari fönstret. Hur som helst så ska ju de anfallare som finns i truppen idag räcka gott och väl.

Skulle vara en grym uppsättning anfallare med, Tevez, Rooney, (Martins/Berbatov) plus någon junior till nästa år.

sylf:

Verkar som om Svennis har satt på sig spenderarbrallorna =)

Rytter:

6 - 0 av pool idag mot Derby som dessvärre hörr allsvensk klass.

Roy Keane fick stående ovationer när han kom ut som tränare i Sunderland, stort.

Scim:

Så gjorde villa mycket rättvist 1 - 0 på chelsea.

Terry drar konstant motståndarna i tröjan och får alltid frispark med sig !!

Beletti är svag i defensiven där har Young vunnit varenda duell. Ingen vidare värvning av Chelsea

mattias - 74:

2-0 till Villa, heja Chelsea!

scim:

Belettis bedrövliga försvarsspel straffade sig !

Fullt rättvist.

Fattar inte varför Mourinho byter ut Wright Phillips som var bäst i Chelsea ??

scim: Känns helt rätt av Chelsea att göra sig av med Glen Johnson till Portsmouth, Glen gör en riktigt bra match mot Arsenal idag. Chelsea däremot har väl inte haft en vettig högerback på hela säsongen då man inte lyckades knyta till sig Alves. Med det fantasilösa spel Chelsea visade upp idag så vinner man ingen liga. Det kan väl knappast bero på att man saknar ytterst överskattade Lampard?

mattias - 74: Förluster för både Chelsea och City idag där väl framför allt Manchesterklubben börjar komma ner på jorden efter den smakstart man fick i ligan. Men det är ju förstås ett tag kvar till att tabellen börjar sätta sig på allvar.

Är Chelsea bara oerhört överskattade den här säsongen?

Dream Team:

Jag tycker Chelsea förstärkt laget jämfört med förra säsongen, men laget verkar inte ha infunnit sig riktigt än. Angående City så har vi varit på jorden hela tiden, det är bara media som haussat upp oss.

scim: Vad säger du om detta, då?

Poffa:

Tja, han är ju ung och har framtiden för sig, även om han är långt ifrån någon Premier League-målvakt just nu. Dessutom så är det ju inga stora pengar det handlar om £4400 pund i veckan är ju en riktigt låg Premier League-lön.

scim:

Håller med faktiskt men ändå så vad Villa bättre igår på i princip det mesta.

Kan bli en jämnare PL i år kanske ?

City kommer igen de har väl inte riktigt heller infunnit sig än med vilka som skall spela eller inte?

BTW. Nån som sågs Drogbas skådespelerier igår när han blev dragen i tröjan?

mattias - 74:

Vilka som ska spela är nog ganska klart (förutom att Schmeichel ska sätta sig på bänken), man har ju kört en rätt snarlig startelva samtliga fem matcher. Hur man ska spela lär väl ta ett tag att lära sig dock, just nu går man mkt på individuella prestationer.

scim:

Vill du att schmeichel skall sätta sig på bänken ??

har inte han varit bra tycker du?

mattias - 74: Nä, definitivt inte. Såg du matchen igår? Det är tveksamt att han skulle kunna fånga en badboll. Mer osäker målvakt i luften får man leta efter.

Poffa:

Han har ju faktikst spelat bra i de andra matcherna jag sett men gårdagens match såg jag inte.

mattias - 74:

Då måste du sett någon repris av någon match då hans pappa Peter spelade för Kasper har varit ganska dålig i alla matcher han spelat.

scim:

Allvarligt ?? Hur bra skall en målvakt vara för att han skall vara bra i dina ögon? de matcher jag har sett så har han varit fullt godkänd.

mattias - 74:

Vad har Kasper gjort för att bli godkänd i dina ögon?

Jag är dock inte förvånad att du tycker han är bra.

scim:

Nu minns jag inte alla räddningar men det jag sett så var det absolut inga tavlor han har gjort. Han är ung och har som sagt mycket att lära sig än men han har absolut skött sig bra trots sin ålder.

Om han nu är så dålig varför inte satsa på 3:e målisen ??

mattias - 74:

Är en tavla för dig enbart när det resulterar i ett baklängesmål?

I övrigt håller jag med dig, Hart borde stå nästa match. Om inte Isaksson är fit.

scim:

Är en tavla för dig enbart när det resulterar i ett baklängesmål?

Det är väl oftast då man kallar det tavlor eller hur ?

Du verkar ju helt insnöad på att Weaver skall komma tillbaks =)

mattias - 74:

Jag tycker det är en tavla om man på en hörna kliver ut för att ta bollen och hamnar två meter fel. Även om motståndarlagets spelare nickar över.

Weaver hade varit lämplig just nu.

scim:

Nja men ordet tavlor används ju oftast när det blir baklängesmål men annars förstår jag dig =)

Och där hände något man inte ser varje dag, en Premier League-domare gav Ronaldo gult kort för filmning.

scim: Skit att Man U ska få in en boll i 83:e.Hade spelat kryss i matchen.

Portello:

Ja den bollen satt jävligt skönt :-)

I övrigt var det en rätt tråkig match, första halvlek var ju ett enda långt sömnpiller. Lite bättre i andra halvlek dock men inte mycket. Sett till hur matchen såg ut hade nog oavgjort varit mest rättvist.

Everton kan nog gå ganska bra i år, dom har ett bra lag och idag mot United tyckte jag man stod upp riktigt bra. Anfallet med Andy J och Yakubu ser riktigt spännande ut.

Rytter:

Scholes skulle tydligen blivit utvisad. Nånting du kan bekräfta eller dementera ? Domaren missade tydligen och ge honom ett 2:a gula i slutet på första !

Det jag såg av Evra innan pool matchen startade imponerade han. Han är bra tycker jag!

mattias - 74:

Nja om han skulle blivit utvisad eller inte går ju att diskutera. Speciellt solklart hade jag inte tyckt det varit ifall han blivit det.

Han drog på sig ett gult kort och några minuter senare var han inne i en situation som kunde ha gett varning men dommaren valde att ge honom en muntig varning istället den gången.

Ja Evra är riktigt bra, i den form han är i är han nog en av de bättre vänsterbackarna i ligan. Snabb, explosiv, teknisk, hyfsad defensivt och riktigt bra framåt. Han har allt som en offensiv ytterback behöver.

Rytter:

0 - 0 fr Liverpool i en medioker tillställing. Får vara nöjd trots allt. Fokus ligger på Porto matchen i veckan.

Voronin ser otroligt bra ut och med Torres som inhoppare blev det bättre men hjälper liksom inte när de inte skapar några heta chanser i dagens match. NU får vi hoppas på att Blackburn kan kryssa mot Chelski

mattias - 74:

Jo såg lite av Poolmatchen, såg ut som Porsmouth hade några giftiga chanser. plus en missad straff.

Ja kryss mellan Blackburn - Chelsea skulle sitta fint. Sedan är det ju ingen nackdel att Arsenal ligger under med 1-0 mot Tottenham

Rytter:

Straffen var väl lite si så där , visst en tröjdragning så linjedomaren tyckte tydligen det var straff. En bedömningsfråga.

Sissoko är bedrövlig hoppas rafa säljer honom eller lånar ut honom.

mattias - 74:

"0 - 0 fr Liverpool i en medioker tillställing. Får vara nöjd trots allt."

Jasså så låter det nu, så lät det inte för några veckor sedan ;-)

"Det jag menade var bara att de flesta united supportrar skulle inte noja sig med 2 raka poangtapp mot lag som reding och pompey, hade jag varit unitedfan hade jag inte varit nojd alls"

"Det var om du var nöjd med inledningen poängmässigt vilket jag tror du inte är trots att du påstår det. att United har haft problem med pompey tidigare år är ingen ursäkt."

Känner du igen dina svar på inlägget där jag hävdade att ett poängtapp mot Pompey inte är någon kris? =)

Rytter:

Nej men det jag menade var att de skall va nöjda med 1 p för det hade lika gärna kunnat blvit 0 poäng =)

En fråga till dig ? Hur många gånger har United gjort segermålet med mindre än 10 minuter kvar under deras historia ? Hur lång blir listan :)

mattias - 74: Fråga istället hur många ggr motståndarna fått straff på Old trafford de senaste 25 åren......

sylf:

Hehe nja det tar väl inte så lång tid och svar på?

Kan det vara en hand full =)

Rytter: jag såg situationen med Scholes tackling just efter hans gula, men jag tycker inte att det ska vara gult kort så där gjorde domaren rätt i mina ögon. Tacklingen är inte särskilt hård och den är inte med dobbarna före, tvärtom tycker jag till och med att det ser ut som om Scholes försöker undvika att träffa Arteta (som förresten ska ha beröm för att han inte försökte påverka domaren genom att filma eller vifta med handen och göra den berömda kortgesten) när han inser att han inte når bollen.

Såg andra halvlek av Chelsea-Blackburn, måste säga att Chelsea såg väldigt uddlösa ut utan Drogba. Är dock lite osäker på det bortdömda offisdemålet, är inte Kalou bakom bollen när passningen går? Eller är det offside ändå eftersom passningen går framåt?

För övrigt vill jag bara säga att Cesc Fabregas är Premier Leagues bästa spelare just nu. Mål för fjärde matchen i rad i går, femte totalt på åtta matcher den här säsongen - plus att han som vanligt gjorde lite som han ville på mittfältet och serverade fler smörpassningar på en enda match än vad många andra gör på en hel karriär.

LL:

Adebayors 3 - 1 mål måse vara en het kandidat till Årets Mål trots att ligan är i startskedet ?

LL:

Jag tycker Micah Richards är bäst, så Fabregas kan omöjligt vara bäst ;)

« · 901501 · »