Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
LL:

Jo, han, Dunne och Petrov har varit outstanding så här långt.

LL:

Tycker det är underbart att se hur otroligt behärskat City spelar med boll, man rensar aldrig i panik utan spelar sig alltid ut ur situationer. På så vis hamnar man inte under press onödigt många gånger.

scim: förresten - Micha Richards har varit snuskigt bra så här långt i matchen.

scim: nej, man backar nog inte medvetet. Det är väl bara den naturliga reaktionen när man leder med 2-0 i en sådan här match. Men City har som du säger stått upp mycket bättre de senaste minuterna, och eftersom uppryckningen kom just efter mitt inlägg så misstänker jag att Svennis sitter och läser Hockeysnack på bänken ;-)

LL:

Det är nog inte medvetet alla gånger, samtidigt har man ju kommit upp och skapat några farliga halvchanser. Nu senast efter Ferdinands indianare. Nu har man åtminstone klarat de kritiska första 20, så nu kanske man kan slappna av lite mer.

scim: mycket bra första halva av City, imponerande lugnt och kyligt agerat över hela linjen. Men det var fasen vad de backar hem nu efter halvtid, det håller aldrig att spela så lågt och passivt hela andra halvlek.

scim:

Hallådär, ytterligare City-mål. Denna gång genom debuterande Benjani som styrde in Petrovs precisa inlägg!

Bra start av City mot Scum, 0-1 efter 25 minuter genom Vassell.

Personligen uppfattar jag Benjani som en typisk "one hit wonder" och att han redan är 29 bast är inte heller någon fördel.

mattias - 74:

En forward som värvades för att göra mål. Stoppa pressarna!

scim:

Bianchi var väl värvad för att göra mål med tanke på hans målform i Italien förra säsongen.

mattias - 74:

City är en fotbollsklubb, ingen människa. Bianchi var lite av en floppvärvning. Inte för att han var en dålig spelare utan för att han värvades som forward till ett 4-4-2, men fick bara chansen att spela ensam på topp. Något som med facit i hand (det borde man dessutom kunnat räkna ut med arslset om man sett honom spela) inte visade sig fungera.

Benjani känns som en ok värvning, speciellt med tanke på reapriset.

Peja:

Benjanin gick till City , Bra.

hoppas han är bättre än Bianchi nu för city ångrar sig nog rejält när han köpte honom.

scim: Det är för simpelt för att kallas spelidé. Ungefär som att någon skulle säga "kör norrut" om jag frågar hur jag ska åka för att hitta till en specifik gatuadress i Sundsvall.

Peja:

Keegan har en spelidé om än en väldigt simpel sådan - Full fart framåt. Oavsett vilket förstår jag inte hur du kan tro att en tränare kan sätta sin prägel på ett lag efter bara några omgångar?

Jag fattar inte varför Newcastle anställde Keegan. Det syns ju tydligt att laget saknar en spelidé, men klubben får skylla sig själva när de anställer en tränare som alla vet är taktiskt inkompetent.

Tillbaka efter sex dagar i England, mycket öl och fotboll blev det. Två matcher, Arsenal-Newcastle och ManC-Arsenal gav sex pinnar, 6-1 i mål och rejält med ont i halsen av allt sjungande och skrålande.

mattias - 74: "Arsenals 2 - 0 mål igår var vackert. Stackars Newcastle som verkligen försökte, inte lätt när Arsenal maler på som de gör. 3 - 0 målet var iof i en offsideposition men det kvittar för Arsenal hade redan punkterat matchen."

Newcastle var obeskrivligt usla. Arsenal gick på halvfart större delen av matchen och ändå var det inte ens nära baklängesmål förrän på en feldömd frispark när det redan stod 3-0. Jag håller inte med om att de försökte, mitt (och andras på läktaren) intryck var att Newcastle i princip såg ut att ha gett upp innan matchen ens börjat.

Kul också att se en bortamatch. City är verkligen i usel form just nu, Arsenal borde ju ha avgjort matchen långt innan man gjorde 3-1 i 88:e. Väldigt dålig plan var det men jag gillade arenan i övrigt, tyckte den kändes hyfsat liten och intim trots att den tar närmare 50.000 åskådare.

sylf:

Läge att ta med pompey på tipset idag eller ?

Inga dåliga spelare som saknas på ett eller annat sätt i Chelsea.

Essien - Afrikanska mästerskapen
Mikel - Afrikanska mästerskapen
Kalou - Afrikanska mästerskapen
Drogba - Afrikanska mästerskapen
Lampard - skadad
Terry - skadad
Sjevtjenko - skadad
Carvalho - avstängd (5 gula)¨

dessutom över 4 GGR på pompey, passa på och spela nu innan svenska spel kanske sänker 1:an.

sylf: det skulle vara roligt om han skulle skriva på för Bajen i år.

ajon: Shaaban är inte klubblös, han spelar i Fredrikstad! Men det har mindre betydelse, han skulle vara bättre ändå!

DB: jo men i landslaget är ju Isaksson kung i mål.

ajon: "Isaksson är ju kung i mål ju"

Ja, Svennis har alltid kört med taktiken att ha de bästa spelarna på bänken/läktaren...

mattias - 74: men Bengan har väl lagt av så han kan vi nog glömma i EM.

ajon:

Shaaban blir 1:a målis i Em. OM inte Isaksson hittar en klubb snart så blir Attraktiva Bangan 2:a målis i Sommar.

ISak var bra förut men nu är han långt ifrån sin tidigare form.

ajon: om Isaksson skulle ha fått stått lite mer i City så skulle han vara Klart bättre än Shaaban i mål. Shaaban är ju också klubblös för tillfälligt. Och Bajen Affären verkar ju också gå i lås. Så det ser mörkt ut för Shaaban för tillfälligt.

sylf: hur kan du säg att Shaaban är bättre än Isaksson. Isaksson är ju hundra gånger bättre än Shaaban i mål.

ajon: Han behövs inte i EM, vi har Shaaban, han är klassen bättre. Han kan gott ruttna i manchester.

mattias - 74: då måste han ju hitta nån ny klubb där han kan få speltid så att han KAN bli bra till EM då.

ajon:

Det får han inte.

mattias - 74: såg nu att isakson stannar i City. Han vill visst bli köpt om han ska flytta till Galatasaray. Hoppas han nu får stå några matcher i city.Så han får lite matchträning inför EM i sommar.

Poffa:

Liverpools fans har nu tröttnat rejält på de Amerikanska ägarna och vill själva köpa klubben !!

Se länk

Ja oc tungt går de för Pool oxå !
Får hoppas de satsar på CL nu när PL inte kan vinnas..

The Reds or The Gunner
Vem vinner PL ?!

Poffa: synd att United ska leda. Jag ser hellre att Arsenal tar hem ligan än att United gör det.

Christiano Ronaldo - Pompey 2-0 efter 13 minuter. Sätt er ner och njut av världens bästa fotbollsspelare, just nu - Ronaldo.

Båda målen är oerhört vackra. Det andra kan mycket väl hamna top 5 när vi sammanfattar PL i vår. En underbar frispark, hårt, rätt upp i första krysset.

LL:

Arsenals 2 - 0 mål igår var vackert. Stackars Newcastle som verkligen försökte, inte lätt när Arsenal maler på som de gör. 3 - 0 målet var iof i en offsideposition men det kvittar för Arsenal hade redan punkterat matchen.

Gunners ser mer och mer ut som Pl vinnare.

Projta:

Hoppas han är lite mer lugn som tränare än som spelare. För som spelare så fick han minst sagt sina hjärnsläpp emellanåt.

Han tar över de svarta skatorna

scim:

Så var då Mellberg klar för Juventus.

scim:

0 - 0 mot Bolton far val ses som ett smarre nederlag i debuten for Keegan

Dream Team:

Tung transferbudget och trebackslinje mao.

I övrigt så köper jag Ashleys förklaring varför man sparkade Allardyce, men jag vidhåller att det var dumt att göra det nu.

mattias - 74: Och svaret blev då Kevin Keegan.

mattias - 74:

Njae, det är väl tveksam ifall man inte breddar truppen rejält. Svennis verkar dock inte ha så mycket pengar att röra sig med detta fönster så jag förväntar mig inte några stora namn. En giftig forward är dock ett måste.

Men bara City avslutar på en stabil plats på övre halvan är jag nöjd. En europaplats och jag är överlycklig.

scim:

Irakier ?? O fan då vinner ni PL nu då :-)

mattias - 74:

Inte helt otippat så håller jag inte med dig...Anelka är ju en bevisat pålitlig målskytt i Premier League och sådana finns det inte gott om. Jämför de 15 miljoner Anelka kostar med de 16 miljoner Tottenham betalade för Darren Bent, eller de 9 miljoner Svennis spenderade på Bianchi för att ta ett eget exempel.

Jag hade gladeligen sett Anelka i City igen, trots att han är en okarismatisk surjävel. Men det är lugnt, vi har ju tydligen värvat en irakier nu ;)

mattias - 74: Han är ju så fantastiskt ödmjuk också den pojken, alltså Anelka;-)

LL:

200 mille för Anelka ?

Hur kan man betala den summan för en spelare som känns att han är i slutet av sin karriär.

Torres kostade Liverpool 320 mille och är en värvning för bra många år framöver.

Känns som om det är en liten för dyr prislapp för Anelka eller vad tycker du ?

Scim håller garanterat inte med mig :-)

Anelka till Chelsea. Bör vara en bra värvning, nu är de ett klart mycket större hot i kampen om ligatiteln än de var innan.

football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2239316,00.html

LL: Jo precis.. för Newcastle är väll ett lag som vill till en topp 4a? då måste de bli nå större namn.. kan Chris Collman va en kandidat , jag gillar han när han tränade Fulham.

mattias - 74, sylf:

Eller så kanske det är för att Shearer är helt oerfaren och att han saknar den tränarutbildning som krävs för att träna ett Premier League-lag (även om dispens ges i vissa fall).

Jag har egna åsikter, jag skriver inte av det jag läser i tidningarna.

LL:

Jag skrev att det skulle vara en rimlig förklaring. Jag skrev aldrig att det fanns en rimlig förklaring.

« · 981644 · »