Tycker det är underbart att se hur otroligt behärskat City spelar med boll, man rensar aldrig i panik utan spelar sig alltid ut ur situationer. På så vis hamnar man inte under press onödigt många gånger.
scim: nej, man backar nog inte medvetet. Det är väl bara den naturliga reaktionen när man leder med 2-0 i en sådan här match. Men City har som du säger stått upp mycket bättre de senaste minuterna, och eftersom uppryckningen kom just efter mitt inlägg så misstänker jag att Svennis sitter och läser Hockeysnack på bänken ;-)
Det är nog inte medvetet alla gånger, samtidigt har man ju kommit upp och skapat några farliga halvchanser. Nu senast efter Ferdinands indianare. Nu har man åtminstone klarat de kritiska första 20, så nu kanske man kan slappna av lite mer.
scim: mycket bra första halva av City, imponerande lugnt och kyligt agerat över hela linjen. Men det var fasen vad de backar hem nu efter halvtid, det håller aldrig att spela så lågt och passivt hela andra halvlek.
City är en fotbollsklubb, ingen människa. Bianchi var lite av en floppvärvning. Inte för att han var en dålig spelare utan för att han värvades som forward till ett 4-4-2, men fick bara chansen att spela ensam på topp. Något som med facit i hand (det borde man dessutom kunnat räkna ut med arslset om man sett honom spela) inte visade sig fungera.
Benjani känns som en ok värvning, speciellt med tanke på reapriset.
scim: Det är för simpelt för att kallas spelidé. Ungefär som att någon skulle säga "kör norrut" om jag frågar hur jag ska åka för att hitta till en specifik gatuadress i Sundsvall.
Keegan har en spelidé om än en väldigt simpel sådan - Full fart framåt. Oavsett vilket förstår jag inte hur du kan tro att en tränare kan sätta sin prägel på ett lag efter bara några omgångar?
Jag fattar inte varför Newcastle anställde Keegan. Det syns ju tydligt att laget saknar en spelidé, men klubben får skylla sig själva när de anställer en tränare som alla vet är taktiskt inkompetent.
Tillbaka efter sex dagar i England, mycket öl och fotboll blev det. Två matcher, Arsenal-Newcastle och ManC-Arsenal gav sex pinnar, 6-1 i mål och rejält med ont i halsen av allt sjungande och skrålande.
mattias - 74: "Arsenals 2 - 0 mål igår var vackert. Stackars Newcastle som verkligen försökte, inte lätt när Arsenal maler på som de gör. 3 - 0 målet var iof i en offsideposition men det kvittar för Arsenal hade redan punkterat matchen."
Newcastle var obeskrivligt usla. Arsenal gick på halvfart större delen av matchen och ändå var det inte ens nära baklängesmål förrän på en feldömd frispark när det redan stod 3-0. Jag håller inte med om att de försökte, mitt (och andras på läktaren) intryck var att Newcastle i princip såg ut att ha gett upp innan matchen ens börjat.
Kul också att se en bortamatch. City är verkligen i usel form just nu, Arsenal borde ju ha avgjort matchen långt innan man gjorde 3-1 i 88:e. Väldigt dålig plan var det men jag gillade arenan i övrigt, tyckte den kändes hyfsat liten och intim trots att den tar närmare 50.000 åskådare.
ajon: om Isaksson skulle ha fått stått lite mer i City så skulle han vara Klart bättre än Shaaban i mål. Shaaban är ju också klubblös för tillfälligt. Och Bajen Affären verkar ju också gå i lås. Så det ser mörkt ut för Shaaban för tillfälligt.
mattias - 74: såg nu att isakson stannar i City. Han vill visst bli köpt om han ska flytta till Galatasaray. Hoppas han nu får stå några matcher i city.Så han får lite matchträning inför EM i sommar.
Christiano Ronaldo - Pompey 2-0 efter 13 minuter. Sätt er ner och njut av världens bästa fotbollsspelare, just nu - Ronaldo.
Båda målen är oerhört vackra. Det andra kan mycket väl hamna top 5 när vi sammanfattar PL i vår. En underbar frispark, hårt, rätt upp i första krysset.
Arsenals 2 - 0 mål igår var vackert. Stackars Newcastle som verkligen försökte, inte lätt när Arsenal maler på som de gör. 3 - 0 målet var iof i en offsideposition men det kvittar för Arsenal hade redan punkterat matchen.
Njae, det är väl tveksam ifall man inte breddar truppen rejält. Svennis verkar dock inte ha så mycket pengar att röra sig med detta fönster så jag förväntar mig inte några stora namn. En giftig forward är dock ett måste.
Men bara City avslutar på en stabil plats på övre halvan är jag nöjd. En europaplats och jag är överlycklig.
Inte helt otippat så håller jag inte med dig...Anelka är ju en bevisat pålitlig målskytt i Premier League och sådana finns det inte gott om. Jämför de 15 miljoner Anelka kostar med de 16 miljoner Tottenham betalade för Darren Bent, eller de 9 miljoner Svennis spenderade på Bianchi för att ta ett eget exempel.
Jag hade gladeligen sett Anelka i City igen, trots att han är en okarismatisk surjävel. Men det är lugnt, vi har ju tydligen värvat en irakier nu ;)
LL: Jo precis.. för Newcastle är väll ett lag som vill till en topp 4a? då måste de bli nå större namn.. kan Chris Collman va en kandidat , jag gillar han när han tränade Fulham.
Eller så kanske det är för att Shearer är helt oerfaren och att han saknar den tränarutbildning som krävs för att träna ett Premier League-lag (även om dispens ges i vissa fall).
Jag har egna åsikter, jag skriver inte av det jag läser i tidningarna.
Jo, han, Dunne och Petrov har varit outstanding så här långt.