Fotboll

Grupper · 16977 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Sylf:

Så här har du aldrig sett Ronaldo

Skratt utlovas

Vi glömmer nu VM-Kvalet och riktiar in oss på Premier League

Stor match väntar mellan Liverpool och Mancheter United !
För mig känns det som en öppen historia , skulle helt klart blir missnöjd om vi fick se en 0-0 match, men mycket tyder på det i dags läget....

Men vi som älskar Pool så är det bara vinst som räknas mot The Red Devil

Projta: Hoppas givetvis Pool vinner, men det känns som en 0-1 a i baken i typ 34min å sen krampar vi ihop.
Men hoppas gör man

renen: Nja men ett ljus tänds när man läser detta !

Projta: Ja, det är väl i såna fall det enda hoppet man har. Gerrard/Torres är de enda som kan göra skillnaden mellan vinst och förlust. ManUre lär släppa fram den filmande Bulgaren och han kan ställa till en del bekymmer.

sylf: Men är den dära Berbatov så bra som man tror ? han gjorde ju bra 1 säsong i Tottenhem, sen dess har det varit svart natt !
Tror inte han kommer lyckas i Man U faktiskt

Projta:

Fördel united då Gerrard kanske saknas och Torres är borta. Alonso och Kuyt är viktiga pusselbitar imorgon.

mattias - 74: Både Torres å Captain fantastic är spelklara!

sylf:

enligt AB jag tror aldrig på dom :)

Torres var ju definitivt borta från spel så sent som igår enligt en del på diverse forum men hoppas dom spelar dom behövs, äh förresten vi vinner med juniorerna :)

mattias - 74: Jag litar inte heller på AB

Se länk!

sylf:

Skönt med seger över Scums, nu hoppas vi på City, Scim är på plats om jag inte missminner mig och hoppas han hejar fram de ljusblåa till en seger.

En sådan här dag mår man bra.

mattias - 74: Inte för att jag är fanatisk LFC f-n men det var en skön seger mot ett virrigt United försvar.

mattias - 74:

Hyfsad debut av Robinho,han hängde in en frispark bakom Chech efter tolv minuter....

rbn: Började bra för City men nu är det "Game Over"
Kul med publikrekord igen, det räcker inte med att vara rikast när näst rikaste klubben får ihop det. Fast ge City ett antal matcher till så kanske de har ett nytt lag ;-)

mattias - 74: Va gött att man hade fel vibbar inför match, och rättvist var det.

renen:

Ja det luktar ligaseger :)

mattias - 74: hmmm lugn i båten :) CL-matcningen börjar snart

mattias - 74: Heja Liverpool ..0-0 mot stoke

Projta: Nu såg jag inte matchen mer än några minuter här och där, men Alonso och Keane har inte visat något alls än så länge.

Stoke ska man bara vinna över.

Hälge: Många som inte visade nåt... Men Keane har samlat ihop till en hel säsong av sumpade lägen redan... Och Benitez måste sätta hela laget på skott- och inlägesträning kommande vecka...

City - Pompey 6-0. Kommentarer överflödiga.

scim:

Liverpool - Stoke 0 - 0 Kommentarer överflödiga :)

mattias - 74: Årets "mål" ?

mattias - 74: var på hockey så jag missade matchen, var det krampaktigt eller?
Ska man vara med och fajtas om titeln så får man inte tappa 2 p mot Stoke hemma.

scim: Måste säga att det är riktigt kul att se Citys anfallsspel. SWP är underbar med sin speed och det blir inte sämre direkt av att Robinho är lika snabb. Nu bjöd väl James på åtminstone två mål, men man vill fan inte åka på omställningar mot City med de där två som rusar fram i 120.

Frella: Ja, James får väl ta på sig åtminstone andra målet, kanske även det fjärde fast det var iofs en väldig snabb omställning. Hursomhelst så njuter man verkligen av det offensiva spel City presterar nu, och då var fjolårets viktigaste offensiva länk - Petrov - inte ens med på plan.

scim:

United får böter för fult spel !

Tycker Sur Alex borde skaffa glasögon om han påstår att det inte var en enda ful tackling i hela matchen. Rooneys varning samt Scholes tror jag det var fick väl varningar för just fula tacklingar där de inte ens var i närheten av bollen.

Riley kan väl vara rätt petig med korten emellanåt men att det inte skulle delats ut ett enda till united är ju totalt fel.

mattias - 74: Alla varningar på United-spelare måste vara fel. :-))

Everton - Liverpool var på förhand en riktigt intressant match. Tyvärr så blev det en riktigt tråkig tillställning med många avblåsningar och avbrott i spelet.

Det fula spelet som kan vara i den här typen av matcher fanns inte (skönt), men det fanns inte mycket känslor öht. Kuyt får godkänt för sitt slit matchen igenom och Torres för sina mål, annars var det ganska slätstruket.

scim:

Ikväll lär du få gråta en skvätt :)

mattias - 74:

1990 uppnår Manchester City en av sina största sportsliga framgångar när man på Nipvallen i Sollefteå slår en Sollefteå/Graninge-kombination
med 11-1.

NuMo:

1 - 0 av Ireland trots ett stort bollinnehav av Pool

detta vänder vi :-)

mattias - 74:

Gerrad fixar nog en straff snart.

Bissett19:

2 - 0

Ang Gerrard så tycker jag du är löjlig

mattias - 74: Det löjliga är att gnälla över filmande spelare som Ronaldo och sedan försvara Gerrard. Båda filmar. Båda är bra fotbollsspelare.

mattias - 74: Man kan väl vara expert på att fixa straff utan att filma. Fråga Glenn Strömberg.

Poffa:

Dom skall inte jämföras som filmare. Gerrard ramlar typ 1 gång per säsong när han vet att han kan få straff medans ronaldo filmar över hela planen och dessutom mycket oftare. Tycker inte man skall måla ut Gerrard som nån ronaldiotyp för det är han inte.

Jag försvarar inte honom , han filmar men dock är han inte ens i närheten av Ronaldo.

Poffa:

Dessutom borde Bisset skriva mer än så där för det där han skrev tillförde inte mycket det gjorde bara mig irriterad.

Han kan hålla sig till sitt Italien och passar det inte att se Gerrard får han väl stänga av tv Apparaten!

mattias - 74: Haha, nu lät du ju sådär lagom bitter.

Poffa:

jag är inte bitter jag är förbannad på Bisset varför han hela tiden skall nämna gerrard som nån filmare när det är liverpoolmatch.

Bissett19: Nu hoppas jag att gerrard fixar minst två straffar.

Riktigt snyggt frisparksmål av Garrido.

Liverpool har inte inlett den här säsongen på något förtroendeingivande sätt, trots tabellplaceringen. Det ser ut som om det inte finns några idéer om hur de ska spela. Tråkigt och stereotypt.

Hälge:

Håller med,

Kuyt hade läget men istället kostade hans miss Liverpool 3 poäng för detta vänder dom inte.

Hälge:

rött kort på zabaleta. Såg ut som ett gult innan man såg reprisen men när man sett den så är det solklart rött kort.

mattias - 74: Grattis till segern.

scim:

Än är det inte klart men utvisningen är korkad för eran skull.

mattias - 74: Korkad och korkad, det är en missbedömning.

scim: hurra!

Bissett19: Rättvisa!

Dream Team:

rättvist eller inte. City är inget dåligt lag. Jag var intsälld på förlust innan matchen men det gick ju riktigt bra. Skillnaden idag stavas torres. mer utpräglad målskytt finns inte i PL än honom. Hoppas nu bara Skatorna kan slå Everton också där Newcastle också hämtat opp 2 - 0 underläge.

« · 1060977 · »