mattias - 74: Ja, Villa kan bli knepiga. Fast hemmafavören borde göra skillnad tycker man. Riktigt härligt att se Man U vika ner sig idag. Att se att även dom kan vara mänskliga. Om det sedan räcker det återstår ju att se.
Dream Team: ManU gjorde verkligen inget skrämmande intryck i dag. Två röda kort som kunde ha varit ännu fler så som Ronaldo höll på att grina på domaren. United lever faktiskt lite farligt nu, pressen på dem kommer att bli enorm om Liverpool vinner i morgon. Visst har de en match mindre spelad, men den matchen spelas inte förrän mot slutet av serien och att känna flåset i nacken är inte helt enkelt. De spelade inte särskilt bra mot Inter vad jag förstår, och sedan då 1-4 förra helgen och 0-2 i dag så det är ingen bra trend. Nästa match möter de Villa på hemmaplan och har Vidic och Rooney avstängda (och Scholes, men han hade kanske inte spelat i alla fall) och framför allt Vidic är ett enormt avbräck.
Jag tror inte heller att landslagsuppehåller kommer särskilt lägligt för United. I sådana här lägen brukar man vilja ha sitt lag samlat så att man kan komma rätt igen, men jag antar att i princip hela laget ska ut på diverse landskamper. Inte helt enkelt, så matchen mot Villa efter uppehållet blir under alla omständigheter enormt viktig.
Men vinner Liverpool i morgon då? Nja, jag är inte alls säker på det. Det passar Aston Villa bra att få ligga på försvar och kontra via Young och Agbonlahor. Liverpool kommer att anfalla rejält och kan Villa stå emot i början är jag inte alls övertygad om att Liverpool vinner.
...och vad som också måste sägas är att Roy Hodgson har gjort ett fenomenalt jobb med Fulham. Från att ha varit i princip avsågade och nästan klara för nedflyttning förra säsongen har han lyft dem till ett lag som framför allt på hemmaplan verkligen kan spela fotboll och deras första 20-25 minuter mot United i dag var helt fenomenala.
mattias - 74: Det är ju en rätt saftig budget de backar upp med! Om det nu stämmer att Benitez ska få så mycket som det står i artikeln att köpa spelare.
Benitez får mer och säga till om nu också gällande spelarvärvningar.
Jag tror han kommer söka sig till Spanien i första hand för att leta spelare, tyvärr finns det inte så många bra engelska spelare lediga på marknaden undantag barry samt några till. Dom bästa engelska spelarna spelar ju redan i sina lag och är förmodligen bundna där resten av livet, typ Terry ferdinand rooney gerrard lampard m.fl.
Drömvärvningen är ändå Ribery som jag ser det men han lär bli svår att få.
mattias - 74: Det är ju lysande positivt att han söker sig till Spanien. Han har ju förmodligen rätt bra koll där. Att det spelar utlänningar i Premier League är inget negativt i mina ögon.
Nej dom gör ligan bättre helt klart men tyvärr så är dom ju inte dirket sportsliga många av dom. Tänker på Drogba och El hadji Diouf samt ronaldo, den sistnämnde är dock en riktigt bra fotbollspelare icket att förglömma!
Måste säga att Uniteds bortatröjor kommande säsong är riktigt gräsligt fula. Ser ut som en Sjömanskostym. Skall bli kul och se bebis Ronaldo springa runt i den där :)
Snart avspark mellan ManU och Aston Villa. ManU saknar Rio Ferdinand, Nemanja Vidic, Wayne Rooney, Berbatov och Scholes och kanske någon fler också så det är lite smygläge för Villa. Jag slängde in en hundring på en tvåa till oddset 8.00, det kändes som ett enormt överodds. Så dåliga är inte Villa även om de har varit ur form på sistone.
Poffa: inte ofta man ser att det blir frispark för bakåtpassning. Inget bra ingripande av Milner där som tvingade Friedel att ta bollen med händerna. Får se om United kan spela upp sig efter det här.
Bissett19: antagligen väntade han sig att Ronaldo skulle gå på kraft igenom muren. Måste säga att det även var väldigt passivt agerat av utespelarna, det var ju bara en spelare som försökte rusa fram mot bollen.