Fotboll

Grupper · 16975 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
mattias - 74: Härligt, andra titeln i modern tid! 🥰

{mattias - 74}: Ett faktum igår, Liverpool FC mästare i Premier league. Grattis!
Misstänker att du firar fortfarande ;)

Rip Kirby:

Klopp på plats på Anfield för att se VVD lyfta bucklan

Rip Kirby:

Newcastlefansen jublar över att komma 5a trots att de torskar mot Everton hemma pga att United vinner mot Villa ;)

mattias - 74: En hel del pengar i den framgången också va plus en plats i Champions League ;)

Rip Kirby

Vilket hjärnsläpp av Martinez

Jösses 😂😂😂

www.youtube.com/watch?v=Bke-rrQWQTs&feature=youtu.be

mattias - 74: Helt galet. Ett av de allra mest solklara röda kort som delats ut någonsin.

Jösses vilken jävla prislapp

mattias - 74: Spurs agerar efter en rekorddålig säsong.

"En placering som Premier Leagues 17:e bästa lag av 20 var för dåligt.

För trots att Ange Postecoglou ledde klubben till dess första titel på 17 år tvingas han alltså bort ”efter en tids överseende av klubbens insatser”.

”Styrelsen har slagit fast att de bästa är att genomföra en förändring. Trots en positiv start på ligasäsongen 2023/24 spelade vi in 78 poäng på våra 66 sista ligamatcher”, skriver klubben.

Postecoglou:
– Att få leda en av Storbritanniens historiska fotbollsklubbar och återge den den ära den förtjänar är något jag kommer bära med mig resten av livet."

www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/bekraftat-ange-postecoglou-sparkas-av-tottenham/

Rip Kirby:

Kaffepengar ;)

Glad att han inte valde City.

Kevin De Bruyne uppges f.ö. när en övergång till Napoli

mattias - 74:

Tillägg

De Bruyne är klar för Napoli

mattias - 74: 1,64 miljarder, herregud! På tal om kaffepengar eller? ;)
Kanske man får lite bättre payoff jämfört med Nunez som jag fattar inte varit helt lyckad?

mattias - 74: Vill inte säga att De Bruyne är på dekis, men han har väl sett sina allra bästa dagar?

Rip Kirby:

Wirtz skall bli spännande att följa, har ju tokdominerat i Landslaget de matcher jag sett.

Nunez vill ju vara kvar men nu lär han få mindre med speltid så jag ser honom kanske i ett annat lag i PL där han får mer speltid

mattias - 74:
In med Göykeres

Rip Kirby:

Så tragiskt

Vila i frid Diogo

mattias - 74: Fy fan. Så ung och tre barn som mister sin pappa också. Känns nästan overkligt.

Rip Kirby:

En del spelare ha verkligen sjuk otur :(

mattias - 74: En osannolik otur egentligen :(

mattias - 74: Mera skador. Den här gången har jag absolut ingen koll på vem spelaren är, men så som han beskrivs ska det visst kunna bli duktigt kännbart för Chelski.

Rip Kirby:

Egenfostrad i Chelsea akademi, har vuxit och blivit riktigt bra, detta är ett enormt avbräck för Chelsea

tråkigt

Rip Kirby:

Äntligen är det dags för avspark ikväll mellan regerande mästarna Liverpool som möter Bournemouth

Svårt att tippa tabellen men att topp 4 skall stå mellan city, Arsenal, Liverpool och Chelsea råder det ingen tvekan om ifall du frågar mig

Bakom där ser det nästintill omöjligt ut att tippa men lag som Brighton, Nottingham och Wolves kommer få det jobbigt då de förlorat nyckelspelare

Joao Pedro kommer bli årets värvning tror jag.

mattias - 74: hoppas du har fel men Liverpool önskar jag enbart olycka!

Rulltårtan :

Märkligt inlägg

Får man fråga varför?

mattias - 74: blivit så med alla dessa medgångare men framförallt så håller jag på United och då sitter det i dna’t !

Rulltårtan :

Jag har hållt på Liverpool sedan 1983 så jag är ingen medgångare ;)

Försöker åka över 1 gång vartannat år.

Håller du på united så förstår jag att du inte vill Liverpool skall vinna titlar haha

Jag ogillar dock mer City pga deras doping och arabmiljonerna som har gjort att de vunnit så mycket

Snacka om plastklubb

Undrar när dom skall bli straffade för FFP?

mattias - 74: Shitty, Newcastle,PSG är ju 3 klubbar som är vidriga sen har du Chelsea oxå! Real Madrid och Barcelona är ytterligare 2 som är illa!
Liverpool gillar man inte men det är lite hatkärlek och den är ju ömsesidig! I hockeyn är det när man är uppväxt här nere omöjligt att gilla framförallt Brynäs men även Leksand pga att så många som är födda här nere håller på dom! Luleå och Färjestad är annars de 2 lagen jag ogillar mest!

mattias - 74: Håller med dig i mycket. Ditt topp-4 tips känns ju gjutet redan nu. Den värvningsboom Liverpool haft nu under sommaren gör det helt omöjligt att inte ge dom favoritskapet. Hur Arsenal ska kunna matcha detta kan bli kul att se. Viktor Gyökeres i all ära, men man matchar inte alls merseyside-laget bland offensiva hot.

Rip Kirby:
Kollade Bergvall i Tottenham igår, där kan vi ha en framtida fältherre i landslaget. Hoppas vi når VM nästa år, ett extra år på Hugo och Bergvall med Isak/Kulesevski/Göykeres. Tveksam till JDT däremot

mattias - 74:
"Undrar när dom skall bli straffade för FFP?"

Nå, i viaplays lågkvalitativa serie Football vs money konstaterar de att alla Premier League klubbar går med förlust utom Brighton.

Endast Bayern München, av europas toppklubbar, har en hållbar ekonomi enligt Deloitte.

Det borde straffas vitt och brett i PL och La Liga med andra ord.

Tarasov:

Ja denna säsongen kommer hans rejäla genombrott, förra säsongen var enligt mig en mellansäsong för honom då han fick vara med och " se och lära "

Steget från DIF till Tottenham är såklart stort.

Värvningen av Kudus till Tottenham har redan fallit ut bra. Låg bakom 2 mål mot Burnley i Lördags

Nu till en annan sak, såg United - Arsenal igår och Gyökeres insats kan väl endast beskrivas med ett ord.

Usel

Vet att det bara gått en match i ligan men killen kommer få det kämpigt.

Går han mållös i de 3 - 4 kommande matcherna så kommer nog fansen och börja ställa enorma krav.

Tycker ärligt talat hypen kring honom varit helt enorm. Klarar han pressen? Jag tror inte det

Ikväll avslutas första omgången med match mellan Leeds - Everton

2 lag som jag har långt ner i tabellen

Väldigt bra spel men tyvärr får Arsenal fortsätta med sina rugbyhörnor och dessutom kommer undan en solklar straff( varför har man ens VAR?)
Tar med mig att United var bättre än Arsenal och bättre än på länge!!

mattias - 74: Leeds gör comeback i Premier League hemma på Elland Road om bara en stund och man får tufft motstånd direkt då Everton möter upp. Det ska bli kul att se hur bra rustade man är efter två säsonger i Championship. Nu kör vi!

Rip Kirby:

Pinsam straff dom får Leeds

Går ju inte att ha armarna mer intill kroppen än vad Evertonspelaren har

Trodde dom skulle upphäva den faktiskt

Rip Kirby:
Är Leeds en favorit?

Tarasov: Ja, Leeds är #1 i England för mig.

Rip Kirby:
De är rätt bra med boll nu mot Arsenal

Tarasov: Rätt vass nick på hörnan tidigare också.

Rip Kirby: På tal om vassa hörnnickar. Vackert 1-0.

Rip Kirby: Sakas urkraft och 2-0 Arsenal.

Rip Kirby: 3-0 Gyökeres. Game over.

Rip Kirby: Kattens lek med råttan nu tyvärr. 4-0.

Rip Kirby: När man får vara tacksam med en torsk med 5-0. Försvasspel, vad är det? Leeds har en bit kvar till att hitta en nivå i sitt spel som håller för spel i Premier League. Vi fick garanterat se skillnaden mellan toppen och botten i den här matchen.

Rip Kirby: Jag hade hellre sett det resultatet än det QPR fick idag. Sju jävla ett borta mot Coventry.

JD: Men 3-1 mot Charlton lindrar smärtan lite

puffe2:

Liverpool - Arsenal 1630

Toppmöte redan i omgång 3

YNWA

mattias - 74: starkt att vinna 3 raka när spelet är ganska uselt så ni blir väl laget att slå denna säsongen oxå, fast ni spelar som Växjö;)

Rulltårtan :

Ja det har sannerligen inte sett stabilt ut men det är ju skönt att många spelare kliver fram och gör mål

Skönt för United att de vann igår

Räddade nog Amorins jobb några veckor till

« · 2866269 · »