Fotboll

Grupper · 16958 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Lumber Jack:

Ny arsenal förlust i ligan 1 - 0 mot Blackburn, men bra spel i CL. Konstigt??

mattias - 74: Inte konstigt då Blackburn är bättre än Real.......:-)

mattias - 74: Kanske att man har flyttat fokus till Champions League då chanserna i ligan är rätt små?

Dream Team: Det gäller att kvalificera sig för CL nästa säsong också genom en bra ligaplacering. Jag tror helt enkelt att Arsenal för tillfället inte är bättre än vad tabellen visar. Procenten att de skulle ta det lugnt i PL ser jag som lika med 0.

Frisco: Nej, det är förstås möjligt. Men nu mötte man väl Blackburn idag, som iom segern också klev förbi i tabellen. Blackburn som nog är i nivå med Arsenal vad gäller kvaliteer i spel den här säsongen. En förlust på bortaplan mot dem kanske inte är någon direkt överraskning, utan detta kanske är i nivå med vad som går att begära av Arsenal just nu.

Varför man vinner mot Real Madrid i Madrid kanske beror på att spanjorerna är extremt överskattade? Londonlaget lär väl dessutom ha fått spela utan press att vinna där, vilket kanske förenklade lite.

Frisco: visst är det så. Arsenal är just nu tyvärr inte bättre än så här. Spelet funkar bara korta stunder och det räcker inte i Premier League. Självförtroendet verkar vara nere på noll och intet.

LL:

Enligt engelska daily mail så har chelsea skrivit kontakt med michael ballack och han kommer enligt uppgift att få en veckolön på 1,7 miljoner kronor eller motsvarande 90 miljoner om året...

Småpengar.. :P

mattias - 74: Han kan dom gott och väl få, har aldrig sett hans storhet..

rbn:

Nja han är väl nyckeln till om tyskland skall lyckas i vm, oerhört duktig tycker jag. annars har jag inte mycket till övers för tyskar :)

Tror dock han får svårt med det tuffa spelet i england. bundesliga är förvisso tufft men inte som premier league

mattias - 74:
Fast enligt Michael Ballack själv så har han aldrig haft nogån kontakt med Chelsea överhuvudtatet. Allt enligt tidningen Stockholm City i morse.

66Hagberg:

Ok men i detta fallet litar jag mer på Englelsk press. Dom brukar vara ganska så trovärdiga när det gäller övergångar. Dessutom snackade dom om det på radiosporten igår eftermiddag så jag tror det stämmer!

mattias - 74:

Radiosporten refererade väl isåfall till engelsk press, som är allt annat än trovärdig.

Robbie Keane, som gjorde ett mål när Irland i veckan besegrade Sverige med 3-0, har förlängt sitt kontrakt med Premier League-klubben Totteham.
Den 25-årige anfallaren blir White Hart Lane trogen de kommande fyra åren.
- Det känns skönt att veta att jag ska stanna i Tottenham. Jag trivs väldigt bra i klubben, säger Keane.

Frisco:

Robben utvisad efter en brutal tackling mot en WBA spelare. Mouhrino applåderade domaren från bänken! Troligt efterspel ??

mattias - 74:

Han rider på höga hästar, den där Wenger...

scim:

Vekar som om den där Pardew inte har nån vidare koll heller...

mattias - 74:

Hur menar du då?

scim:

– Alan Pardew ringde mig i början av säsongen och ville låna Jeremie Aliadiere. Hade han kollat upp om han var engelsman då? Självklart inte.

Lite fel och säga som han gör då..

mattias - 74:

Öh, det är väl en förbannad skillnad på att vara intresserad av att låna EN extra utländsk spelare jämfört med att spela med ett lag som ENBART innehåller utländska spelare. Just Pardews West Ham och deras fantastiska akademi tar ju fram massor av nya unga engelska talanger, så han har definitivt sitt på det torra i den här frågan.

Nä, det där uttalandet från Wenger är enbart förvirrande.

scim:

Gerrard får hjärnsläpp och spelar bakåt till Henry som gör 2 - 1 med 5 minuter kvar.. Alonso klantigt utvisad

mattias - 74: Jo, väldigt fin passning från Gerrard. Ska du förresten inte svara på det jag skrev?

scim:

Jag håller med dig av vad du skrev... Vet att West Ham fostrar talang efter talang.

scim: man kan ju iofs också läsa vad Wenger egentligen sade (se länktipset). Han använder Pardews förfrågan om Aliadiere som ett exempel för att förtydliga vad han menar, dvs hittar man en spelare så är inte den första frågan varifrån han kommer utan om han är en bra spelare eller inte.

Sedan har ju faktiskt också Wenger förädlat en och annan talang genom åren, även om inte så många av dem har varit engelsmän. Faktum är ju att ytterst få av Arsenals värvningar på senare år har varit etablerade världsspelare.

Många vackra PL-mål i lördagens omgång. Speed bjuder på en Bicycleta, Kamara smeker in en halvvolley i bortre krysset från yttre delen av straffområdet. Mendes krutar in ett skott som James inte ens hinner reagera på. Har säkert missat något. Men en rolig fotbollslördag var det.

Så förlorade Chelsea igen.. 1 - 0 mot Fulham, Gallas utvisad och med stor sannolikhet avstängd 4 - 5 matcher för att ha slagit ner en fulhamspelare..

tål inte Chelsea en förlust??. överbetalda divor hela bunten !!

scim:

Man ser aldrig spelare som t.ex Gerrard Lampard Henry visa dåligt omdöme på planen. Drogba, robben, Cole, Gallas m.m alla Chelsea spelare. knappast första gången dom är i blåsväder.

scim:

Gerrard utvisad efter 18 minuter efter 2 gula kort. Bara ett fel. det första skulle alonzo haft. Domaskandal.. Kommer bli omdiskuterat. Både korten är solklara men det första gick dock till fel spelare....

Skall rätta mig själv. Första kortet är för att han sparkar bort bollen efter avblåsning..

Tufft utan spelmotorn nu i 70 minuter samt nästa match

mattias - 74: Nope. Han sparkade bort bollen vid sitt första kort.

65selander:

såg det nu i efterhand. Helt rätt av domaren. KLantigt av Gerrard!!

Ett av de snyggare självmål jag sett.

JD:

Han lär ju bli ännu mer populär nu på Anfield den gode neville :)

JD: hehe det var vacker =)

men vafan var det för hjärnsläpp Gerard fick?

Fredberg: såg inte första kvarten,kan nån berätta varför Gerard o Beattie spelar/spelade i nummer 08??

Bissett19: Liverpool kulturhuvudstad i Europa 2008.

Han verkar vara flitig med korten den där svartklädde figuren.

Swordster: Det röda på Van der Meyde var i det hårdaste laget tycker jag...

scim: Absolut. Jag håller med. Visst. Armbågen var kanske lite högt uppe men nog är det en situation som allt som oftast bara rynkas åt i de lite hårdare fotbollsserierna i Storbrittanien.

Förresten är Van der Meyde den spelare som spelade i Ajax som hade problem med Zlatan och såg surast ut i världen när Zlatan gjorde sitt drömmål för några år sedan?

Dragan 2k:

Han heter Van der Vart om jag inte missminner mig. 

Bissett19: Jag undrar också varför 08? Fulaste jag sett på länge...

A_x_e_l: Som Swordster skrev så är Liverpool europas kulturstad 2008

Stående ovationer för Sheringham på Old Trafford när han byttes in med 10 minuter kvar.. GÅSHUD var ordet!!

mattias - 74: Undrar om det blir samma ovationer om han kvitterar på stopptid....:-)

LL: Usch då.Låter ju allt annat än skönt.Kan inte påstå att man är avundsjuk på honom.

OK, de flesta av oss som skriver här håller på något lag i Premier League. Jag på Arsenal, scim på Man City och jesperjonsson på ManUtd - osv. Men vilket fotbollslag håller på dig? Gör testet på länken så får du veta!

uk.tickle.com/test/footie/start.html

Själv är jag supportad av Arsenal! :-)

LL: Du hann före mig. Själv supportas jag av Millwall !!

Jag som i själva verket håller på eleganterna från Sheperd's Bush, QPR.

JD: Men Milwall är inte så illa ändå. Tänk om det hade varit Chel$ea...

LL: Snälla, jag äter... ;-)

LL:

Jag fick också Arsenal.. Hua Mig :)

« · 681763 · »