Hälge: Håller med där, vpre riktigt skoj om Watford kunnde ta platsen.. dock så gilar jag leeds, dom är ett klasiskt PL lag... men jag vill då ha älgarna upp, hoppas det går vägen bara
Ballack har jag aldrig gillat ( För han är tysk ) Hatar allt vad tyskland heter i Fotboll =) Ungefär som finland i Hockey! Lampard cole Ballack mmm skaplig mittfält ??
Äh, sluta snacka tråkiga Seria A nu grabbar, fåniga säsongen i england är ju som hetast just nu...idag värvades t.ex Dietmar Hamann från Bolton till City för £300.000.
scim: Absolut. Det får de nöja sig med. Tårarna rinner dock trots detta sakta ner för mitt vackra ansikte när jag tänker på att Gallas missar ett kärt återseende men en arbetskollega.
Men Tottenham kanske kan deala lite med Chelsea om utlåning under en match?
Absolut inte, hoppas de vinner ligan mer överlägset än ifjol samt krossar allt motstånd i CL. Förhoppningsvis gör det att ryssen känner sig nöjd och köper Umeås bandylag istället.
scim: jag zappade in tvåan just när Henry-intervjun hade börjat (missade någon minut), och det var lite kul att höra en spelare bli intervjuad av någon som inte är sportreporter. Det var väl inga direkt revolutionerande saker som sades, men det var i alla fall lite annorlunda än de vanliga "hur känns det?"-frågorna.
Enligt Aftonbladet är Tottenham väldigt nära att värva Damien Duff för c:a £10m. En riktigt kanonvärning isåfall i mina ögon, Tottenham blir definitivt ett lag att räkna med i årets Premier League, känns som dom kan vara med och utmana de stora drakarna på allvar i år, ja inte Chelsea då, men den röda skiten x2.
scim: kan bli väldigt trångt i toppen till vintern. Jag ser för övrigt inte Chelsea som självklara vinnare, även om de är stora favoriter. Och man får väl motvilligt erkänna att Spurs ser ut att kunna få ett riktigt vasst lag om de också får Damienn Duff.
Personligen har jag svårt att se hur United/Liverpool/Arsenal/Tottenham ska kunna rubba Chelsea med tanke på vilka förstärkningar de gjort inför denna säsong. Nä, jag tippar att Chelsea vinner med större marginal än tidigare samt att de även kommer gå väldigt långt i Champions League, med tanke på det decimerade motståndet från Serie-A till och med vinna hela turneringen.
scim: jo, på papperet ser de starka ut och visst är de stora, stora favoriter men jag tyckte att man redan förra säsongen såg tecken på att det kanske inte bara var kul att spela i Chelsea. Att spela i ett lag som i allra bästa fall kan undvika att misslyckas (jag menar, vinner de PL, FA-cupen och CL har de egentligen bara gjort vad som förväntas av dem, möjligen med undantag för CL) kan få mer eller mindre vem som helst att säcka ihop under trycket. Kanske är det bara önsketänkande från min sida, men lag byggda på enbart stjärnor brukar inte hålla ihop särskilt länge, som tex Real Madrid. Jag medger dock att jämförelsen med Real haltar en aning eftersom Chelseas lagbygge är avsevärt mer genomtänkt än Reals, så jag vill än en gång påpeka att jag tror att Chelsea kommer att vinna, men jag blir inte så hemskt överraskad om de skulle floppa.
Du tror Chelsea vinner men blir inte överraskad om dom floppar, mao så kan du avsluta säsongen med ett "Vad var det jag sa?" hur det än går ;)
Såg att C+ släppt sin Premier League-tablå för höstsäsongen nu (se länk), som Citysupporter är det bara att jubla, så har är antalet matcher per lag fördelade:
1. (13) Manchester United 2. (12) Chelsea 3. (11) Tottenham, Liverpool 4. (10) Arsenal, Manchester City 5. (9) West Ham 6. (8) Fulham 7. (7) Middlesbrough, Charlton, Everton, Watford, Newcastle, Bolton, Sheffield United 8. (6) Aston Villa, Reading 9. (5) Portsmouth 10. (4) Wigan, Blackburn
Jag hoppas Chelsea Floppar. trist att Abramovic skall få köpa vad fan som helst. Jag har 18 favoritlag bakom pool nu känns det som! Börjar likna Milan detta som de gjorde i början av 90 talet när de lät spelare som Papin sitta på bänken!
Skall bli roligt att följa Reading överlägsna segrare i div 1 och tror dom kan ställa till en hel del bekymmer för många lag! Sheffield Utd blir väl slagpåse eller ??
mattias - 74: Säsongen 04/05 vann Sunderland Football League Championship överlägset. West Ham kom 6:a och kvalade sig upp i PL. Förra säsongen kom West Ham 9:a i PL medan Sunderland var lika sist som Leksand var i elitserien i vintras.
Historiskt sett brukar det gå dåligt för duktiga spelförande lag som Reading när de avancerar, bästa exemplet är väl precis som Frisco skriver Sunderland som var överlägsna i CCC men inte hade något alls att hämta i PL. Jag tycker dock att Reading har ett intressant lag som borde kunna hävda sig bra. Man har en utmärkt målvakt i amerikanske Hahnemann, ett riktigt bra mittback i Ibrahima Sonko. Mittfältet är riktigt intressant med spelare som Steve Sidwell, Glen Little och Bobby Conway. Anfallet är riktigt giftigt det med, Leroy Lita är en pålitlig striker, Dave Kitson en riktig targetplayer med utmärkt målsinne och Kevin Doyle fick vi ju bekanta oss med när Irland körde över Sverige för några månader sedan.
När det gäller de övriga nykomlingarna så finns det risk att Sheffield United blir slagpåsar. Dom är likt Reading ett kreativt lag men har inte alls samma styrka i spelarmaterialet, man bör dock se upp med Phil Jagielka, en duktig mittfältare som säkert kommer göra väsen av sig även i PL. När det gäller Watford så tror jag att dom kan upprepa Wigans eller West Hams bedrifter. Jag såg när dom mötte Bolton i cupen i fjol och jag tycker dom lyckades hålla uppe spelet väldigt bra, även om matchen slutade 3-0 till Bolton eller nått åt det hållet.
Dessutom talar ju statistiken från tidigare säsonger klart till fördel för lagen som avancerat via Playoff, förmodligen är detta för att man inte har samma spelförande spelstil som de absoluta topplagen, och därmed får lättare att spela mot duktiga Premier League-lag som gärna håller i taktpinnen under matcherna.
scim: "mao så kan du avsluta säsongen med ett "Vad var det jag sa?" hur det än går"
Haha, du har genomskådat mig! Fast du har rätt, det blev lite av en helgardering där :-)
Fast det där kan väl inte vara hela höstens spelschema? I så fall visar de avsevärt färre matcher den här säsongen. Tror faktiskt tex att alla Arsenals, Chelseas och Uniteds matcher visades förra säsongen, även om inte alla var direktsända.
Duff blev inte kvar i London ändå, varken hos Chelsea eller hos Tottenham. Istället hamnade han ungefär så långt därifrån man kunde komma inom Englands gränser, nämligen Newcastle. Frågan är om Newcastle hade tänkt använda honom som forward, för på Duff's kant spelar nämligen den unge, väldigt lovande Charles N'Zogbia, och det är tveksamt att de flyttar på honom.
Hursomhelst så ska det bli intressant att se hur skatorna presterar i år efter två riktiga skitår med oduglingen Souness vid rodret. Efter vinsten i Intertoto mot Lilleström igår så är man nu klar för kval till Uefa-cupen och det underlättar nog ytterligare förvärv, hetaste ryktena just nu är Miroslav Klose samt Dean Ashton.
Som vi disskuterade igår så lär man nog satsa rätt rejält i år i Newcastle. Uefa-cupen och en vilja att gå ännu bättre i PL lär väl bädda för detta. Men tyvärr kommer väl Chelsea dominera nästa säsong ännu mer än de två tidigare.
Satsa rätt rejält precis som vanligt. Utan att kontrollera detta närmre så är jag rätt säker på att Newcastle förmodligen bara har Chelsea före sig sett till pengar spenderade på värvningar de senaste tre åren. Dessa pengar har till störst del spenderats på spelare som Boumsong, Luque och Owen, som av olika orsaker floppat. Man kunde dock ana en sportslig ljusning när Roeder tog över efter Souness. Om man kan fortsätta på samma spår samtidigt som de dyra förvärven hittar sin plats i laget så tror jag definitivt att Newcastle kan vara bland de fem främsta nästa säsong, men dom kan samtidigt bli inblandade i bottenstriden.
Hursomhelst så unnar jag Newcastle svältfödda fans framgång.
Duff blev idag helt klart för Newcastle, samtidigt som det klargjordes att övergångssumman var på £5m, dvs £2m mindre än det bud som Spurs fick nekat. En extremt bra affär för Newcastle mao!
Vissa tidningar i England nämner f.ö. Zlatan som ett rykte till Newcastle idag, sug på den!
Jo, den här Guiseppe Rossi ger jag väl inte mycket för, även om vissa påstår att han är väldigt bra. Sedan finns ju även Ole Gunnar att tillgå men frågan är om han har så mycket mer att ge...när kommer Smith tillbaka?
Isaksson verkar var överens med Charlton men avvaktar Man Citys bud innan han bestämmer sig. Hursomhelst kul med ytterligare en svensk i Premier League, hoppas han klarar steget till en högre nivå...
men jag vill då ha älgarna upp, hoppas det går vägen bara