Fotboll

Grupper · 16897 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
mattias - 74:

Och City tog sin första PL-poäng för säsongen, två för få.

scim:

Mark Viduka i den 89 minuten. HEJA BORO =) 2 - 1

My fucking god, 2-1 till Boro, way to go.

scim: Sicken underbar avslutning på dagen. Chelsea åker på stryk.

Rörigt försvarspel i boxen, klantchelski. Härligt för ligan.

scim: 8-1 på två matcher för Man Utd.Imponerande.Och inte tror jag att Sir Alex grät då Chelsea förlorade ikväll mot Boro.

Portello: Så, Chelsea förlorade alltså ikväll? Gud hör bön, är väl det jag spontant i den allra mest gälla och skränigaste röst häver ur mig.

Dream Team: Om jag såg rätt så gjorde Chelsea inget mål ikväll. Tyckte det såg ut som backen styrde in den i eget mål när han försökte bryta bakifrån.

65selander: Å andra sidan så tog Vidukas 2-1 mål på en Chelseaförsvarare..

Portello: Såg tyvärr inte hela matchen eftersom jag somnade :-)

scim: den minnesgode minns att Boro även förra säsongen tvålade till Chelsea på hemmaplan, den gången med hela 3-0. Skillnaden då var väl att Chelsea redan var i det närmaste klara mästare (eller kanske till och med helt klara, minns inte riktigt).

Var det någon som såg Thatcher incidenten och finns det något ställe man kan se incidenten för att bilda en egen uppfattning över det inträffade?

Paddan: Äntligen. Som jag har letat och letat efter denna viktiga händelse.

Dragan 2k:

Nä, jag har letat utan att hitta sekvensen. De som har sett händelsen jämför det med Pinones-Arces smäll på Dixon, fast det här var en klockren träff. Dessutom verkar det ha varit med uppsåt, kanske någon "hämnd" för att Pedro Mendes avgjorde med sina två mål förra mötet, vad vet jag...hursomhelst så hoppas jag att detta innebär slutet för Thatcher i City, han är helt klart vår svagaste spelare.

JD:

Gult kort för den armbågen ?? Tycker det är i klass med Keanes kapning på Alf inge Hååland för ett antal år sedan!

Usch. Den var verkligen inte snygg.

Dragan 2k: Den snubben(Thatcher) kan inte ha alla hästar hemma!!!

Dragan 2k:

Här har vi ett klassiskt fall av psykvård som slagit fel. Thatcher hör inte hemma på en plan, han bör ha en egen etta på 5 kvadrat med bra ljudisolering.

Bissett19:

Hans egen klubb stänger av honom på Lördag!

Se länk!

mattias - 74: Rätt väntat måste man säga.

Dragan 2k:

ja faktikst hoppas han blir avstängd resten av säsongen! Fattar inte hur han tänker, bara allmänt dum i huvudet eller ??

mattias - 74: Ju fler gånger man ser det horribla överfallet  desto hemskare ser det ut. Rörelsen med armen ser så brutalt avsiktlig ut att man kan ställa sig frågan vad som kan få en spelare att så totalt tappa omdömet.

Sedan tycker jag att man från City håll agerar väldigt bra i denna skandal.

Avstängd internt och frågan är om man inte sparkar honom. Samtidigt så går Pearce ut och berättar vad han tycker. Skönt med tränare som inte håller "sina egna" och drar någon klycsha. Här använde ordet "Indefensible" och söger som jag skrev inledningsvis - ju fler gånger man ser det desto värre blir det.

En eloge till City fansen också som känner en rejäl avsky för det inträffade - i alla fall om man ska förlita sig vid den utmärkte soccernet.com:

"Pearce has pleaded with Greater Manchester Police not to mount their own investigation, which they have threatened to do after receiving a number of complaints from outraged City supporters"

Det ska bli riktigt intressant att följa händelseutvecklingen i detta fall och frågan är om man kan få se ett rekord i avstängningstid. Nu borde väl Cantona och Di Canio ha de längsta avstängningarna. Någon som är mer insatt i detta?

Dragan 2k:

Jag måste själv säga att jag är väldigt nöjd över hur klubben hanterat det hela. Pearce visar än en gång att han är en man av sunt förnuft i sina uttalanden och ageranden. Dessutom är han noga att fördöma aktionen snarare än spelaren, och påpekar noga att Thatcher är en riktigt trevlig kille utanför plan, därmed tar han kraftigt avstånd från Bens handling utan rikta onödigt mycket kritik till honom som person. En svår balansgång att varandra.

Hursomhelst så tror jag inte att Thatcher var ute efter att medvetet skada Mendes, men han har en otrolig förmåga att göra dumheter i stridens heta, en belastning för laget och nu även motståndarna.

Nuff said, hoppas hursomhelst att han lämnar klubben snart.

scim: Öhh Thatcher var knappast snäll... Hur medvetet som helst. Avstängning nu ett par matcher efter detta så är det ingen som går i klinch med Ben igen.

Bjuder på en bild för några år sedan som många tror hände nyss...

65selander:

bra bild, ser ut som en arg brynäsare =)

Mycket att se fram emot idag!

Först pool utan carragher och riise mot ett starkt West Ham, kan bli svårt. Sedan Watford - United! Kan Watford göra som boro senast. Tror United är för bra!

65selander:

Det måste vara härligt att se allting i svart och vitt.

scim: "svart och vitt"? Det var ju en färgbild ;-)

scim:

Reyna gör en prakttavla, 0 - 1 genom zamora. Detta är bra för matchen nu vinner pool med 3 - 1 =)

Drömmål av Agger och synnerligen rättvist..

mattias - 74:
Jösses, vilken pärla dansken drog iväg.

Sannes:

minst sagt. måste ha varit från en så där 27 - 28 meter

Sannes:

2 -1 av crouch snacka om att dem ä'r bra på anfield =)

City verkar ha mutat linjemannen idag, Henry har fått tre helt felaktiga offsideavblåsningar emot sig, två av gångerna pga av att Richards är lat och inte följer med när backlinjen lyfter upp.

Barton gör säsongens första City mål när han sätter den korrekt dömda straffen mycket vackert. Viktigt då Arsenal pressat på rätt hårt de senaste minuterna, stolpe ut alldeles nyss.

scim:

snygg straff av barton! Tror city grejar detta, Arsenal spelar bra men är alldeles för innefektiva !!

mattias - 74:

Weaver bevisar dessutom än så här långt att det är han som ska stå i målet.

scim:

Bra skalp av City nu är det bara att vänta på Uniteds först förlust. Blir nog jämnare i år i PL som det verkar. NU ser man fram emot Inter - Roma i kväll!!

mattias - 74: Inter-Roma,vilken kanal är den på?

Bissett19:

ja det undrar jag också =) haha den går tydligen inte på nån kanal! Det får bli Valencia - Betis kl 22 istället =)

mattias - 74:

Ja, nu känns allt bra igen efter två halvdana insatser. Arsenal var det något bättre laget men Henry hade inte en av sina bättre dagar och då brukar Arsenal bli betydligt behagligare att tampas med. Härligt att se att City har manskapet för att kunna mäta sig med ett lag av Arsenals kaliber och det ska bli intressant att se vad Trabelsi och Hamann kan bidra med när dom kommer in i laget. Bäst för dagen var en glödhet Nicky Weaver, Isaksson får en svår uppgift att knipa förstaplatsen.

Citeh!

scim: Onekligen en rolig start av denna säsong.

scim:

nån mer än jag som tycker van persie liknar ronaldo i spelstilen! Bara gnällaer och dummar sig!

scim: Tycker resultat i sig och matchbilden framförallt visar att Freddie är viktigare än någonsin för sitt Arsenal.

scim: hade tyvärr inte möjlighet att se matchen men man får väl gratulera dig till vinsten. Låter på din beskrivning av matchen som om Arsenals ineffektivitet fortsätter. Arsenal saknar också den där riktiga ledartypen i laget, en Lampard- eller Gerrard-typ. Ljungberg skulle kunna vara det, men han är skadad för ofta. Säga vad man vill om Henry, men något riktigt lagkaptensämne är han inte. Han har alldeles för lätt att hänga med huvudet för att vara det.

Vad gäller City så har jag en känsla av att du kan få en rätt rolig säsong. Ni har ju om inte annat förstärkt rejält på målvaktspositionen genom att göra er av med pajasen David James :-)

LL:

Äh, James är en kanonmålvakt, även om hans gnäll i samband med flytten har fått mig att tappa lite respekt för honom.

För alla Cityfans (ja, det är väl bara jag här på HS) kommer fler goda nyheter utöver gårdagens Arsenal-seger. City är nämligen väldigt nära att knyta till sig Lens stjärnspelare Olivier Thomert. Lens tackade nej till ett bud på £7.5m i Januari och i sommar var han på G att joina Pompey för £6.8m men den dealen stöp av okänd anledning. Nu visar det sig att City är på god väg att knyta till sig den mycket talangfulle vänsteryttern/anfallaren på ett säsongslångt lån med en exklusiv köpoption på £2.5m. Julafton mao.

LL:

Thatcher verkar få stanna kvar i klubben efter påhoppet mot Mendes. Klubben tänker dock bötfälla honom med den smått otroliga summan £120k, c:a 1.6 miljoner svenska kronor. Klubben har honom fortsatt avstängd i väntan på beslutet från FA, vilket väntas komma nån gång i mitten av september.

scim: 1,6 mille - inga dåliga böter... det lär väl vara mer än vad någon enda allsvensk spelare tjänar på ett helt år (sign on-bonusar oräknade i alla fall).

LL:

Ser ut som om West Ham har fått tag på 2 hyfsade spelare =)

mattias - 74:

Ja, verkligen imponerande...

Läste förresten något rykte om att Chelsea ska haft ett finger med i spelet gällande dessa värvningar...

« · 741170 · »