Ja jag somnade efter 25 minuter, vaknade inför Everton matchen och den blev inte mycket bättre ! Missade Bolton på tipset samt att jag hade 1x på Everton så jag antar att jag går pengalös denna vecka också :)
Räknar du in skadelistan i det papperet eller tycker du Shola Ameobi och Antoine Sibierski är riktigt kanonanfallare? Eller är Moore och Carr riktiga klassbackar?
Vet inte om fler klubbar har samma grej eller något liknande, men Arsenal erbjuder en helt enorm statistikservice - helt gratis. Följ länken och klicka på "Click here to open the Arsenal Stats Centre" ett par rader ner på sidan så får ni upp ett fönster med statistik på alla möjliga ledder, och inte bara för Premier League utan även andra ligor (till och med Allsvenskan!). Formkurvor, laguppställningar, tidigare möten, hur många minuter som går mellan målen som ett lag gör osv osv osv. Just nu är sidan seg som sirap, men jag antar att den ska gå snabbare i normala fall. Hur som helst så finns det mesta att hitta här.
Och sedan den här så kallade handsen på Mido, han tar ju ned den på bröstet. Linjemannen har en ypperlig position för att se detta och tar helt korrekt beslut.
Synd att Canal Plus valde att ha den sämsta kommentatorn till årets match i England,uj vad Arne Hegerfors babblar om allt annat än spelet,o hans engelska uttal är ju skrattretande.Nåja tebax till matchen igen........
Måste dela med mig av Sylvain Distins fantastiska mål i bortasegern (första för säsongen) mot Villa i förrgår. Han vinner bollen i eget straffområde, driver fram till mittlinjen där han väggspelar med Samaras, fortsätter framåt, petar bollen förbi backen och skjuter sedan in den otagbart i målvaktens första stolpe. Otroligt vackert och en kandidat till årets mål.
Pearce kommentar till målet är obetalbar: "I would love to say he does that in training every day but he can’t hit a cow’s backside with a banjo normally, so he certainly surprised me the way he tucked it away."
Debut av Isaksson i dag mot United i Derbyt, kom in i 2:a halvlek. Kan inte tro att han varit borta så länge kanonräddningar och fortfarande 2 - 0 till United efter första halvlek! Mål av rooney och Saha!
Ja verkligen tror Weaver har gjort sin sista match från start i City på bra länge men Uniteds2:a mål är ju pojklagsförsvar! Får inte hända på den nivån!
mattias - 74: nja, tror nog att det krävs mer än ett inhopp i en halvlek för att bli förstemålis. Fast räddningen på Rooneys närskott var onekligen riktigt vass.
Och nu gjorde ManU 3-1 efter ännu ett pojklagsmisstag i försvaret av City. United hade dock ett visst mått av flyt också, det borde nog ha vinkats för offside på Ronaldo.
Ja han var offside.. Men men fullt rättvist med tanke på hur matchen sett ut. Unitde kontroolerar matchen bra fast de var tillbakatryckta efter citys reducering..
Corradi utvisad efter filmning. Undrar när Ronaldo skall få sitt första kort för filmning i år.. ?? Han har inte filmat i denna match förvisso men han gör det ju ganska ofta annars..
Rättvis seger till sist för United, och nu är pressen ganska tung på Chelsea inför derbyt mot Arsenal i morgon. Bra läge för Gunners att skrälla, kanske?
"There was some relief for City, with manager Stuart Pearce confirming Micah Richards and goalkeeper Nicky Weaver, who were both forced off with serious-looking injuries, were only suffering from dead legs."
Skulle nog tippa att det blir Weaver i mål nästa match också, även om Isaksson gjorde ett bra inhopp.
scim: det var nog årets kommentar (Jonas Dahlqvist, inte Hussfeldt f.ö.). Lehmann är en bra målvakt, men han håller på och fjantar sig med filmningar alldeles för mycket.
Otäckt tungt Chelsea-tryck just nu, dock. Grinigt och fysiskt på planen, och det vinner definitivt inte Arsenal på.
LL: ...men plötsligt gör Flamini av alla jävla människor 0-1! Nu börjar jag fan i mig tro att det kanske rent av kan bli en poäng för Arsenal - men nu lär det bli åka av när Chelsea jagar kvittering.
Herrejesses, Chelsea har TVÅ ramträffar på övertid men Arsenal grejar en pinne. Flamini får sin yttersta dobb på ett skott från Lampard och det räcker precis för att få bollen att gå i stolpen och nästan parallellt med mållinjen - och tio sekunder senare går slutsignalen. En poäng känns som en stöld.
Däremot tycker jag att man i den här matchen ser en del av det jag var inne på redan före säsongen. Det är inte enbart kul att spela i Chelsea just nu. Kolla på Lampard som verkar vara helt ur balans, han gnällde på domaren, försökte stämpla Arsenal-spelare, slog bort skottlägen, slog dåliga hörnor osv osv. Rent allmänt var det grinigt i Chelsea redan från början. De är fortfarande ett snuskigt bra lag, men jag är inte så säker på att de pallar det tunga favorittrycket. Nu har United åtta poängs försprång med en match mer spelad (alltså som minst fem pinnar) och Chelsea har inte besgrat vare sig Arsenal eller United. Visst borde de ha vunnit i dag, men samtidigt var det inte långt ifrån att det blev noll poäng.
City - Newcastle kl 1345. känns ovisst eftersom båda lagen är riktigt dåliga men Skatorna är ett bättre lag så jag lägger mina slantar på dom =)
Eller hur SCIM ?