Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
LL: Jag och Sir Alex tackar för bedriften.

Det här var som gjutet.

Idag sparkade West Ham sin tränare Alan Pardew, Undrar vem som efterträder ??

mattias - 74: Svennis kanske =)

Kan vi hoppas på en fin liten Everton vinst i dagens match mot Chelsea? Och krydda det hela med en ännu finare bortaseger mot West Ham för det fina härliga laget Manchester United?

Dragan 2k: Och så hoppas vi på show från Defoe och co i eftermiddag på City of Manchester Stadium. Tottenham spelar borta mot folkets lag i Manchester.

Dragan 2k: det börjar bra för din önskan i alla fall. 1-0 till Everton på straff efter ca 37 minuter. Everton har varit det bättre laget så här långt, Chelsea spelar inte särskilt bra. Mitt intryck från Chelsea-Arsenal kvarstår, många spelare i Chelsea ser stressade ut och ägnar en väldig massa energi åt att gnälla på domaren och på motståndarna i stället för att spela fotboll.

LL: Nu har jag slumrat en del av halvleken, men jag håller med dig. Chelsea ser ut att spela obekvämt för sig själva. Samtidigt så gör Everton en strålande halvlek, men hög press och enkelt spel.

Heja Everton, HEJA MAN UTD!

Poffa:

Man kan ifrågasätta bedömningen i Matchen, de skall ju blåsa för armbågar osv. Tycker Carvalho borde haft åtmninstone ett gult kort efter första halvlek! minst 2 - 3 situationer där han går opp i nickdueller och använder armbågen!

ser ut som om Chelsea vinner detta ändå. Bra tryck nu efter kvitteringsmålet av Ballack på Frispark.

Underbart Everton. Keep it coming!!

Dragan 2k:

Bra nick där på hörnan! kanske United kan rycka idag nu om Chelsa förlorar p. Vore onelkligen roligt med nåt anant lag än Chalsea som mästare

mattias - 74: Ersätt nåt anant lag med Manchester United så skriver jag under direkt.

Dragan 2k: ...men nu är det 2-2. Frank Lampard, helt osynlig så långt i matchen, får på ett fruktansvärt hårt skott från hörnet av straffområdet, helt otagbart upp i bortre krysset. Bara att lyfta på hatten och gratulera.

LL: Riktigt jäkla snuggt mål av Lampard. Bara att instämma. Vackert.

Hmmmm. Det börjar bli lite svettigt för oss som hoppas på tappad Chelsea poäng idag.

wap.hockeysnack.com
Skaplig strut av Drogba.

Bissett19: Vilka jäkla mål de sätter idag Chelsea.

Dragan 2k: Gör inte alla det hela tiden, eller har inte alla gjort det, alltid?

Dragan 2k: man kan säga att din önskan inte riktigt gick i uppfyllelse... 1-0 till Hammers, och Chelsea är nu bara två poäng efter.

LL:

Trist för mig som hade behövt ett united mål för att vinna på bomben, Antagligen hade det blivit en del eftersom jag hade 2 - 3 på Chelsamatchen men man skall tydligen inte få vara glad nån gång !

LL: Haha. Det blev inte som man hade hoppats.

Dragan 2k:

Härligt med spänning i ligan.

Drömmål av Scholes i uniteds seger mot Villa.. Drog till på helvolley från en si så där 35 meter..

Årets mål i PL!

Kul och se en hel match med United utan att ronaldo filmar också

mattias - 74:

Snyggast den här omgången.

scim:

Inte bara snyggast i omgången utan en het kandidat till årets mål också!

Wigan - Chelsea 2 - 2 med 15 kvar. Heskey 2 målsskytt

mattias - 74:

Jag tycker att Drogbas från förra omgången är snäppet värre, sedan han i Portsmouth också...Taylor?

scim: glöm inte heller Tugays volleymörsare mot Tottenham (?) för ett par veckor sedan. Nästan exakt samma läge som Scholes i dag fast till höger i stället för vänster. Det har gjorts en hel del snygga mål hittills i PL, det blir inte lätt att ta ut årets mål.

LL:

Måste hålla med dig där...minst en het kandidat per vecka känns det som. Grattis till segern förresten, kul att gladfotboll fungerar.

scim: tackar! Hoppas att den senaste tidens insatser kan ge lite trygghet i Arsenal. Kanske är laget inte så beroende av Thierry Henry som befarat, på sista tiden har det ju faktiskt gått alldeles utmärkt utan honom, även om krysset hemma mot Pompey borde ha varit en vinst.

LL:

För city går ju inte årets säsong som på räls direkt, nu vinner vi inte ens hemma. Och idag blev Barton utvisad med en förmodad trematchers avstängning att vänta över julen. SKITBRA!

scim: Bolton är i sanning ett surt gäng att möta. Möten med dem slutar sällan lyckligt. Såg dock att Barton kan spela nästa match och att City ska överklaga det röda kortet, så det finns hopp om att han slipper avstängning. Nu har jag iofs inte sett situationen, men FA brukar ju inte tveka över att ändra felaktiga röda kort i efterhand så var det ett felaktigt domslut så slipper han nog avstängning.

Nä - nu är det nattinatti, god jul på er alla!

Frisco:

Henry bäst i PL ??

Själv la jag min röst på Shearer !!

mattias - 74:

Kinkladze såklart.

scim: Brolin

mattias - 74: Jag skulle lagt min röst på Lineker.

Frisco:

Det hade jag också gjort om han fanns och rösta på, antar att dessa herrar som är med är de som spelar i det nuvarnade Premier League! Ian Rush var ju också en man hade kunnat röstat på :-)

Ashley Cole gör självmål i 85:e. Fopåll kan vara kul ibland.

Frisco:

Så kom då bottennappet för pool i Bortamatchen mot Blackburn, 1 - 0 till rovers efter mål av Mccarthy, bara att ta Spurs på lördag nu eller hur Frisco ??

Anmärkningsvärt är att United nu är 4 poäng före Chelsea. Lyckat inhopp av Ronaldo i andra halvlek. tycker mer och mer om honom som spelare nu men så har han ju inte filmat på 2 matcher heller.

Chelsea bör testa Hedman på lör !

mattias - 74:

Exakt varför borde Chelsea testa Hedman?

mattias - 74: Inget lag åker numera till The Lane och plockar poäng.

scim:

Exakt därför att hillario har sett osäker ut de matcher jag har sett med chelsea på tv. Tror Hedman tar chansen om han får den! Hillario är en bättre målvakt men han har som sagt sett lite osäker ut.

Det skadar inte och testa honom. Åtminstone tycker jag att han kan få en match till och börja med.

mattias - 74:

Sluta kopiera det Sladjan sa för flera veckor sedan och bilda dig en egen uppfattning. Hedman i Chelsea är det tydligaste tecknet på att det är något fel på den här världen, och det kommer aldrig vara rätt att ställa honom mellan stolparna.

scim:

Jag har inta kopioerat sladjan, jag har exakt samma åsikt som om honom. Har inte ens hört Sladjans kommentar om Hedman!

Var och en har rätt till sin egen åsikt eller ??

scim:

Hedman i Chelsea är det tydligaste tecknet på att det är något fel på den här världen, och det kommer aldrig vara rätt att ställa honom mellan stolparna.

Vad har Hedman gjort dig ??

mattias - 74:

Vad har Zlatan gjort dig? Hedman är helt enkelt en evig medelmåtta.

scim: mattias avskyr zlatan så ingen idé att ta snacket :)

scim:

Zlatan har inte gjort mig nånting men jag förstår inte varför du anklagar mig för att kopiera Sladjan! Jag har inte hört hans analys angående Hedman bara så du vet.

medelmåtta eller inte, jag anser att han borde få chansen. Gärna nu innan Hillario gör nån riktig groda. Jag är inte heller överförtjust i Hedman men man utvecklas som sagt inte på Bänken. Du som Citysupporter måste vä'l hålla med om att det är konstigt att inte Isaksson fick chansen från start efter sin kanonhalvlek mot United ??

mattias - 74:

Hedman ska inte utvecklas, han ska avvecklas. Hilario tillhör definitivt inte toppskiktet av målvakterna av ligan men han har förmodligen varit en bättre målvakt än Hedman sedan födseln.

Vad Isaksson har med detta att göra förstår jag inte men svaret på din fråga är väldigt enkel: Nicky Weaver är helt enkelt en bättre målvakt än Isak, och så länge han fortsätter storspela finns det ingen anledning att ha med Isak i startelvan. Men det känns tryggt att ha honom på bänken.

mattias - 74: Som Man Utd-fan så hoppas jag innerligt att Hedman får chansen. Det gynnar definitivt Sir Alex och hans pojkar.

Poffa:

Det gynnar nog alla utom Chelsea.

« · 800195 · »