Ja det var jävligt snyggt. Påminner lite om ett av Drogbas mål förra säsongen, visst var det mot Liverpool han gjorde ett liknande, tog emot bollen på bröstet utanför straffområdet och vände runt och dunkade på med vänstern?
Och där gjordes ytterligare ett vackert PL-mål (dock ej i klass med Adebayors). Citys unge stjärnskott Michael Johnson vägspelar sig fram mha Elano på mittplan, och gör sedan en jättelöpning mot mål där han i kamp med tre Villa-försvarare prickskjuter in bollen bakom en förbannad Scott Carson. Nu återstår det att se om Schmeichel får hålla nollan än en gång...
scim: Schmeichel gör återigen en svag insats, så här långt. Varje gång bollen kommer in i luftrummet så ser han helt vilsen ut. Han kommer aldrig nära bollen utan får hela tiden sträcka sig efter den, mest för att hans beslut kommer allt för sent. Isaksson känns rätt given i målet, till nästa match.
Målet var riktigt snyggt, för övrigt. Svag försvarsinsats av Laursen, dock.
Ja, jag sitter och svär över hans utflykter emellanåt, men jag tycker inte att övriga försvaret uppträder så säkert heller, markeringsspelet kunde varit bättre.
Läste att Liverpool är under utredning för deras agerande i Heinze affären. Främst för att dom kontaktade en spelare som var under kontrakt och hade mer än 6 månader kvar på kontraktet. Fick inte Chelsea böter för något liknande i Cole affären eller gick dom helt fria?
Lär ju inte bli bättre eftersom Liverpools helt "vattentäta" plan avslöjades.
"It is claimed that Crystal Palace were asked by Liverpool to sign the left back and then immediately transfer him on to Anfield in a bid to get round United's decision.
The London club didn't want any involvement in the issue and informed the Premier League. The League are now set to discuss the Palace plot and if Liverpool are found guilty, the case will be handed on to the Football Association and the Anfield club could face another hefty fine."
Ifall det hade gått igenom på detta sätt, trodde dom då på allvar att det inte skulle märkas vad det var frågan om. =)
Läste på ett Engelskt forum angående Heinze affären. Var en där som påpekade en riktigt kul sak.
Hade varit komiskt om Liverpools "plan" att låta Crystal Palace först köpa Heinze innan dom själva köper honom av Palace gått i lås. Anledningen är den att PL har en regel att en spelare inte får tillhöra tre olika klubbar under ett år. Alltså hade inte Pool kunnat få igenom köpet utan fått vänta till nästa sommar för att få honom.
Att dom inte lärde sig den regeln genom Mascerano affären. =)
sylf: Mourinho är världens coolaste tränare, en inspiratör och en stor underhållare. Han kommer tillbaka någon annanstans. Ska bli spännande att se var...
Bissett19: Om han vinner nåt ja.Deras mål var väl att vinna ligan,FA.ligacupen och CL varje år. Med 2 PL titlar och en FA får väl det anses som ett misslyckande.
Notera rubriken angående att Juande Ramos pekas ut som Mourinhos ersättare: "sågs i London i går" - ja tacka fan för det, hans lag hade ju match mot Arsenal på Emirates Stadium :-)
Namn på ersättare har redan börjat virvla runt. Didier Deschamps, Juande Ramos, Guus Hiddink, Jürgen Klinsmann, Fabio Capello och Ronald Koeman är några tänkbara.
sylf: Det får nog snarare ses som ett exempel på orealistiska förväntningar än som ett misslyckande. Må vara att mycket pengar pumpats in i Chelsea, men det finns mycket pengar även i andra klubbar, både i England och ute i Europa. Att vinna ligan i stor stil tyder på klass som manager, att åka ur CL mot kvalificerat motstånd med minsta möjliga marginal var ju inte bra, men knappast särskilt upprörande.
Herreminje vilket dåligt försvar Derby har - eller ja, herreminje vad dåliga Derby är i största allmänhet. Arsenal går knappt ens på halvfart och leder med 2-0 i halvtid, men det kunde ha varit både 3-0 och 4-0. Derbys farligaste läge var en bakåtpassning i hårdaste laget från Senderos som Almunia sparkade till på rullande boll. Som Derby spelar så här långt i den här matchen och som de spelade mot Liverpool innan landslagsuppehållet (vilket är den enda andra match jag har sett dem i) så är jag rätt säker på att de skulle få problem med många allsvenska lag.
3-0 nu, efter straff slagen av Adebayor. Slog precis på TV'n så jag vet inte vad som föregick straffsparken. Aldrig att Derby skulle ha problem med ett allsvenskt lag, den här backlinjen fungerade bra i Championship förra säsongen, en liga som håller betydligt högre klass än allsvenskan.
scim: nej, över en hel säsong skulle nog Derby vinna mer eller mindre allt i allsvenskan. Men som de spelade i dag? Knappast. Arsenal gick på halvfart i stort sett hela matchen och då var ändå 5-0 klart i underkant.
Vad Derby däremot gör bra är att de faktiskt fortsätter att försöka anfalla hela matchen ut och de tappar aldrig humöret. Det kommer de att ha nytta av längre fram.
mattias - 74: Birmingham hemma borde väl vara tre pinnar för Pool, men jag tror att Birmingham kan lugga fler lag på oväntade poäng. Har inte sett dem så jättemycket, men de verkar ha ett bra lagspel och de jobbar hårt för varandra hela tiden.
scim: vi kan ju förresten jämföra med tex Hammarby-Braga, ett möte som egentligen ska vara en klar seger för Braga (som knappast är ett särskilt mycket sämre än Derby) men i torsdags var Hammarby hetare och tog vara på lägena och vann. Men av tio matcher vinner nog Braga nio.
Underhållande match mellan Fulham och City, måste jag säga. Ännu ett mål av Petrov (fast nog var det väl en liten målvaktstavla?) fram till ledning med 3-2 efter ett riktigt fint anfall av City.
MorganaLefaey: ja, blev en riktig svängmatch där båda lagen hade lägen att avgöra ända in på stopptid på stopptiden. Kollade just i tabellen, det är faktiskt bara Arsenal som har gjort fler mål än Fulham - men det är också bara ett lag (Derby) som har släppt in fler än Fulham har gjort. De har 12-14 i målskillnad, så den som vill se mål ska tydligen kolla in Fulhams matcher.
I matchen mellan Newcastle och West Ham så borde Butt i Skatorna och Nobel i West Ham varit utvisade. Solklara röda kort på båda 2 men Riley visar inte ens ett gult trots att han såg hela situation. Slagsmål mellan de bägge.
mattias - 74: Ingen utvisning,gult kort absolut.Man Ure får naturligtvis också en straff till följd av en megafilmning. Lätt att se varför dom vinner ligan varannat år, det går ju inte att undvika.
mattias - 74: Hmm, han nämner inte att domaren gjorde fel då han inte blåste för straff i första halvlek då Cole rammade Evra (Jag minns faktiskt inte om det var Evra, men jag tror det). Undra varför?
Den enda som jag kan erinra mig om med Cole inblandad är tacklingen bakifrån på ronaldo, vilket solklart skulle vara rött kort.
Domaren visade ist ut Mikel, kanske inte vågade visa 2 röda ?
Hur som helst så hoppas jag verkligen att Chelsea får rätt i detta. 1:a målet kom ju trots att stopptiden hade gått över med bra mycket samt att 2:a målet kom efter filmning.
mattias - 74: Det är möjligt att det inte var Cole, heller. Jag var allt annat än pigg igår. Men jag såg en reprissekvens i halvtid där en Utd-spelare bryter fram på vänsterkanten och blir fälld i straffområdet.
Solklar straff i mina ögon och jag har för mig att panelen hade samma åsikt.
Jag tycker han kunda ha friat. Men bara min åsikt.
Tyvärr avgjordes matchen när Mikel blev utvisad. Chelsea hade kunnat vinna med 11 man på plan för de var minst lika bra som United fram till utvisningen.
"Det är möjligt att det inte var Cole, heller. Jag var allt annat än pigg igår. Men jag såg en reprissekvens i halvtid där en Utd-spelare bryter fram på vänsterkanten och blir fälld i straffområdet."
Det var Cole som fällde Evra i straffområdet, och ja där skulle det dömts stfraff. Sedan skulle ju Joe Cole haft ett rött för tacklingen på Ronaldo.
Visst skulle Cole blivit utvisad, men det förklarar ju ändå inte att domaren lade till 40 sekunder extra över de 2 stopptidsminuter som egentligen var i 1:ahalvlek och att Man UTD gjorde 1 - 0.
Det är nånting speciellt med United och mål på övertid.
(fast Richards har varit jävligt bra så här långt, det måste sägas)