LL: Och där får Liverpool felaktigt en straff mot sig. Visst är det en fällning, men den är metern utanför straffområdet. Svagt att både domare och assisterande missade det.
Poffa: får nog hålla med, den där straffen såg feldömd ut. Det är väl där den första kontakten sker som räknas? Den var ju som du säger uppåt en meter utanför boxen.
Oväntat svag inledning av Liverpool annars. Tycker att Reading har stått för väl så mycket spel som Pool så här långt.
Poffa: Liverpool och straffar är ingen bra kombination i dag. De har haft två strafflägen där ingen hade kunnat protestera om domaren blåst, men icke. Nu leder dessutom Reading med 2-1 och Liverpool ser klart skakade ut.
Ojdå, 3-1 till Reading nu! Det är verkligen inte Liverpools dag så här långt, först en rad felaktiga domslut mot sig i straffsituationer, sedan klockren ribbträff av Gerrard och nästan direkt efter det 1-3 på en kontring.
Jag fortsätter min monolog. Verkar som om alla utom jag har bättre saker för sig denna lördagkväll...
Förlust blev det i alla fall för Liverpool och chansen att hänga med i striden om ligatiteln hänger nu på en mycket skör tråd. Nästa söndag spelas Arsenal-Chelsea och Liverpool-United, och jag skulle vilja påstå att Liverpool är borta från från ligaguldet om det blir förlust. De har förvisso en match till godo, men förlorar de är de minst nio poäng ifrån ledningen, och det tror inte jag att de är kapabla att ta in.
renen: rättvist? Jo, till sist var det nog det. Det var rätt uppenbart att Benitez gav upp matchen kort efter 3-1, då bytte han ut Gerrard, Torres och Carragher för att spara dem till på onsdag.
mattias - 74: För min del sabbade de flesta lagen mitt spel. Sju rätt på Stryktipset... det verkar förresten som om Blackburn glömde att ta med sig en målvakt till Wigan och körde med flygande målis. Wigan ökade på sin totala målskörd med nästan 50% i dag, inte särskilt imponerande av Blackburn.
KL 1430 Liverpool - Manchester United Kl 17.00 Arenal - Chelsea
Liverpool bör vara favorit efter sina senaste matcher i PL även om det blev förlust i den senast matchen i PL mot Reading. Tror Pool vinner med 3 - 1 och att torres fortsätter visa att han är värd 320 mille. Han gör 2 sedan gör Gerrard 1 också
Arsenal och Chelsea brukar allt som oftast innebära jämna matcher, tror på 1 - 1.
mattias - 74: vet inte riktigt om jag håller Liverpool som favoriter. United har ett visst övertag på Liverpool på senare säsonger. Tror också att Liverpools i sammanhanget aningen långsamma mittbackar kan få problem med Rooney/Tevez som båda två har övertag i löphastigheten på Carragher/Hyypiä. Iofs kan Vidic/Ferdinand få motsvarande problem med Torres, men om inte Liverpools övriga anfallare har en bra dag måste det till något extra från Torres för att besegra båda innerbackarna.
Den andra matchen känns ännu svårare att tippa. Det är osäkert vilka spelare Arsenal har att tillgå, och i vilken form de eventuella återvändarna är. Chelsea saknar Carvalho, Drogba och Essien och även om de har vunnit mycket på sista tiden så har de inte mött sådär enormt svåra motståndare så det är svårt att veta var de egentligen står. Det var dock ett par år sedan Arsenal slog Chelsea så möjligen har de blåklädda ett visst mentalt övertag där.
mattias - 74: sådana där rankningar ger jag inte så mycket för. Det är ju nästan omöjligt att jämföra mellan olika ligor. En spelare som funkar bra i en liga behöver inte nödvändigtvis funka bra i en annan.
För dig är väl Toni/Klose bättre än Rooney/Tevez just för att de sista spelar i United. För mig är Rooney/Tevez bättre än Klose/Toni just för att se spelar i United.
Är svårt att ranka dom anfalsparen, är ju inte direkt lika på något sätt. Klose/Toni är ju ett anfallspar som har sin styrka i luftrummet, och är jävligt mycket bättre än Rooney/Tevez där. Rooney/Tevez styrkor är ju deras speed/teknik och rörlighet och där är dom långt före Klose/Toni.
Som sagt svårt att sära på de två anfallsparen trots att de är väldigt olika. Men skulle jag vara manager och få välja ett av dessa anfallspar skulle det nog vara Rooney/Tevez och detta beror på att deras spelstil tilltalar mig mest, sedan är de två 22 och 23 år om jag inte minns fel och har många år på toppen kvar jämfört med Klose/Toni.
Hmmm du är nöjd med en pinne nu, men tidigare höll du Liverpool som favoriter till matchen. Alltså borde ju allt under 3p vara en liten missberäkning eller?
Nej jag menar att de är allt som oftast favoriter på Anfield och det blir knappast nån promenadsger idag. United är ett erkänt bra fotbollslag och jag tror som sagt på seger men är nöjd med 1 pinne. Hänger du med ??
Jaha, 0-1 i halvtid på Anfield. Så länge Liverpool håller United ovanför mittfältet så har de kontroll på läget, men varje gång United bryter igenom Gerrard/Mascherano så får de problem på en gång. Hyypiä är verkligen inte snabb.
Liverpool borta från ligatiteln? Inte helt, men nu är avståndet väldigt stort och de måste nog i princip gå obesegrade genom resten av serien för att ha en chans att nå förstaplatsen. Väldigt stabilt United-försvar i andra halvlek, Liverpool skapade i princip ingenting trots stort bollinnehav.
Jag tippade United som vinnare innan säsongen, ser ingen anledning till att ändra det ännu. Arsenal och Chelsea kommer att drabbas ganska hårt av afrikanska mästerskapen, medan ManU inte påverkas alls.
Bra insats av United trots att vidic ovh van der sar hade kommunikationsproblem som kunde gått riktigt illa.
Dock är jag imponerad av deras unga stjärna Anderson, riktigt bra. i Liverpool förtjänar Babel samt Mittbacksparet bra betyg. Kuyt är skitkass förstår inte varför rafa envisas med att spela med honom.
Ligatiteln är långt borta men vi har 1 match mindre spelad men vad gör det en dag som denna.
Ja City imponerar verkligen, svennis utskällning i går i halvtid var tydligen nånting av det grövsta. Nånting i stil med att ni ser ut som loosers. det borde Rafa saagt till Kuyt innan avspark =)
Tror att Pool kommer igen men ligan känns långt borta hoppas arsenal tar den nu för Chelsea och United får inte ta den.
Hoppla! Arsenal slår till i halvlekens slutsekunder! Vore dock svårt att påstå att ledningen är välförtjänt, inget av lagen har skapat något alls framåt. Chelsea satt nöjda med sin åttabackslinje, vi får tacka Peter Cech för att han totalmissade på hörnan som Gallas nickade in.
mattias - 74: jodå, han har spelat ganska mycket den här säsongen. Däremot var Frank Lampard totalt osynlig i den här matchen - precis som han brukar vara i större sammanhang. Det går bra att dominera och bomba in mål mot Derby och Wigan och andra sämre lag, men i "större" sammanhang är han nästan alltid helt osynlig.
mattias - 74: Ja, Carra har gjort sitt på den nivån. Knarkar-Rio och Terry känns mest naturligt även om det finns flera bra. Woodgate,Richards är väl 2 utmanare.
scim: Woodgate känns väl sådär att satsa på då han gått kroniskt skadad sedan tiden i Leeds i princip, även om han verkar klarat sig på slutet från allvarligare skador. Lescott spelade väl den avgörande matchen mot Kroatien och lär väl ligga närmast en plats i elvan som mittback.
Sedan han lämnade Real så har han väl varit helt skadefri om jag inte missminner mig. Han är hursomhelst en klassback och en stor anledning till att Boro inte är inblandad i bottenstriden.
scim: Jo det verkar ju så, vore ju onekligen kul om han kunde hålla sig skadefri. Men då England inte spelar EM så är det väl egentligen irrelevant vem som går in som mittback i nån enstaka landskamp. I VM-kvalet är det nog Terry-Rio i mittbackslåset igen. Mittfältet är desto mer intressant att se vad Capello gör med. Lampard är för mig otroligt överskattad på internationell nivå medan Gerrard känns given då han är mer komplett som fotbollsspelare. Medan kanterna bör vara vigda åt Cole och Lennon.