Dream Team: Those were the days. Kanske det mest publikfriande lag som stått på en plan! Fy fan vilka matcher, sen kom Rossi och tåfjuttade tråkItalien vidare.
sylf: Där får du mitt medhåll alla dagar i veckan. Zico, Eder, Falcao, Socrates.. en offensiv som på pappret och sett till spelet individuellt nog varit väldigt svårslagna bara det defensiva tänkandet och lagspelet varit lika bra. Fan vad man hatade italienarna det VM:et!
Dream Team: Ja, fy fan vilka lirare det fanns i det laget. Jag hade lätt kunna förklarat krig mot Italien efter den kvarten, ensam med en slangbella. Världen kommer aldrig att få skåda nåt liknande igen. För övrigt det bästa VM som spelats. Ryssland, Ungern, Polen mfl. Vilka lag!
...och bara 0-0 för Arsenal borta mot Wigan på en skandalöst dålig plan. Det gick i stort sett inte att spela fotboll på den. Flera gånger hade Arsenal bra lägen i eller precis utanför straffområdet bara för att se bollen studsa på en tuva eller tre så att det blev rena slumpen om man träffade bollen när man sköt. Men Arsenal borde ändå ha vunnit, Adebayor hade två klockrena lägen där det ska vara mål på i alla fall det ena. Men Arsenal håller på att falla i bitar rent fysiskt, i dag hade man bara en (EN!) yttermittfältare tillgänglig så i praktiken spelade man med en vänsterytter, tre innermittar och ingen (!) på högeryttern. Mittbacken Kolo Toure fick hoppa in på yttermitt i andra halvlek. Tråkigt om skadorna ska förstöra slutet på en så fin säsong. Tack och lov är Robin van Persie tillbaka och han hann på sina ca 20 minuter visa att han kan bli ett ess i rockärmen under avslutningen av säsongen - om han nu bara kan hålla sig hel för en gångs skull.
mattias - 74: SKa bli riktigt skoj med match igen. Tror du vi kan tvåla tlll United den här gången? Det var väl ett tag sen, vad jag kan minnas. Den andra matchen missar jag pga MIF-MIK, evigt tacksam för att de la Liverpool tidigare. :)
Blir onekligen svårt att vinna på OT men formen är minst sagt god. Dessutom så är ju torres och Ronaldo i en hiskeligt bra form så det kan bli en rolig match. 1 - 1 är grundtipset
mattias - 74: Torres kommer briljera idag, han gör minst ett mål! Håller försvaret bara koll på C.Ronaldo och Råni så kan det bli en knapp seger. Men, traditionens makt är tyvärr stor... Jag hoppas dock! Synd att matchen krockar med Brynäs-Rögle, men en halvlek blir det i alla fall.
mattias - 74: Det var ju bara en tidsfråga. I samband med det första gula så beter han sig på samma sätt som Cole gjorde förra veckan. Vänder ryggen till, går därifrån och skriker ord som är helt vansinniga. Redan där borde han fått sitt andra gula.
Som de diskuterade i studion igår, man ska ha förståelse för en första reaktion, men den tredje, fjärde, femte reaktionen kan man mycket väl ta för. Engelska domare är för snälla med det eviga snackandet.
Jo den tände till där, men allså det är ju bara korkat att dra på sig en sådan utvisning. Även om man är övertänd så ska det ju inte få hända tycker man :).
Jo då vi har många fina spelare i laget, dock så är det synd att det blivit för mycket av det goda om man säger så. Men Drogba är ju en otroligt bra spelare han med dock så lär väll han försvinna snart om man ska tro på alla rykten som florerar just nu.
Yes box, spelade en lången bara men blir ju 1500 spänn i alla fall om man jag får in denna så :), ser riktigt lovande ut hittils i alla fall. Men har en osäker hockey match klockan 18:00 med som kan gå hur som helst :(.
Poffa: ingen kan påstå att Arsenal har flyt med offsidebedömningarna just nu, eller något flyt alls för den delen. 1-1 i går var offside på TVÅ spelare men blindstyret på linjen ser ingenting. Arsenal hade bra kontroll på Chelsea som egentligen inte skapade någonting i det läget, men givetvis måste Sagna fastna med dobbarna i gräset och bli skadad så att Arsenal tvingas ställa om i laget - och bara någon minut senare kommer offsidemålet till 1-1 vilket ger Chelsea ny energi. Nu är ligatiteln i praktiken körd, tyvärr.
Men samtidigt som domsluten och mycket annat också har gått emot på slutet så är det stora problemet att Arsenal mer och mer har tappat sitt försvarsspel. Kolo Toure går bort sig ganska rejält på 2-1, och det har varit för många sådana misstag från alla spelare framför allt efter nyår. Kanske behöver man helt enkelt träna mer på de bitarna, en match som den i går tycker jag att Arsenal ska kunna kontra sönder efter att man har gjort 1-0, men det känns som om man inte riktigt är överens i laget om hur man ska agera alla gånger. Det borde tex inte behöva påverka så mycket som det gjorde att tvingas byta ut sin högerback, har man ett väl intränat spel för att försvara en ledning med 1-0 ska det inte bli så stor skillnad. Det gick alldeles för lätt för Chelsea efter att Sagna klev av.
Gårdagens största loser måste ändå vara Javier Mascherano, i hård konkurrens med Rafa Benitez. Rafa snackar en massa skit om att spelarna måste få reagera i "big games" men vad fan - Mascherano hade dels redan fått flera tillsägelser och det gick klart och tydligt att se hur han upprepade gånger vrålade "FUCK OFF" till domaren. Sedan följer han upp det med att kuta säkert 30 meter till domaren för att gnälla, tacka fan för att det blir ett andra gult. Om FA är konsekventa bör han också bli avstängd fler matcher eftersom han inte lämnade banan omedelbart utan snudd på fick släpas ut av lagkamraterna.