Fotboll

Grupper · 16885 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League

ante08:

Undrar om han vet vad det innebär.

mattias - 74: jaha vad säger du nu när Owen är klar för Utid.

mattias - 74:

Visst kan han säkert ersätta Ronaldos fart och kreativitet, men han kommer aldrig att komma i närheten av lika många mål, gör han ens hälften så många som Ronaldo gjorde i år är det över förväntan.

sylf:

Mycket bra värvning. Han blev utsedd till premier leagues i  bästa högerback förra säsongen. Hans styrka ligger i offensiven.  Bra värvning

renen: Glen Johnson klar för LFC, skönt med en stabil HB. Kan vi tro att Arbeloa gjort sitt sista framträdande i Liverpooltröjan?

mattias - 74: det där är inte mer sant än att Kim Källström skulle vara klar för United:

www.manutd.com/default.sps?pagegid=%7bFE60904B-C2A8-4E60-9B05-700DBBC29BBC%7d§ion=playerProfile&teamid=458&bioid=93256

De har helt enkelt av något skäl en databas med en helvetes massa spelare inlagda, och den är (vilket antagligen inte är meningen) publikt tillgänglig. Ändra på den sista siffran i url:en så får du upp andra spelare, bland annat finns tex Fabio Grosso också med.

mattias - 74: Det finns väl oro över ekonomi/ägarskap, hoppas att det löser sig nu då Montreal byter ägare, skulle tro att det dyker upp någon Spanjor av yppersta klass i truppen innan hösten.
Synd det där med Tevez, men som sagt stort av honom att inte välja en klubb där hatet mellan supportrarna är så stort.

mattias - 74: Nu är väl inte Santa Cruz någon värvning att skryta med, en skadebenägen spelare som gjort en enda bra säsong.

scim:

Santa Cruz är klar för Manchester City. När fan skall Liverpool värva nånting, det snackas om Glenn Johnson. Tevez nekar Liverpool pga fansens rivalitet. Det är stort.

T T:

Det där reagerade jag också på men med tnake på vad Benzema lär kosta United så får han säkert göra lite som han vill :)

mattias - 74: Jodå, Rooney lämnar säkert ifrån sig sin tröja frivilligt. ;)

Benzema var tydligen uppe på Uniteds hemsida en snabbis som nyförvärv till klubben men nu är det borttaget. Verkar ju som om det är på g med honom trots allt ! Går han till United är det en klassvrävning nästtan större än Torres :)

mattias - 74: Lite humor

League sponsors Barclays have dispatched the Premier League trophy to Katine, Uganda, for a charity football tournament and upon seeing the silverware 19-year-old local Daniel Okei said:
"I'm so happy. I thought that trophy only existed on TV. But now I've been closer to it than Steven Gerrard ever has!"

och

Liverpool FC dragged into expenses row, apparently a cleaner at Anfield has been claiming for silver polish.

Bissett19:

Jo jag var kritisk till spanjorerna som kom för ett antal år sedan men de har ju visat sig riktigt värdefulla.

mattias - 74:

"Hellre villa än silva, tror inte " vi " har råd med båda."

Du ville ju inte ha fler "Medelhavsmuppar" i Liverpool.

mattias - 74: Hahaha... Fantastisk historia! Sanningen är alltid roligast. :)

Bidrar med en historia som jag snappade opp på ett Liverpool forum !

Rafa benitez and the Liverpool team are having a chat in the dressing room before their match against Manchester Utd.
"Look guys, I know they're shite..", explains rafa, "but we have to play them to keep the FA happy".
"I'll tell you what..", pipes up Gerrard, "You guys go down the pub and I'll play them on my own, how does that sound?".
"Seems reasonable.", replies rafa and the other lads, and with that they all go down the pub and start playing pool. After an hour or so, Carra remembers the match and flicks to pub telly: Liverpool 1 (Gerrard 10min), Manchester Utd 0 - is the score line. Couple of minutes later they recheck the score and it is Liverpool 2 (Gerrard 11min), Manchester Utd 0 "- Confidently they resume their pool match for the next hour until switching back on the telly, the final score reads: Liverpool 2 Manchester Utd 1 (Giggs 89min).
"WHAT!!",they exclaim and run back to Anfield where they find stevie sitting in the dressing room with his head in his hands.
"What the *.!$% happened, Steve?", bellows Torres.
"Sorry lads", Gerrard replies, "Bloody ref sent me off in the 12thminute".

Vad vore Fotboll utan rivalitet ? Ingenting förmodligen !

renen:

i dessa finanskriser blir man förvånad över vilka summor spelarna tjänar. Kaka skulle väl få 200 000 pund i veckan i real Madrid.

Hellre villa än silva, tror inte " vi " har råd med båda.

mattias - 74: Silva ja, verkar som Real har ögonen på Villa.
Pool= Spaniens landslag :)

Wayne Gresky: Lugn, de kommer snart att sälja!
Den ena snubben har ju sålt Canadiens och den andra är på väg att kränga Dallas Stars.

Wayne Gresky:

Skuldbördan på väg att knäcka Liverpools ägare
Uppdaterad 2009-06-05 13:57

Den engelska storklubben Liverpools två amerikanska ägare Tom Hicks och George Gillett har problem med finanserna. Under fjolåret gick duons ägarbolag över en halv miljard back på grund av skyhöga räntekostnader.
Sedan den amerikanska duon köpte The Reds i början av 2007 har det uppstått en spricka mellan dem om hur klubben ska skötas. Nu lär de få ytterligare att träta om.

Hicks och Gilletts gemensamma bolag Kop Football gick back med 42,6 miljoner pund, motsvarande 524 Mkr, under fjolåret. Som lök på laxen måste de nu lägga om det gigantiska lån på 350 miljoner pund eller 4,3 miljarder kronor som man tog för att köpa Liverpool inom en månad.

Merparten av bolagets röda siffror kommer just från de räntor som amerikanerna har tvingats betala på lånet. Kop Footballs revisorer varnar nu för att bolaget hamnar i rejäla finansiella problem om lånet inte läggs om.

"Osäkerheten kan leda till allvarliga tvivel kring bolagets förmåga att fortsätta som en fungerande verksamhet", skriver revisionsfirman KPMG i en kommentar.
Enligt The Telegraph förs det just nu diskussioner med storbankerna RBS och Wachovia om lånet. Hicks och Gillett vill här helst förlånga lånets löptid med ett halvår, men hittills har parterna inte lyckats enas.

Om de amerikanska ägarna inte lyckas lösa löneproblematiken lutar det åt att man får leta efter någon som kan gå in som ny delägare i bolaget. Att Hicks och Gillett kan tänka sig att sälja delar av Liverpool råder det ingen tvekan om. Så sent som i början av året fördes det förhandlingar med en dubaisk prins om att avyttra hela klubben.

Hicks och Gilletts prekära situation blir något ironisk med tanke på hur Liverpools klubbekonomi ser ut. Under förra säsongen omsatte klubben knappt 2 miljarder kronor, vilket är den högsta omsättningen någonsin. Liverpool lyckades också gå med 126 Mkr i vinst under säsongen 2008/2009. Årets bokslut är dock inte klart ännu.

Wayne Gresky:

En ny arena också !

mattias - 74: Lönemässigt är det väl det?

Det hela beror väl på vilket tidsperspektiv man har. Har City sålt en framtidsvision där man värvar ihop ett stjärnlag (vilket man faktiskt kan göra med tanke på ägaren) så är det möjligt att han har ett lite längre perspektiv än ett år.

Liverpool å andra sidan har en katastrofal ägarsituation.

scim:

Aha sorry nu såg jag vad du svarade i för tråd :)

förmodligen där man får bäst betalt  men jag kan ändå inte förstå Barrys uttalande.

“My mind’s made up, I want to join Liverpool. There’s no going back, it’s time for me to move on. I’m desperate to play Champions League football and that’s why I have to leave Villa. “I hope the Villa fans understand. I have given my all for the club for 10 years and I’m only leaving because now I need to test myself at the very highest level."

Får han spela CL i City ? Och är City verkligen The Highest level ?

scim:

Ja förmodligen där jag får bäst betalt men jag frågade ju om vilken av forwardsen från Barca han skall ersätta

mattias - 74: Hur väljer du jobb?

Om skuldsättning. Tänk att att Championship har tredje högst publiksnitt i Europa, det är imponerande.

mattias - 74: Nåt sånt.....Jag hade nöjt mig med hälften:-)

sylf:

80 000 pund i veckan. Det är völ runt 1 miljon ?

mattias - 74: Gör inget, Barry är överreklamerad!

mattias - 74:

Då verkar Barry klar för City. Tydligen ville han inte spela Champions League som han sa vid nåt tillfälle. Jag är dock inte förvånad han är knappast unik som väljer plånboken !

sylf:

Verkar som om City förhandlar med Barry ! Skulle kännas surt om City norpade honom framför ögonen på Benitez

http://www.canalplus.se/jonasblogg1.aspx

mattias - 74:

Ancelotti är klar för Chelsea

T T:

Visste faktiskt inte det. Då spelar det ju mindre roll. Trodde han hade kontrakt bara över detta året eller nästa. Måste säga att jag skäms över att inte vetat om det..

mattias - 74: Han hade redan kontrakt till 2013 och nu lade man till ett optionsår. Var det så viktigt, tycker du?

mattias - 74: Jo! :)

Bisse, kan inte kolla på klippet här, får kolla sen.

Bissett19:

Terry Butcher " Kapten Blod " är väl också en produkt från Ipswisch ?

Wayne Gresky:

Det här väl en gammal Ipswichikon?
4,25 in i klippet...

Wayne Gresky:

QPR?

mattias - 74: Leeds lånade stora summor i hopp om att CL-framgångar skulle betala för dem. När klubben inte klarade av att kvalificera sig rasade allt som ett korthus. Klubben tvingades sälja alla stjärnor, ramlade ned i näst högsta serien och gick mer eller mindre i konkurs.

Själv saknar jag givetvis mitt eget favoritlag i PL, men nästa säsong kanske...

mattias - 74:Damn boy. Det var då ett färggrannt inlägg.

mattias - 74: Finns många klassiska klubbar man saknar. Nottingham, Southampton, Luton, Leeds, Wednesday, Derby mfl mfl.

Kan man inte kicka ut Chelsea, ManUre, Arsenal och Everton. Då skulle det finnas en chans.........

scim:

Ja Leeds ja. Hur kunde det gå så illa för den klubben ? de spelade väl Champions League så sent som i början av 200 talet ?

mattias - 74:

Ja, men dom kommer tillbaka, det är jag säker på. Kul med lite klassiska lag som Burnley, Wolverhampton och Stoke. När jag ser den här samlingen lag så måste jag faktiskt säga att jag gillar det jag ser, jag saknar väl representation från Sheffield och Leeds.

« · 1165980 · »