Wayne Gresky:
Självklart är det som du skriver men det känns nånstans som om just United är det laget som får " extra " tid utöver den ordinarie tilläggstiden tillsammans med Milan som vunnit en helvetes massa matcher på likadant sätt. Att Liverpool fick flest övertidsmål förra säsongen var ju under en ordinarie tilläggstiden och således ingen extra tid. Rätta mig om jag har fel nån.
LL:
Om domaren lade till extra tid för Bellamys segerfirande varför gjorde dom inte det när Judas gjorde mål för United. Borde väl vara lika eller men då går det jävligt bra att blåsa av direkt.
Som du säger är det konstigt med tillägstiden. Borde kunna gå att köra effektiv tid? Vad säger reglerna om den dät tillägstiden egentligen , nån som har koll. Är det fjärdedomaren själv som bestämmer hur mycket han vill lägga till eller är det en viss tid beroende på skador byten m.m.
LL:
4:e domaren annonserade väl 4 minuter efter bellamys mål så då borde det varit 4.30 med tanke på bytet united gjorde? Då skall inte domaren blåsa efter 96.
scim: Blev väl mycket övertid i den här matchen och nu kommer det överskugga en av de bästa matcherna mellan United och City på mycket länge. City klart bättre i första halvlek och United dominerade verkligen andra halvlek spelmässigt. Matchen borde vi stängt efter 3-2 men Rio Ferdinand fick någon blackout och ställde till det.
Ändå har jag inte speciellt svårt att känna både glädje och lättnad över matchen och resultatet. Vore det inte för en storspelande Given och två jättetavlor av Foster respektive Ferdinand så hade United troligtvis vunnit denna match tämligen behagligt.
Scim:
Över 5 gånger på City? Laget har inte förlorat än. Hur tänker svenska spel ?
LL:
Komfortabel seger för Arsenal idag eller hur? Känns som om dom tillsammans med Villa är dagens bankers på tipset.
scim:
Tydligen så hade Toure bett om ursäkt till Arsenalspelarna för adebayors beteende efter matchen tycker det är lite dålig stil av adebayor och inte be om ursäkt utan att en fd lagkamrat skall göra det. Han kanske skämdes och inte vågade? Skulle nåni Liverpool göra så skulle iaf jag skämmas som supporter.
scim:
Ja det var det :)
Dock har jag full förståelse för en del supportrar som tycker så här om en spelare som går till en konkurrent och beter sig på det här sättet. Klantigt gjort av ade absolut men det hade kunnat varit värre, samtidigt tycker man nånstans att han kan visa sin gamla klubb en liten smula respekt tycker du inte?
scim:
Kan inte FA häva kortet och ge honom ett annat straff, är det inte dom som bestämmer in i det sista?
Wayne Gresky:
Jag skall se vad jag kan göra, just nu är det min känsla som talar med en liten procents vetskap om att jag ev har rätt :)
Skall kolla runt om jag hittar nånting som styrker det jag påstår , det får ta den tid det tar.