Fotboll

Grupper · 16875 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League

Wayne Gresky:

Jag skall se vad jag kan göra, just nu är det min känsla som talar med en liten procents vetskap om att jag ev har rätt :)

Skall kolla runt om jag hittar nånting som styrker det jag påstår , det får ta den tid det tar.

Vad tycker ni om Bellamys incident med supporten då? Blir han avstängd för detta tror ni?

Har inte sett bilderna fören nu och måste säga att det känndes rätt onödigt av honom att gå från mitten av plan framtill supporten som är fasthållen av ett gäng vakter och trycka handen i ansiktet på honom.

Blir han avstängd för detta var det riktigt jävla klantigt gjort av honom.

Rytter:
Är det mindre klantigt om han inte skulle bli avstängd?

Rytter: Ska man slå nån på käften så ska man göra det ordentligt o inte göra nån fösning.

Rytter: Jag har ingen aning vad han gjorde, och det är ju lätt att få saker ting att se värre ut på bild. Att Bellamy var en hetsporre visste man hursomhelst innan man värvade honom, men i gårdagens match fick vi ju även se de andra anledningarna till varför han värvades...

scim:

Tycker mest han knuffar på honom, skulle bli förvånad om detta leder till vidare reprisallier.

Se länk.

mattias - 74:

Hur går det med "kollandet"?

Bissett19:

Hittills har det inte gett nåt resultat men jag fortsätter idag. Går det inte så går det inte men då har man gjort ett försök iaf.

scim:

"Jag har ingen aning vad han gjorde, och det är ju lätt att få saker ting att se värre ut på bild. "

Ja verkligen, på Aftonbladets bild så ser det ju ut som han skickar iväg en knytnäve mitt i ansiktet på supportern. På de rörliga bilderna så ser det mer ut som han med öppen hand knuffar till honom i ansiktet.

LL:

The Guardian? En pålitilg tabloid eller?

LL: Eftersom de inte ger motsvarande siffror för de andra topplagen när det gäller huruvida de är i ledning eller inte så är siffrorna intressanta, men ganska intetsägande då det gällde jämförelsen med de andra topplagen.

Att det maskas mer i matcher där Uniteds motståndare har en poäng med sig är väl inte heller särskilt konstigt? Hur många gånger har man inte sett en domare avsluta en match vid ställningen 4-0 i förtid bara för att göra slut på förnedringen? Statistik är ett väldigt svårt instrument och klarar man inte av att tolka den på rätt sätt så är det väldigt enkelt att se spöken på ljusa dagen.

mattias - 74: The Guardian är inte en tabloid. Att fråga så är som att fråga om du håller på Mora :-)

The Guardian är i mitt tycke överlägset bäst i England när det gäller fotbollsbevakning.

Wayne Gresky: jag bara länkade, jag lade inga värderingar i det.

LL:

Ok jag blev absolut inte förvånad över läsningen. Får se vad som händer nu när det kommer fram att det lägger till på det här viset och att det finns svart på vitt att United gynnas mer. Liverpool fick flest övertidsmål förra säsongen men det var under den ordinarie stopptiden och absolut ingen extratid utöver det det är också nånting man skall ha i beaktning att Liverpool får övertidsmål men på ett korrekt sätt skall understrykas.

LL: Det var ingen kritik mot dig utan snarare en tolkning av det som stod i den. Det finns ju uppenbarligen folk som inte klarar av att läsa och förstå det som står. Jag vet inte om Mattias struntade i att läsa mitt inlägg eller skrev sitt senaste bara för att framstå som provocerande?

Wayne Gresky: ok. Vi är nog rätt överens här du och jag, det var i mitt tycke en lovvärd ansats men de tog den inte ända in i mål då det inte finns något att jämföra med för andra lag.

LL: Intressant läsning, och ett brakvitto på att misstankarna är befogade. Lägg där till att man de senaste typ 10 åren har ungefär 200-2 i straffsparksfavör så förstår man vidden av myglet.

LL: Det känns skönt att vi är överens iaf, för vissa andra verkar inte ha förstått ett ord av det jag skrev!

Lustig kommentar av Hughes:

"MARK Hughes is adamant Craig Bellamy did not create a confrontation with a Manchester United fan at Old Trafford on Sunday"

Här är ett klipp på hela händelsen:

www.youtube.com/watch?v=JeryDlVyCG4

Rytter: Haha, det är ju som när Clinton sökte definitionen av ordet "är"...

sylf:

Skrik lite för mig på Anfield också imorgon är du snäll. Missar tyvärr matchen :/

Snälla Gazza lägg in dig innan det är för sent, du är en av mina gamla idoler och ditt liv får inte ta slut på det här sättet.

mattias - 74: Duger The Sun nu plötsligt?

mattias - 74: Det är Gazza, det kommer ta slut på det sättet, förr eller senare.

T T:

jag länkade väl inte till en sidan eller vad jag ser så är det nyheter 24!

mattias - 74: :-) Det är ju The Suns scop:)

Frisco: dessutom är Nyheter24 skapad med det uttalade målet att vara "en svensk The Sun".

LL:

Jaja huvudnyheten i det här är ju Gazzas grava alkoholproblem och det är ju känt sedan ett tag att hans hälsa inte är den bästa utan att han behöver vård snarast. Jag är orolig för Paul :/

United fick bara 2-2 hemma mot Sunderland !?!?

Random: Det ska dom vara glada över.

Lumber Jack:

Får hoppas Liverpool kniper åtmisntone 1 pinne imorgon.

Försvarsspel är inte prioriterat på Emirates Stadium, det är en sak som är säkert.

Poffa: ...och domaren på Arabstadion törs inte blåsa straff.

Frisco: Trist, för det är i mina ögon en solklar straff.

Poffa:

Ingen cech i Chelsea, kanske finns hopp om 3 poäng ändå.

mattias - 74:Vad blek Gerrard är.

renen:

Ja verkligen Lampard också. ganska väntad mtchbild med 2 lag som är försiktiga. 1" misstänkt" straffsituation för Liverpool men domaren sköter sig bra !

mattias - 74:Nu börjar Drogba lägga sig :)

renen:

Två lysande framspelningar av Drogba där Chelsea vinner rättvist,Liverpool kändes bara ute efter att kryssa...

Bissett19: Drogba, en fantastisk fotbollsspelare. Oavsett vad bittra Pool-supporters säger.

Poffa:

Helt klart!

Poffa:

Klart han är en bra spelare men han är den som slänger sig mest också.

mattias - 74: Så fort Liverpool förlorar så skylls det på någon i motståndarlaget som slänger sig. Sluta fokusera på det och inse istället att ni var totalt jävla värdelösa på allt. Förutom sista 10 minuterna var ni knappt över halva plan med kontroll på bollen.

Men det är klart, hade inte Drogba slängt sig så hade ni ju vunnit.

Poffa:

Jag skyllde inte förlusten på att han slängde sig? Kan du läsa det nånstans? Jag skrev bara att han i varje match när Chelsea spelar slänger sig som om han blivit skjuten med en ak5a: .. Konstigt att domarna inte märker det. Mikels och Gerrards varingar köper jag men Drogba borde haft årmistone ett gult kort för alla jävla gånger han slänger sig.

Liverpool gör en blek insats och förlorar för att torres och Gerrard kommer bort helt i spelet.

Grattis Chelsea.

Essiens varning skall det vara och inte Mikels

mattias - 74: Om du nu inte skyllde förlusten på Drogbas filmningar, varför var det det enda du fokuserade på? För att ta ut din frustration på någoting annat än det lag som egentligen borde varit din måltavla?

Liverpool förlorar, och spelar så otroligt dåligt, pga att Benitez ställer upp med ett lag med enbart en enda tanke i huvudet. Att spela 0-0.

Poffa:

Klart man blir irriterad på att ens lag inte vinner och självklart borde jag lägga fokus på annat men tyvärr är det b.la drogbas filmningar som man retar sig på och då är det svårt att låta bli att inte ta opp det.

Jag är bitter för jag trodd epå poäng.

mattias - 74: Ja, du trodde på poäng eftersom Cech inte spelade. En kona hade kunnat hålla nollan mot Pool idag. Det krävs nämligen att man spelar någon form av offensiv för att Cechs frånvaro skall spela någon som helst roll.

Lägg din frustration på sopan Benitez, han är den skyldige.

Poffa: "Liverpool förlorar, och spelar så otroligt dåligt, pga att Benitez ställer upp med ett lag med enbart en enda tanke i huvudet. Att spela 0-0."

Exakt, man började spela nåt som liknade fotboll först vid underläge, det funkar inte och det borde dum-rafa ha lärt sig.

Skyller således inte förlusten på Drogbas filmningar, men tycker det är för jävligt att se. Match efter match är det lika. Att inte FA går inte och ger honom en knäpp på näsan är jävligt märkligt! Som tur var idag så var det väldigt sällan domaren gick på det, all heder till honom!

« · 1177891 · »