Fotboll

Grupper · 16872 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Poffa:

Du har rätt, klubben gick ut med det vid lunch igår. Fast Bellamy bekräftade det tidigare.

Jag tror förresten du köper mjölk fler än 6 gånger under en säsong ;)

scim: Har det varit klart i ett par dagar? Enligt Viasat Fotboll blev det helt klart igår.

Jaja, jag får skylla på att jag jobbat rätt hårt tre dar och inte hunnit hänga med i allt City gör. De köper och säljer ju spelare oftare än en normal svensk köper mjölk. :-)

Poffa: Det har som sagt varit klart sedan några dagar. Det stod tydligen mellan Celtic och Cardiff men Bellamy ville hellre flytta hem till Wales. Tråkigt då han alltid presterar bra när han är på plan.

Nu är hursomhelst Milner klar för City, Ireland och en väska full med pengar går åt andra hållet. Trist att City tappar en av sina största profiler, men dessvärre stagnerade han förra säsongen och mår nog bra av en nystart. Jag hoppas verkligen att det tänder till igen för honom i Villa, det är han värd! I Milner så får ju City en spelare som både kan lira offensiv innermitt och avlasta på kanten, så det är nog när allt kommer omkring en bra värvning.

Poffa: Det är ju gammalt!

Redigerad kommentar

Craig Bellamy lånas ut till... Cardiff?!

Rytter:

Jag tror man har tänkt sig att göra sig av me Babel eller lucas ( hoppas ) om Toivonen kommer..

Rätta mig om jag har fel nu poolsupportrar men själva grejen med att köpa Ola är väl för att han kan ge täckning både i anfallet och som off.mitt? Jag tror nog Roy ser honom som en anfallsbackup i första hand tom, så jag tror inte Aqua/Cole skulle stå ivägen för honom. Han lär nog slåss mer med N'gog om första backup-platsen bakom Torres, och då är ju konkurrensen inte riktigt lika hård... hoppas han kommer, även om 10m£ kanske är lite saftigt vore det sjukt kul med en svensk i laget iaf. Jag tycker man skall köra, det får bära eller brista.

mattias - 74:

Toivonen är en bra spelare som nog inte skulle göra bort sig i Pool och i PL.

Men jag tycker nog ändå att han borde stanna i PSV och göra en riktigt bra säsong och bli ett ännu mer etablerat namn. Han är ju ung fortfarande och fortsätter han utvecklas kommer han få chansen i en bättre liga förr eller senare.

Risken han tar nu är ju att gå till Pool och sedan få sitta på bänken i flertalet matcher, frågan är hur detta påverkar hans plats i landslaget ifall han får lite speltid i klubblaget.

Skulle jag få ge råd till Toivonen så skulle han stanna säsongen ut i PSV för att bli en mer erafaren spelare som är garanterad en plats i startelvan i klubblaget. Sedan skulle han under året hinna etablera sig på allvar i landslaget. Nästa sommar kan han säkert få anbud från en hel del klubbar ifall han fortsätter att utvecklas, och då är det rätt tid för honom att byta till en bättre liga.

Rytter:

vad tror du om Toivonen i Pool?

mattias - 74:

Jag tror inte ens att han var tänkt att bli en "megastriker" som gör över 20 mål varje säsong som du uttrycker det.

Kolla hans stats i Tottenham, han har knappast gjort så mycket mer mål/match där än vad han gjort i United. Därmot låg han bakom mycket av deras anfallsspel med sin kreativitet.

Tanken bakom köpet var nog att han skulle bidra med andra kvaliteter i anfallsspelet än bara mål. Tror att SAF ville ha en anfallare med kreativitet som var duktig på att hålla i boll och fördela vidare och länka upp med mittfältet på ett bra sätt, sedan skulle Rooney få vara spjutspetsen och dunka in målen.

Sedan är det ju summan som går att diskutera, visst jag tycker nog att £30M är i högsta laget, men samtidigt ifall man behöver en viss typ av spelare är det bara att betala det som krävs för att få honom.

Men att kalla honom för oduglig är att ta i.

scim: Vi kan byta här och nu. Ni får två rullar elastisk linda och ett tjog ispåsar som mellanskillnad.

Rytter: Nä, det var inte det jag menade, jag hintade väl snarare att United skulle gjort det bättre i att behålla Tevez och låtit City värva Berbatov. Men jag är glad att så inte blev fallet ;)

Rytter:

Du följer Man U mer än mig, men det känns inte som om Berbatov kommer bli den där megastrikern som gör + 20 baljor varje säsong som det han faktiskt värvades för. Jag menar att han har underpresterat med tanke på priset united köpte honom för.. Sant eller falskt?

scim:

Jag menade inte med mitt inlägg att jag hellre skulle ha Berbatov än Tevez i laget, utan jag skulle vilja ha bägge ;-)

Jag bara jämförde deras statistik från tiden i United för att kunna ställa frågan till Mattias-74 ifall han tyckte att Tevez också var överskattad och värdelös när han spelade där eftersom han verkar ha snöat in på att Berbatov gör för lite mål och inte sett till hans andra kvaliteter.

Mattias-74: Vad är det exakt som gör Berbatov till överskattad och värdelös?

Är det hans målsnitt i landslaget?

Berbatov - 74 matcher, 48 mål

Torres - 72 matcher, 23 mål

Är Torres överskattad och oduglig? ;-)

scim:

Talar du om förra säsongen håller jag med dig men under Vm så var han iaf en av dom som får godkänt i Englands lag.

Rytter: Skulle jag välja mellan Tevez och Berbatov skulle jag givetvis ta Tevez alla dagar i veckan. Dels för att han producerar många mål, men lika mycket för hans fenomenala inställning och arbetsförmåga.

Men jag håller med dig, Berbatov är en riktigt bra anfallare som jag tror det kommer lossna för mer denna säsong.

Ska vi prata om överskattade spelare så skulle jag snarare lyfta fram Gerrard, som dessutom väldigt ofta spelar ganska vårdslöst. Dessutom drar han sig inte för att filma emellanåt ;)

Redigerad kommentar

Rytter:

Med tanke på hans pris och det som han levererat i united är kritiken befogad anser jag.

mattias-74:

"Personligen anser jag att Berbatov är så himla överskattad"

"Han är oduglig"

Håller inte riktigt med dig här tycker att det är lite väl hårt, visst skulle man önska mer mål av Berbatov men det gör man väl av alla anfallare. Tycker faktiskt att han har en roll att fylla i United, sedan kan man diskutera ifall han var värd £30M.

Om man jämför hans målsnitt i United med t.ex. Tevez.

Tevez - Matcher:63 Mål:19 Snitt: 0.3mål/match
Berbatov: Matcher: 64 Mål: 21 Snitt: 0.33mål/match

Tycker du att Tevez var överskattad och oduglig när han var i United?

Berbatov har vissa kvaliteter som våra många av våra övriga anfallare saknar, han är riktigt bra att hålla i bollen och låta mittfälltet komma med i anfallet innan han fördelar vidare.

LL:

Poffas favorit Berbatov fick ju tom göra mål igår :)

Personligen anser jag att Berbatov är så himla överskattad och han hade satt minst tre till om han var en anfallare av klass. Jag förstår fortfarande inte att han gick för typ 300 miljoner kr. Han är oduglig. Skall väl kanske inte säga så mycket då han kanske gör sin bästa säsong nånsin bara för det :-)

Grejen med united är att dom är så jävla samspelta och att spelare som Giggs och Scholes fortfarande håller hög internationell klass är imponerande.. Har svårt att se att nåt lag kan hota United och Chelsea, skall vara city då men jag är tveksam. Arsenal och Liverpool har inte det som krävs iaf för att komma 1 - 2.

Poffa: inte bara det, han spelade ju (och gjorde mål) redan innan Premier League fanns.

Dream Team:

Undrar om rubriksättaren har glömt en nolla :)

Poffa: Instämmer, karln är grym!

Man kan inte annat än imponeras av Ryan Giggs. Gubben är gammal, men avslutet som innebar 3-0 var det inget fel på. Och därmed har Giggs spelat och gjort mål i alla Premier League-säsonger.

Dream Team: Fast AB-artikeln är iofs en dag äldre också och om Hodgson citeras korrekt så har dom ju inte direkt fel. Skulle tro att han isåfall sa det innan han granskat matchvideon.

Sådär, då har jag försvarat Aftonbladet också, då slipper jag göra det mer under min livstid ;)

LL: Nähä, visst är det skönt med murvlar som har koll! ;-)

LL: Dessutom går Wilshere in i situationen med yttersidan av foten. Hursomhelst lite väl vårdslöst och helt klart värt ett gult (fast man dessvärre ofta ser liknande situationer som bara renderar frispark). Hur man inte kan tycka att Cole ska ha rött övergår mitt förstånd, några cm åt ett annat hål och ett en allvarlig skada hade varit fallet.

Dream Team: fullständigt löjeväckande avstängning... gult hade räckt.

scim: det är inte automatiskt en match ytterligare om det inte går igenom, däremot blir det en extra match om överklagan anses som "frivolous", dvs om de anser att överklagan aldrig hade en chans att gå igenom och bara gjordes för att vara gnällig. Det händer dock nästan aldrig att det inte blir en extra match oavsett hur bra argument man har, men Arsenal överklagade Vermaelens röda kort (målchansutvisning) mot West Ham i våras och han fick till allas stora förvåning inte en extra match. Tvärtom tror jag till och med att de sade i beslutet att Arsenal förvisso hade ett case men att de av vilket skäl det nu var ändå inte kunde häva kortet.

mattias -74: det är bara att läsa reglerna, domaren gör rätt i båda lägena. Wilshere ska ha gult (liksom Gerrard borde ha haft för stämplingen på Eboue, för övrigt, men den tror jag inte att domaren såg) och Cole ska ha rött. Skillnaden mellan tacklingarna är dels att Cole kommer springande i full fart medan Wilshere i princip tacklar från stillastående, plus att Wilshere tacklar längs gräset eller bara strax däröver medan Cole kommer flygande i luften och då ökar skaderisken enormt mycket. Cole får alltså sitt röda kort för att han spelar farligt och riskerar en svår skada på sin motståndare.

scim:

Jag har hört även andra ( inte poolfan som anser att det borde delats ut ett rött på Wilshire också ) Vad anser LL? Jag tror jag vet :)

mattias - 74: Om man tror på sin sak överklagar man, men Roy insåg nog det meningslösa efter att han sett tacklingen i efterhand. Sedan är det vad jag vet inga böter för att överklaga, däremot får spelaren ytterligare en match avstängning om det inte går igenom.

Ang. Wilshires tackling så har jag inte hört några andra än (ett fåtal) Liverpool-supportrar som tycker att det var utvisning.

Nåväl, ingen Cole på plan när jag ser matchen på plats på måndag alltså, kanske tur då våra ytterbackar behöver spela in sig lite...

Hahl Bundy:

3 matcher för Cole, Liverpool gör nog rätt i att inte överklaga då FA är stenhårda på att man inte skall göra det. United fick väl en del dryga böter i fjol för att dom gjorde det.

Hittade inte Wilshires tackling så man kan jämföra dom olika situationerna.

Se länk.

www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/no-joe-cole-appeal

Hahl Bundy:

118 är priset men vi slänger med Lucas i en bytesaffär.. :)

mattias - 74: Inte under 95 mille får ni honom för!

Hence:

191 cm Toivonen som öser in mål i PSV och som presterat bra i så väl U 21 som A landslaget ser jag gärna i Liverpool. Kan man få honom för det priset också är det en succevärvning.

mattias - 74: Tja, Hodgson var ju plats under Sverige-Skottland och kikade. Men visst låter det lite osannolikt.

scim:

Liverpool budar på Toivonen om man nu skall tro AB:s källor. 60 miljoner.

Frella: Instämmer helt och hållet.

Ska man ge sig på en snabbreflektion nu när första omgången, till största del, är avklarad kanske.

Chelsea visar direkt var skåpet kommer stå och blir tillsammans med Man U, som jag kallt räknar med vinner sin hemmapremiär, de givna favoriterna. Bakom dessa kommer Spurs och Man C göra upp om platserna tre-fyra. För att Arsenal och Pool ska kunna utmana främst Spurs och Man C kommer det krävas att man klarar sig utan skador på någon nyckelspelare då deras trupper är relativt tunna sett till övriga förmodade topplag. Kommer det in någon värvning i sista stund för dessa lag får man kanske lov att ompröva sitt tips. Får Villa behålla Milner kan man säkert smyga med där bakom övriga om man kan vända turbulensen i klubben till något positivt. Spelet i premiären mot West Ham lovade iaf gott även om West Hams klass kan diskuteras.

Dream Team:

Jag är helnöjd med laginsatsen. Tyvärr är det ett individuellt misstag av reina som blir avgörande. Jag lider med Pepe men vi kommer igen.

Vad har hänt med Arshavin, totalt osynlig i 90 minuter.

Björn W: Jag har alltså inte sett något av målen live, eller utvisningen på Cole. Den här gången var det källarbesök ivägen. Men ja, jag är ett övertygat Liverpoolfan, promise!
Låter som en tavla av Reina?

Dream Team: It was up for Reina to grab now...moahaha. :-)

Dream Team: Heja Pepe R . =)

mattias - 74: Nog var det ett rätt klart rött kort alltid. Få se nu om vi orkar stå emot med en man mindre.

Poffa: Helt klart rött, Joey Barton hade varit stolt över den tacklingen.

mattias - 74: Wilshire träffar med dobbarna, men han tar inte 20 meters sats. Det är det som är skillnaden. Hade Cole gjort samma tackling som han gjorde nu, men inte haft så hög fart, hade han också fått gult.

Poffa:

Jag kan tycka att det är på gränsen till rött. Hade accepterat det mer om Wilshire också fått rött på tacklingen på mascherano som enligt mig är mer rött kort då han faktikst träffar med sulan. Det är en fruktansvärt dum tackling av Cole men jag hävdar att det röda kortet inte är solklart.

mattias - 74: Solklart rött, han tar ju sats från 25 meter och slänger sig in och skapar en våldsam bensax. Hade han träffat med sulan hade vi haft säsongens första allvarliga benbrott.

Dream Team: En vansinnig satsning på stopptid, nere vid hörnflaggan, när alla väntade på paus.

Poffa:

Absolut inte rött - Wilshire träffar Mascherano med sulan och får gult jag köper ett gult på Cole absolut men rött är jävligt hårt.

« · 1271665 · »