Fotboll

Grupper · 16874 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Poffa: ...och hög klass på Scouse-publiken som sjunger om fusk när en spelare bärs av på bår med benskada.

Dream Team: Bensax av Joe Cole på Koscielny på övertid, i stort sett utanför plan. Sprudlande intelligens och prov på rutin av Cole.

Redigerad kommentar

Poffa: För oss som håller ställningarna i köket, vad hände?

Bra början i Pool, Cole.

Berka:

Nope... Sluta

mattias - 74: Go gunner´s ;)

sylf:

Årets första match för liverpool innehåller dessa 11

Reina, Johnson, Agger, Skrtel, Carragher, Mascherano, Gerrard, Cole, Jovanovic, Kuyt, Ngog.

Subs: Cavalieri, Lucas, Babel, Torres, Kelly, Maxi, Aurelio.

Poffa: jag brukar i dylika matcher hoppas på 0-0, massor av röda kort och som avslutning ett jätteslagsmål som leder till många och långa avstängningar samt poängavdrag för båda lagen. Det har hittills inte slagit in, men en vacker dag så kanske...

Poffa: C'est magnifique!

Redigerad kommentar

Nu kör vi! Spurs - City, hoppas båda förlorar...

mattias - 74: de har kapat ner truppen nu, men förra veckan var det 55 spelare där.

scim:

Det har gått 20 minuter och jag saknar redan Canal + studion.

mattias - 74: Är det nån som är med i ABs manager-spel?

scim:

Premiärtips.

Spurs - City 2 - 1 :)

LL:

55 ? driver du med mig :)

mattias - 74: Jag tror det är en ren och skär lögn utan sanningsvärde what so ever.

scim: och ändå ligger båda klubbarna i lä i jämförelse med Liverpool. Jag var inne på deras truppsida häromveckan för att göra lite research och där listades 55 (!) spelare som tillhörande A-truppen.

Rytter:

Ja Zlatan i PL vore kul men frågan är om han klarar det tuffa spelet, det är ju den eviga frågan.

Glädjande besked för oss Liverpoolsupportrar på söndag

mattias - 74:

Skulle vara intressant att se Zlatan i PL tror han skulle passa ganska bra där. Men jag tror han stannar i Spanien, han vill spela CL och ha chans på att vinna denna, det talar för att han stannar.

scim:

City skall tydligen ha varit i kontakt med Zlatans agent och sagt at Zlatan får 5.5 miljoner i veckan enlig AB. Vad tror du om det?

scim:

Sylf har inget annat för sig :)

sylf: Haha, du ger dig inte.

Räknar du de spelare som listas på klubbens sida så ingår mycket riktigt 38 spelare, men det innefattar då även lagets reservlagsmålvakter och flera spelare som redan lånats ut eller som utelämnats ur Mancinis 25-mannatrupp och därmed kommer lämna. Gör du samma kontroll på Uniteds sida så kan du enkelt räkna ut att deras förstalagstrupp innehåller hela 41 spelare, men samma sak gäller givetvis dom spelarna.

Har du någon poäng eller vill du bara spy galla över City oavsett om det du säger har någon bäring eller inte?

sylf:

Balotelli räknas ju inte ens till de 25 spelare som ska registreras då han är under 21 år.

Hur många av de 38 spelarna är ungdomar som inte kommer räknas till registreringen av 25-manna truppen?

City har nog inte speciellt mycket större trupp än övriga lag i toppen, det är bara det att tidningarna gärna vill försöka att framhäva att så är fallet.

United har ju t.ex. runt 30 spelare i sin försäsongstrupp, men många av dessa är ju reservlagsspelare som fått prova på att spela och träna med A-laget under försäsongen.

scim:" sylf: Du borde läsa på lite matematik, för du begriper tydligen inte dig på kvadrater ;) City har f.ö. 29 spelare i truppen just nu"

"I dagsläget finns 38 spelare presenterade i a-truppen på Manchester Citys hemsida och då bekräftar Mancini att både Mario Balotelli och James Milner är på väg in."

skulle innebära 40 spelare, en startelva mer.........

Lumber Jack:

Maiden?

scim: Grabbarna i East End fick ordning på honom.

mattias - 74: Bellamy har inte ställt till med några problem i City, däremot var han en av dom absolut bästa förra säsongen och jag hoppas verkligen att han stannar.

scim:

Går det och ha 2 psykfall i samma lag. Paulsen som i praktiken är klar och nu om Bellamy ansluter. Dom får turas om att få frispel :)

http://www.liverpoolfc.tv/news/transfer-gossip/bellamy-could-make-surprise-liverpool-return

scim: Nu får någon annan kavla upp ärmarna.

mattias - 74: Hoppsan, det var oväntat. Jobbigt läge att stå managerlös såhär strax in på säsongsstarten. Kan man gissa att Aftonbladet kommer skriva om att Svennis är en tänkbar ersättare inom inte alltför avlägsen framtid?

scim:

martin Oneil har avgått i Aston Villa

Vem ersätter?

mattias - 74: Jag tycker väl att ingen egentligen behövs. Milner ser jag ingen plats för i startelvan. Balotelli är en oslipad diamant som jag tror Mancini kan tygla, men jag ser inte hur han ska ta en plats i startelvan speciellt då Jo varit hyffsat lyckosam under försäsongen.

sylf: Du borde läsa på lite matematik, för du begriper tydligen inte dig på kvadrater ;) City har f.ö. 29 spelare i truppen just nu (varav 10 engelska), men det är innan spelare som Hart, Weiss etc förmodligen försvinner på lån. United och Chelsea har f.ö. 38 (12) respektive 27 (8) spelare i sina nuvarande trupper. Oavsett vilket så gäller de nya reglerna för storleken på truppen City lika mycket som alla andra lag.

City har iaf genomfört en rätt medioker försäsong, och det är väl endast sista matchen mot Valencia (där man för första gången matchade ett lag som förmodligen var hyffsat nära den slutliga startelvan) man visade lite kvalitér. Premiärmatchen mot Tottenham blir hursomhelst en svår nöt att knäcka, men jag tror definitivt att Mancini till slut kan få ihop ett som kan nå en championsleague-plats. Titeln tror jag återigen kommer stå mellan Chelsea och United.

Poffa:

United behöver nog inte värva nånting alls tror jag ... Hernandez kommer komplettera rooney bra där framme.

Frella: Det kan jag inte annat än att hålla med om.

Poffa: Ska Bosse vara expertkommentator i fler matcher i vinter får Viasat mer än gärna lämna tillbaka PL till C+.

sylf: På tal om Chelsea, de fick just spö med 3-1 av det fantastiska, underbara, världsfenomenala Manchester United i Community Shield.

mattias - 74: Det nya Chelsea i kvadrat. Hur många spelare har dom i truppen nu? 52?

scim:

Skall man säga grattis kanske. Millner tror jag kan lyckas bra, är lite mer frågande till problembarnet Balotelli.

The Reds kan bli ett väldigt passande smeknamn för Liverpool i framtiden...

Dream Team:

Grekerna verkar tro att de värvat självaste messi när dom i själva verket värvat Albert Riera :)

www.youtube.com/watch?v=JX-TLqCHdkA&feature=player_embedded#

Dream Team:

Ryan Giggs är en klok man :)

mattias - 74: Jag snodde länken av dig, tack!

"Manchester United football shirts have been banned in parts of Malaysia because the image of the famed red devil is forbidden in Islam.

Muslim leaders ruled that images on football shirts of crosses, alcohol brands and devils are an insult to Allah and should not be worn."

Läs vidare på länken.

Hence:

Joe Cole kan bli allt från säsongens värvning (nej det tror jag inte)  till en spelare som sitter på läktaren och samlar pengar. Tycker det är  svårt att uttala sig om det är en bra eller dålig värvning redan nu.  Att byta ut Yossi mot en Cole skadar väl inte direkt med  tanke på att vi behöver engelska spelare. Vilken enorm kreativitet Liverpool kan bjuda på med trion Aquilani - Cole  - Torres. Bra värvning om han får vara fri från skador.. Jääävligt skönt att norpa en Londonkille  framför både Arsenal och Tottenham

Redigerad kommentar

Dream Team: Borde bli bra!

Liverpool signar Joe Cole för de närmaste fyra åren.

LL: Instämmer, Schwarzer är grymt underskattad och en rejäl förbättring jämfört med Almunia.

mattias - 74: Schwarzer vore ett uppköp från Almunia. Och om något år är förhoppningsvis polacken Wojciech Szczesny redo för Premier League, där har vi en jättetalang som kanske redan hade varit förstemålvakt om det inte vore för att han för ca två år sedan bröt båda (!) armarna på träning.

Paddan:

Schwarzer i det närmaste klar för Arsenal. Känns som om målvaktssidan där kan bli problem.

« · 1270978 · »