Fotboll

Grupper · 16864 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
mattias - 74: Ändå en väntad förlust. Liverpool förlorar för att det man inte tar vara på de chanser som ges. Spelmässigt var dom långa stunder det mer spelande laget och Spurs fick ju spela kontringsfotboll på sin egen hemmaplan. Självklart var det ingen straff, armarna var ju en halvmeter utanför när bollen kom. Atkinson är en pajas och den som dömt flest straffar och gula kort i PL. Konstigt att han inte dömde en till när Kuyt fälldes.........Men det låg väl inte i hans planer, inte heller det faktum att han la till 5 min, blåste av efter 95,40 trots ett byte, ett mål och ett jävla maskande...

Bara att ta nya tag, Villa hemma!

Poffa:

Otroligt tung förlust. Liverpool gör en riktigt bra bortamatch och skapar massvis med bra chanser, man har 5 frilägen och hade maxi gjort 0 - 2 på sitt friläge i slutet på 1:a hade pool bärgat alla poäng. Men avsluten var väldigt dåliga och omständiga. Straffen kan diskuteras det kan lika gärna ha varit frispark, som man ser reprisen är det svårt att se om N gog har armarna på linjen, utanför eller innanför. Hade pool vunnit hade dom varit på samma poäng som spurs, nu är man 6 efter. Fotbollen är grym. Jag hade varit nöjd med 1 pinne och jag tycker såklart inte Tottenham var värda segern, oavgjort hade varit det mest rättvisa. Carragher är den som förtjänar 5 plus i dag dom sandra blandade och gav åt båda hållen.

Bissett19: Och som plåster på såren får Pool möta Man Utd borta i nästa omgång av FA-cupen.

Poffa:

Fantastiskt bra match där rätt lag vann,Spurs är verkligen roliga att se på..

Och Skrtel är tvåmålsskytt.

Ordningen återställd.

Lumber Jack:

Dålig kommunikation mellan Alex och Cech och 1 - 0 till Newcastle av Carrol.

Frisco: Men med Kungen tillbaka på Upton Park så fattar hamnsjåarna direkt vad som gäller. Seger.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/premierleague/article8191916.ab

Björn W: Ingen fattar nånting.

We, are, top of the league. Igen. Men hur 17 går det egentligen till?

Redigerad kommentar

Då var ordningen återställd, Tevez i skytteligatoppen.

Poffa: Grym vändning :-)

mattias - 74: Inte nu heller. För nu har Elmander gjort sitt andra och är därmed i delad ledning med Carroll.

mattias - 74:

Inte när jag skrev det :-)

mattias - 74: Nej, det gör Carroll.

65selander:

Och Elmander leder skytteligan just nu

Poffa: Starkt gjort. Nu lär det bli livat på pubarna.

Men härligt Spurs, mindre Arsenal-poäng åt folket.

mattias - 74: Jag svarar åt sylf - Hasse Berggren.

mattias - 74:

Oscar Wendt?

Huge: Googlade lite.

Den första dagen förlorade britterna 60.000 soldater.
Slaget varade i ungefär fyra månader och i november hade de brittiska och franska styrkorna vunnit cirka 11 km mark till priset av 400.000 brittiska förluster och mer än en miljon om man räknar med de franska och tyska soldaterna.

Grymt sa grisen!

Huge: Har också läst om det där, fantastiskt!

Poffa: "Den röda blomman, vallmo, som man ser ledare och vissa lag bära är blomman som symboliserar Rememberence Sunday."

Kan tänka mig att vallmoblomman valts pga att den var en vanlig växt på några av de stora krigsskådeplatserna under Första Världskriget.
Bl.a på slätterna runt floden Somme, där ett av dom värsta slagen stod.
Har för mig att engelsmännen förlorade 30.000 man i stupade under ett par timmars strider.
Deras krigshistorias största nederlag vad gäller antalet stupade i ett enskilt slag, om jag inte har helt fel.
Man hittar fortfarande ben, ammunition och andra saker i marken därnere.
Fascinerande....

Poffa: Kärleksförklaringar såhär på söndagskvällen ;)

Me love Sunderland!

Hence: Ytterst trevligt

Hence: I stand corrected, 0-2. :)

Berka: tja, 0-1 53 min in, så vem vet.

mattias - 74:
Frågan är om det hjälper att byta tränare igen?

Gunners hänger på i toppen, tog en ruskigt stark bortaskalp idag, everton vaknade för sent men var väldigt nära att komma ikapp!

Nu kan man ju bara hoppas att chelsea mot alla odds förlorar så det blir spänning i toppen

sylf:

Otroligt vad dåligt Liverpool spelade igår. Man kan inte tro att det var samma lag som slog Chelsea 6 dagar innan. West Ham nästa hemma på Lördag.. Torsk där och Hodgson åker.

Hence: Det har varit en tyst minut i samtliga matcher under de senaste två omgångarna för att hylla alla de som dött i krig. 11/11 är ursprungligen dagen för detta, men man har numer skapat det som heter Rememberance Sunday. Den infaller söndagen närmast 11 november.

Den röda blomman, vallmo, som man ser ledare och vissa lag bära är blomman som symboliserar Rememberence Sunday.

Varför var det en tyst minut före Stoke-Liverpool?

Bissett19:

United var värdelösa i 75 minuter. Frågan är om jag nån gång har sett united så här dåliga öht. Trots det får man med sig 1 pinne.

sylf:

Hyfsad match mellan Villa och United just nu.
Villa hade en stabil 2-0-ledning,men United har gått ikapp på fem minuter.

Blir väl 2-3 på Fergietime;)

Bissett19: Ja, han är ju en misstänkt knarkare, alla vet ju var dom brukar förvara sina prylar:-)

Berka:

Dr Tevez undersöker Rio.

Bissett19: jaså! Ja jag ser på eftersnacket nu och det verkar som att många hade förväntat sig mer!

ah 0-0 är bra för mitt lag ;)

Berka:

Och ett Manchesterderby man hade sett fram emot,men vilken tråkig match det blev,knappt en målchans på hela matchen.

renen: Å Tele2 har missat att det finns fler Viasatkanaler än dom har idag, nötter!

Dream Team: Torres är på G :)

Bissett19: Plattnacken Terry slår till igen!

sylf:

En riktig idiotgrej av Terry på Torres,när han knäade honom bakhuvet i en nickduell.

mattias - 74: Bra match, CFC började avvaktande och det utnyttjade Torres med 2 kanonmål. Andra bara ett lag på plan, men Liverpool höll undan. Grym stämmning på Anfield!

Nån som kan ge en snabb analys av Liverpool - Chelsea.

Poffa:

Snygg nick av åskådaren. Tyvärr fick han inte vara kvar.

Poffa:

5 - 0 rena slakten

Bissett19: Nu har han gjort två. Fast det andra var kanske inte så snyggt.

Hence:

Och Kevin Nolan gör ett riktigt snyggt mål för Newcastle i derbyt mot Sunderland,rena TV-pucksglädjen efteråt:)

Blackburn är skrällsugna. Den ettan på tipset hade jag aldrig tagit med.

« · 1312992 · »