Skidrow: Jo...men alltså. Inget av era nyförvärv är ju av matchavgörar-kaliber direkt. Ser det mer som negativt att ni saknar Jenni och Nordström så tror inte nyförvärven kommer göra er bättre än ni brukar vara.
Sen har ju vi Kallio. Nu har han fler träningspass...han var ju inte helt dålig utan om man säger så:)
Skidrow: haha, tror nog att hardys och connys hockeyomdöme är oceaner större än ditt ang jens karlsosns hockeykunskaper. Däremot att divan jönsson är med är oföståeligt.
Skidrow: Visst är det så, och jag kan väl instämma i att det finns spelare i ES som skulle kunna ersätta honom, om jag skall vara 100% ärlig. Med detta vill jag inte ha sagt att Jensa är dålig, det är en riktigt bra hockeyspelare, som har kapaciteten att bli riktigt stor framöver.
Men nu är han uttagen, och han lär ge allt för att lyckas!!!
Klinth: oerhört jämnt skulle jag vilja tillägga. Sveriges 2 bästa lag enligt mej. O det skulle förvåna mej om det inte blev just dessa 2 lag som spelar final i april.
Skidrow: Får jag påminna FBK herrarna på detta plank att FBK bara fick med sig 2 poäng från Linköping så nej, jag tror stenhårt på VF. Och nu när Kallio fått riktigt med sömn och börjar anpassa sig till spelet så är han en jättetillgång. Dock ska man inte höja nån till skyarna innan han riktigt bevisat sin kaliber men Frölunda kommer ha 85 poäng efter kvällens match. Så mycket är säkert. Med Henke i mål och ett vasst anfall. Däremot hoppas jag att matchen INTE blir lika öppen som senast i Scandinavium när VF vann med 7-4. Det var för öppet och för mycket nagelbitande för min del. Men gärna VF dominans. Och inför ett utsålt Scandinavium så kommer grabbarna att svara upp till förväntningarna. Grattis alla er som fick biljett och tack Canal plus för att ni än en gång visar Bäst i Väst derbyt!
danoj: Men henke skulle aldrig släppa in 2 mål!!! he he, men allvarligt tror jag inte att vi kan slå Färjestad med 7-2. Däremot tror jag självklart på Frölunda seger. men utklassning tror jag inte att det blir, Färjestad är för bra för det
Jag får nog hålla med Parmström på canal+ att Oscar Ackeström borde varit med i Tre Kronor, han blir bättre och bättre för varje match som går tycker jag. Carnbäck blev visst matchens lirare men det kunde lika gärna Ackeström fått.
Och så blir Tomi Kallio en succégrabb i VF, vilken skridskoåkning han har, jösses vad snabb han är och ändå säger han att han bara går på ca 70 procent, bäva månde motståndarna när han kommer igång.
danoj: Vilken härlig fight. Man bara satt och njöt framför tv:n. Det blir till att se sporten ikväll. Måste ju se målen igen =0). Längtar redan till lördag då PPV visar Vf-Leksand. Forza Frölunda.