Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Allvarlig fundering,,

Allvarlig fundering,,
Satt och grubblade lite om tiden när VF vann guld, Tiden efter fram till starten av årets ES, samt tiden under ES,,

Vi börjar med att VF kalkylerat med ett snitt på 8500 per match samt inget slutspel,,

Inga riktigt svettiga värvningar alls,, (AJ-N är lite halvundantag)

VF har bytt ut en tung lön i form av Norrena mot Jönfeldt som säkerligen har 10 ggr mindre i månaden än Norrena. Vi tar bort Carnas o Mickes lön och ersätter dem med juniorlönerna,, 5-10 ggr mindre där oxå,,

Vissa spelare har säkerligen ökat men det borde bli lägre än förra året ändå...

VF har spelat halvskapligt,, Vi vet vad VF kan,, eller rättare sagt, Vi vet hur vi vill att vf ska spela,,

Om VF ska vinna guld 2004 så vet alla att det behövs lite mer rution både def som offensivt,, Vad händer ex i ett slutspel om vi får ronnie och acke skadade??

Jag har 2 teorier,,

1: VF mörkar!!! Pressen på de unga grabbarna förre året höll på att knäcka dem,, både mot MoDo och Timrå,, Detta året vill Conny ha mindre favoritskap och komma som halvoutsiders,,

2: VF Sparar! VF kan oxå ha den teorin att de tar ett "mellanår",, Nöjda om de går till slutspel och håvar in några extra millar för att nästa år,, då det troligen blir en lockout från NHL slå till,, och det rejält!!! Tror att i sådana fall VF kommer att presentera R I K T I G T tunga herrar med toplistenoteringar från NHL,,

Debatt tack!!

Sv: Allvarlig fundering,,
henkebus:

Enligt den här artikeln är VF intresserade av Shampo.

Föresten, det hade varit väldigt mycket trevligare att läsa dina inlägg om du hade skrivit punkter istället för komma överallt. Bara ett litet vänligt förslag...

Dysso: Något man lärt sej av Frölunda när dom värvar är att det brukar inte förekomma speciellt många rykten innan.

Tror inte att vi kommer att kunna se Espen skrinna in i Scandinavium i Frölundauniform. Anledningen är enkel och grundar sig inte på vad någon sagt eller inte sagt. Espen spelar med nummer 21. Den har Loui. Vänder man på siffrorna så som man gjorde i Kallios fall blir det 12. Det numret har Eronen. Så tyvärr. Det finns ingen utväg.:-)

Dragan 2k: Nä, inget att diskutera. Ärendet avslutat. :)

En allvarlig fundering behöver ni verkligen förstärkningar?

Svanru: Vi skulle egentligen behöva en center till. Vi är en kort och speciellt nu när Alexander Steen är indisponibel på grund av landslagsspel.

MoK:

Jag har väldigt svårt att se att han skulle hamna någon annanstans än Djurgården om vi snackar elitserien, slängde in det för att jag råkade se VF omnämt bara. Sen var det ett bra läge att påpeka det andra jag sa i mitt inlägg.. :)

« · 353757