Frölunda HC

SHL · 60638 inlägg · 3408 ämnen

Domarna

Domarna
Varför måste det vara finska domare när frölunda möter dif i globen/hovet?Den senaste domaren tillät nästa inget minsta gruffet blev dem utvisade..Jag tycker dem finska domarna ska hålla sig i finland.

Sv: Domarna
ribba9: dom försöker blanda upp svenska o finska dommarna just nu för att se hur det fubnkar. men visst det är inget fel på dom svenska rätt onödigt ändå.

sektionU: ja men dem svenska domarna håller klart mycket högre klass till ocg med sjöberg e bättre än dem finska som dömer i sverige..

ribba9: men dem i går var rätt bra 5 getinga i experessen

sektionU: nivån va lite väl låg tycker jag...

Tycker de var rätt okey. Lite annan bedömningsnivå än den svenska men jämfört med svenska domare tycker jag de var likvärdiga.

liepins: när det va lite gruff framför målet tog han bara en vf spelare och det orsakade mål...om det hade varit en svensk skulle det säker varit en dubbel utvisning...

ribba9: jo dom sa det efter matchen att dommarna vill komma tillbaka till globen

ribba9: jo dom(komentatorerna) sa det efter matchen att dommarna vill komma tillbaka till globen

sektionU: men varför bara i stockholm??

ribba9: jag menade att dom fjeskade för att bli om tyckta i globen inte att dom bara skulle döma där ( de e nog en slump)

ribba9: Jsut såna utvisningar som e bra. Slår en ska ju inte domarna vara fega och ta ut bägge. Den som slår och/eller startar skall ha ett hårdare straff.

sektionU och ribba9...
är det coolt att sitta o svara sig själv??
är det inte bättre att du tar ett av nicken
och bestämmer dig för det...

« · 201508