Frölunda HC

SHL · 60638 inlägg · 3408 ämnen

Enkät om Elitserien.

Enkät om Elitserien.
Jag var inne och kikade på Frölundas hemsida och läste en artikel som handlade om att lagkaptenen i resp elitlag hade svarat på några frågor, var faktiskt lite småroligt att läsa tycker jag.

Bla så är Fredrik Svensson i Lule den störste slagskämpen, Timrås Sjögren är fegast och störst hjärta har Wernblom och vår egen Johnson är den störste ledargestalten.

För egen del så kan jag inte bedöma om det är riktigt eller inte men kul att läsa var det.

Sv: Enkät om Elitserien.
sannes: Såna där enkäter är alltid kul att läsa tycker jag..får reda på lite kul grejer.

Så du e hemma idag med? Blev ju seger i tisdags utan att vi var där så blir väl detsamma idag?=)

Tips: 6-4

liepins: 1-0 esbjörs, nu kör vi!!!!

danoj: 2-0, vilken start!!!!

danoj: 3-0!!!
Snacka om ketchupeffekt!!

danoj: Det kan man lungt säga men så är det Aspen som står också. Ram skadad!

danoj: Gött e det!! Aspen ska nog gå att forcera ytterligare 4-5 ggr=)

liepins: japp, bara dom inte slappnar av nu, full fart framåt är det som gäller!!

danoj: 4-0 !!

danoj: 5-0 nu, båda bröderna andersson får göra 2 mål var, kul!! :))

danoj: 6-0 , patrick "kungen" carnbäck!!

tror eller ej men jag fick sparken in på sjukhuset igen.. men jag e nu till baka på detta forum :) och jag kommer hem till 5-0 mot brynäs!!!!
Jag hörde det att vi tappade våran 1 platts i några dagar...

ni skulle bara veta hur många matcher jag missat!

men nu e man tbax o ska följa vårat älskade VF

vicken kanal kan jag se VF på?!

6-1 seger mot brynäs, samtidigt som fbk och timrå fick torsk, vi drygar ut ledningen lite till, det finns ett speciellt ord för såna här sammanhang, gött mos!!!

danoj: grattis till krossen, hur många skott stoppa Henke idag då?

Sebbe: tackar :)
Det blev 28 skott som henke räddade, trodde faktiskt inte ni skulle torska mot HV, men men.
Nu tar vi och tar ner 08-orna på jorden på lördag :)

danoj: Fy fan va han e duktig asså, ni ska skatta er lyckliga!
Ja, uddamålsförluster e aldrig skoj. Men HV var faktiskt aningen bättre, trots att vi inte gjorde någon dålig match, menmen

Hoppas ni krossar dom oxå ;)
Annars blir dom väl lite väl kaxiga snart...

liepins: Japp, jag var hemma idag och det känns som det är rätt melodi för mig. Attans, men någon gång borde det väl vända för mig oxå när jag besöker Scandinavium, jag vet bara inte när.

Det verkar som det var en stabil seger idag, jag lyssnade tyvärr inte på radion eftersom jag såg på handbollen ihop med en brynäsare, gissa vem som var gladast.......3-mål inom loppet av 4 minuter, vilken pangstart. Det verkar som det dessutom var två mål i den första spelminuten, eller?!

Och det "gamla gardet" visade var skåpet ska stå idag, iallafall när det gäller målskyttet

Någon som såg SVT sporten nu?
Där visade dom när kallio landade i göteborg, curre lundmarks kommentar på vad han kunde tillföra frölunda löd "Fart, erfarenhet, och målsytte, en kanonvärvning".
Dessutom ville han ha med Oscar i tre kronor, och det vill ju faktiskt jag med :)

danoj: Tja, Ackeström i Tre Kronor varför inte, han har ju varit riktigt bra de senaste matcherna, han blir bättre och bättre för varje match som går, iallafall vad jag kan förstå efter att man läst tidningar mm.

Signatur på kontraktet av Kallio, sen så kör vi stenhårt.......vi lär behöva han redan nästa vecka, men han kanske inte blir spelklar så fort?! Vet inte riktigt hur det där funkar.

Bulan berglund måste ha fått sviter efter smällarna han har fått, luleå i final?
Knappast.

danoj: Luleå i final låter lite långsökt men kanske inte omöjligt. Vad som helst kan hända i ett slutspel.

Måste bara säga att värvningen av Kallio är en taktisk triumf. Så ser jag på det hela i varje fall. Helt plötsligt ökas konkurrensen rätt markant bland utespelarna. Har det funnits en viss bekvämlighet i känslan att veta att man är garanterad en plats bör den vara utraderad nu.

Vad händer efter att nyheten har släppts, om vi förutsätter att spelarna inte var insatta i att Kallio var på G. Man visar sina rätta takter och som det var under hela hösten krossade motståndet.

Svackan borta, om det nu någonsin var en svacka. Kanske var en effekt av att säsongen egentligen inte bjudit på några obehagliga överraskningar.

varför i hela helvete är det alltid dålig ljudupptagning på frölundas matcher på telias hemsida, börjar bli riktigt förbannad, det måste ju gå att åtgärda.

danoj:

Nu var det ju med glimten i ögat som han sade det. Men helt omöjligt är det inte.

BJ: Nä, inget är omöjligt i ett slutspel, jag är dock väldigt övertygad om att undertecknad's lag inte står pall i en matchserie mot såväl frölunda som fbk, iof så var svaret rätt väntat, fråga magnus wernblom samma fråga och gissa vad han svarar.

danoj:

Inte säkert att de behöver möta båda.

BJ: nej, poängen var att dom åker ut mot vilket av dom 2 lagen dom än möter.

« · 198122