Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Färjestad - Frölunda 08-03-13

« · 1004454 Till forumet


Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Danne_l:

Ja, ni kanske skall göra tvärtom... skriv ut en faktura på lika mycket... kan vara bra att ha i slutspelstider när reskontot stiger... = )
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Metal Guru:

Inte ofta, men krävs en broder Holmqvist för det.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Danne_l:
Hur ofta brukar det hända att någon i båset knocker en spelare på isen?
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
rackham:

Hehe, 20000:- för den killen är nog en piss i havet.

Men jag tror du tänkte rätt, nu har de ett fall att luta sig mot nästa gång det händer. Mig veterligen är det första gången någon straffas för ett sånt tilltag i elitserien?
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Danne_l:

Jasså, är det klart redan.
Då kände jag rätt då.


Bara för Frölundaiterna att starta en insamling...
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Danne_l:

Jag förnimmer att det här kommer att kosta fler matcher i "förebyggande syfte".

Så groteskt onödigt.

Bara att sätta in en bild på Holmqvist i Nationalencyklopedin bredvid ordet "frustration"...
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Danne_l: Och 20.000 i cash..
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Men självklart lyssnade inte den där j-a nämnden på mig, tre matcher fick han.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
rackham:

Såg repriserna först igår och visst tar den där den skall. Ja alltså det blir en hyfsad knock på stackarn.

Jag tycker däremot inte han ska ha mer än en, kanske två matchers avstängning. Visst, hade han svingat klubban då ska han väck för resten av slutspelet.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
JBlom:

"Jag har aldrig påstått att jag försvarar Mickes beteende."

"Visst inte snyggt av Holmqvist att göra en sån rörelse från båset men har ni sett klippet mer än 1 gång?! Det är knappt ett slag utan Micke sätter i princip bara upp handen sen att Wallin reflexmässigt drar sig undan å ramlar ner är inte mycket att orda om."

Excuse me... typ.

I´ll rest my case...



Ankan - amazed
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Svanru:

Inte bara värmlänning utan även norsk. Förklarar ju en j-a massa!

Lycka till ikväll:)
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Metal Guru: Sorry du har helt rätt Cyniskt skall de vara. Kan bero på att svenskan är mitt tredjespråk efter Wermlenska og Norsk.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Metal Guru:
...och innan man sätter igång att missförstå mig om intellektuell kapacitet på ordletaren, så syftar jag på hur det ord man skulle leta efter stavas.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Svanru:
Han kommer aldrig finna det ordet i en ordlista.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
JBlom: Som sagt patetiskt läs allt missa inte ordet "syniskt" (slå gärna upp ordet i en ordlista så förstår du bättre)
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Metal Guru:
Alla är väl förblindade, även Färjestadarna som anser att Wallin tacklades korrekt hela matchen...
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
rackham:
Jag har aldrig påstått att jag försvarar Mickes beteende. Sen är det väl sällan man får se sånt men jag tror det hände något liknande för någon säsong sedan.
Det jag menar är att hjärnsläpp händer, sen att dom oftast utspelar sig på plan är ju en sak. :)
Men på en del låter det ju som man ska plocka av Micke licensen.
Kommentera


Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Svanru: "Wallin gav igen efter Niklas överfall"

Tillåt mig småle, wallin åkte på en rejäl propp av niklas, en ren sådan, sen blev han sur och delade ut en ful armbåge. Däremot är inte holmqvists uppträdande försvarbart på något sätt men kom inte här och påstå att niklas överföll wallin. Viseerligen brukar wallin ramla för minsta lilla som den kärring han är men något överfall var det inte.

Mer fight på torsadag!
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
JBlom:
Du talar med den sortens tunga, som bara den förblindad av sitt eget klubbmärke använder.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
JBlom:

Som stödmedlem i Frölunda och tidigare stödmedlem i bla FBK (och kanske därför skapligt neutral) funderar jag när du senast såg någon från båset stoppa en svettig handske i ansiktet på en förbipasserande motståndare...?

I Slapshot?
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Nu tycker jag att vi får sansa oss lite granna. Visst inte snyggt av Holmqvist att göra en sån rörelse från båset men har ni sett klippet mer än 1 gång?! Det är knappt ett slag utan Micke sätter i princip bara upp handen sen att Wallin reflexmässigt drar sig undan å ramlar ner är inte mycket att orda om.
Den som har spelat hockey och varit riktigt uppe i varv vet att vad som helst faktiskt kan hända, adrenalin gör inte alltid att man tänker klart. :)
Nu spelar det ingen roll om Frölunda hade fått en 2 min i det läget för Färjestad hade inte kunnat att komma igen efter Frölundas chock-öppning.
Släpp det där för imorgon kommer det gå ännu tuffare till.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
FreddanVF: Wallin gav igen efter Niklas överfall att sedan att det ej spelande puckot gjorde en grov misshandel enligt svensk lag (minst 1-6 månaders fängelse) och domarnas inkompetens berövade FBK på möjligheten att spela med en man mer i 3 minuter efter det solklara fängelsestraffet. Tilltaget liknar det som Luleå och DIF ägnade sig åt på 80-90 talet . De skickade in juniorer för att skada viktiga spelare i motståndarlaget.
En självklar jämförelse med danskens (iofs göteborgare) inhopp på Parken i Köpenhamn borde göras och därmed borde FBK tilldömmas en solklar seger men tyvärr blir så inte fallet eftersom hockeypamparna inte har kraft att bekämpa solklart övervåld. Att den icke spelande puckot blir avstängt resten av säsongen är ett icke kännbart straff däremot fråntagandet av segern borde kännas ordentligt.
Låt gå att Wallin blir avstängd 1 match och tillbringa tiden på dagis istället för att spela. (se detta som ett syniskt inlägg)

Sluta och tramsa med att försöka försvara puckots vänsterkrok från båset det hör inte till hockeyn. Det blir bara patetiskt
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Linnea:

3-2... Hotel de Ville...
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Metal Guru: Där håller jag med. Står man i båset så deltar man inte i spelet helt enkelt och då göra som han gjorde igår är förkastligt. Men han kommer få stå sitt kast iaf.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
FreddanVF:
Jag tycker att det är en viss nivåskillnad på att två spelare på isen nyper till varandra, jämfört med att en i båset nyper till en på isen.

Men det är bara mina 2c.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Nu hojtas det om avstängningar till höger och vänster. Rickard "babyface" Wallin, den mogna kaptenen ni vet, delade under matchen ut två st elbowings i huvudet på Frölundaspelare. En fick han utvisning för. Den andra mot Niklas Andersson kom han undan med. Han är ett minst lika stort pucko som Micke.
Ska Micke stängas av för ett tilltag som på isen hade gett 2 minuter för roughing så har inte Wallin heller på isen att göra för sina tilltag mot spelares huvud. En roughing ute på isen kan komma minst lika oförberett.
Hade Micke knockat Wallin hade jag köpt allt snack men nu var det en vanlig örfil.

En match kan jag köpa för att han gör det från båset.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
1-3 känns som ett bra resultat ;)
Kommentera


Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
mattias - 74: 3-3 kanske sen drar vi lott i förlägningen.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Gidde:

1 - 1
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Klinth:

4-2
Kommentera


Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Klinth:

3-4 tror jag blir bra.
Kommentera

Sv: Färjestad - Frölunda 08-03-13
Klinth: Ähuuummm.. 2-3 känns bra.
Kommentera

Färjestad - Frölunda 08-03-13
1-0 i matcher till Frölunda. En undarbar första period hemma i borgen borgade för denna seger. Tro inte att det går lika "lätt" i kommande match uppe i kaffebönans malpåse...

Färjestad lär ge Frölunda en rejäl kamp, och frågan är om Frölunda mäktar med... Men det får vi väl hoppas och tro.

Matchen slutar: 2-4
Kommentera

« · 1004454