Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Frölunda-Modo

« · 371488 · » Till forumet


Sv: Frölunda-Modo
scim:

Ärligt talat, så vet jag inte. Tyckte det så mycket knepigt ut framför mål men jag hoppas att Rådbjer hade stenkoll på läget.

danoj:

Fortsätt att jobba. Då löser nog Frölunda det hela.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Sannes:

Tänk, inte visste jag att jag hade ett sånt inflytande här ifrån jobbet, där ser man.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Sannes:

Ärligt talat, hur kunde det målet bli godkänt? Offside i målgården och spark?
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Sannes:
Rättar mig själv.
Var visst Kallio som var målskytt
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj:
Vilken kedja.....

Skulle precis skriva att den kedjan sitter och käkar korv på läktaren och så blev det visst 2-2, målskytt Johnsson.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Sannes:

Rätt kul att Kahnberg återigen gör mål, men VAR vart är våran förstakedja med Niklas A, Kallio och Johnsson?

KLIV FRAM!
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj:

Tyvärr ser det ut som det är motivationen som tryter men jag kan ju ha fel.
Jag hoppas att jag har det men......
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Jaha, nu är det bara att inse att Frölunda är inte bra just nu.
Tar emot att säga det men thats life....

Nu borde grabbarna vakna iallafall, går ju inte att spela hockey halvsovande.
MoDo spelar smart, mycket smart....
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Sannes:

Är dom inte motiverade så är det ren skandal, det ska Janne Karlsson kunna klara av att se till att dom är.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
jaha - då var vi om er då.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Dysso:

Utdelningen kommer som ett brev på posten, 1-2!
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj:

Det känns som grabbarna inte är motiverade idag. Vilket är mycket konstigt eftersom de borde vara intresserade av att hålla fjärdeplatsen i tabellen.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj:

Jag ska inte låtsas att det gör mig ledsen. Gråter inte direkt blod om VF går poänglösa av isen idag.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Dysso:

Suck, Frölundas oförmåga att göra mål straffar sig.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
scim:

Tycker bara det låter aningen osannolikt att ni skulle ha pressat, men att VF skulle ha lyckats skjuta dubbelt så många skott. Det där gällde givetvis de två första perioderna...
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Dysso:

Om 1 är som mest ironiskt så kan det nog mycket väl varit 11, sätt ett "-" mellan ettorna och du har ställningen i matchen "1-1".
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
scim:

24 - 12 i skott i VF's favör, hur ironiskt var ditt inlägg på en skala från 1 - 10? 11? :)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
saknad:

Ni har svårt att hänga med oss i svängarna märker jag, ni fick ett turligt oförtjänt mål tidigt i andra men om vi fortsätter pressa som vi gjort hittills så börjar nog puckorna ramla in för vår del.

Matchtips: 1-8
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
den här perioden var ju bättre, nu var ju boxplayet riktigt roligt att se, vi undrade nästan vad som hände =)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
54 sekunder in i andra perioden gör Kahnberg 1-0, härligt.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Kahnberg är ju helt sjuk.... 1-0
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Sannes:
jo då får vi se vad som händer......
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
saknad:
Jag brukar för det mesta kunna hitta positiva saker men dock inte i första perioden.
Powerplayet sammanfattas kort och gott med ett: Uruselt!

Snart dags för andra perioden....
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Sannes:
powerplayet var ju inte det bästa inte när man spelar 3 mot 5 i 1.19 eller något sådant....
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Usch, ingen vidare första period, ett riktigt bottennapp och fy vad dåligt det var i powerplay.
Två perioder kvar, nu gäller det att lyfta spelet ett par snäpp.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj: Oj, nu blev jag nästan chockad. Vilka hårda ord du tar i din mun, gosse. :)

Nänä, här blir det inget krossande av endera laget. Möjligen en liten omtumlande omskakning av ett storlag hemmahörande på västkusten. Fast det är ju alltid positivt att få prova lite nya erfarenheter, så en total utskåpning av Frölunda från ett lag hemmahörande på bonnvischan i norrland kanske är precis vad ni behöver.

Med andra ord: MoDo Hockey är de bästa, heja heja heja MoDo!
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Paddan: När man - som du - har Bibeln som resekamrat, blir det nog gärna att man flummar ut i det blå...
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Paddan:

KROSSA MODO!

Nu har jag sagt det :)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
jenza: Äsch, det var ju rena barnleken mot en folkilsken Karlin i rullator som jagade VF-spelare runt rinken och roade sig med att pinka i målgårdarna.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Paddan:

Du glömde en sak. När Modo sent i sista perioden släppte ut den skadeskjutne, ilskne Wargen på isen så blev alla indianer så rädda att de försvann och kvar låg bara fjädrarna.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Om lite drygt 4 timmar sätter Ulf Rådbjer guldpipan till munnen och blåser. Inget händer, detta signalerar starten på Det Stora Miraklet i Scandinavium. Det är iofs ett mirakel att ett lag från obygden tillåts att spela ishockey i en sån stor stad som Göteborg. Bäst att packa ner bibeln som skydd mot alla dessa ofrälse på läktaren.

MoDo ställer upp med en lite oortodox uppställning. Man väljer att låta Riksman ta tekningarna och Svartvadet på kryckor får vakta målburen, det lär ju ändå inte behövas mycket till målvaktsarbete mot ett sånt blåbärslag som Frölunda.

Men för att Frölundasupportrarna inte ska blo alltför ledsna så tillåts de åtminstone ett tröstmål införpassat i mål av en groggy Anders Söderberg.

Frölunda - MoDo 1-29

Tja, detta var väl lite av ett önskeresultat, nu gäller det bara att se hur långt ifrån detta resultat jag kommer när matchen nu väl spelas ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Kungen:

Hade du problem med en bil i bilkön från Kempis, säger du? Det var säkert miiike i sådana fall, han har öppet erkänt att han inte klarar av att köra bil från Kempis (men så är han ju TIKare också).
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Kungen: Det är ju rätt fantastiskt att dom lägger arenor mitt in i bostadsområden tycker jag. Kempehallen ligger mitt i ett villaområde, Löfbergs Lila Arena ligger ju så fel den kan göra. Kempehallen är ju en katastrof, senast ställde vi oss och kollade Premier League på Tv-apparaterna där inne, vi hann la med en halvlek innan det fanns någon utsikt att lämna stället. Och Karlstad skall vi inte tala om, det var problem förr med den gamla arenan då det var 4.000 pers där, nu är det över 8.000 och fortfarande samma vägar. Det tar tid...

Tacka vet jag Scandinavium, Malmö osv
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Heda: :-)))))) Ja du förstår,inte nog med att Ö-vik har ett halvmediokert hockeylag,dom har varken ratt el broms på deras bilar! Mycket underlig stad!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Om jag får komma med ett inlägg i debatten om morgondagens match, så är det ju så att lag med mycket skador och folk borta ofta lyfter sig. Nu måste MoDos kvarvarande spelare som Salomonsson, Högardh och Söderberg(om han nu spelar) höja sig för att kompensera Svartvadet och Wernbloms frånvaro. Så blir också ofta fallet, alla de "mindre kända" spelare gör en större arbetsinsats så minskas den stora avsaknaden av de annars så viktiga stjärnorna. Ett annat bra exempel är Djurgården, som med fullt manskap var en enorm besvikelse i inledningen, har nu efter mängder med skador på nyckelspelare som Björn Nord, Nichlas Falk(Tillbaks nu), Linkan har vart borta plus många andra, spelat upp sig och är ett av seriens starkaste lag.

Det finns dock en skillnad, och det är att Djurgården har en målvakt i toppklass. Visst, Riksman och Vesa kan säkert göra en "Hirsch" och spela som de världsmålisar de inte är i någon enstaka match men i längden så håller de inte.

Kungen> Du kan väl inte vara upprörd på Kempehallens finfina parkering. Du blev ju trots allt, efter typ 1 timmes väntan den gången, påkörd 3 gånger av samma bil...
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Chief: Hahaha den var bra du :) Dom som redan kommit på att dom är Frölundaiter vinner helt klart imorgon.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
mangan: kan ju inte vara mer skadad än vad han varit innan men man kan ju alltid hoppas :-))!!!
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Danne_L : Tror vi slipper Vinnerborg imorgon, då han ska döma Oskarshamn på onsdag. Men man kan ju aldrig vara alltför säker.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Danne_L: Har för mig att i den matchen mot MODO var Patrik Sjöberg.

Tyckte han var bra på det viset att han inte föll för publiktrycket efter incidenten :)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Danne_L: Tror att jag läste nånstans att han var skadad. Hur allvarligt vet jag inte. Men han ställer nog upp och dömer VF trots skada.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj: Det var en himla tur att du förklarade hur det var, jag trodde ju nästan att du gav utlopp för dina smygmodoitiska böjelser under matchen och det var därför som de flyttade på sig ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
mangan:

Denne Fingerborg, ständigt denne Fingerborg. Kan det va han som dömer imorrn också måntro?
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj:

Med det ville jag säga att vi inte var nöjda med varken domarens eller matchens utveckling, om det inte framgick :-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
AudibleGiraffe:

Hmprf, vet inte om jag håller med där :)
Det jag kan säga är, att när matchen började så hade jag å min polare 2 barnfamiljer bredvid oss på var sin sida, när period 3 skulle börja hade dom satt sig 4 rader längre upp :-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj: Underbar match :)

Lehtinen fäller Joel, ingen utvisning, och sen skickar han iväg den för icing, som tur är står Söderberg och väntar vid offensiv blå och drar kallt Norrena.

Sen gör vi ett par kontringsmål i tredje och sen rådeffar MODO och slår en massa icingar :)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj: okej jag trodde att han var frölundait men jnär jag läste nu så såg jag att han var modoit
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
mangan: Tja, det finns väldigt många domare som har egendomliga bedömningsnivåer och som verkar vara halvblinda trots att de nästan snubblar på den spelare som gör något regelvidrigt.

Vem är det som dömer matchen imorgon, förresten?
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Paddan: Låter som du målar upp ett scenario med Fingerborg som rättsskipare. Han är aldrig sen att visa ut frölundaiter.
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
danoj: Äh, vadå då, det tycker jag låter som ett riktigt intressant scenario. För att göra det än mer intressant så kan ju Kahnberg få matchstraff också. ;)
Kommentera

Sv: Frölunda-Modo
Paddan:

Har för mig att er situation beträffande bortaspel var likadan förra säsongen när ni kom till Göteborg, då vann ni med 3-2 efter att Joel Lundqvist gjort ett tidigt 1-0 mål och sedan snackat till sig ett matchstraff från domaren Stefan Danielsson.
Låt oss hoppas att det inte blir ett liknande scenario imorgon :)
Kommentera

« · 371488 · »