Har hört att gamla frölundabekantingen Joni Lius ska vara aktuell för spel i Skellefteå AIK. Såvitt jag kommer ihåg så var lius en defensiv center, typ som juha ikonen, dvs en väldigt bra tekare som jag tycker fösvann lite väl hastigt och lustigt ifrån Frölunda.
danoj: Pratad med Lius efter den säsongen han stack över en ök och han sade han ville hem sen vd han skal göra i Skellefteå är ju en annan sak. Känns som han är lite för bra för ett sådan tlag
MoK GG: Det är väl konstigt om VF skulle ta över Lius nu när dom har släppt honom en gång. Men jag skulle inte tacka nej till att ta tillbaka honom. vi behöver en bra tekare.
MoK GG: Kanske kan han vara nåt. tittade just på hans statistik. Han gjorde 30 poäng på 47 matcher säsongen 1996-1997. Plus att han är en bra tekare. Men han har väl kommit i skymundan för de nya spelarna som VF har. Tror inte riktigt att han passar in i speluppställningen. Vi får helt enkelt leta efter en tekare nån annanstans.
Såvitt jag kommer ihåg så var lius en defensiv center, typ som juha ikonen, dvs en väldigt bra tekare som jag tycker fösvann lite väl hastigt och lustigt ifrån Frölunda.