Frölunda HC

SHL · 60633 inlägg · 3408 ämnen

Joni Lius

Joni Lius
Har hört att gamla frölundabekantingen Joni Lius ska vara aktuell för spel i Skellefteå AIK.
Såvitt jag kommer ihåg så var lius en defensiv center, typ som juha ikonen, dvs en väldigt bra tekare som jag tycker fösvann lite väl hastigt och lustigt ifrån Frölunda.

Sv: Joni Lius
danoj: Hán var väl inte tillräckligt bra för VF.

danoj: Pratad med Lius efter den säsongen han stack över en ök och han sade han ville hem sen vd han skal göra i Skellefteå är ju en annan sak. Känns som han är lite för bra för ett sådan tlag

MoK GG: Det är väl konstigt om VF skulle ta över Lius nu när dom har släppt honom en gång. Men jag skulle inte tacka nej till att ta tillbaka honom. vi behöver en bra tekare.

Peter72: Släppa o släppa vet i 17 men skulle bli förvänad om han skulle spela i VF igen

MoK GG: Ja det skulle vara förvånande. men som sagt, vi behöver en bra tekare.

Peter72: Ja en bra tekare behövs ju helt klart men tror inte Lius e lösningen faktiskt.

MoK GG: Kanske kan han vara nåt. tittade just på hans statistik. Han gjorde 30 poäng på 47 matcher säsongen 1996-1997. Plus att han är en bra tekare. Men han har väl kommit i skymundan för de nya spelarna som VF har. Tror inte riktigt att han passar in i speluppställningen. Vi får helt enkelt leta efter en tekare nån annanstans.

Peter72: Svårt tt ta en plats i VF . Men statistik från 96-97 säger inte mycket men visst e han fortfarande bra

« · 290827