Danne_l:
Med att Salo kastar pucka i Frölundas mål, allt medans Hedin skrattar hela vägen till banken? Det är min förhoppning i alla fall.
Danne_l:
Att ljuga för sig själv är väl ändå att sjunka väl lågt? :-)
Paddan:
Ja, han är den som fyller på den där remsan med kölappar som alltid är slut.
Salo är MODO:s spelare även under kommande säsong, ja registreringsmässigt i alla fall. För att han ska få spela med Frölunda så måste MODO släppa honom frivilligt eller så måste Frölunda ersätta MODO. Det första är inte ett alternativ och då är det frågan om vad som är lämplig ersättning. Jag kan tänka mig Jonas Johnsson och Ronnie Sundin som lämplig ersättning.
Dream Team:
Jonas Johnsson och Ronnie Sundin, säger jag ju. Kom inte här och förstör.
Dragan 2k:
Tråkig, värdelös, tråkig och... alldeles, alldeles tråkig.
mok:
Häri ligger ju det stora missförståndet. Kontraktet är inte brutet, han är inte utköpt eller har köpt ut sig själv. Han valde bara att lägga skridskorna på hyllan och lämna ishockeyn. Dessutom är han registrerad som MODO:s spelare hela nästa säsong, eftersom att kontraktet gällde två år och man registrerar spelaren på hela kontraktslängden.
Läst i AB:
"- Dealen var att Tommy direkt efter säsongen sa att han inte orkade fortsätta, att han inte hade motivation, att han ville sluta och att han hoppades att vi hade förståelse för det, säger Bengt Hedin.
I tisdags ringde Salo till Hedin - och meddelade att han är på väg till elitseriekonkurrenten Frölunda. Hedin höll på att tappa hakan av förvåning.
- När Christer Kellgren från Frölunda ringde och Tommy Salo ringde senare på kvällen blev jag självklart oerhört förvånad. När jag förstod att det var hundraprocentig sanning bakom alltihop, att han verkligen vill spela där nere, kände jag en stor besvikelse och naturligtvis en irritation."
Vidare:
"...Modo kommer nu att kräva ersättning av Frölunda.
- Ja, vi vill inte gå lottlösa ur den här situationen, det får bli en ekonomisk kompensation till Modo. Tommy hade ett tvåårskontrakt och är registrerad för Modo Hockey till 2006, säger Bengt Hedin."
Vidare, se länken..