Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Kallio Klar

Sv: Kallio Klar
Stefan: Kallar du Kallio för en panikvärvning? Tvärtom... det är en medveten satsning redan nu för nästa säsong. Får man chansen på en sådan spelare så tar man den. Dom flesta elitserieklubbar hade nog sett han i deras lag.

Stefan: japp, måste vara så ;)

MoK GG:

avundsjuka vet i tusan om det är, men en panikvärvning måste det vara i högsta grad eller hur danoj :D

danoj: Jo det är avundsjuka som kommer i massa inlägg där VF kallas köpelag och att vi inte satsar på juniorer helt plötsligt :) Det är folk med insikt som slänger ur sej sådant. Kallio e ju för bra fölr att inte förhandla med... så ä det ju bara han är ju mest till för nästa säsong då några spelare fösvinner. Skönt att ha en ersättare redan nu av kaliber!

MoK GG: Har läst runt på lite olika forum, såväl här på HS som på lags hemsideforum, kan säga att avundsjukan e rätt stor åt att vi knep kallio :)
Sen har tydligen leksand knytit åt sig tommy westlund.

svanru: Juniorer från NHL... nej skulle inte tro det.

Klinth: Ok!!!

observant: Vi får väl se på torsdag.......

Ursäkta jag bara tetades.:-)

MoK GG: Från NHL kanske?

svanru: DU menar Frölundas juniorer? Jo tack det går bara fin fint. Sen finns det mer juniorer att plocka upp om det behövs.

Klinth: *Grrrr* Det var då *Hel***e* vad ni har svårt att förstå målkavalkaden kommer först på lördag för er ;-) det blir en tuff drabbning på torsdag som om det vore sista elitseriematchen för säsongen i alla fall för oss ;-) så 3-2 till mitt lag" it´s a bet " !!

Dragan 2k: Hur går det med juniorsatsningen?

Klinth: Målskyttet ja. Undrar om inte man gjort fler mål igår om inte Hadelöv spelat som i trans. Karln var smått otrolig igår. Men visst du har rätt. Gillar inte att man haft förtvivlat svårt att göra mål på de senaste matcherna - sen efter juluppehållet faktiskt.

Men hoppas på en ketchupeffekt nu. Brynäs - ni är härmed varnade.

Frölunda hade problem med målskyttet i början av serien, precis som en annan skribent påpekade. Sedan släppte det rejält och man vann match efter match (och med typ 5 eller 6 mål). Det kommer säkert tillbaks.

Dragan 2k: Ja, det känns riktigt bra. Vill bara att målskyttet skall komma igång oxå. Att sätta 3,8% av skotten som nu i matchen mot Malmö är absolut inte godkänt. Det är tur att vi har så bra målvakter som vi har, så att det går att vinna matcherna trots att man bara gör 2, max 3 mål.

Hoppas på en riktig målkavalkad i matchen mot Brynäs nu, så att självförtroendet växer och vinnarinstinkten får utrymme att växa en del.....

Klinth: Livet känns allt bra just nu. Kallio på ingång, spelet på väg tillbaks och slutspelet närmar sig med stormsteg.

Dragan 2k: Det står nu om Kallio på Frölundas hemsida. Muntlig överrenskommelse, men inte signerat kontrakt än. Det står inte något om kontraktets längd heller, men det troliga är väl att det rör denna säsongen + nästa.

Se Länktips.

observant: Vi får väl se hur det blir med SM-guldet. Först skall man ta sig till semi och sedan final. Det finns ju ett par lag som vill vara med och slåss om den där bucklan ;-)

Ja, Kallio känns som en skön värvning, men vi behöver inte honom för att slå Brynäs ;-)

Vad det gäller översättningen av den där mutta-meningen, så får jag väl be någon trevlig herre eller dam med finska språkkunskaper här på forumet att översätta..... Jag väntar med spänning;-)

Klinth: Grattis till en kanonvärvning!!Tar ni inte SM-GULD nu så lär ni aldrig ta det!!!37års väntan är över var så säker!!Grattis igen men vi hinner vinna på torsdag innan ni får supervärvningen Kallio!!Ei muuta kun hattu ylös pojat hyvin tehty Fröölunda!!!Du har väl någon finne i THN som kan översätta det till dig!!! ;-)

danoj:

kan tyvärr inte göra mer än hålla med dig =)

2-0 var en riktig granlåt, det är sånna mål man vill se när man går på hockey.

heh, sitter och kollar på matchen nu, måste säga att fyf*n va grant 2-0 målet var, kan bara instämma i vad kommentatorernas mästare arne hegerfors sade, "Det där var FRÖLUNDA SHOW!!" :))

Dragan 2k: Tyvärr är det ju ingen garanti med NHL även om han skriver på för nästa år också. Hoppas han tröttnat tillräckligt på NHL och stannar tiden ut. För det kanske är så att han vill spela på en plats en längre tid nu.

Såg i gps nätupplaga att Kallio ska skriva kontrakt över nästa år också. Om detta nu stämmer visar Frölundaledningen ännu en gång att man tänker långsiktigt (kan bli en del förluster efter säsongen) och att man är handligskraftig.

Trodde bara han skrivit på för resten av säsongen. Lite korkat kanske. Vem skriver på ett kontrakt för att spela 11 grundmatcher och en del slutspelsmatcher.

Men vi får se vad Frölunda säger på sin hemsida framöver. Då vet vi med säkerhet hur kontraktet är utformat och dylikt.

Dragan 2k: Känner verkligen igen det sen FBK:s säsong ifjol, att VF vågar gå framåt o satsa o, inte strunta i försvaret, men lägga tyngdpunkten på ett bra offensivt spel, just med tanke på att man har en enorm trygghet mellan stolparna i egen zon.
Sen att dessutom ha två målvakter av toppklass måste betyda extra trygghet, om nu situationen intfäffar att en av dem blir skadade, sjuka eller dyl.

Blir spännade att se om ni kommer slå det. Mål framåt kommer ni iaf inte slå, där e ju vi betydligt närmare för tillfället...men man vet ju aldrig, hockey e hockey.

Sebbe: Helt omöjligt är det inte. 11 matcher kvar. Än så länge 75 insläppta. För att slå rekordet får vi bara släppa in 24 mål på återstående matcher.

Det är väl det som är fördelen med 2 målvakter av toppklass. Både sporras av konkurrensen. Fördelen som ni säkert märkte i fjol och vi märker i år är att man som utespelare litar extremt mycket på sin målvakt och kanske vågar chansa en aning mer än man i vissa lägen borde. Efter år av målvaktsproblem känns det skönt med Lunkan och Norrena.

Dragan 2k: 35-10 e målskillnaden faktiskt på de senaste 6 vinsterna för FBK.
Ja tycker de flesta matcherna mellan VF o MIF har slutat oerhört målsnålt.
Tur att Wally vaknat rejält o visar lite storform. Mv-spelet har ju långt ifrån varit som ifjol. Då var det väl ungefär som ert nu...
Tror ni att VF klarar av att slå FBK:s finfina prestation förra året att bara släppa in 100 mål på 50 omg?

Sebbe: Tror att han motade 22 skott. Henke är suverän - helt suverän.

Visst ska man göra fler än 2 mål men mot Mif gör Frölunda inte många mål. Mif passar Frölunda dåligt samtidigt som man befunnit sig i en svacka efter jul men förhoppningsvis är formen på väg.

Däremot FBK:s 30-6 i målskillnad på 6 matcher är mycket imponerande.

Sebbe: Han räddade 22 skott.

Dragan 2k: ja det ska man, o helst med mer än 2 mål ;) Men Hadelöv storspela faktiskt idag. Likaså Henke, en fantastisk målvakt, 20 matcher o över 95 i räddnings%, helt makalöst.
Hur många skott fick han mota idag ? (hörde att MIF hade skjutit 17 efter 2 perioder)

Sebbe: Tack för gratulationen. Skjuter man 52 skott mot mål ska man vinna matchen.

Grattis till kvällens seger samt den utökade serieledningen...
Tur att det laget som bjuder på offensiv, fartfylld o rolig hockey står som slutsegrare i matcherna...

BORÅSINDIAN: Håller med. Hoppas att det liret som föranledde 2-0 målet smittar av sig på resten av laget och att man presterar mer sådant i nästa match. Jag kan, precis som Sannes, inte uttala mig så mycket om matchen då jag missade de första två matcher men enligt Text TV verkar matchen som helhet inte varit så extremt bra.

Skönt att man tar tre poäng. Det var behållningen med kvällens match.

Dragan 2k: 2-0 målet var snyggt. Dom vände ut och in på MIF i spel 4 mot 4. Bäst i dagens match tycker jag att Magnus Johansson var, med lite tur kunde han ha gjoer 1 eller 2 mål till. Hoppas vi tar Brynäs på torsdag.

sannes: Kul om Kallio är klar men väntar med att jubla tills dess att Frölunda officiellt tillkännagivit nyheten.

För övrigt känns Ahdrians uttalande om att vi är endast intresserade av spelare som vi kan knyta upp under en längre period som något kryptiskt. Om uppgifterna från media stämmer går man tvärt emot detta.

Men jag är inte den som säger nej till en spelare av Kallios klass. Hoppas han får en nytändning i Frölunda och öser in mål. Mål är som sagt en bristvara i dagens Frölunda, sett efter juluppehållet.

2 mål på 52 skott är lite tam utdelning men mot Mif gör man nästan inga mål. De har bara -9 i målskillnad trots tabellpositionen.

Skönt att grabbarna lyckades att vinna ikväll. MIF är alltid en svår nöt att knäcka.
Jag såg inte hela matchen (ramlade in lagom till första målet) så jag har lite svårt att ge mig på någon helhetsbedömning av matchen.

Brynäsarna borde väl vara nöjda ikväll, vi har ju hjälpt dom en liten bit på vägen, men på torsdag blir det inga poäng iallafall, det är jag helt säker på.

Stefan: jag menade iof så jag kunde se målen rätt så omgående :)
Men ok, då ska jag kolla lite i början med.

danoj:

Lehman från GP meddelade att man i veckan skulle skriva på kontraktet med Kallio..

och det var före matchstart.. så du behöver inte spola så långt =)

Grattis till segern iaf... den blev mycket rättvis tillslut...och några mål för liten.

Stefan: Det ska jag ta reda på om 30 min , då jag har kommit hem och kan se matchen som jag har spelat in.
Fast, finns kanske en liiiten risk att jag spolar fram till den 3:e perioden :)

danoj:

Först bör Kallio skriva på kontraktet innan han blir spelklar =)

Och Radiosporten har tydligen inte sett matchen i Scandinavium om han påstår att MIF försökte tråka ut VF...då det var en väldigt öppen match från första nedsläpp

Gött att vi spöade upp ryggsäcksmästarna från hobbydanmark.
Enligt christian olsson på radiosporten hade mif´s taktik att tråka ut frölunda fungerat i 2 perioder, som tur var funkade det inte i 3é.
Ska bli väldigt intressant att följa tomi kallio, när han nu blir spelklar, någon som vet?

Gött att Kallo är klar nu här det bara att hoppas att dom spöar malmö också.

oj!
läste fel, tyckte nån frågade efter länken till Jatkoaika...

Patrik87: nej det visste jag inte men ok.

danoj: Ja. En hel del. Det vet du mycket väl!:)

Patrik87: har vi klagat på det? :)

Ytterligare länktips.

Grattis till SM-guldet 02/03!

BORÅSINDIAN: Vad hjälper det när ni ändå INTE vinner guldet till slut:) Nej men seriöst; Grattis till en kanonspelare! Nu har ni förövrigt bara en finne mindre än HV, ett HV som ni klagar på för att vi har så många finnar, hehe.....

BORÅSINDIAN: så jäkla underbart, undra bara vems plats han kommer att, skulle gissa att luukonen får stiga åt sidan.

« · 196814 · »