Frölunda HC

SHL · 60623 inlägg · 3408 ämnen

Kristian Huselius

Sv: Kristian Huselius
liepins: va bra...men han var jäkligt bra på fotboll måste jag säga......dominerade nästan kan man oxå säga :)

sannes: blir ju lite konstigt när ni inte kan höra betoningen :)

mysmi:
Husse har väl spelat fotboll på rätt hög nivå om jag inte missminner mig. Valde bort bollen för en puck i sena juniorsår.

liepins: där ser man................nähä, nu ska jag nana...gonatt mina hockeyvänner :)

mysmi: Sant. Du skuttade nog hem av glädje.

liepins: Jag tror nog att du innerst inne ville vara i mysmis kläder, ikväll:)

emma1:
Haha..närå. Träffade han redan innan han stack till NHL då jag var med och gjorde en tv-intervju med honom. Min tröja är också signerad:)

liepins: Varför gillar du inte Husse då!? Det gör väl alla VF-fans?

Bengan-nr86:

Han är en jätteduktig spelare och allt. Inget med det att göra, men har mina orsaker som jag inte går in på här.

liepins: okej, själv tycker jag att Husse verkar vara en skjysst pojk. Själv tycker jag inte om Jörgen Jönsson... ;)

Bengan-nr86: Ingen riktig Frölundait tycker om Jörgen Jönsson. Han kan gott stanna där han é. vi vill inte ha honom.

Peter72: ne verkligen inte! skulle han komma hit skulle man vara tvungen att bli arg och det vill man ju inte bli... ;)

Bengan-nr86: Nej verkligen inte. Man måste gå efter GG mottot. aldrig hata bara älska. Men i fallet med JJ så får man nog tänka till lite.

Bengan-nr86: hur gör man för att chatta här???verkar gå trögt..visst tidpunkten ej den rätta...men va fan e ju en trogen indian sen födslen ..frölunda bb..gjorde en indian på axeln i sommras..det va ju nästan redan klart då..vilket lag frölunda hade i år..synd ikonen skaddad mot luleå..frölunda redan vunnit då....men va fan bättre sent än aldrig..har funderingar å flytta indian en till ryggen..kul ..hela ryggen...kostar ju inget kusin tattuerare..viva la frölunda..kram på er supporters..

theeagle36: Ja du det är bara att prat på precis som du just gjorde. resten kommer av sog själv skall du se. Se och lär. Läs gärna startsidan.

Peter72: I fallet JJ behöver man aldrig tänka efter.. skulle han ex börja spela i VF skulle jag sluta gå på hockey.

MoK GG: Hm, jag tror nog att du hade knallat iväg och kollat på hockey trots JJ.

sannes: Hade jag kollat på hockey då hade det blivit Mölndal eller Kållered eller nått. Jörgen Jönsson är det sista jag vill se spela i en indian tröja!

nu finns det ingen anledning att oroa sig för att han kommer att återfinnas i VF mundering i framtiden. Det är ungefär lika troligt att FBK:s nr 21 spelar i Göteborgs stolthet som det vore att se Mok GG flanera på Avenyn i Frölunda tröja med nr 21 på ryggen och Jönsson under numret.

Dragan 2k: Nej att JJ skulle spela i Frölunda är nog helt osanolikt. Hahah skön jämförelse :)

MoK GG: Där ser man, Mölndal, Kållered något bättre finns det väl...
Men som Dragan2k skrev, ingen risk att han hamnar i Frölunda.

Kul hade det varit och sett dig i Jönsson tröjan..........hihihi...

sannes: Mölndal e det väl inget fel på? Kållered ger jag kanske inte lika mycket för men Mölndal har jag faktiskt kikat på en del.

Mej i Jönssons tröja? Då får du nog ta livet av mej först

MoK GG:
Mölndal är heta. Höll på dem innan jag lockades till VF. En av de få här inne som stått upp och jublat då Mölndal piskade VF med 5-3 i Scandinavium för en herrans massa år sedan?:)

liepins: Jo höll på dom med innan men såg som tur var aldrig dom piska VF. Sen är det ju alltid trevligt fortfarande när det går bra för dom vilket det kanske inte gör just nu....

MoK GG: Det är säkert inget fel på Mölndal, jag har egentligen ingen aning om hur hockeyn är i Göteborg med omnejd, De lag jag hört talas om uppe ifrån mig är Mölndal och Kungsbacka

liepins: Mölndal har fostrat en hel del VF spelare genom åren och vissa av dessa har varit superbra. Det vet jag. hehe

sannes: Man får väl säga att det är hyffsade lag i lägre divisoner. Mölnbdal har dock ekonomiska problem och begärde ner sej själva en division.

MoK GG: Ja dom hade inte råd att spela i div 1.

Peter72: Synd det för GBG och VF skulle behöva en bra divisoon 1 klubb eller helst en allsvensk sådan i närheten.

MoK GG: Hade inte Kungsbacka också lite problem med spelare som inte fick spela i lagen osv.....

Det är nog många lag som har det lite besvärligt ekonomisk idag, tyvärr.

MoK GG: Tror dock att om Mölndal får reda på sinj ekonomi så kommer dom att ligga i div1. kankse inte så långt upp som allsvenskan men det räcker nog med ettan.

sannes: Dålig koll på KBA faktiskt. Men som du säger så dras nog många klubbar med problem ekonomiskt sett

Peter72: Eftersom dom har problem nu med ekonomin dröjer det nog innan dom får iordning på dne och ev allsvensktspel. Krävs ju lite mer för att vara i allsvenskan än i Div 1

MoK GG: Ja det verkar som om flesta av lagen i de lägre divisionerna litar på Bingolotto. kan domk inte fixa nåt annat i stället. Bingolotto kommer inte att vara för evigt.

MoK GG: Ja i allsvenskan reser man mer än i div 1. ligger mycket pengar förmodligen dom sparar på det.

Peter72: Får dåliga publiksiffror ställer nog till det mesta för klubbarna och svårt att finna sponsorer. Tror inte så många litar på att sälja bingolotter skall lösa allt :)

MoK GG: Jodå. det är faktiskt en del som har tagit med bingolotto försäljning i föreningens kassa. Vilket jag tyckwer verkar helt jä..a utblåst korkat. Inget fel i bingolotto så men nog borde man kunna hitta en annan källa att få in pengar på. Men publiksiffrorna ställer också till det. Är det inte ett intressant lag som spelar så är det inte kul att gå och titta. se även på VF om typ Malmö eller linköping kommer till GBG. Knappast fullsatt även om man hoppas varje match.

Peter72: Jo det är klart dom beräknar med Lottopengarna i kassan men det är ju liksom inga större summor som skulle rasera hela föreningen om dom tappad edet.

MoK GG: Nä i och för sig. men man skall inte ta upp en spel som en inkomstskälla i föreningen. vad är nästa steg? att dom börjar räkna med ungdomarnas veckopeng. (överdrivet)

Peter72: Bingolotto är ju ett sätt att få in pengar till föreningen som vilket annat sätt som helöst. Många små föreningar har ju så att varje medlem måste ex sälja 5 lotter och då vet dom hur mycket dom får sålt minst varje vecka och kan budgetera efter det.

MoK GG: Precis vad du säger. "måste". man måste väl ingenting. tänk om bingolotto lägger ner verksamheten när den går dåligt. Var får dom pengar då ifrån. tror inte att eklund kommer att ge från egen ficka.

MoK GG: Återstår att se hur det blir i framtiden med denna irriterande lottförsäljningen. Läste häromdagen att Bingolotta tappat 20& av sin marknadsandel samtidigt som folket satsar allt mer på att spela. Helt klart väljer man andra alternativ som kanske är roligare.

Hellre bomben och oddset eller stryktipset eller vad som helst framför denna Bingolotto. Även om idrottsföreningarna tar stryk.

Peter72: Nej men ex Mölndals hockey säge till sina medlemmar att som måste sälja 5st lotter per man... sen att BL försvinner känns inte troligt just nu. Men gör det så får ju föreningarna finna andra vägar

Peter72: Har för mig att Gertan sålt Bingolotto nu. Var det inte något holländskt bolag som tog över verksanheten eller är man helt fel ute igen?

Dragan 2k: dom har nog förstått att man vinner inga pengar på det. ser man på TV så är det folk i den övre åldersgrenen som vinner mest.

Peter72: BL har ju andra spel än bara lottotnumera sm drar in pengar.

Dragan 2k: det kanske han har gjort. då flyttar BL till holland i stället och hjälper sina föreningar där kanske. man vet aldrig.

MoK GG: Jo men som dragan sa så väljer folk att spela på annat i stället. Förenigarna måste börja räkna på att BL inte kan finnas för evigt.

Peter72: Jo dte är klart men BL har ju både skraplotter och spelautomater men inget finns för evigt.

Är det någon som vet vad det står på sm-buklan som Frölunda vann?

« · 289753 · »