Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians

« · 687523 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Bissett19: Ja det borde man göra... Trippingen den första? hur hamnade Ronnie raklång på isen så han var tvungen att trippa Brynäsaren?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Ring Synsam.......
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Borde stå Kompansation på ryggen på Vinnerborg. Eller Hemmadomare.
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Fy FAN! vilken enögd domare...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Tack Vinnerborg! Solklar Crosschecking missar han. Men inte trippingen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians

Nu är det som så att jag har en biljett till söndagens match som jag inte kommer att utnyttja, är sektion C som gäller. Biljetten måste hämtas ut senaste imorgon fredag, hör av Er till mig om Ni är intresserad.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Metal Guru: Det har väl varit målfest när slutspelet börjat dom två senaste åren för frölunda. 1-8 mot djurgården borta och 3-7 mot luleå. Så varför inte 2-11 =)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Det gör dom säkerligen men Brynäs har några som kan varva upp med kanske inte lika många och rutinerade som Frölunda spelarna men tror nog det kan bli mer kamå än m¨nga tror. Boork han e lurig han :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: Jo... men sett till matchserien. Det jag menar är att ett Frölunda i serien är ett helt annat mot ett Frölunda i slutspel. Gubbarna i VF har varit med förr, både inom och utomlands. Och om Brynäs spelat slutspelshockey dom 12 senaste matcherna som Dackell säger så har vi nog sett vad Brynäs kan prestera. Jag hoppas och tror att Frölunda drar på med hela motorn när slutspelet startar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Trots 4-0 i matcher så var det ganska jämnt om man ser till spel och resultat :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians

mok:

Om matchen faktiskt skulle sluta 2-11 är du inte seriös.
Tolkar jag det som... ;o)

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
58Ollie: Ni får gärna vinna 4 matcher på raken... det betyder ju bara att ni vinner dom 3 första i kvartsfionalerna sen tar vi resten :)

Du skriver matchen kan sluta hur som helst... kan den då inte sluta 2-11 :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
58Ollie: Det blir 4 raka för Frölunda. Vi har slagit Färjestad i SM final med 4-0 när ALLA trodde det skulle bli jättejämt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
men asså, 2-11, 1-8! ni är ju inte ens lite seriösa
denna match kan sluta hur som helst, men era tippningar är oseriösa
det är BRYNÄS ni möter, inte Björklöven eller Nybro
Brynäs är 2006 starkaste lag och har en god trend med en fin harmoni i laget

efter 19 kommer inte 20, ni hade 19 raka, vi nöjer oss med 4
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: Precis. Honken hade ju varit ett minst lika alternativ som Norrena var för Lundqvist. Han har rutin från landslaget, SM vinnare, kämpat i NHL. Det är ju en kanonlärare för Gistedt. Vi kan ju hoppas att det är sant iaf :)

Även om det är rätt otroligt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Precis tror ingen av klubbarna eller spelarna ger sej in i den disskusionen nu. Nu när Brynäs kom till slutspel o saker händer i föreningen kanske han stannar i Gävle likaväl eller drar till NHL. Oavsett vilken målvakt vi får så skall det vara en målvakt på topp som kan lära Gistedt saker o ting.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: Är det så att Frölunda gjort klart med en ny målvakt mot förmodan. Så kan det knappast vara Honken. Jag tror inte han skulle göra klart med en annan klubb när han och klubben jagade en slutspelsplats. Vilket dom måste gjort under tiden det blev klart. OM det nu stämmer.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Precis så skrev jag i Brynäs boken med har svårt o tro på det.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Jag undrar också att dom det stämmer på Brynäs plank att Frölunda gjort klart med en målvakt. Varför skickar man ut det till sponsorerna? Det är väl inte något man behöver göra förrän efter säsongen. Sponsorerna har ju ändå fullt upp med slutspel och allt. Låter klumpigt av VF om så är fallet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: Nä det hoppas jag verkligen inte. Inte undra på att dom är sveriges mest avskydda lag. Iaf tror jag det.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Det kommer det absolut vara tror jag med sådanna saker brukar Frölunda vänta med tills allt e över.... dom gör la inte som FBK :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: Nej det är ju oetiskt att börja värva från varandra i ett slutspel. Men det kan ju tänkas att dom haft kontakt med varandra regelbundet. Framför allt under tiden som Honken varit skadad från och till. Nu tror jag dock att det kommer vara tyst parterna emellan tills denna kvartsfinalserien är över.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Är dom intresserade så vet säkerligen Honken om detta.... läs Brynäs gästboken där nån säger att det redan är på gång Känns inte som nått Frölunda gör under säsong men man vet ju aldrig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: Kellgren får gå in till Honken direkt när Frölunda slagit ut Brynäs och kontraktsförhandla :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: ehhe det förklarar saken :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: Oj... läste ditt inlägg snabbt... såg inte att du skrivit Honken OCH Gistedt ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Finns ju inte en chans att Gistedt ensam kan dra ett sådant tungt lass redan nu han skall matchas in lugnt o sansat med en bra stabil etablerad målvakt som 1e målis.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: Jag tror inte Gistedt ensam ska dra lasset. Han ska matchas in som Henke. Därför tycker jag Honken skulle bra för Gistedt att dela jobbet med.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Den terorin har vi kört 1 miljard gånger redan men som sagt han skrev 1 års kontrakt men nu när Brynäs inte halkade ur som många kanske trodde kanske han satsar vidare på sitt Brynäs. men visst vore Honken och Gistedt en galant lösning inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Klinth: Vi plockar Honken från Brynäs till nästa säsong. Det är jag stensäker på. Han var väl nära kontrakt i höstas men då krävde han att få bli förstemålvekt men då var det ännu inte klart om Henke skulle dra västerut eller inte. Jag tror Honken skrev ett ettårskontrakt så att han skulle bli tillgänglig på marknaden efter säsongen igen. Och då om allt faller på plats så hamnar han i Frölunda. Bara en teori jag har...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Paddan: Mannen har en onaturlig förmåga att se loj ut. Han är ju inte dålig, men samtidigt långt ifrån så bra som man vill att en målvakt ska vara. En hyfsad tillfällig 1:års lösning, men något måste ju göras inför nästa säsong. Är han kvar då så blir jag mycket fundersam, om det nu inte är i kombination med att Gistedt få chansen ala Lundqvist/Norrena varianten. Men Salo är ingen Norrena... Nä, det är nog Frölundas Akilleshäl denna säsongen och detta slutspel. Men det är inte illa att ha en akilleshäl som trots allt hjälpt till och placerat oss som nummer 2 i grundserien. Tänder han till så blir det guld, annars kanske det inte blir mer än semifinal... Men dit kommer vi ju i alla fall. Inget ont om Brynäs, men i bäst av 7 så ger inte Frölundaseger ens pengarna tillbaks....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
piff: Tack för sammanställningen, det blev lite enklare då....;-) 2 - 3 blir det i Frölundas favör....
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Paddan: Han har iofs inte hållt nollan i någon match... Men ändå bra spel av honom.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
FreddanVF: Tja, förra säsongen sades det ju också vara Salos sista chans till SM-guld men inte såg han mer motiverad ut för den delen. Fast, det är klart, med era backar i toppklass så har han ju radat upp matcher där han inte släppt in ett enda mål...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Danne_l: Känns som att Leif Boork kan ha en eller flera rävar bakom öronen... dock vet jag inte om de har skabb... men i slutändan tror jag att ni tar hem denna kvartsfinal. Mitt tips inför morgondagens match är 2-6
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Paddan: Jag hoppas Salo spelar som i början av säsongen. Då täppte han till truten på mig som hade kritiserat honom. I år är det i stort sett hela backbesättningen som felat och inte bara Salo. Trots detta parkerade vi på en andra plats i stort sett hela säsongen. Dom plockar nog fram spelet nu. Plus att det är Salos sista chans att få ett SM-Guld och denna säsongen spelar han i ett lag med en ärlig chans. Det blir intressant att se hur det kommer se ut på Fredag och framåt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Paddan:

...ja han e glad. Alltid lika glad!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians

Danne_l: Var ni lika muntra i Timrå också som i Kempis?

Förresten, Tommy Salo kan inte hålla tätt, inte hålla tätt, inte hålla tätt...

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
piff:
FreddanVF har tippat 3-7 och inget annat!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Brynäs - Frölunda

Expertpanelen
Linnea 2-11
Klinth 1-5
Dragan_2k 2-4
Danne_l 2-6
mok 1-4

Utmanare
Frasse 2-2
mattias-74 0-3
brynästigern 3-3
claesw 4-2
Dream Team 1-8
piff 3-5
79 Andersson 6-2
mangan 1-3
Malmen 3-2
kentalalarsson 6-5
FreddanVF 2-7
dj_Walle 3-1
Alisandali 3-6

11/18 har tippat bortaseger
5/18 tror på brynäsvinst
2/18 tror på jämn match och sudden
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
dj_Walle:

På matchen i höstas, i Timrå, då var vi bara fyra stycken. Det du!;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
Eftersom alla "bra" resultat är upptagna så får jag dra till med 3-6 till Frölunda i första kvartsfinalen .
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mok: fan vad underbart att höra..
Fan, jag måste fortsätta jobba lite nu=/

ha det gott så hörs vi här på HS.
peace!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
dj_Walle: Lite mer än så skall du nog få sällskap av under denna matchen :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
mangan: Det låter helt kanon, var på Timrå-Frölunda, då var vi bara, Hör och häpna: 7 st...

Kul med lite fart och fläkt på bortastå=)

Peace!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
51 Roger: Nej GG rör sej oftast bara till dom närmsta arenorna som du säger men det finns andra som åker ändå.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
51 Roger: Goa Gubbar arrangerar resa på fredag, liksom Wild West Support och troligtvis även 08Indians.
Så det blir nog lite liv på bortastå även denna gång..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
51 Roger: Vi kommer=)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Brynäs IF - Frölunda Indians
brynasaren: Har väl ingen betydelse egentligen 4-2 eller 4-3
Kommentera

« · 687523 · »