Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Leksand - Frölunda!

« · 604934 Till forumet


Sv: Leksand - Frölunda!
Sannes: Skönt med lite powerplay för en gångs skull när tredje sätter igång. Helsike vad kul det hade varit om vi sätter en i det powerplayet. Haha. Snacka om utveckling. Från att spelat med decimerat manskap på isen under stora delar av andra perioden till att få lira med en man mer.

Det är en utopi. En bragd. Vi har fler spelare på banan - och regelrätt dessutom.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Dragan 2k:

Om jag fattade webradiograbbarna rätt, så var de utvisningarna rätt, men just Sundins matchstraff var de osäkra på.

Sen måste jag säga att de två som referarar hockeyn från Leksand är mycket bra.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Sannes: Helt vansinnigt att ge motståndarna sådana chanser att ta över matchen. Dessutom tröttas våra spelare ut samtidigt som värdeful tid försvinner. Fast å andra sidan vet man inte hur domaren är i matchen och om de var "korrekta" utvisningar - allstå de som följde Sundins matchstraff.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Schysst skottstatistik. Frölunda "vann" första med 16-4 och Leksand kammade hem andra med 21-7.

Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
2-2 nu, Leksands grabben kom helt fri från utvisningsbåset.

Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Metal Guru:

Japp, tur att det är Leksand, de spelade 5 mot 3 i över tre minuter och klarade inte av att göra mål. Ursvagt av Leksand och bra av Frölunda grabbarna.
Nu har dessutom Frölunda powerplay, det vänder fort i hockeyns värld.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Sannes:
Då är det väl tur att det är Leksand man möter.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Ronnie Sundin åkte på ett matchstraff, checking from behind. Om det var riktigt eller ej visste inte de däringa webbradiopratarna.

Och så skulle jag bli väldigt glad om Frölunda grabbarna kunde hålla sig på isen, nu duggar det väldigt tätt, för tätt.

Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Kort o gott...
2 - 3 Indianerna får jobba hårt för att ta 3 poäng
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!

Sannes:

Då säger jag 1-5.

Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
70 Rodrigues:

En brynäsare som tror att Leksand tar en poäng idag, undrens tid är inte förbi ännu... :)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Sannes: 3-3 :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Jag vet inte om någon är intresserad av de tippade resultaten, men jag fortsätter väl mina små sammanställningar tills någon protesterar. :)

Experterna:

Danne                  1-4
Klinth                   0-5
Dragan                 0-3
mok                     2-5
Linnea                  1-3

Utmanarna:

suffe                    1-6
Sannes                 2-4
mattias-74            2-2
Alisandali              3-5
Paddan                 1-11
Friman SR             0-1

 

Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
1-6 verkar la vettigt att statsa på...
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Rätt resultat i eftermiddag är 2-4.

Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Just nu är ett hundratal göteborgare på väg mot Leksand, vad gör man själv? Sitter på sunkjobbet, bah!
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!

0 -1 blir det.... Ni vinner på en som vanligt helt galn Kallio med hjälmen käckt på svaj rasslandes en handledare i tredje maskan nerifrån..... Den masken gillar därmed inte Masken alls.......


Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Paddan: Efter att ha sett slashingen, med tillhörande blodvite, på plats kommer det inte direkt som en chock för mig att han blev skadad.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Klinth: Intressant att se att Expressen hittat ett nytt ord för en treveckorsskada: "Skadechock".

Med såna kraftuttryck så kunde man ju förledas att tro att karriären skulle vara över för Plüss... eller att det åtminstone handlade om resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Klinth: Jag ÄR jag jag lovar. Och det dära ...du vet... kommer om än inte i utlovad utstyrsel men icke desto mindre... ja du vet...; )
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Linnea: När jag tänker efter så... Näe, faktiskt inte... Men det var väl inte riktat till mig förstås... trots det du lovat... som har uteblivit... typ "klick" du vet.... som jag kanske inte borde ta upp här... Hmm... Näe, vi skiter i den här diskussionen... Du är säkert det du utger dig för att vara... Vem skulle påstå att man var en henne om man var en han?

Men 11-1 är ju "ditt" resultat. vare sig du tippat det eller inte. Om du nu är du vill säga....
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Linnea: Jo, det får jag verkligen hoppas. Missförstå mig rätt nu kära du, ordet hennes står ju i bestämd form singular. Att det enligt dig är bestämt att bara du får tippa tvåsiffrigt var vad jag ville peka på.. ;-)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Dream Team: Vad f-n menar du med citationstecken då? Att jag är en henne är väl ett konstaterat faktum hoppas jag=)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Dream Team: Äh, jag har varit och skrivit och färglagt sagor tillsammans med brorsdottern idag, så lite ris får man väl tåla efter så mycket ros.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Paddan: Nu får du nog bassning av någon expertpanelsmedlem för att du snor "hennes" tips att det blir tvåsiffrigt... ;-)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Paddan: Tänkte först säga 11-1 då bara för att, men insåg att det resultatet nog bara kommer att gälla i Karlstad.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Alisandali: Bäst att skynda sig innan Chief slänger sig över resultatet. 1-11 tror jag det blir i morgondagens match (ja, även vad gäller den som vi spelar i Karlstad).
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mok: 3 - 5 till Frölunda i morgon , men hoppas att jag som vanligt tippar fel.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mattias - 74: Jo jag brukar ge Sjödin ponken beröm med men det var nog inte hans dag igår... frustrationen lyste igenom.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mok:

Jag berömde honom i går dessutom tycker jag han hänger med iaf lite :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mattias - 74: Glömde en sak... ofta börjar ju lag som från början vet dom är slagna eller blir infrånåkta spela fult av vissa anledningar... Brynäs gjorde det igår. Många armbågar som kom flygande som tur var träffade ingen. Sjödin var en stor syndabock igår.... dags han lägger ner om han inte hönger med och måste ta till sådanna grejer,
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mattias - 74: Den matchen har jag ingen aning om eftersom jag inte såg den men jag har inte på senare tid sagt att Leksand spelar fult :)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mok:

Tyckte di Leksand spelade fult senast i Leksand ? Tyckte du det kan du ju lika gärna ta på dig cyklopen igen för senast Behövde leksand inte spela fult eftersom vi blev ifrånåkta...
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Poffa:

Han använde inte kluban utan Armbågen och då är det antingen Charging eller Elbowing. Dessutom är ju inte sanny sveriges oskyldigaste spelare heller. Brynäsarna vill tydligen ha honom avstängd för en Tackling på arnio som enligt dom var ful men visst håller med om att Perssons utv kanske var lite onödig men specilellt ful vet jag inte.. Finns fulare saker och Pajen är ju inte känd som nån ful spelare.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mattias - 74: Vi ser fram emot detta måste jag säga :) Dock är det ju så att många gånger åker spelarna ut för en sak sen vad som hönde på isen 'är en annan... :)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Danne_l: Så är det ju men hade domaren blåst som han skulle så hade sådant spel inte fungerat överhuvudtaget o hade bara Frölunda åkt mer skridskor så hade det var kört tidigt i den matchen för Brynäs.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!

mattias - 74:

Nä, Niklas Perssons tackling på Sanny Sapiens kan man ju inte alls klassa som fult spel. Charging tog han det för, jag såg en checking from behind.

Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mok:

Leksand hade inte en enda utvisning igår som föregicks av " fult spel " :-)

Så imorgon kommer Leksand bjuda på propagandahockey och skönlir :-)

Salo lär få det svettigt :P
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mok:

Höll ju dock på att löna sig så jag tror att det är en spelstil vi kommer få se igen.

Det gäller ju för såna här lag att hålla nollan så länge som möjligt för dom vet ju att kontringstillfällen kommer dyka upp. Skulle däremot Frölunda få in ett par puckar i inledningen lär ju man bli tvungen att börja spela istället och då är det kört. Då hänger man inte med.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Linnea: Tur det var jag som tog det så det hamnar på rätt ställe iaf så kan du koncentrera dej på något annat :)
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Friman SR: Jo vi som Frölundaiter har ju våra egna erfarenheter av Bork men trodde den spelstilen hade dött ut men ack så fel man kunde ha. ALdrig har jag sett ett så trist o fegspelande brynäs.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mok: mok: Det är då själva f-n att jag alltid ska vara sist ut att tippa, och att det alltid är du som snor mitt tänkta tips=) Skämmes ta mej faan! ; )
Hugger till med 1-3.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mok: Tråkigaste du sett... Chefen för det laget heter Boork och då blir det nog så.....
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mattias - 74: Hoppas bara daladansen inte liknar den "dans" som Brynäs försökte med igår för det var fanimej det tråkigaste jag sett på länge och sen att slasha sönder Pluss ... ja det säger allt. 5-2 till Frölunda imorgon trots det.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Klinth: 0-3. Det var nära senast. nu jäklar ska Salos nolla komma.
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
Danne_l: NU kommer Salos 0:a.

0-5, och det med sargad trupp....
Kommentera

Sv: Leksand - Frölunda!
mattias - 74:

Jämn match? Sämsta jag hört:)

Frölunda vinner utan problem. 1-4.
Kommentera

Leksand - Frölunda!
Startar en ny tråd om Lärdagens drabbning....

Leksand såg riktigt bra ut idag mot Timrå och på Lördag lär det dansas daladans i ejendals...

Jämn match att vänta men jag tror leksand drar det längsta strået, indanerna åker hem till sina indiantält med 1 p.. 3-2 efter sudden...

Go Stars......
Kommentera

« · 604934