Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Lillis, vara eller icke vara?

« · 783663 · » Till forumet


Sv: Lillis, vara eller icke vara?
General_Moisio:

Tror jag också, maken till vinnarskalle och inställning får du fan leta efter !!
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
mattias - 74: Jag tror att Frölunda kan få ett lyft om dom tar hem Joel igen.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
mok: Precis som jag jag skrev, Frölunda har inte kunnat ersätta dom riktigt tunga namnrn. Trots att man värvat spelare som Steve Kariya som jag själv trodde skulle bli en riktigt grym spelare, men tycker mest han har varit en besvikelse så här långt. Sen trodde jag mycke på Johan Ryno också men han har heller inte visat speciellt mycke, tur att Timrå inte värvade honom.

Kändes som Joel bar Frölunda på sina axlar under stor del av säsongen tillsammans med Niklas Andersson och Tomi Kallio.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Dream Team: nej de gjorde jag inte.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Stigsson: Jepps men kanske lika bra det han verkar ju inte gjort så mycke nytta ändå tycker jag. I varje intervju har han ju sj'älv sagt "det bestämmer Lillis", "Lillis tar ut laget". 2 nya röster kanske är vad vi behöver. Sen kanske jag hellre hade sett att Calle gick ner ett steg och varvade upp och kommer upp som ass tränare framöver.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
General_Moisio: Precis att sparka Lillis är ju det enda dom kan göra. Bäckman kan ju gorma och skrika och kanske peta ner dom spelare som är för dåliga för tillfället kanske funkar det kanske inte det får framtiden bevisa. Vi har en enormt viktig vecka framför oss när ES startar om nästa torsdag. Möten med lagen som ligger precis över oss. Vinner vi dom flesta där kan vi gå upp nån placering och kanske få det go i laget som faktiskt finns där vissa stunder.

Frölunda tappade för många viktiga spelare som dessutom hade ett stort hjärta för Frölunda givetvis ställer detta till det. Joel i all ära men tror inte han ensam kan göra mycket åt Frölundas sits. Resten måste lyfta sej. Joel skall harva kvar i AHL och kämpa sej till NHL. Han skall inte ge upp ännu o har han bara hälften av brorsans envishet så vet jag att han aldrig kommer ge sej.
Kommentera


Sv: Lillis, vara eller icke vara?
General_Moisio: Du följde hockeykväll i måndags va?
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
General_Moisio:

Tycker frölunda skall ta hem Joel och ha nån i laget som sliter och ha inställning och hjärta för det finns det ingenting av i årets Frölunda!! Kallio och pluss samt nån enstaka till men det räcker liksom inte!!

Bäckman ist för Lillis tror jag inte på Lillis är mer erfaren av Elitserien också nu på senaste åren men hoppas jag har fel!!
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
mok: nej de har du rätt i, de är betydligt enklare att sparka en tränare en att sparka hela laget, men som sagt de är knappast Lillis fel att de går dåligt för Frölunda och inte tror jag de kommer gå speciellt mycke bättre bara för att dom köper in Pelle Bäckman säsongen ut.

Känns som Frölunda ska vara glada om dom överhuvudtaget kommer till slutspel detta år. Jag har funderat bra länge vad som kan vara anledningen att de går så dåligt för Frölunda men kan inte riktigt komma på den verkliga anledningen, kan ju vara så att saknaden efter Jari Tolsa, Joel Lundqvist, Tom Koiviusto(ursäkta stavningen), Peter Högardh, Johan Witehall, känns som Frölunda inte riktigt har kunnar ersätta dessa spelare till 100%.

Jag tror dock att byte av tränare inte kommer att hjälpa Frölunda speciellt mycke, tror dock att dom kommer missa kvalserien men samtidigt blir de heller inge slutspel.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
General_Moisio: Fel o fel... vad tycker du Frölunda skulle gjort i den situationen dom nu befinner sej i? Köpa nya spelare lär ju inte lösa upp denna soppa dom hamnar i.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Jag tycker Frölunda gjorde fel som sparkade Lillis. De är inte hans fel att de går dåligt för laget. Köp nya spelare istället!
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Bissett19: Som vanligt när VF är i kris behöver de folk som är uppfostrade i FBK :-)
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?

audiblegiraffe: Grattis kanske är lite tidigt att säga,tycker Pelle har sett lite trött ut de senaste åren,kanske är det avsaknaden av Elitserien.Han kanske tänder till ordentligt nu,för det är väl just energin i båset som är Pelles adelsmärke sas.

Förresten det är väl inte första gången Pelle ersätter Lillis,det var väl han o Gunnar Johansson som efterträdde Lillis o Wikegård när dem fick sparken från MIF,eller är jag ute o cyklar?

Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Bäckman är en fantastiskt bra tränare. Om ngn kan vända på skutan så är det han. Grattis.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Salle: Det har även bekräftats på frölundas hemsida.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?

Salle: Från www.sr.se/radiosporten

16:03 | onsdag 8 november 2006
Per Bäckman ny tränare för Frölunda

Frölunda Hockey Club och Per Bäckman har på onsdagen kommit överens om ett avtal som gäller resten av säsongen.

Per Bäckman går med omedelbar verkan in som huvudtränare för Frölunda Indians A-lag. Per Bäckman kommer närmast från tränarjobbet i VIK Hockey i Västerås.

Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Dom sa på radiosporten nyss att Pelle Bäckman tar över tränarrollen i Frölunda.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
mattias - 74: Möjligt det har ju hänt en gång förut att 8:an har tagit Guld.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Svanru:

Frölunda kommer 8:a i serien sedan visar de sin klass som de trots allt besitter och vinner SM guld, kom ihåg vart ni läste det först :)
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Tydligen har man även bänkat första kedjan och satt in sina berömda juniorer istället. allt enligt Aftonbladet + Expressen
Jag säger bara det viva VF´s juniorsatsning den dög bara så länge det gick bra. nu spelar de i USA eller i Kållered.
Skämt och sido vi komer säker att sparka Melin 5-6 plats duger inte!!
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Danne_l:

Jag hade gärna sett att de behållt lillis efter uppehållet, tror att Frölunda får svårt och hitta en lika bra tränare med det kunnandet och de ledaregenskaperna! Nej detta ver fel beslut tycker jag!
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Huge: Frölunda vänder detta här.med eller utan Lillis,synd att de måste sparka honom bara..spännande å höra vad de pratat med Conny om!!??
Står han i båset snart igen????Tror inte det,men man vet ju inte..Hans hjärta brinner ju för Frölunda.."Goa gubbar är ni allihopa=)
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
slashpuppie: Ok, även jag är lite förvånad över att det sett ovanligt virrigt ut i vissa matcher. Däremellan spelar ni ju helt godkänd hockey, för att inte säga bitvis riktigt bra. Det tar oftast något år att fasa in nya spelare, speciellt när dom ska ersätta en väloljad vinstmaskin. Trycket på de nya spelarna ska man heller inte underskatta, då dom ju har allt att förlora och i princip inget att vinna.
Ni spelade ju dessutom en bedrövlig hockey under hela försäsongen.
Även om detta inte gav ngn helt rättvisande bild av läget i laget, så var det nog ändå en liten fingervisning om att allt inte stod rätt till. Tror säkert att både Lillis och spelarna tog försäsongens insatser på stort allvar, men att man kanske trodde att det skulle ordna upp sig, när det väl gällde och spelet om poängen började. Tyvärr så verkade det som att seriestarten istället förvärrade problemen, och den onda spiralen var ett faktum.
Tycker annars att det är Kjellgren som ska bära det mesta av hundhuvudet, om nu ngn skall "hängas". Och som sagt: tränarens roll i dessa lägen är överskattad, utan det mesta hänger på spelarna själva och deras agerande.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Huge: Vi är väl medvetna vilka tapp vi gjort och jag tror ingen här har överskattat laget. Däremot är vi kanske lite förvånade över att det så dåligt som det gjort...
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
audiblegiraffe: "Lillis körde Malmö i botten och nu var det dags för Frölunda.. bort med honom och låt honom inte träna ett elitserielag igen."

En av de mer obegåvade analyserna man läst.
Tränarens roll i dessa lägen är oftast mkt överskattad, men det finns väl knappast några alternativ, i det korta perspektivet.
Du tyckte förstås också att Lillis hade kör Frölunda i botten, när ni tog guldet för två år sen?
Koivisto och Odågan har inte på långa vägar blivit ersatta med fullvärdiga spelare. Lägg till hela dragkedjan, som stod för mkt av engagemanget och farten i laget, så har du de viktigaste orsakerna till att Frölunda numera är ett lag i mängden. Du och många andra fans har helt enkelt överskattat laget från start, och inte insett vilka tapp ni har gjort. Kom ner på jorden igen, och ni märker att det är tufft i ES vad gäller styrkan mellan lagen.
Lag som SAIK, Mora, Malmö och Djurgården har ni absolut kapacitet för att hålla bakom er i tabellen,men sen blir det tufft. När ni insett detta, så är det nuvarande tabelläget egentligen inget att oroa sig för, då det återstår mkt av serien.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Guinness:
Ja det skulle se ut det =)
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Sladjan kan kanske briljera i erat bås?
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Danne_l: Märkligt nog ökar populariteten i takt med att målen trillar in bakom den för dagen dittvingade Indianen.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Frisco:

Låter bra. En egen fanclub uppe i Foppas hemtrakter, känns fint det.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Linnea: Ta med dina betyg och en borrsväng så hivar de nog fram ett fett kontrakt på en gång.

Hoppas de tar in nån ny, ung tränare med lite kul idéer som kan överföra glädjen och sprittet i benen från träningsisen in till matcherna.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Danne_l: Vi stöttade dig från sektion 401 i lördags.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Danne_l: En rättvis fördelning som jag köper rakt av. Frågan är väl om någon annan gör det; )
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Paddan:

Du missade min Salo-kampanj för några dagar sedan? Jag lobbade för honom framför Gistedt, på lång sikt.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Linnea:

Du som tränare, bullar och VIP-kort till mig!
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Danne_l: Kan ni inte göra så att ni anställer Tommy Salo som tränare. Då slipper du väl oroa dig för att han ska kunna ställa till det för er... ja i varje fall som målvakt.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
mangan: Ja och dessutom pluggar jag ju Ledarskap, Coaching & Sport Managemant så jag tycker att jag vore ett givet förslag.

Nu tror jag ju kanske att de har fått höra mitt hemliga recept från andra håll under hela säsongen, men inte fått in det i huvudet. Lobotomi hade ju helt löst det problemet; )
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Linnea for coach, helt enkelt. Du har ju receptet. Man måste sluta tänka på poäng och streck och bara gå ut och köra. Sen får man analysera tabeller och andra lag efteråt.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Poffa:

Javisst är det så. En spelare i laget sa det själv till mig idag att det finns så mycket kvalitéer i laget att bara om spelarna kommer upp till normal nivå så kan laget gå långt, får man dessutom ihop dom till ett lag kan det bli hur bra som helst.

Någon, vänlig starta motorn och koppla in turbon sen!
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Poffa: Förhoppningsvis har du rätt. Att nåt var tvunget att hända är vi nog överens om allihop, och nu blev det Lillis som fick gå. Bara att gilla läget och hoppas att grabbarna känner att de kan börja om.

Mitt förslag var ju som jag sa att lobotomera samtliga så de slutar tänka på poäng och blir handlingsförlamade, och börjar spela på känsla och instinkt. Drastis times calls for drastic measures..; )
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Linnea: Å andra sidan är det så att även kortsiktiga effekter kan vara det enda som behövs för att få igång dieselmotorn Frölunda. Några vinster, en ny röst och genast blir det mer fart, mer vilja och mindre funderande. Det kan vara det som väcker Frölunda ur sin Törnrosa-sömn.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Helt rätt gubbe måste in, precis som du säger. En frisk fläkt som kan entusiasmera och jaga på gubbarna.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Danne_l: Jag håller med du. Vete fan om de löser något att sparka tränaren och ta in någon ny. Känns som att risken att förvirringen bara ökar är stor. De kortsiktiga effekterna, ett par matcher eller så, kan säkert bli positiva, men i det långa loppet är det nog inte i tränarfrågan problemet har funnits. Men den som lever får se...
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Danne_l: Hur kan det bli sämre än vad det redan är? Helt omöjligt. Det kan ju bara bli bättre.

Lillis körde Malmö i botten och nu var det dags för Frölunda.. bort med honom och låt honom inte träna ett elitserielag igen.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
mangan:

Jadu, var det här verkligen bra tro. Hoppas innerligt de hittar ett bra namn att ersätta med annars är jag rädd detta kan få en negativ effekt.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Helt rätt agerat. Bort med oduglingen och låt Calle Johansson ta över rodret... in med ngn annan än Westblom också..
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
mangan: härmis ;)
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Svaret på trådfrågan: Icke vara. Se länk.
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
Danne_l: Om jag ska kommentera ämnesrubriken så blir det "icke vara" då. Kunde nyss läsa att Lillis blivit "arbetsbefriad"
Kommentera

Sv: Lillis, vara eller icke vara?
mangan:

Njae, det känns som det minsta problemet om jag ska vara ärlig.
Kommentera

« · 783663 · »