Linnea & Danne_l : Det är ju bara matcherna mot Djurgården som ger "garanterad" utklassningsseger. Man ju önskar gärna ett "välkommen i klubben"... *host* =))
Danne_l: Hehe.. det är väl omvänt livtag, eller nåt vad gäller TIK kontra VF mot MIF. Vi har väl den inte alltför trevliga erfarenheten att ha torskat med typ dom siffrorna... Tack, det var nog lite på sin plats, tyckte jag! ;)
Linnea: Missförstå mig rätt, snälla!!! =) Pratade ju givetvis om tiden när farfar fortfarande var ung, ungefär. Eller iaf på den tiden då Timrå harvade på i samma division som VF gjorde i slutet av -80-talet, och fick möta storheter som Lejonström, Järved och Bergnäset. Storsegrar var väl något enklare att ta då. Men det känns ju bra att få vinna stort även i elitserien, ja, annars kanske längtan tillbaks blir för stor... eller inte.. ;)
Det skulle inte förvåna mig om det blir förlust på söndag eftersom jag är på plats i Scandinavium, har precis beställt en biljett, första matchen live för denna säsong.
Men trots detta så är jag optimist och tror på en Frölunda vinst med 6-2.
Danne_l: Fast å andra sidan så måste det väl då vi ändå är inne på temat utklassingssegrar, Frölunda kontra Timrå, nämnas då TIK i mars 1975 spelade kallingarna av hemmalaget och vann med 12-1! Ledning 7-0 efter första... ;))
Nån som har fler storvinster- eller förluster på lager..??
Hmm. Storvinster och storförluster. Den senaste storförlusten som jag minns med obehag är debaklet mot Malmö med 10-1 hemma för några år sedan. Vår 5-0 torsk i Globen häromåret har etsat sig fast i minnet också.
På pluskontot har vi givetvis 8-1 segrarna mot Dif i färskt mannaminne. Malmö och Modo vinsterna denna säsong finns även de med.
Dragan 2k: Hehe.. jag kontrar med nåt mer verklighetsbaserat, kanske. Södertälje - Frölunda 19-2 (1959).
På tal om Broström tidigare så fanns ju även Emil Mezaros med i VF på den tiden. Faktum är att jag vid nåt tillfälle då för allra första gången på plats hörde låten "snickarboa" passande nog spelas upp i ladan då just Mezaros blev utvisad.. Bara en liten detalj, sådär.. ;)
Jag ser att expererna börjar darra. Att det tippas så skilda resultat hör inte till vanligheterna. Själv tror jag som sist dvs 4-0 till hemmalaget. Tänk på att det är 4-0-årsjubileum..... :-)
Hejhej! Jag slänger väl in ett tips här jag också...om jag nu får vara med. Frölunda-SSK 5-0.
Kan tillägga att jag är bra på det här. Vann en keps i lule hockeys tipstävling förra året eftersom jag ledde efter fem omgångar. Sedan ville jag inte vara med längre eftersom det gick rykten om att den bäste efter 50 matcher skulle vinna en matchtröja med Lulespelarnas autografter och nån sån ville inte jag ha. Var nog illa med kepsen.
Men sånt där går förhandla om .. Själv fixade jag två sittplatsbiljetter i COOP istället för en keps när jag plockade delvinst. Sen att dom la ner tävlingen när jag ledde med inte alltför många omgångar kvar gjorde iofs att jag aldrig fick veta hur det skulle gå med att förhandla fram nåt kul i slutet. :)
Dysso: Om en delvinst gav dig två sittplatsbiljetter borde en totalvinst nästintill ha gett dig ett säsongskort. Å andra sidan vet jag inte om jag skulle se det som en belöning att få se alla Luleås hemmamatcher...de är bara sevärda när Frölunda är på besök =)
Slutresultatet Frölunda - Södertälje: 4-1
Expertpanelen visar vägen och reducerar, se det som avgjort redan nu!!!