Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Sandberg - Goa Gubbar

Sandberg - Goa Gubbar
Sampan” häcklades av Goa Gubbar-klacken – gänget som annars slår sig för bröstet och påstår att man aldrig hatar eller hånar utan bara älskar.
– Visst hörde jag glåporden. Men jag förstår inte varför. Jag gjorde sju år i Frölunda och har inget otalt med klacken

Sv: Sandberg - Goa Gubbar
Stefan: Glåpord är väl att ta i. Det enda jag hörde var:
"Skjut på Sandberg lätt o göra mål".
Finns värre saker att skrika:)

Visst finns det värre saker att sjunga, men det skulle aldrig falla mig in att hyckla en f.d lhc'are som inte har något otalat med klacken eller cluben på något sätt.

Det var ju knappast sampans fel att det stod 5-1 efter första, eftersom våra backar agerade tamt framför målet.

Jaja, var expressen erfarar så är sampan iaf landslags aktuell och kommer att finnas med i karjala cup.

Jag hörde folk skrika det ena och det andra om han som t.ex svikare och så, det är beklämmande, han är en duktig målvakt och har gett oss sju år av sin hockeykarriär, nej fy fan för dem som sa något!

rayar: "svikare" är väl ändå ett ganska milt uttryck för att vara skriket mot en hockeyspelare?

Skulle detta vara sant med Sampan så är det pinsamt av er klack. Klart slut. Fråga Mange J om han hört något negativt i Linköping. Kanske "Fan Mange, måste just du avgöra"... Och Mange lämnade cluben under lite konstigare omständigheter än vad Sampan lämnade VF.

Fortsätt med att bara Älska, det är bra mycket trevligare och vinner mer respekt. I alla fall hos mig.

Hen-rink: Tyvärr finns det alltid några som vill ha uppmärksamhet och skriker massa onödigt. Är dessvärre så i många sporter.

Hur som helst så tycker jag det är korkat att häva ur sig massa strunt till en spelare som har gjort så mycket för föreningen och dessutom blivit hyllad ett antal gånger.
Men förmodligen så tål dom väl inte att Sampan har lyckats så bra.

rob: Missförstå mig rätt, jag personligen tycker det är löjligt att skrika dessa saker. För mig personligen är Sandberg en favorit, både under och efter tiden i Frölunda. Hoppas verkligen han får chansen i landslaget. Det är han värd.

liepins: "Skjut på Sanberg lätt att göra mål" har GG skrikit flera matcher inan för att trigga Sampan. Denna gången stämde det och nån gjorde en stor affär av det. Sampan ör fortfarande en stor favorit.

MoK GG: tja är det inte värre än så så är det väl inget att göra nån höna av. Det låter värre när man läser expressen och sampan själv är besviken på publiken. Jag tror nog säkert att han kan ta små gliringar, så jag undrar om det inte hördes något annat från lätarplats... Eller också är det som vanligt ett framprovocerat uttalande av nån sensationsreporter.Vad vet jag. Jag vet bara att Sampan är Kung och att det är olyckligt att han ska göra en halvkass insats just i Göteborg. Synd att vi har vår andrekeeper på inskolning efter skada i Halmstad. Han skulle säkert fått komma in redan i första annars. Som sampan själv sa - jag kan inte drömma över att gå ut och lämna över ansvaret till en junior (Joel Davis 17 år). Det visar på storhet, och han är hellre beredd att stå och ta skit en dålig dag än att låta en ung kille komma in i ett omöjligtläge och mot ett så bra lag. Det skulle kunna knäcka vilken talang som helst. (Alltså, det kanske hade varit rätt att sätta in honom, men Sampan ville inte grina ur och smita från isen och slänga över ansvaret på en junior.)

Nä nästa gång får ni hylla en av sveriges bästa målvakter som faktiskt ni har stor del i att ha fostrat i VF. Var stolta och inte larviga.

Hen-rink: Vi brukar hylla sampan när VF möter LHC, Skönt att se att Sampan kan göra en dålig match mot VF nångång han har ju en förmåga att storspela och stoppa allt.

MoK GG: Härligt att höra! That's the spirit!

Hen-rink: Gött att se att han blöev uttagen till Tre Kronor för det är han värd. Undrar bara när dom skall plocka ut Henke...

MoK GG:
Håller med, borde satsa på Liv och Lundqvist.

MoK GG: Tyvärr så spelar det nog in att han "bara" får stå varannan match, man verkar inte ta hänsyn till räddningsprocent..

Cluben LHC: Jo Lunken borde ju skolas in och lära sej i turneringarna. Han antas ju vara framtiden. Sampan är ju bra men kommer väl

MoK GG: Jag tror att Lundqvist tid kommer om ett par år... men han får se upp om ytterligare nåt år för då tror jag vår andrekeeper aspirerar på en plats också. Sperrle. En Salo kopia i spelstil. Får han bara chansen att spela de närmsta 2 åren så kommer han ta den. Men frågan är om Sandberg måste bryta benet eller nåt för att grabben ska få en chans i Linköping. För er som inte känner till honom kommer han från Arboga och anses vara en av de största målvaktstalangerna i sverige. Just nu rehabiliteras han I Halmstad Hammers några matcher för att komma i form efter en fotskada.

Hen-rink: Har Henke bara lite tur så kan han allt få vara med i någon av dessa CUP-matcher som spelas i vinter. Hardy brukar ju ha en tendens att prova sig fram lite under dessa matcher.

Frågan är bara hur intresserad Hardy är av att hitta 3:e målvakter till Tre Kronor inför de matcher som verkligen gäller. Vi har ju skapliga målisar i NHL ;-)

Klinth: Som sagt... vi har ju 3:e målis i nhl också... liksom... Men ingen av dem är säkert speciellt roade av att vara det. knappt 2:e målis. Frågan är väl om de längre är intresserade att vara första i de rötna vm-turneringar som numer spelas.

Hen-rink: Låter ju bra att det finns lite att ta av å¨målvaktsidan med. Sandberg kan ju inte ha många år kvar tycker man och då kommer väl chansen. Frågan är om det är för sent bara.

« · 146910