Frölunda HC

60362 inlägg · 3398 ämnen

Silly Season 10/11

1268382 · » Till forumet


Sv: Silly Season 10/11
Paddan: Dagens konstaterande...?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Paddan: Dom har inte förlorat någon match än heller ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Paddan: erm, det är det väl ingen som har gjort?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dragan 2k: Äh, ni har inte vunnit en enda match säsongen 2010/2011 än...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
lu93rowa: Det här är nog ungefär samma situation som när vi värvade in Andreas Karlsson och Riku Hahl. Efter att Karlsson skrev på trodde man inte på Hahl.

Det kommer en till. Frågan är bara vem och när. Hoppas även jag på Bergenheim men frågan är om vi har pengar....haha. Nu var jag där igen. Vi är Frölunda. Klart vi har pengar.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dragan 2k: beror på om det gör att de blir mindre chans att vi får bergenheim. har hellre bergenheim än pyörälä
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
lu93rowa: Fy fan vad gott. Underbart. Jag hoppades att han skulle komma och nu gör han det. Och vips var ångesten borta
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
rackham: nä pyörälä klar nu :)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Dragan 2k:

Är ni inte klara med truppen?

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
börjar bli less på att vänta...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Så var ytterligare en dag snart slut och likt dagen innan har man väntat en hel dag förgäves för att se vilken spelare som har skrivit på för klubben och möjlighet att införliva de höga förväntningar man har på honom genom att überfloppa.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Dragan 2k:

Herregud, en dyr klänning att använda vid speciella tillfällen!

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dream Team: Hehe. Där blev det visst ett fel - så länge det står korrekt på kontraktet med Pyärlöläläölä och Frölunda bjuder jag på den felstavningen.

Har skrivit hans namn så ofta och stavar aldrig fel men nu gjorde jag det. Får väl se om Pjörälalärlöla blir Frölundait. Vi hoppas att han blir det men en spelare av Pyaöräalas kaliber borde nog vara rätt hett stoff i KHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dragan 2k: Tänka sig vad svårt det ska vara att stava till P Y Ö R Ä L Ä... :)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
lu93rowa: Skitsvårt. Jag kan bara säga vad jag hoppas på och det är Bergenheim och Pyröälä. Men med tanke på hur länge man väntar så jobbas det nog på riktig kvalité.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dragan 2k: vilka tror du nyförvärven kommer vara?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
rackham: Jag vet du menar tror jag. En kvinnlig sådan som numera går runt med en Brynäströja - Ove Molins går snacket om här nere.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Dragan 2k:

Jag känner en Frölundait men hon pratar vare sig hockey eller Frölunda.

Det är inte intressant med Frölunda just nu alltså. = )

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
lu93rowa: Visst är det tragiskt. Men det blir för hoppningsvis lite mer liv efter att vi gjort klart med de sista pusselbitarna vilka de nu kan bli.

Samtidigt är vi inte alltför många Frölundaiter härinne. Det är väl jag och du då.

Vart övriga är vet jag inte. Kanske är de ute och grillar vid Delsjön?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
ingen kommentar sen 30 maj...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Dragan 2k:

Nygamla direktiven...?

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dream Team: Nubben har hockeySveriges svåraste jobb. År av problem ska lösas. Vi har gjort allt snart. Satsat på hemvändare, sparkat folk, rekryterat folk, värvat stjärnor, värvat unga talanger, anlitat tränare, sparkat tränare, värvat fel, värvat rätt.

Hoppas dock att man är på väg att göra rätt nu med de nya direktiven som man håller på att implementera.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

73Sjöbba: Den naturliga frågan på det är förstås varför det inte går bättre? Var nånstans är det som Nubbens lagbygge haltar?

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
skalpjägaren: Att Frölunda har gjort en enorm storsatsning har väl bara undgått några få. Utan att veta några siffror på hur stor klubbens spelarlönsomsättning är så behöver man knappast vara någon raketforskare för att räkna ut att den har kostat en hel del. Att klubben sedan säkert har den största plånboken av alla lag i ES har väl gjort det lättare förstås
Vad blev det för resultat i budgeten mån tro?

Jag tycker att det påminner om Modo under lockoutsäsongen, iaf på det sportsliga planet.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
spud: Hur är det med läsförståelsen? Artikeln handlar inte om att det skulle vara moraliskt fel att värva dyrt utan poängen är att frölunda värvat dåligt. Tycker du något annat?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
73Sjöbba: Du kanske har lust att förklara vad skillnaden skulle vara?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
lu93rowa: Blir nog kanon med Lill-Kenta. Undrar vad han gör efter jul.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
73Sjöbba: Ne jag ser ingen skillnad, VF köper efter sin plånbok som ALLA andra gör, inkl TIK. Att VF har större plånbok än er och oss gör de knappast till värre än nån annan.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
spud: Du ser ingen skillnad då?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
pucksnack: Jag vill inte verka petig. Men pyrret lirade aldrig under kenta.. (Så där har "Hövdingen" fel.) Han kom året efter kenta stack.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
73Sjöbba: Vilket lag har inte gjort det då?
Kommentera


Sv: Silly Season 10/11
Kempe: blir nog bättre nu med kenta :)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
lu93rowa: Får ni Mika är det bara att gratulera! Hoppas ni isf förvaltar honom bättre
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
pucksnack: hoppas de :) men vill hemsk gärna ha kvar olimb
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
lu93rowa: Där håller jag inte med dig =) Mika är Nubbens favoritspelare alla kategorier och denna spelare kan spela både center som ytter och då både olimb och A Karlsson ryktas bort så är nog Mika närmare än vi kan ana.. vänta får du se =)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
pucksnack: tror ja knappast om jag ska vara ärlig. tror bara han kommer ifall pettersson sticker inte annars. snart kommer timrå fansen och stormar forumet med sura kommentarer haha
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Det blir Mika Pyörälä.. pucksnack.com
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dragan 2000: Jag får gratulera till ännu ett inköp av en brynäsmålvakt. Först Benny Westblom. En lång stund senare Johan Holmqvist. Nu Joakim Lundström. Har Frölundas veteranlag intresse av att värva Hasse Dahllöf?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dream Team: Mmm. Har själv läst Eliteprospects. Enligt en kommentar ska han tydligen varva spel mellan Borås och Frölunda och vi kommer ha två alternerande andra målvakter i honom och Pontus Hansson.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dragan 2k: Från Gavloe ursprungligen. Född -84 och har de senaste säsongerna agerat kvalserieräddare åt Sundsvall Hockey i Hockeyallsvenskan. Säsongen som gått gick detta dock inte så bra utan laget ramlade ur. Ja, om IF Björklövens räddningsaktion nr. 500 nu inte lyckas vill säga. Jag förstår inte vad ni ska med honom till faktiskt. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Joakim Lundström till Frölunda sägs det. Kan absolut ingenting om den målvakten. Någon som har lite koll på honom? Butterfly-målvakt? Bra? Kass? Presumtiv flopp? Presumtiv frälsarkandidat?

Lay it on me. Now!

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Hm, går det inte att redigera inlägget på något sätt? Glömde ju skriva med Martin Röymark bland de klara tappade spelarna.

Ser helst Pyörälä framför Pesonen, dels för att han redan har visat sig vara bra i Elitserien, men även för att han är bra åt båda hållen. Eftersom vi förmodligen kommer ha ett kasst försvarsspel även nästa år behövs sådana spelare. Sen behöver vi ju såklart en riktig målskytt egentligen, men tror att Pyörälä kan sätta dit några och så kommer säkert Kallio, Klingberg, A. Karlsson, Hahl m.fl. börja producera i och med det nya grundspelet som vi alla förväntar oss att Kenta kommer lära ut.

Tror det här kan bli bra!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Vilken vill vi ha? verkar bara som de blir en

Janne pesonen eller mikka pyörälä
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Sannes: Jepps. Visst är det så. Skönt. Nu återstår det väl att se om det är han som är frälsaren på våra problem. Men med tanke på de som fått gå och de som är på väg in känns det väl som vi är på rätt väg. Verkar inte bli sådan stor omsättning i truppen och nu värvar man vad det verkar som man ska. Inga fler Röymarks och Blomdahls som får sin tredje eller fjärdekedjeroll.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Lill-Kenta är visst klar som huvudtränare i Frölunda.

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
vf_simon_91: Röymark ;)?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

vf_simon_91:

Jaha, du tänker så...

Men ändra Leksand till Phoenix i alla fall, då är jag nöjd ;-)

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Gidde: Nej, grejen är att han kan komma att hamna i Elitserien och Frölunda om han inte tar någon plats i NHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

vf_simon_91:

Känns som att detta rykte kan avskrivas ;-)

Oliver Ekman-Larsson, Leksand

Kommentera

1268382 · »