Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

SM-GULD

« · 68952 Till forumet


Sv: SM-GULD
de står ju att dom är skadade...båda 2...
Kommentera

Sv: SM-GULD
Det står mycket tokigt i tidningen...
Kommentera

Sv: SM-GULD
de står ju i tidningen att ni har målvakts problem!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Det är inga problem på målvaktsfronten skulle jag tro, bara vanlig slutspelspsykning.
Kommentera

Sv: SM-GULD
dom tar 3 målvakten så klart!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Dj--la Ekman. Det kommer att bli svårt för frölunda om varken Lundqvist eller Rönnqvist kan stå. Hur gör Frölunda då? Kallar dom upp Halmstad keepern då?
Kommentera

Sv: SM-GULD
Får ni nå bra spelare tills nästa säsong? *bra åå veta*
Kommentera

Sv: SM-GULD
MoK GG:

MODO var ju isåfall inte det enda lag som mötte motståndare med motivationsproblem.
Kommentera

Sv: SM-GULD
Likt Modo gjort hela säsongen om du så vill. Tvåa i tabellen är väl ett bra bevis på att det funkat!
Kommentera

Sv: SM-GULD
MoDorules> likt det MoDo gjorde i måndags mot Luleå? Jo Luleå såg ju föga intresserade ut att vinna matchen. Ju mer maytchen led ju sämre blev defensiven klart man kan göra "blixt"mål då.
Kommentera

Sv: SM-GULD
Scim> Det kan vara möjligt, det låter bekant.
"Mockasinhockey", det låter ju det ;-)

Jag tror i alla fall på Frölunda i detta slutspel, och mot Modo kan deras spel helt klart fungera. Jag ser fram emot ett flertal både spännande och roliga matcher.
Kommentera

Sv: SM-GULD
Klinth:

Evensson har visst namngivit ert spelsystem, inför säsongen kallade han det "mockasinhockey, med spanare istället för torpeder".

Avdelning onödigt vetande.
Kommentera

Sv: SM-GULD
Modorules> Hej och välkommen till hajk!

Idag skall vi prata om ishockey. Det finns flera olika sorters ishockey.
Djurgården använder sig av "Torpedhockey", den är väldigt effektiv mot just Frölunda!
Modo använder sig av "Blixthockey", den kommer med all säkerhet att vara minst lika effektiv mot Frölunda som Djurgårdens "Torpedhockey"!

Vi gör som vi gjort hittills i denna sluspelsserie! Vi spikar igen kassen, offrar oss för att skydda vår bur, och kontrar in ett par mål per match!
Vi namnger inte vårat spel, det handlar om kämpa-anda och laginsats!
United we stand!
Goa Gubbar trummar på!
13 000 supportrar skriker:
ALDRIG HATA, BARA ÄLSKA, F R Ö L U N D A ! ! ! !
Kommentera

Sv: SM-GULD
klart vi gör, men man kan inte leva på gamla meriter, det fick ju djurgården erfara i kvarten :)

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

Sv: SM-GULD
Ni minns väl hur det gick för er i slutspelet 99 och 00? Modo skickade ut er precis som de kommer att göra i år! Vi får väl se hur eran helt plötsliga "starka defensiv" klara sig mot blixthockeyn. Räkna med snabba spelvändningar likt det ni såg oss göra mot Luleå i Måndags.

Forza Modo!
Kommentera

Sv: SM-GULD
MoK GG> Visst är det sant som du skriver, VF har haft fördel av tidigt mål i de matcher de har vunnit. Men nu är det semifinal, den första på flera år. Med ett gött gäng ungtuppar, som faktiskt har spelat ganska så respektlöst hela året. Jag tror inte att de viker ner även om Modo får in ett tidigt mål, de kommer att ge allt i 60 minuter, och mer om så krävs, för att vinna varje match.

På Fredag vet vi, nu tror vi, att det blir Frölundaseger!
Kommentera

Sv: SM-GULD
modo kan bli svåra, men bara henke och petter håller lika hög klass som i kvarten och spelarna fortsätter att offra sig, så kommer detta att gå vägen. den första matchen tror jag är extremt viktig. Vinner frölunda den har vi stor chans, förlorar Vf känns det ganska kört. allting handlar om självförtroende! går vi vidare till final tror jag faktiskt att vi tar det!!!!!!!


på fredag smäller det!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Ne du har rätt hemsidan är inte så viktig, det viktigaste är att Frölunda vinner!!!!!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Becka> Jo hemsidan kan ju fräschas upp en aning men vem orkar bry sej över det nu. Nu är det snart semifinal!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Danoj> Man skall alltid ta det som skriver i media med en nypa salt. Dock är det ju så att Henke tränar inte just nu men det gör Petter. Men det är inte Fredag ännu!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Jag tycker att dom borde göra hemsidan lite snyggare, lr vad tycker ni??
Kommentera

Sv: SM-GULD
Klinth> Klart det är en realitet. OCh drömma måste man ju faktiskt få göra. Men jag får hålla med Aftonbladet. HUr reagerar VF pch speciellt junisarna som inte har samma rutin om VF ligger under i matcherna. Alla matcherna VF vann mot DIF gjorde VF tidigt mål och kunde spela på det. Den matchen dom förlorade gjorde DIF tidigt mål.... vi får se men vi drömmer vidare än så länge.
Kommentera

Sv: SM-GULD
Nä, det ser ju inte så ut. Men det är Aftonbladet som skriver, inget är bekräftat på hemsidan än.

Men det spelar inte någon större roll, både Henke & Petter är ju helgrymma! Och backarna tar ju för sig rejält nu, så det ska nog gå bra!
Kommentera

Sv: SM-GULD
hehe,det aftonbladet skriver ska man ibland ta med en nypa salt, läste GP idag och då vare oklart vem som skulle stå på fredag. Personligen gör det inte så mycket vem conny väljer, vi har 2 bra målvakter. Men det är klart, vem vill inte se henke i mål efter dom matcher han gjorde i kvarten?

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

Sv: SM-GULD
Henrik Lundqvist kommer antagligen inte att kunna stå på fredag, enligt Aftonbladet!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Att vinna nu på Fredag är ett måste.
3-0 tippar jag, hemmaseger och hålla nollan, då blir de bra byxis inför sina 2 hemmamatcher, Modoiterna.

Det bara måste bli fullsatt i Scandinavium, så skriker vi fram FRÖLUNDA till seger!!!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Nu längtar jag till på fredag!!!!!!!!!!!! Hoppas att det blir smockfullt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu tar vi Modo!!!!!!!!
Kommentera

Sv: SM-GULD
MoK GG> Visst är det långt dit, otroligt långt. Men detta är en dröm, som med årets lag faktiskt skulle kunna bli sann! Så jag sitter här på jobbet, och drömmer mig bort..... mot SM-GULD!

Ah, det vore så himla gött, men det är som sagt långt dit.

Modo kommer att bli jättetufft, det är ett piggt och rappt lag som kan ställa till det ordentligt för Frölunda, och har gjort det oxå tidigare år. Men i år är vi allt bra pigga och rappa oxå! Och Henke & Petter har ju visat att de kan vara enormt bra i kassen, jag bara älskar när de spikar igen kassen på det viset!!! Och ungtupparna då!?!?! Helt respektlösa, och det betyder mycket det!

Om det går vägen med Modo så har vi ju antingen HV 71 eller Färjestad i final. Det är bara att vara ödmjuk och erkänna att det kommer bli om möjligt ännu tuffare, men det kan gå! Och i min dröm så går det ;-)

Därför....... SM-GULD, jag tror att det kan gå, det gör jag verkligen!
Kommentera

Sv: SM-GULD
Klinth> Visst hade det vart trevligt! Men det är lång väg dit.
Kommentera

SM-GULD
Nu är det våran tur, nu tar FRÖLUNDA SM-GULD!

Djurgården borta med 4-1 i matcher!
Modo tar vi med 3-1 i matcher!
Färjestad slår vi ut med 3-2 i matcher!

....... SM-GULD .......
Kommentera

« · 68952