Frölunda HC

60325 inlägg · 3398 ämnen

Sven och Yoda

« · 1979284 Till forumet


Sven och Yoda
Skriver några rader ett brev om min upplevelse av Hockeysnack sedan jag upptäckte sidan 2015 som inte har med Frölunda i sig att göra. Det första jag kommenterade här på hockeysnack var att Sven kallade Frölunda för värsta köplustan. Jag skrev typ att han hade noll koll. Tog senare tillbaka det efter att läst igenom en del av vad han skrivit. Kunde notera att han hade stenkoll på det mesta inom hockey och förmedlade det på både ett roligt och intressant sätt.

Kände att hockeysnack var en sida med många kunniga och aktiva medlemmar. Men det som fick mig att fastna och själv skriva ganska så många inlägg under en tid Var Sven och Yoda. Jag har aldrig tidigare varit aktiv i något forum och skrivit såpass mycket som jag gjorde här under en tid. Alltid haft svårt att uttrycka mig i text på ett bra sätt och fick oftast skrivkramp snabbt. Men här lyckades jag bättra på mitt skrivande både när det gäller ett begripligt innehåll och det rent grammatiska. ( Det grammatiska tror jag iallafall jag bättrat på =) )

Skrev både seriösa inlägg och kommentarer samt en del rena hittepå grejer till Yoda som enbart gick ut på att skoja till det och ha roligt här. Och Yoda gjorde det enkelt då han verkade ha liknande humor och glimten i ögat. Likadant med Sven som alltid var intresserad av att ge bra och innehållsrika svar och också är fantastisk rollig när han sätter den sidan till tycker jag. Jag har följt Frölunda i detalj sen jag var liten grabb tidigt 70-tal och alltid tyckt att jag haft ganska bra koll på svensk hockey. Men Jag har lärt mig en hel del av att läsa sånt som Sven skrivit.

Min egen aktivitet här på forumet har gått i vågor sen jag blev medlem. Jobbar en hel del speciellt under sommarhalvåret med att lägga plattor osv( Markanläggning Trädgårdsanläggning) Är 56 år så man är ganska slut på kvällarna långa perioder.Och när jag väl är inne och kommenterar här så anstränger jag mig ganska mycket för att det ska vara något innehåll i det jag skriver. Så jag är inaktiv ganska långa perioder. Heder åt alla dem på hockeysnack som är aktiva regelbundet år ut och år in.

Vad jag vill säga med detta inlägg är egentligen att, hade det inte varit för Sven och Yoda ,skulle inte hockeysnack vara så intressant rolig och läsvärd för mig iallafall.

Så tack Sven Savage och Yoda Marklund för att ni förgyllt min tid här på hockeysnack. Och jag hoppas att jag orkar engagera mig mer här i Frölundas forum nästa säsong än vad det blivit senaste åren, Där jag också måste passa på Att Tacka Mike.F för att han i stort sett helt ensam håller liv i Frölundas bok.

Mvh lifesson
Kommentera

Sv: Sven och Yoda
lifesson: det va så lite så:) men du är välkommen att hugga i.....
skål från Gotland🍻🍻

Mike.F
Kommentera

Sv: Sven och Yoda
lifesson:

Det var en small kommentar.

Nu ser starka ut i ar igen.
Kommentera

Sv: Sven och Yoda
Yoda Marklund: Ja den var small = liten =). Ja denna säsong tror jag blir rolig. Ett andra raka skulle inte sitta fel. Men många lag om budet i år. Om förra säsongen var jämn så blir nästa nog ännu jämnare, då de flesta lag ser ut att höjt standaren på sin spelartrupp. Sen ska man ju få ihop det också. Och det kanske inte alla lyckas med. Spännande ska det bli iallafall.
Kommentera

Sv: Sven och Yoda
lifesson:

Sorry autocorrect, skulle ha vart snall! :-)
Kommentera

« · 1979284