Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Uppdatering

Sv: Uppdatering
Klinth: Hehe. Ett drömscenario...men inte så orealistiskt ändå... =)

Vargatjutet: Tar ni er till final så skall det bli mig ett sant nöje att vinka hejdå när FBK´s supporterbuss rullar bort från skandinavium, och de små stackars valparna sitter där i bussen med slokande öron och undrar... Hur kunde vi torska fyra matcher på raken? Och med 19-3 i målskillnad? Fan vad Frölunda var bra då!

Sedan springer jag med resten av stammen upp till Poseidon för att ta oss vårat efterlängtade gulddopp......

FRÖLUNDA MOT SM-GULD

Vargatjutet: Återstår att se, först får ni väll överleva kvarten, ni har inte direkt imponerat i år, samt att ni har er stora akilleshäl, målvaktssidan, nej oddsen för att frölunda hamnar i final är betydligt större än FBk's.
Sen att det kan gå hur som hellst, det är en annna sak.

Vargatjutet: ja vi får väl se......som ni har spelat blir det nog inte final för er.....=)

Klinth: Stackars er....

Nu leder Frölunda serien och dom har spelat bra hela säsongen..
Men i slutspel är det Färjestad som kommer att ta över helt och hållet!! Frölunda kommer kanske till final men där åker dom stryk av ett Färjestad som har sparat lite krafter under säsongen...

Men va inte lessna, ni kämpade väl...

Lila gult är dom bästa, heja heja heja Färjestad..

Klinth: ja, då är vi 2 ;)

mysmi: Tja, av sig kom den, men vad gör väl det när man har ett perfekt tillfälle att klappa sig själv på axeln och bara tycka att man är både felfri och bäst? Jag älskar att vara (o)ödmjuk ;-)

FRÖLUNDA MOT SM-GULD

Dragan 2k:
Tråd? Vad är det?=)

mysmi: Vi är inte så noggranna med trådar här :)

Jahapp, så kom denna tråden av sig den med............ :)

rådbjer: Du har så rätt, det är inte lätt att vara just så bäst som vi trots allt är ;-)

Synd på din profil då, men temperaturskalan var kul hörrudu ;-)

Tja, den duger ;-)

Klinth: Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är så felfria som vi! :))

Min profil försvann helt när jag skulle lägga till lite schyssta saker om riktiga män :((
Så nu orkade jag inte skriva in ALLT igen så det blev bara litte temperaturtagning på Finland!

Bra profil du hade förresten! :)

rådbjer: Det är vi med, sedan är vi ännu gladare när vi klarat av semin, och så är vi gladast av alla när guldet är bärgat ;-)

Ödmjukhet, ett fint ord, som skall användas med måtta ;-)

Det är kul att vara kaxig ;-)

(Kolla in min profil) Ödmjuk ;-)

Klinth: Liite kaxig tycker jag att jag kan få vara, det är ju såå jobbigt att vara ödmjuk som vi varit hela säsongen hittills :)))

Fast OK då! Vi är glada om vi kommer förbi kvarten!

rådbjer: Har vi inte visat vilka som var rappast senast, eller ;-)

rådbjer: Det finns inget farligare än att ta vissa saker för givet, säga att de och de tar vi lätt.... Kan lätt åka på en mina då ;-)

Det finns många lag som kandiderar om SM-guldet..... Bara att hoppas att det hamnar i Götet till slut ;-)

Klinth: Njaa, vi svicshar alltid så fort förbi dom, så oss hänger dom inte med, men ni kanske är den där tiondelen för
långsam! :))

Dragan 2k: Det brukar ju trots allt inte vara så med Leksand, men i år spelar dom fult, och det kanske framförallt när de inte hänger med. Skulle kunna förklara just lagen Frölunda, Färjestad och Djurgården då.....

Dragan 2k: Konstigt att det blir så mellan vissa lag.
TIK o Luleå har blivit hat matcher, tyvärr.

Hade varit roligare med Modo :))

Ni tar väl vilket lag ni än får, utom oss i finalen då´rå!

rådbjer: Vissa lag verkar inte vara kompatibla med varandra. Har för mig att Modo - Luleå brukar bli riktiga tuffa matcher också. Sticker kanske lite i ögonen på motståndarna att Timrå är laget som gäller i norr.

När det gäller Leksand är det väl framförallt Kakkos och Jens Karlsson avslagna tummar från hemmapremiären som startade ord- och hockeykriget. Mot flera andra lag funkar det tydligen att spela mot dem men inte för oss. Hatstämningen är påtaglig flera timmar innan nersläpp.

Dragan 2k: OK då säger vi det!

Matcherna mellan Timrå o Luleå har på senare tid blivit riktiga holmgångar.
Något fulare lag får man söka efter, får dom tillåtas hålla på som dom gör av Ray Charles kopiorna med randiga tröjor, så bäva månde de andra lagen.
Bara Taavola ser ut som en maniac from Jukkasjärvi!

Dragan 2k: Kan inte annat än att hålla med. Leksand utanför slutspel känns helt rätt i nuläget så som dem spelar (spelar kanske inte är riktigt rätt ord). Hoppas på SSK i kvarten, eller Hv71.

rådbjer: ni får dem mer än gärna:)

Dragan 2k: Ja men varför gnäller du om Leksingarna då? :)))

Vi tar dom så slipper ni ;))

rådbjer: Säger som Hanson bröderna i Slapshot : "Let's play som old-time hockey". Det ska göra ont att lira hockey. :)

Skumt att det är i princip bara matcher mellan där Leksands motståndare hetat FBK, VF och DIF där utvisningsminuterna runnit iväg, eller rätta mig om jag har fel. Luleå hadde visst en holmgång mot dem också vad jag vet.

En positiv sak i sammanhanget är att PP har kommit igång bra. Det straffar sig alltså att bära sig dumt åt på isen mot VF.

Dragan 2k: Va, kör ni utan susp???

Klinth: Tycker som du. Är riktigt orolig för Leksand och eventuella skador. Bara att hoppas att dagens tabell förblir oförändrad när det gäller de lagen som går till slutspel.

Klinth: Jo, vi är humlan som inte ska kunna flyga o ändå har vi lyckats flyga förbi dom flesta. :))

We´ll brake for no one!

Dragan 2k: SSK tar vi i bäst av 7 matcher Detsamma gäller HV 71, Luleå, MoDo och Leksand. Det enda som kan ställa till bekymer är om Leksand leker skogshuggare, eller om alla tidigare snöpliga slut mot just MoDo skulle sitta i pallet på spelarna. Men det tror jag knappast på.

rådbjer: Nä, helt respektlösa är ni ;-)

Dragan 2k: VI räds inga lag!
Leksand har vi riktigt lätt för! Luleå, då blir det riktiga HAT matcher tack vare deras riktigt ,riktigt fula spel.

Modo, inga problem i år. SSK kanske lite små knepiga med deras köttmur.

HV går inte vidare :))

Klinth: Svårt att veta vem man vill möta av dessa. Med tanke på turbulensen i truppen kanske HV. Men å andra sidan kanske de blir stärkta av att ha klarat igenom en grundsäsong som varit som ett enda stort eldprov.

SSK? Med sin täta defensiv och ibland omöjliga målvakt.

Leksand? Inte en chans. För mycket "Bad blood" mellan lagen. Varje match skulle vara som ett slagfält.

Modo? Kanske det, men Modo har den fula egenskapen att slå ut Frölunda under ett slutspel. Men å andra sidan har vi väl slutspelsrevansch att kräva.

Nja, vi tar dem alla. Bring 'em on!!!

Dragan 2k: Det är ju duktigt tätt runt strecket, och ett flertal lag är ju inblandade i striden om platserna 5-9:
5. Luleå 70p
6. MoDo 69p
7. HV 71 68p
8. Södertälje 66p
9. Leksand 65p
Rätta mig om jag har fel, men så ser det ut. Leksan har en match mer spelad. 12p kvar att slåss om, 9 för Leksand.
Av dessa lag så vill man ju helst slippa Leksand, då de spelar riktigt ful hockey i år.
Kan MoDo bli ett slutspelsspöke i år igen?
HV 71 har kapaciteten att spela riktigt bra hockey, bara de får det att stämma igen. Kan bli tuffa att möta.
Luleå spelar tufft, och i ett slutspel lär de spela ännu tuffare....
Södertälje spelar äckligt defensivt, håller det i bäst av 7 matcher?

Jag tror visserligen att Frölunda slår alla dessa lagen i bäst av 7 matcher, men vissa känns ju lättare att möta än andra....

Klinth: Du målar upp ett veritabelt skräckscenario. Bara att hoppas att HV behåller sin slutspelsplats. Leksands chanser att nå slutspel försämrades avsevärt igår i och med förlusten mot Djurgården. Nu har SSK chansen att dra ifrån men det är klart man möter FBK.

MoK GG: Så långt håller jag med i ditt resonemang, visst är truppen både bredare och starkare i år. Dessutom kan man förmodligen ersätta en eller ett par spelare, men inte utan att det trots allt innebär att spela på mindre mannskap och således blir det trots allt kännbart i längden. Hade kännts bättre med ytterligare en forward eller två som reserv inför slutspelet. Man kanske inte skulle sänt iväg Lukko, även om det naturligtvis var bäst för Lukkos del... Svårt det där. Låt oss hoppas att grabbarna håller sig skadefria. Men vad händer om det skulle bli Leksand i kvartsfinal? Aj Aj, dessa skogshuggare är inte roliga i år, inte roliga alls.

Klinth: Beror helt på vilka spelare som blir skadade och hur många för blir en spelare skadad rör com bara om lite i femmorna och kör på minbdre folk. Visst blir det kännbart om det är fel spelare, men till skillnad från tidigare säsongen så finns det en sådan bredd att det inte behöver bli panik. Kolla bara för 2 år sen när Sundin blev skadad i slutspelet opch hela Frölundas deffensiv föll ihop.

Ja, Lundqvist är solklar nr 1 målvakt i Sverige.

Linnea: Den enda svaga länken i Frölunda är bestondet på reservbänken. Varje eventuell skada är kännbar i ett slutspel. I övrigt är laget helt outstanding ;-)

MoK GG: Ja det är otroligt hög klass på backarna, liksom på hela laget. Alla positioner besitts av helt rätt gubbar. Finns liksom ingen direkt svag länk. Tyckte att det ibland förra säsongen var lite bandy över försvaret. Märks att de jobbat på det i år.
Men kan det bli annat än bra med Sundin, Johansson och gänget?

Linnea: Som nån annan målvakt sade angående anledningen att Frölunda släpper in så få mål. Vi har ruggigt effektiva backar.,

MoK GG: jo det må vara hänt, men även om det slinker in en och annan puck så känns det ändå som om han är såpass stabil så han grejar det. Man är aldrig riktigt orolig. Om det är en befogad känsla eller bara inbillning är en anna femma ; )

Linnea: I matchen mot Timrå släppta han lite billigt in målen, lite tabbar har han gjort men laget har i dom matcherna öst på så mycket framåt och vunnit ändå.

MoK GG: Håller med. Han håller en stabil, hög lägsta nivå. Har aldrig sett honom direkt dålig på hela säsongen. Starkt att hålla nollan igen. Speciellt i en sån här match.

Linnea: Henke var bra igår inget snack om saken dock sköt Linköping från alla vinklar dom kom åt och det gör ju att många skott blir lätta. Dock hade inte Henkan vart i form så hade det säkerligen inte blivit 5-0. Kanske 5-1 för ett mål slinker så lätt in.

FreddanVF: Visst gjorde han det. Och inte för att vara alltför taskig eller på nåt sätt förringa Henkes storhet, som inte går att ifrågasätta, så var nog LInköping värdelösa också...Lyckad kombination...; )

Sa inte Mats Stranberg i radion igår ungefär så här "Vet inte om det är Henrik Lundqvist som är superbra eller Linköping som är värdelösa men han ser ut som en jätte i målet." Nåt sånt... Jag tror nog att det är Henke som är super bra.

Cluben LHC: Inte för att på något sätt strö salt i såret, men jag kan lova dig att det smakar mumma ;))

Guld-Conny:
Helt sant. Jag har trashat hela mitt studiekonto på 110kr ståplats biljetter i en svettig, trång och mörk på ett jävla skit LHC som spelar så man fan vill gå ner på isen och slita tröjan ifrån spelarna be dem att sticka åt helvete. Kan tänka mig att ni sitter tillbaks och njuter av det bäst VF på länge med 22 hemmasegrar på 24 matcher. Fy fan det skulle smaka.

oraklet: Tack för beskrivningen, ja räkna ut priser på mjölk är du bra på, det var tydligen populärt i TIK's gbok med ;)

« · 217527 · »