Golf

757 inlägg · 43 ämnen

The Players 2009

« · 1159667 Till forumet


The Players 2009

Sitter och tittar på The Players 2009 och imponeras av Henrik Stensson. En bra bit in i tredje rundan är Stenson tvåa, endast ett slag efter ledaren Cejka. Det som imponerar mest är att han spelar genomgående stabilt, det är just nu inte ett dåligt slag.

De pratade en del om Tiger Woods träningsschema, dessutom. Uppstigning 04.30, då man kör styrka och fys. Sedan frukost innan man beger sig ut på banan och tränar 1½-2 timmar närspel. Därefter till rangen och slå igenom alla klubbor innan man beger sig ut på banan och spelar 9 hål. Efter lunch blir det mera slagträning och inriktad träning innan det blir 9 hål till på banan. Sedan middag och så ledigt på kvällen. Nästa dag, samma sak igen.

Aaron Baddeley hade bett att få träna med Tiger och Tiger sa ja. Aaron bodde hemma hos Tiger och körde samma träningsschema. I tre dar. Sedan gav han upp. Det var helt enkelt för tufft.

Kommentera

Sv: The Players 2009
Sista dagen och efter drygt halva rundan leder Stenson med två slag. Han är den ende av toppspelarna som inte gjort en bogey så här långt under dagen.
Kommentera

Sv: The Players 2009
Poffa:

Japp, han spelar fortsatt grymt bra!!

Go Henrik!
Kommentera

Sv: The Players 2009
Gidde: Vilket otroligt inspel på 15:e. Ingen har varit så nära flagg på hela dagen. Och precis som kommentatorerna säger, stort beröm till hans caddie Fanny Sunesson.
Kommentera

Sv: The Players 2009
Poffa:

Börjar kännas som att det är 17:e hålet emot just nu...

Go Henrik!
Kommentera

Sv: The Players 2009

Gidde: Så länge Fanny kan få honom att ta det lugnt så tror jag Henrik vinner. Han behöver inte gå för green nu på 16:e och han ska bara träffa mitt på green på 17:e.

Henrik FTW!

Kommentera

Sv: The Players 2009
Poffa:

Undra om Fanny & Henrik pratar svenska med varandra?
Troligtvis, men inte alls säkert.

Nu håller vi tummarna för inspelet på 16!
Kommentera

Sv: The Players 2009
Gidde:

Och jo, det gick ju bra!
Eagle-putt på 16 nu :)
Kommentera

Sv: The Players 2009
Gidde: Man hörde dem nyss prata svenska. Och inspelet är vackert och mitt på green. Tvåputt för birdie.
Kommentera

Sv: The Players 2009
Poffa:

Så sant, exakt vad han gjorde också.
Stabil och enkel birdie, ledning med 4 just nu, 2 hål kvar! :)
Kommentera

Sv: The Players 2009
Och säker birdie på 16:e vilket gör att Stenson är fyra slag före Poulter nu när han går upp på 17:e.
Kommentera

Sv: The Players 2009
Poffa: Åh vad fegt på 17:e.
Kommentera

Sv: The Players 2009
Poffa:

Såja! Nu är han på 17:e green.

Ingen lätt putt, men han kan nog ha råd med en tre-putt också om det skulle behövas.
Kommentera

Sv: The Players 2009
Frisco:

Inte fegt, rutinerat heter det!

Du kanske borde lära dig lite av det ;-)
Kommentera

Sv: The Players 2009
Gidde: 100 spänn på att han drog en djup suck av lättnad inombords när han träffade green. :-)
Kommentera

Sv: The Players 2009
Gidde: Lära? Vad menar du? Jag fegar väl alltid.
Kommentera

Sv: The Players 2009
Frisco: Nice:-)


z z ZZ Z z
Kommentera

Sv: The Players 2009
Poffa:

Härlig tävling!!
Skön seger!
Kommentera

Sv: The Players 2009

Gidde: Så jäkla skönt att se honom få ta emot publikens ovationer. Henrik Stenson har nu verkligen gjort sig ett namn på PGA-touren och jag hoppas innerligt att det här är det som gör att Stenson tar steget till att bli en stabil spelare för topplaceringarna i de stora tävlingarna.

Stenson FTW!

Kommentera

Sv: The Players 2009
Poffa: Sportexpressen toppar sin nätbilaga med att Zlatan varit på ICA i Malmö och handlat.
Lite längre ner får vi reda på att Stenson vunnit svensk herrgolfs hittills absolut största seger.
Undrar vad som krävs för att stackarn ska komma överst bland sportnyheterna?
Räcker det med ett storslam månntro? :-)
Kommentera

« · 1159667