HV71

7178 inlägg · 782 ämnen

2005 IIHF European Champions Cup

490340 · » Till forumet


Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Et tu Brute:

"Problemen med el, varmvatten och slut med ingredienser till maten på restauranterna existerar inte längre."

Nja, ibland hade vi det förnämliga vattenutbudet kallt och brunt. Annars så finns allt i Ryssland numera. Och allt inhemskt är billigt. Kalashnikov med magasin kostar $117. Vodkan gav vi 36-40 rubel för per flaska. Dividera med 4 så får ni SEK.

Beefsteak är inte alltid så glamouröst som det kan verka.... vi fick fläskkotlett. Klubbarna vi frekventerade hade uniformerade vakter/poliser/militärer/maffia som ibland ville ha lite fickpengar.... bara att hosta upp för att få fortsätta kvällen.

Ikväll är det DIF!

På dem bara!!! På dem....
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Karoliina:
 
Jag har inga tidigare erfarenheter från Ryssland. Har dock varit i både Polen som Tjeckoslovakien på den gamla östtiden.
 
Problemen med el, varmvatten och slut med ingredienser till maten på restauranterna existerar inte längre.
 
Dessutom känner man sig säker på de flesta ställen. Inga problem som helst. Var ju alltid några som blev akterseglade varje dag och kom hemtrillandes vid 5-snåret på morgonen...ja rätt bra i ordning dårå. Men istället för att robba fylltrattar verkar man ha en förkärlek för att hjälpa dem hem istället. Kanske inte något som man förknippar så pass stora städer för i allmänhet. 
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Et tu Brute: Jag såg väl fel då. Igenkänner mestast tröjjor där ordet KOFF är påskrivet med versaler.
 
Men du, vilken spännande resa. Jag visiterade fordom Leningrad med moster Britta i sus och dus. För att balett skåda. Men det mesta var dimma. Och Britta var int ens min moster.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Karoliina:
 
Nja, tröjan är Kärpäts bortaställ. Enligt grabbarna så är det traditionella hemmastället helsvart. Loggan är utan tvekan Kärpäts iaf. Möjligtvis skulle i så fall halsduken vara en Ilves-attiralj. Det byttes en hel del sådana också, men hur får man tag på en Ilveshalsduk i St Petersburg?
 
Ryssland är väl ungefär som hemma fast lite annorlunda som Roland skulle ha sagt. Det mesta flöt faktiskt på bra och inga direkta missöden inträffade mer än något slutresultat dårå.
 
Maten var kanon den med, speciellt ute på ryssarnas egna hak. På hotellet var det oförskämt dyrt i jämförelse.
 
Största besvikelsen är väl att det är så svårt att ta sig runt på egen hand. En sådan här stor stad kräver ju T-bana för att man skall hinna med när det är begränsat med tid.
 
T-banan är enbart skyltad med kyrilliska bokstäver. De flesta gator (prospekts) har inga skyltar alls. Taxin är iofs billig men det är trafikstockningar utan dess like. Det går faktiskt att ta sig fram fortare till fots än med taxi när det är rusningstrafik.
 
Jobbigt mycket säkerhetskontroller var det också. Inne i arenan cirkulerade militärer/vakter med både skottsäkra västar som hjälm och K-pist. Tjetjen-nojja påståd vissa.
 
Så skulle du bege dig dit så rekommenderas rysktalande guider, vilket vi hade en stor del av tiden. Då blir det faktiskt en riktig bra upplevelse.
 
Nedan biljett med bl.a. Kärpät-logga:
 
 
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
bobbe:

Det är alltid lätt att vara efterklok. Personligen väntade jag mig aldrig så jättemycket av Eriksson, däremot McCabe hade jag stora förhoppningar på. Så fel man kan ha...
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Et tu Brute: han med den käcka gula badmössan tycks ha Ilvesattiraljer på sig *kollar närsynt på nokiangrabbarna o noterar*
 
När får man rapport från resan då?
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Patrik L: Ehmm... var det inte du som sa att Eriksson var underskattad när jag i samband med HV:s värvning hävdade att han var rejält överskattad?
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Synd att inte Mc Cabe tog med sig Eriksson när han drog då...... :-) Synd för HV:s skull alltså.

Detta är mitt 1000:e inlägg! Jag tror att jag ska fira med en öl.......
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
mangan:

McCabe... Skulle nog vlja peka ut honom som HV's sämsta värvning på mycket lång tid. Med tanke på att man fick med Eriksson "på köpet" så är McCabe-värvningen devlis ansvarig där också. Usch...

Nåja, nu är det ljusare tider, ingen McCabe och ett par *bra* nordatlanter på isen!
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Patrik L: Jag vågade inte säga det själv, men nu kan jag säga att jag tycker att det är en av de sämsta värvningar något lag gjort på många år.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Et tu Brute:

Kunde du inte ha fixat närbild på personen som kommer gåendes i bakgrunden istället? ;)
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Karoliina:
 
Skulle man norpat någon så är det utan tvekan Maxim Sushinsky. Förutom att han hade en skridskåkning som gick utanför det mesta så var han också hela turneringens kelgris, född och uppväxt i St Petersburg som han är.
 
Bifogar ett par snubbar från Nokianstad:
 
 
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Patrik L:

Oj, svaret dröjde men jag är nöjd.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Någon frågade om Anders Eriksson o här kommer svaret:

Han är en SKAM för hockeysverige och HV71. En skam! Han är en riktigt medelmåttig back. Kan varken passa, göra mål eller tacklas. Mest loj, ointresserad och i total avsaknad i vad allt som har med hockey att göra. Han är fet ( dubbelhaka) och sniskigt överviktig. Han ger ett oseriöst intryck och jag hoppas han lämnar HV för gott snarast möjligt! Niklas Hjalmarsson är en hel klass skickligare. Han kan stå på skridskorna och göra rätt avvägningar...mkt bra! Eriksson däremot är en skam! Han gör inte ett rätt och saknar vinnarskalle. Jämför inte ens Eriksson med Souray eller Chara...det blir bara pinsamt!
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
hvmatte_88: jag tyckte också det.Det blev ju seger första matchen det är den man får ta me sig.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
pontare: Jag tyckte Hv gjorde bra i från säg!!!Dem är ju bäst
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
pontare: ehh, vad kallar du Kärpät för nått? Karpat Oulu?
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Jaha, då är äventyret över, mannen som satte punkt för cupen, 68. JAGR, Jaromir avgjorde i sudden, mot det finska laget Karpat Oulu ...då fick vi en liten tröst iallafall, vi åkte ut mot dom som vann, njaa om det nu är en tröst

Då gör vi bättre ifrån oss nästa år då;)

Kämpa HV, Kämpa...
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Et tu Brute:

Att Kärpät spöat ett tjeckiskt gäng hörde jag på med ett slött ointresse (för vem bryr sig om ett uppkomlingslag från Nokianstad). Men att ”Caesars sista ord” är på plats är ju så mycket mera intressant…*vinkar till Et tu Brute*

 

(Fast tänk om man kunde norpa Jussi Jokinen till något av sina favvolag. LHF eller HIFK. Den av Brynäs avgudade tjejtjusaren BOUMEDIENNE, kan di dock få behålla...)
 
PS; tycks bli mysko teckensnitt på inlägget mitt?
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Et tu Brute: spelas det någon match om 3:de pris där borta eller??
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
JaSa:
 
*snyft*
 
Att bli trostad av ett Mumintroll overgar val min vardighet egentligen, men sa var det faktiskt igar. Hattifnattarna var valdigt sympatiska och var nog ledsnare an oss. Nu har de inga perkele ruotsalainen att piska i finalen.
 
Och hur javla korkad far man bli? Har lagger man ner stora pengar pa att satta grabben i svensk hockeyskola. Den ryska ar ju bade betydligt billigare som effektiv :-D 
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Paddan: det blev ju skandal ikväll 9-0 det är ju ej sant
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Jomenvisst, där hade man en ypperlig möjlighet att spräcka Maracles nolla. Såg förresten att HV ledde en liga inför denna match. Nämligen utvisningsligan, där var Simon Skoog etta med 12 utvisningsminuter.
 
Visst är det i St Petersburg som de spelar matcherna? Såg att man där tydligen har problem med översvämningar. Vattennivån i Neva, eller vad det nu var floden som rinner genom St Petersburg heter, har höjts med mer än 2 meter över det normala.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Paddan:

Man får vara glad att det inte blev tvåsiffrigt. Synd att dom inte spräckte nollan åtmistone i spel 5 mot 3 på slutet..
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dragan 2k: 9-0 till Avangard Omsk blev det till slut. Maxim Sushinskij bäste poängplockare i matchen, om jag räknat rätt, med 4 mål och 1 assist.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Et tu Brute:
Hakkaa päälle.. *fniss*
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Paddan: Undrat var Alexander Popov tog vägen. Simstjärnan byter vatten mot fruset vatten. Klart grabben ska spela i detta ryska lag:-)
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dragan 2k: Lite djärv coachning, kanske. ;) Eller så blev Liv kvar på toaletten på hotellet...

Jämn skottstatistik i varje fall. 23-22 i Omsks favör.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Paddan: Det måste väl vara att Liv är skadad eller sjuk eller något. Det verkar ju helkonstigt annars. Vad skulle vara anledningen till att Åkerlund står? Hetare? Knappast. Mer matchträning? För en spelare som kommer bli förpassad när Toskela anländer. Märkligt.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Tycker det låter lite märkligt om uppgifterna stämmer att det är Åkerlund som står i dagens match.
Andrei Kovalenko har hittills noterats för 1 mål och 3 assists i dagens match.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Paddan:

Förlusten var väl tyvärr väntad, men det här var lite väl magstarkt.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Ujuj, verkar bli en riktig överkörning av HV.
6-0 nu efter att lite mer än halva matchen är spelad.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Hahaha, det måste jag ju tydligen ha missat. Läste precis på ert forum att Åkerlund tydligen står i mål. Låter lite väl övermodigt, måste jag säga. Eller vågade Liv inte möta Jagr & co? ;)
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
4-0 nu precis innan paus
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Paddan:

Gav ett länktips igår, faktiskt i ett inlägg riktat till dig. :P

Upprepar väl här då .. Men det går riiktigt uselt.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Finns det någon onlinebevakning på den matchen?
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Et tu Brute:

Verkar inte bli någon match imorgon, 3 - 0 till Avangard och det ser väldigt mörkt ut..
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
En snabb halsning (har varit en del sadana) fran St Petersburg. Det har varit toppen hitills. Idag tar vi Jagr och Co. I morgon blir vi historiska som suomintappaja.
 
Bjuder pa en bild ocksa dar det finns atminstone tva hockeysnackare. Har stulit den fran hv71.se:
 
 
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Det var alltså en himla tur att vi inte fick hem honom. Fast samtidigt har vi ju Bryan Muir som gått ungefär lika "bra" som Ante.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Paddan:

Jo, så illa är det. 3 ass har han mäktat med, och ett antal minus i +/-. Ingen direkt succé, om man säger så.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Visserligen finns ju idags låget 3 sk topplag. Men förutsättningarna ändras snabbt med skador och NHL spelare som ansluter så årets utgång är mycket svårt att sia om.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Förresten, jag såg att Anders Eriksson tydligen gjorde mål för er idag. Var det hans första mål i HV-tröjan?
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
mok:

3-4 lag är väl ändå rätt mycket? Sen är avståndet från dom 3-4 lagen bra mycket mindre än det var från HV, VF och FBK förra året. Tycker det var klart att det var två av dom tre som skulle tlll final då. I år känns det svårare att tippa finallag.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Jo över 7 mather bör ju det bättre lage segra om man säger så. Jag ser dock inte många lag som kan konkurera om detta. Snarare 3-4 lag....
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dragan 2k:

Det var du och resten av Sverige, typ. Det var väl i den matchserien som det skapades en del HV-supporters utanför Småland, typ. Om inte annat så fick vi nog en del goodwill där, om än inte från Djurgårdare...

Föresten verkar det gå riktigt bra att snacka skit här och spela poker samtidigt, ligger 10 dollar plus för kvällen. :)
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
mok:

Jo, det är mycket svårare för en underdog nu, men jag tycker att serien i år innehåller fler lag som borde kunna prestera bra över en hel matchserie. Kan bil ett riktigt intressant slutspel där vad som helst kan hända!
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Haha. Svaret som Frölundasupporter är givet. Att kicka ut Färjestad i fyra raka slår rätt högt det också.

Men skämt åsido var det en riktigt kul matchserie att följa. Satt inte med HV tröja på mig men hejade likt förbaskat på smålänningarna.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Paddan:

Hehe, inte mig emot om han spikar igen, håller nollan i en 5-6 matcher i rad och Toskala ger upp hoppet om att få spela. ;P

Dragan:

Ah, guldet 95.. *dagdrömma* .. Hela slutspelet var ju som HV-supporter något av en dröm. Att först få skicka ut DIF i tre raka och sen ta guldet, kan det bli bättre?
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Man skall aldrig ta ut nått i föskott det har historien visat. Mindre kompetenta lag skall slå mer kompetenta lag med rätt motivation. Dock över 7 matcher så bör det bästa laget vinna så är det ju bara.
Kommentera

Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Äh, vadå forward. Det går givetvis till ännu en målvakt efter att Liv skickat iväg Toskala från klubben. ;)
Kommentera

490340 · »