HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Kvartsfinal HV71-AIK

« · 1360064 Till forumet


Kvartsfinal HV71-AIK

Då det inte finns så många aktiva skribenter på HVs del av HS så får väl mina funderingar främst riktas till ETB. Jag blir väldigt fundersam vad som händer inom föreningen och du kanske har ett svar eller i alla fall en rimlig förklaring till att det ser ut som det gör.

HV går inte att känna igen. AIK har mer eller mindre ätit upp HV-spelarna i dessa två matcher. Även om det såg bättre ut i senare hälften av matchen som spelades igår så saknas det massor, tycker jag, i detta HV-lag. Jag börjar undra om det inte råder någon form av schism i laget? Jag hörde intervjun igår efter matchen då Janne och Petter möttes i studion där de diskuterade målvaktsfrågan. Och visst, är det som Janne säger att Daniel inte varit på tårna efter landslagsuppehållet och att Andreas känts hetare så är det likt förbaskat märkligt att man sätter den målvakt som HV spelat ytterst sparsamt under säsongen, och även tidigare säsonger, framför Daniel Larsson. Inte för att Andreas gjort det dåligt, men frågan är om man flyttar på en målvakt som vunnit utespelarnas förtroende under i princip hela säsongen. När det roliga sedan börjar så får inte Daniel vara med.

Man får nästan känslan att Daniel aviserat att han vill röra på sig, trots att han har ett år kvar på sitt kontrakt. Eller att han gjort något som föreningen inte accepterar och markerar på detta sätt? Jag har ingen aning utan funderar bara vad det beror på.

Det kanske är så att man har sett Andreas sniper-egenskaper och tror att det är han som ska få fasth ur balans? Han har ju lyckats göra mål tidigare...;)

Skulle vara intressant att höra hur du resonerar kring det uppkomna läget. Tror inte att det finns några enkla svar på det här men är det någon som kan ge en rimlig förklaring så är det du. För även om jag tycker att HV ser "sämre ut" i år än tidigare årgångar så bör man på ett tämligen enkelt sätt eliminera AIK. Ett vilt kämpade AIK med en grym målvakt så här långt skall tilläggas. Men ändå.

Kommentera

« · 1360064