HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Semifinal 1. TIK-HV71 080324

« · 1014602 Till forumet


Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Clowns to left of me, jokers to the right. Here we go.

Öppen tråd för första semifinalen. Alla är välkomna inklusive ståupp-komiker ;-)
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute:

Ska bli otroligt spännande att få följa denna semifinal, nu när mitt lag är ute. Fast helst hade man ju följt dom. Men som sagt ska bli kul att se denna matchserie :).
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Cyklob:

Japp, nu känns det att det är slutspel på riktigt. Att Jönköping dessutom intagit en riktig vinsterskrud för första gången på länge gör inte känslan sämre.

Det är en nyckelmatch idag...för Timrå. Vinner dom inte idag så tror jag de får svårt att rubba HV som har fyra hemmamatcher på pluskontot.

Däremot är ju Timrå ett av få lag som har farten att demobilisera HV:s defensiv, som är ganska sårbart och svajigt på grund av backar som inte direkt är fantomer på grillerna eller ha de riktigt defensiva kvalitéerna i ryggraden. Så det gäller för Liv att hålla tät om vi ser tendenser till sådan anstormning.

Fast jag är lite osäker på hur Challe resonerar idag, eftersom den här matchen är så viktig för dem. Kanske är man lite försiktiga och prioriterar sin egen defensiv mer än försöka slå hål på HV:s. Det tror jag skulle passa oss, åtminstone inledningsvis i denna match.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: Ja det är en nyckelmatch idag,om vi ska ha nån chans så måste vi nog vinna idag,jag dör inte för en förlust så länge dom gör allt dom kan och spelar med ett stort hjärta.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
fighter:
 
Vi får se hur det här utvecklar sig. Stort hjärta kan räcka långt i den här typen av matcher. Vinner TIK idag så är det kniven på strupen i Jkpg istället på onsdag.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute:

Ska Timrå vara med i denna matchserie bör man vinna nyckelmatchen idag, skulle man förlora idag så ser jag då inte mycket som talar för att man ska kunna rubba HV. Nä det blir intressant i alla fall. Sedan man kan ju alltid hoppas på att det blir lite känslor med i matchen och lite fighter.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Cyklob:

Sådärja, så uppvisar vi obefintlig defensiv igen. Blir stillastående och klarar inte av att räkna in.

Tafflig inledning av Johan också, som verkar osäker i det han företar sig. Dags att gå in och visa vägen i andra?

Det här gjorde ju Timrå en gång i november också. Körde i rasande fart och gjorde tre mål på kort tid. Tycker att man kunnat mobilisera bättre efter den läxan.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324

Klar uppryckningh noteras, men det måste till mer om man skall vända det här. Störst hjärta i tredje avgör den här första semifinalen.

Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: Exaktamento.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
ha ha tack så mycket för era kärring spelare!! släng in ward me så vi gör några mål till.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Danfj:

Måste vara pinsamt att ha en kärring som jämntin i laget???
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Danfj:

Du tar till vänster.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Taurus:
 
Du följer också Danfj till vänster!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute:
'Clowns to left of me, jokers to the right' var det visst.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Taurus: Knappast pinsammare än att ha fröken fanny "knätacklarn" lindström i sitt lag....
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Huge: Vad sa jag, kryp tillbaka till kvalserien....här snackar vi hockey!!!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
MB:
 
Här inne bestämmer jag vilka som skall krypa eller försvinna, eftersom just genomtänkt hockeysnack skall vara rådande i största allmänhet. Därför stannar Huge medans du får välja mellan höger eller vänster.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
MB: Ja, jag förstår att du vill hit där vi snackar hockey.
För i timråboken är det ju inte mkt till hockeysnack....
Så, iväg med dig nu till er gästbok där ni kan sitta och oja er över Jämtin och hylla knätacklarn...
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: ja ja, jag kör rakt fram som Timrå gör.....
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Huge: Ja du har väl ingen att snacka hockey med, efter som du håller på Brynäs.......
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Huge: Nu var det just Jämtin som stod för kvällens knätackling.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
73Sjöbba: men han la ju inte ut benet eller nått, det var ju därför han inte fick nån utvisning. men styf i timrå däremot satt ju ut benet nått rejält mot modo på svarten. den var så grymt ful.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324

Det här gick inte alls. Timrå rodde hem det här förvånansvärt enkelt genom att döda matchen redan i första perioden.

Liv gjorde återigen en gedigen insats och kan inte lastas för någon av målen. Däremot kan det delas ut kollektivt spöstraff på backbesättningen, Petrasek undantaget.

Fast och andra sidan känner vi till deras begränsningar så ett mer uppoffrande spel i mittzon av centrar som skall täcka upp för slowmotion-backar vore önskvärt.

Som jag skrev tidigare så spred Johans uppträdande osäkerhet kring sig, både i den egan formationen som i övriga laget tycktes det.

Nu gick han in och revancherade sig i andra, men vill han spela ytterligare en final krävs nog att han är med från start i resten av matchserien.

Vinnerborg tappade konceptet i tredje och borde beivrat mer än han gjorde.

Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
oscaaaar: håller med dej där Jämtin och Ledin måste ju få tackla. Man kan ju inte dömma utv varje gång. Dom tacklar heller.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute:vi kommer att skicka ut er med dunder å brak!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: skylla på Domaren? visst är det då man är dålig förlorare.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: haha vimmelborg dömde ju för hv...massa hv selare som bara åker omkring å snackar med domarn om dom åker på en tackling!patetiska hv spelare!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
stefan liv sämre än salo,måste nog hålla med där!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Långben: ja han var då inte bra idag.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324

Senaste nytt från TT:

Andreas Jämtin har i sin roll som "retsticka" slagit nya rekord. SSI rapporterar om ett enormt engeriläckage över Medelpad, som är fullt jämförbart med härdsmältan i Harrisburg 1979.

Konsekvenserna av detta är i nuläget oförutsägbart, men en första rapport pekar på att beredskapen av dylika situationer har försummats samt att man inte haft den kompetens som krävs.

Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: Sanny är nog med på onsdag då är Jämtin lugn!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute:

Ni får nog rycka upp er i 5mo5 spelet på onsdag om ni ska vinna, men spelet i powerplay var ju riktigt bra av er som vanligt.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Långben:

Tycker personligen som neutral att ingen av målvakterna var särskillt vidare idag båda 2 släppte in 2 puckar var som dom skulle ha tagit och många stunder var det rena cirkusen från båda håll där det tappades puckar osv. Men det är ju bara min åsikt :).
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Långben skrev: "haha vimmelborg dömde ju för hv"

Skulle vara kul om det gick att föra någon form av verklighetsanknuten diskussion med dig någon gång.

HV fick 10, 2-minutersutvisningar mot 8 för Timrå. På vilket vis dömer då Vinnerborg till HV:s fördel?
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Cyklob:jag var där och såg matchen ikväll!Hv71 var ju helt utspelade i första stora stunder..Det var ju pinsamt att se hur Timrå spelarna hadde lekstuga i många situationer i Hv zon!Håller med att Liv är inte bra,inte Backlund heller släpper för enkla puckar ibland förbi!men men ny match på onsdag!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Cyklob:
 
Som jag skrivit innan måste ju Johan ta kommandot och anföra från början. Går ju inte att han åker omkring och gömmer sig i en period. Nu är inte detta något enstaka tillfälle heller, utan han har varit försvunnen stundtals i kvarten mot SAIK också.

Vet inte riktigt vilka baljor du tycker Liv skulle rädda. Skulle eventuellt vara fyran då men det hade ju krävts rena fantomen. De övriga känns ju som rena avrättningarna.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute:men lilla du!hv spelarna med davidsson åker ju bara omkring å snackar med vimmelkanten stora stunder!spela hockey för fan ta en tackling utan att grina till domaren va!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
ny match på onsdag kör hårt Hv!!!
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Långben: ja det är ju Alltid nån i HV. Som ska gnälla på domaren.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute:

Jo håller med om att herr Davidsson var ganska osynlig i matchen, men ni har ju chans till snabb revansh på onsdag. Men som sagt ska ni rubba Timrå nu så måste ni upp med farten i 5mot5 spelet.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Långben skrev: "men lilla du!hv spelarna med davidsson åker ju bara omkring å snackar med vimmelkanten stora stunder!spela hockey för fan ta en tackling utan att grina till domaren va!"

Nu var det ju knappast det det handlade om. Du påstår ju att Vinnerborg dömer till HV:s fördel, men är tyst som en lobotimerad när faktumet klarläggs att HV drabbades av fler utvisningar än Timrå.

Antingen har du något vettigt att komma med annars bör du hålla dig härifrån.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Långben:

Ja att Timrå vann var ju så rättvist som det kunde bli, men det blir nog en hård matchserie detta inte omöjligt att det blir 7 matcher i denna. För jag tror knappast HV kommer vara lika kassa på onsdag i 5mot5 spelet som man var idag.

Sedan måste båda lagens målvakter rycka upp sig med. Annrs kommer det hagla in mål i fortsättningen med.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: Det här var bara en incident Vinnerborg dömer till HV:s fördel.

Ett jävla äckligt svin som jag hoppas Sanny mosar sönder i nästa match.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Långben:

Vinnerborg gjorde väll inte nån av sina bättre matcher idag. Men Hv drabbades ju helt klart av betyligt mer utvisningar änn vad ni gjorde. Så skulle jag varit timrå supporter så had ejag då varit nöjd att ha domaren på min sida för dagen.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Tikinmyheart:
 
Jo den tacklingen var ju solklart utvisning på och det var väll den största bomen herr Wimmelborg stod för idag med. Nä lär väll bli en ny domare som dömmer nästa match får väll se om han är nå bättre.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Tikinmyheart:

Kan du bara vårda ditt språkbruk en nyans, så får du gärna skriva här fler gånger.

Tänk om Lance Ward hinna äta Sanny rå, innan han gör puré av Jämtin. Har du någon reservplan?
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Tikinmyheart: "Ett jävla äckligt svin som jag hoppas Sanny mosar sönder i nästa match."

Ja, Sanny har ju ett par knän på sitt konto redan och borde ju veta hur man gör.....
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: då sitter nog Ward i utv båset. Innan han har ätit upp honom.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Et tu Brute: varför åker era spelare å gnäller till domarn efter mer eller mindre många avbåsningar när det har varit riktiga tacklinar kan du förklara det et tu två!det ser ju så komiskt ut värre en ett lemmeltåg!Ta en Tackling bit ihop tryck sedan en tackling,inge mer med det!eller hur!kör hårt Hv,,,bye
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
ajon:

Ward är nog en av dom sista spelarna någon i serien skulle välja att villja bråka med om du frågar mig i alla fall. Men du har rätt i att man tillför inget från utvisningsbåset.
Kommentera

Sv: Semifinal 1. TIK-HV71 080324
Långben: håller med Mot Skellefteå stog dom och gnällde efter varje domslut typ.
Kommentera

« · 1014602